Näin painoni lähti laskuun.
Kokeilin pitkään eri ruoka-aineita ja ruokailutapoja. Nyt on paino laskusuunnassa ja vointi hyvä.
Laitan tähän yhden päivän esimerkin:
aamulla ekaksi kuppi teetä ja tunnin reipas kävely
sitten yksi näkkäri voilla ja kananmunalla
lounaalla juustopannari, jossa pinaattia, sipulia ja tomaattia
päivällisellä jauheliha-kasvisvuoka ja tomaattia
illalla kaurapuuro voi-silmällä ja marjoilla
Aamut ja illat melkein aina noi samat, vaihtelua voi olla. Lounas ja päivällinen vaihtelee. Kasvikset vaihtuu kauden mukaan. Liikuntaakin voi olla enemmän viitseliäisyyden mukaan, mutta toi aamukävely joka päivä (en tietty mene vesisateessa, silloin menen johonkin muuna aikana päivästä)
Juon vettä, teetä, kahvia
Kommentit (23)
Mikset ota tuota jauheliha-kasvisvuokaa heti aamulla? Eikö olisi fiksumpi aamulla syödä kunnon ateria niin jaksaa? itse en ainakaan pysyisi edes pystyssä yhdellä teekupillisella
No ei oo kummakaan jos laihtuu kun noin vähän syö. Eikö oo nälkä? Miten jaksat kävellä aamulla tunnin syömättä? Eikö heikota? Laihdutuksessa suurin haaste onkin saada pudonnut paino pysymään alhaalla. Ei voi palata entiseen laihiksen jälkeen tai tulee nopeasti kilot takaisin. Minullakin tuli kun kerran sain laihdutettua 4kg kovalla työllä. En viitsi enää itseäni rääkätä uudelleen...
Ap, onko tuo sinun loppuelämän ruokavalio?
Paljonko olet pudottanut ja kuinka kauan dieetti on pitänyt? Kyllähän muutaman kilon pystyy pudottamaan nopeastikin, mutta ei kovin yksipuolisella ruokavaliolla jaksa kauan olla.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:06"]
No ei oo kummakaan jos laihtuu kun noin vähän syö. Eikö oo nälkä? Miten jaksat kävellä aamulla tunnin syömättä? Eikö heikota? Laihdutuksessa suurin haaste onkin saada pudonnut paino pysymään alhaalla. Ei voi palata entiseen laihiksen jälkeen tai tulee nopeasti kilot takaisin. Minullakin tuli kun kerran sain laihdutettua 4kg kovalla työllä. En viitsi enää itseäni rääkätä uudelleen...
[/quote]
Syödyt ruuat näyttää vähäiseltä, mutta kyllä niissä on tarpeeksi energiaa. En ole "laihdutuskuurilla". Nyt syön niin, että paino on laskusuunnassa, jatkossa säädän tarpeen mukaan
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:16"]
[/quote]
Syödyt ruuat näyttää vähäiseltä, mutta kyllä niissä on tarpeeksi energiaa. En ole "laihdutuskuurilla". Nyt syön niin, että paino on laskusuunnassa, jatkossa säädän tarpeen mukaan
[/quote]
Mikä on painosi? Kuinka paljon saat kaloreita päivässä?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:15"]
Paljonko olet pudottanut ja kuinka kauan dieetti on pitänyt? Kyllähän muutaman kilon pystyy pudottamaan nopeastikin, mutta ei kovin yksipuolisella ruokavaliolla jaksa kauan olla.
[/quote]
Kerrotko, mikä tuossa ap:n ruuassa on yksipuolista?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:19"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä minusta on yksitoikkoista syödä puolella päivän aterioista aina näkkileipää ja puuroa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:19"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä minusta on yksitoikkoista syödä puolella päivän aterioista aina näkkileipää ja puuroa.
[/quote]
Kuinkahan moni ihminen syö aina saman aamupalan ja iltapalan? Ap:n muut ateriat vaihtelee.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:31"]
Kokeilin pitkään eri ruoka-aineita ja ruokailutapoja. Nyt on paino laskusuunnassa ja vointi hyvä.
Aamut ja illat melkein aina noi samat, vaihtelua voi olla. Lounas ja päivällinen vaihtelee. Kasvikset vaihtuu kauden mukaan. Liikuntaakin voi olla enemmän viitseliäisyyden mukaan, mutta toi aamukävely joka päivä (en tietty mene vesisateessa, silloin menen johonkin muuna aikana päivästä)
[/quote]
Sun kroppa on mennyt säästöliekille, sitten kun palaat normisyöntiin niin paino lähtee rakkettimaiseen nousuun. Eli katso että syöt riittävästi, niin että aineenvaihdunta pysyy hereillä kokoajan. Lisäälisää kasvaksia ja kasviksia. Juustoo voi lopettaa ja ottaa tilalle kalaa tai broileria
Mä olen niin kaavoihini kangistunut, että syön lähes aina saman aamupalan ja iltapalan jos on nälkä. Reissussa tuppaa kaavoihin kangistuminen olemaan ongelma, ja otankin usein omae eväät mukaan.
Aamupala. Ruisleipä 1 viipale, sipaisu levitettä, salaattia, tomaatti (hätätapauksessa kurkku/paprikakin käy) 1 viipale kinkku / kalkkunaleikettä, 1 viipale juustoa (tai keitetty kananmuna, jos tiedän etukäteen, että lounas viivästyy). 1dl rahkaa ja marjoja/hedelmä (kauden mukaan)
Iltapala: lautasellinen puuroa, maitoa + marjoja tai näkkileipä + juustoa syön jos on nälkä
Kuinka paljon muut yleensä vaihtelevat aamupalaansa?
