Nainen ja last minute resistance
Last minute resistance = juuri kun seksiä aloitellaan nainen ilmoittaakin, että ehkäpä ei pitäisi.
Hyvin tuttua baarin jälkeisistä tilanteista. Ollaan baarista lähdetty jomman kumman kämpille ja päästy sänkyynkin asti kourimaan ja suutelemaan. Sitten yhtäkkiä tulee stoppi. Hämmästyttävä tilanne, mutta aina olen sitten jättänyt homman sikseen.
Mistä tässä on kyse? Haluatteko todellakin lopettaa vai onko se vain pyyntö lisäsokeroimiselle, jottei nainen tuntisi itseään hutsuksi?
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 07:39"]
Miksi et sano vaikka viime hetken empiminen, tuo last minute resistance kuulostaa todella nololta. Onko englannin käyttäminen sinusta jotenkin hienompaa? Tiedoksesi vaan, että se ei ole.
[/quote]
Ei englannin kielen käyttäminen ole mielestäni hienoa, pyrin välttämään sitä mahdollisuuksien mukaan. En kuitenkaan tiennyt virallaista suomennosta tälle ilmiölle. Tämä "last minute resistance" on kuitenkin ihan tunnettu termi englismannien kielessä.
[/quote]
Mutta tämä on suomenkielinen keskustelupalsta.
[/quote]
Kyllä, siksi pyrin osaamiseni rajoissa välttämään englannin kieltä. Jos olisin tiennyt tälle suomennoksen, niin olisin käyttänyt sitä.
AP
[/quote]
Ei sun tarvitse käyttää väkisin mitään termejä, voit kirjoittaa asian auki otsikkoon. Ei ole mitään syytä heittäytyä kielipuoleksi, vaikka suomen kielessä ei olekaan täysin vastaavaa ilmaisua.
[/quote]
Kuinka olisit kirjoittanut tämän aloituksen otsikon suomeksi? Ehkä opin jotakin...
AP
[/quote]
Sillä tavalla, että unohdat sen englanninkielisen termin ja ajattelet, miten asia sanotaan omalla äidinkielelläsi. Vaikkapa "Nainen ja viime hetken perääntyminen seksissä".
Mä oon oikeasti hieman järkyttynyt, että moni tuijottaa noihin englanninkielisiin ilmauksiin niin laput silmillä, että oman äidinkielen vivahteet unohtuu kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:15"]
Miksi et sano vaikka viime hetken empiminen, tuo last minute resistance kuulostaa todella nololta. Onko englannin käyttäminen sinusta jotenkin hienompaa? Tiedoksesi vaan, että se ei ole.
[/quote]
Ei englannin kielen käyttäminen ole mielestäni hienoa, pyrin välttämään sitä mahdollisuuksien mukaan. En kuitenkaan tiennyt virallaista suomennosta tälle ilmiölle. Tämä "last minute resistance" on kuitenkin ihan tunnettu termi englismannien kielessä.
[/quote]
[/quote]
Kyllä, siksi pyrin osaamiseni rajoissa välttämään englannin kieltä. Jos olisin tiennyt tälle suomennoksen, niin olisin käyttänyt sitä.
AP
[/quote]
Ei sun tarvitse käyttää väkisin mitään termejä, voit kirjoittaa asian auki otsikkoon. Ei ole mitään syytä heittäytyä kielipuoleksi, vaikka suomen kielessä ei olekaan täysin vastaavaa ilmaisua.
[/quote]
Kuinka olisit kirjoittanut tämän aloituksen otsikon suomeksi? Ehkä opin jotakin...
AP
[/quote]
Sillä tavalla, että unohdat sen englanninkielisen termin ja ajattelet, miten asia sanotaan omalla äidinkielelläsi. Vaikkapa "Nainen ja viime hetken perääntyminen seksissä".
Mä oon oikeasti hieman järkyttynyt, että moni tuijottaa noihin englanninkielisiin ilmauksiin niin laput silmillä, että oman äidinkielen vivahteet unohtuu kokonaan.
[/quote]
Tack! Hyvä suomennos.
AP
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:17"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
AP
[/quote]
[/quote]
AP
[/quote]
[/quote]
Tack! Hyvä suomennos.