Olin juuri matkalla ja ihmettelin kun hotellin aamupalaa moitittiin niukaksi, joka rupesi kyllästyttämään jo viikon puolivälissä. Minun mielestäni aamupala oli runsas.
13 jatkaa
Hyvä ap. Toivottavasti pääset tavoittelemaasi painoosi ja saat sen pidettyä
[/quote]
"Vähän"? Mä en syö edes tuon verran kuin ap ja pärjään erinomaisesti ihan ilman heikotuksia. Tottumiskysymys! Suurin osa nälästä on korvien välissä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:31"]
[/quote]
Sun kroppa on mennyt säästöliekille, sitten kun palaat normisyöntiin niin paino lähtee rakkettimaiseen nousuun. Eli katso että syöt riittävästi, niin että aineenvaihdunta pysyy hereillä kokoajan. Lisäälisää kasvaksia ja kasviksia. Juustoo voi lopettaa ja ottaa tilalle kalaa tai broileria
[/quote]
Tolla ruokamäärällä ei kyllä mene kenenkään elimistö millekään säästöliekille. Normaalinaiselle riittää aivan mainiosti, ja hyvin harva täällä palstailevista juoksee maratonia tai tekee metsätöitä käsisahalla 10 tuntia päivässä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:05"]
Mikset ota tuota jauheliha-kasvisvuokaa heti aamulla? Eikö olisi fiksumpi aamulla syödä kunnon ateria niin jaksaa? itse en ainakaan pysyisi edes pystyssä yhdellä teekupillisella
[/quote]
Meitä on erilaisia; mullekaan ei maistu aamulla yhtään mikään kahvikupillista lukuunottamatta. Kausittain olen väkisin syönyt aamupalaa mutta se ei ole yhtään vähentänyt lounasaikaan tuntemani nälän määrää. Aamupala ei vaan ole mun juttu. Jos työpaikalla ois tarjolla brunssia, se ois ihan täydellistä. Tosin varmaan aika paljon vaadittu. x)
Vaihtaisin lämpimän (ja työpaikkaruokalassa yleensä aika tuhdin) lounaan koska tahansa brunssiin. No, viikonloppuisin voi hyvin syödä sen mukaan miten itsestä tuntuu hyvältä. :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:07"]
Mä olen niin kaavoihini kangistunut, että syön lähes aina saman aamupalan ja iltapalan jos on nälkä. Reissussa tuppaa kaavoihin kangistuminen olemaan ongelma, ja otankin usein omae eväät mukaan.
Aamupala. Ruisleipä 1 viipale, sipaisu levitettä, salaattia, tomaatti (hätätapauksessa kurkku/paprikakin käy) 1 viipale kinkku / kalkkunaleikettä, 1 viipale juustoa (tai keitetty kananmuna, jos tiedän etukäteen, että lounas viivästyy). 1dl rahkaa ja marjoja/hedelmä (kauden mukaan)
Iltapala: lautasellinen puuroa, maitoa + marjoja tai näkkileipä + juustoa syön jos on nälkä
Kuinka paljon muut yleensä vaihtelevat aamupalaansa?
Olin juuri matkalla ja ihmettelin kun hotellin aamupalaa moitittiin niukaksi, joka rupesi kyllästyttämään jo viikon puolivälissä. Minun mielestäni aamupala oli runsas.
[/quote]
Minä kyllästyn todella herkästi. Aamupalaa vaihtelen muutaman viikon välein. Joskus keitän puuroa, joskus syön mysliä, joskus leipää, hedelmän, jogurttia... Tällä viikolla olen nauttinut aamiaiseksi vain proteiinipirtelöä.
Puolen vuoden päästä voit tehdä avauksen Näin painoni lähti nousuun.
Mä laihdutin vhh:lla, siitä on tosin jo 11 v. Mutta syön edelleen samalla tavalla ja paino pysynyt pois. Harrastan myös paljon liikuntaa; kerran viikossa tunti salilla, kaksi kertaa viikossa jooga, kerran viikossa jumppa, kaksi 5 km:n hölkkälenkkiä viikossa. Joka päivä kävelyä tunti. Lisäksi hyötyliikuntaa, talvella hölkän sijaan hiihtoa tai lumikenkäilyä tai retkiluistelua, kesällä jonkin verran pyöräilyä, joskus uintia.
Mun aamupala oli tänään tällainen: löysäksi keitetty muna, pala siemennäkkäriä + voita + juustoa + villivihanneksia, omena, pari rkl turkkilaista + pari rkl siemeniä ja samoin pähkinöitä, teetä.
Lounaaksi tulossa uunilohta, höyrytettyä kukka- ja parsakaalta, sipuli-voisulaa ja salaattia. Jälkkäriksi vesimeloni-marjasalaattia ja kermavaahtoa.
Illalla aiottiin grillata, eli syön varmaan luomupossun ulkofilepihvin, kasvisvartaan, itsetehtyä barbeque-soosia ja salaattia.
Pyrin vaihtelemaan aamiaistakin, mutta melkein joka aamu syön kananmunia, ne pitää hyvin nälän ja on hyvänmakuisia, saa proteiinia ja melkein kaikkia ravintoaineita, mutta ei hiilareita ja esim. lysiiniä saa hyvin. Pikamunakasta teen usein, erilaisilla täytteillä, näin kesällä usein villivihanneksilla. Turkkilaisen sekaan laitan aina siemeniä ja pähkinöitä, usein marjoja, joskus hedelmiä. Siemennäkkäri on hyvää ja ravinteikasta, päällyksiä vaihtelen. Joskus syön itsetehtyä viiliä (täysmaidosta), tavallisia vihanneksia varsinkin talvella, leipäjuustoa + marjoja.
.