AP
[/quote]
Ei se ole suomennos, vaan asia ilmaistuna suomeksi. Hyvä, että ihmiset osaavat kieliä, mutta myös oman kielen osaaminen on paikallaan.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:14"]
En ole enää vuosiin harrastanut yhden yön suhteita, mutta tunnistan sen tunteen, joka kerran tai pari on tullut, että ei oikein niin kovasti enää huvittaisikaan. Liittyy juuri siihen että mies on sanonut jotain rasisitista, sovinistista tms, tai esimerkiksi joku turn-off kun ruvetaan seksipuuhiin, yrittää väkisin työntää päätäni haaroihinsa tms. Siinä on mennyt omista fiiliksistä iso osa, mutta yleensä seksiin silti päädyttiin, jos tarpeeksi pitkällä oltiin. Yhden kerran olen kieltäytynyt täysin ja heittänyt miehen ulos kämpästäni, vaikka oltiin jo tosi pitkällä. Mies ei suostunut käyttämään kondomia, ja se on itselleni aina ollut ehdoton dealbreaker.
[/quote]
En usko, että kyse olisi minun kohdallani ollut tuosta, mutta eihän siitäkään varma voi olla, kun enhän minä ole se joka omia puheitani kriittisesti arvioin.
Itsekään en ilman kondoomia hommiin ryhtyisi. Joskus on sen vuoksi joutunutkin lopettamaan, kun ei ole ollut kumia kummallakaan.
AP
RELAX! Ihme mussutusta otsikosta. :D Itse opin tässä nyt uuden enkunkielisen käsitteen. :)
Ei oo kyllä näin koskaan käynyt. Aina on nainen jo aiemmin tehnyt selväksi, että nyt ei ainakaan vielä panna. Kärsivällisuus on yleensä jo aamulla palkittu.....
Ja onhan se pussailu ja naisen vieressäkin nukkuminen näin sinkkumiehelle ihan jees. Varsinkin kun yleensä aamulla on sitten käynyt flaksi. Ei tosin aina silloinkaan.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:33"]
Ei oo kyllä näin koskaan käynyt. Aina on nainen jo aiemmin tehnyt selväksi, että nyt ei ainakaan vielä panna. Kärsivällisuus on yleensä jo aamulla palkittu..... Ja onhan se pussailu ja naisen vieressäkin nukkuminen näin sinkkumiehelle ihan jees. Varsinkin kun yleensä aamulla on sitten käynyt flaksi. Ei tosin aina silloinkaan.
[/quote]
Joku on kuullut hienon ameriikkalaisen sananparren, last minute resistance. :D
Mulle on käynyt niin että eron jälkeen en ole pystynyt yhden illan juttuun.
Panettaa kyllä mutta en pysty enää tuntemattoman kanssa. :(
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:33"]
Ei oo kyllä näin koskaan käynyt. Aina on nainen jo aiemmin tehnyt selväksi, että nyt ei ainakaan vielä panna. Kärsivällisuus on yleensä jo aamulla palkittu..... Ja onhan se pussailu ja naisen vieressäkin nukkuminen näin sinkkumiehelle ihan jees. Varsinkin kun yleensä aamulla on sitten käynyt flaksi. Ei tosin aina silloinkaan.
[/quote]
[/quote]
Hahha :D hyvät boldaukset, en ois itse huomannutkaan alkuperäisen viestin epäjohdonmukaisuutta
Mitänyt itse sinkkuaikoja muistelen niin itselle kävi näin:
- mies kävi liian nopeasti asiaan ja eteni liian nopeasti, en itse ehtinyt syttyä ja fiilikset meni, kun toinen turhautui jarruttelusta (silmien pyörittelyä tms.)
- se, ettei mies itse ole ottamassa kortsua vaan kokeilee, että onnistuuko ilman, jos on ihan hissuksiin, mahdolliset huokailut ym mielenosoitukset, kun sen kortsun olen pyytänyt laittamaan. Toista kertaa en pyydä vaan lähden menemään.
- mies oli hyvä suutelija, mutta vaatteiden vähetessä otteet onkin kömpelöitä humalasta tai taidonpuutteesta johtuen ja huomauttaminen/opastus ei auta mitään.
- mies puhui eksästään just ennen hommia xD
- välillä lähdin miehen mukaan, vaikka en ollut aikeissa harrastaa seksiä vaan halusin tutustua häneen rauhassa lähemmin. Ei siis maltettu erota toisistamme, sitten kuherreltiin miehen luona ja nukuttiin sylikkäin. Aamulla sitten kuherreltiin lisää ja monesti mentiin pidemmällekin.
Itselläni ei ollut mitään pelkoa, että olen liian helppo. Toki voi se joillakin olla. Omista kavereista muutama aina juo kuin sieni, selviävät siellä miehen kämpillä ja mieli muuttuu. Eli ehkä se, että olet tarkkana, kuinka juopunut nainen on..? Itse en koskaan tykännyt tyylistä hoidetaan hommat ja heti taksilla kotiin. Parhaat yhdenillan jutut oli just niitä, että nukuttiin vierekkäin ja aamulla lisää seksiä, juotiin aamukahvit ja syötiin aamiaiset kuherrellen, lisää seksiä, yhteinen suihku jne. Joskus mies lähti vasta iltapäivällä tai illalla. Koko päivä pelkää erotiikkaa, ah! Sitten erottiin hyvillä fiiliksillä ilman suunnitelmia soitella perään. Minusta kivempi nän kuin, että toinen lähtee kun nukun taiolen suihkussa. Eli muistakaa miehet, että se nai ei välttämättä vihjaile teillejäämisestä, koska toivoo suhdetta vaan haluaakin tiristää teistä viimeisetkin pisarat ;)
Minulle on käynyt kaksi kertaa niin, että fiilis on yhtä-äkkiä vaan kadonnut. Mieshessä ei siis mitäänvikas, mutta en ole enää niin innokas, että haluaisin niin nopeasti sänkyyn. Luulen, että minulla se oli sitä, että baarissa oli sellainen vauhtifiilis. Pari drinkkiä alla, mutta ennen kaikkea sellainen henkinen ekstaasi kavereiden kanssa nauramisesta, tanssimisesta, ihmisvilinästä, musiikista ja valoista. Sitten ollaankin miehen kämpillä (tai matkalla sinne), on ihan hiljaista, valot päällä jne. Ympäristö ei enää ruoki sellaista tiettyä huumss. Laita musiikkia ja pidä neidin huomio itsessäsi, katsekontakti, ehkä auttas.
Yksi ehdoton ällötys on poikamieskämppä, joka on epäsiisti (esim. kauhea vessa) tai kalusteet ym on jotain jätesäkki verhona, pöytä on pahvilaatikoille nostettu vaneri jne. En tiedä miksi, mutta minulle tulee halpa olo, jos harrastan seksiä jossakin läävässä! Eli onhan asuntosi sen näköinen, että siellä asuu aikuinen mies eikä Jonne 18v-käytän vain kertsejä...
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:33"]
[/quote]
[/quote]
Hahha :D hyvät boldaukset, en ois itse huomannutkaan alkuperäisen viestin epäjohdonmukaisuutta
[/quote]
Mitä epäjohdonmukaisuutta siinä oli?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:33"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mitä epäjohdonmukaisuutta siinä oli?
[/quote]
Tuo kirjoittaja ei tannut tajuta eroa sen välillä, että tarkoitus on sekstata ja toinen lyö jarrut päälle vs. molemmilla tiedossa, ettei seksiä ole illalla ja sitä ei ehkä ole aamullakaan. Taisi meinata, että ilman jäit välillä kuitenkin... haluan uskoa, että hän oli vain huolimaton sen sijaan, ettei oikeasti ymmärtänyt.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:33"]
Ei oo kyllä näin koskaan käynyt.Aina on nainen jo aiemmin tehnyt selväksi, että nyt ei ainakaan vielä panna. Kärsivällisuus on yleensä jo aamulla palkittu..... Ja onhan se pussailu ja naisen vieressäkin nukkuminen näin sinkkumiehelle ihan jees. Varsinkin kun yleensä aamulla on sitten käynyt flaksi. Ei tosin aina silloinkaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Katos nyt sitä boldausta ja mieti, miksi on erilainen tilanne kuin ap:lla...
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:13"]
Minulle on käynyt kaksi kertaa niin, että fiilis on yhtä-äkkiä vaan kadonnut. Mieshessä ei siis mitäänvikas, mutta en ole enää niin innokas, että haluaisin niin nopeasti sänkyyn. Luulen, että minulla se oli sitä, että baarissa oli sellainen vauhtifiilis. Pari drinkkiä alla, mutta ennen kaikkea sellainen henkinen ekstaasi kavereiden kanssa nauramisesta, tanssimisesta, ihmisvilinästä, musiikista ja valoista. Sitten ollaankin miehen kämpillä (tai matkalla sinne), on ihan hiljaista, valot päällä jne. Ympäristö ei enää ruoki sellaista tiettyä huumss. Laita musiikkia ja pidä neidin huomio itsessäsi, katsekontakti, ehkä auttas. Yksi ehdoton ällötys on poikamieskämppä, joka on epäsiisti (esim. kauhea vessa) tai kalusteet ym on jotain jätesäkki verhona, pöytä on pahvilaatikoille nostettu vaneri jne. En tiedä miksi, mutta minulle tulee halpa olo, jos harrastan seksiä jossakin läävässä! Eli onhan asuntosi sen näköinen, että siellä asuu aikuinen mies eikä Jonne 18v-käytän vain kertsejä...
[/quote]
Pitäisi asua ihan jossain baarin vieressä tai yläkerrassa. Kotimatkalle naiselle kuulokkeet päähän ja Barry Whiteä soimaan. =)
Useimmiten on kyllä naisen kämpälle päädytty syystä tai toisesta...
AP
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:33"]
Ei oo kyllä näin koskaan käynyt.Aina on nainen jo aiemmin tehnyt selväksi, että nyt ei ainakaan vielä panna. Kärsivällisuus on yleensä jo aamulla palkittu..... Ja onhan se pussailu ja naisen vieressäkin nukkuminen näin sinkkumiehelle ihan jees. Varsinkin kun yleensä aamulla on sitten käynyt flaksi. Ei tosin aina silloinkaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Katos nyt sitä boldausta ja mieti, miksi on erilainen tilanne kuin ap:lla...
[/quote]
Niin.... Ekassa lauseessahan totean, että AP:n tilannetta ei ole päässyt syntymään. Ja jos pääsisi, niin sitten nukkumaan ja aamulla tilanteen uudelleen arviointi. Ellei ovesta heitä pihalle.
Yleensä kun nainen herää pikku krapulassa, niin sitäkin panettaa. Ja jos vieressä sattuukin olemaan mies, niin....
Jospa nainen sinua haarovälistä kouriessaan toteaakin vehkeesi olevan huomattavasti pienempi kuin olet antanut ymmärtää ja vetää siksi liinat kiinni...?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:03"]
Jospa nainen sinua haarovälistä kouriessaan toteaakin vehkeesi olevan huomattavasti pienempi kuin olet antanut ymmärtää ja vetää siksi liinat kiinni...?
[/quote]
Epäilyttävä teoria. Jos nainen periaatteessa olisi innostunut seksistä, niin varmasti mieluummin ottaisi pientäkin munaa kuin ei munakasta ollenkaan.
AP
En ole enää vuosiin harrastanut yhden yön suhteita, mutta tunnistan sen tunteen, joka kerran tai pari on tullut, että ei oikein niin kovasti enää huvittaisikaan. Liittyy juuri siihen että mies on sanonut jotain rasisitista, sovinistista tms, tai esimerkiksi joku turn-off kun ruvetaan seksipuuhiin, yrittää väkisin työntää päätäni haaroihinsa tms. Siinä on mennyt omista fiiliksistä iso osa, mutta yleensä seksiin silti päädyttiin, jos tarpeeksi pitkällä oltiin. Yhden kerran olen kieltäytynyt täysin ja heittänyt miehen ulos kämpästäni, vaikka oltiin jo tosi pitkällä. Mies ei suostunut käyttämään kondomia, ja se on itselleni aina ollut ehdoton dealbreaker.