Jännä ilmiö nelikymppisenä eronneilla..
Miehet löytävät nopeasti uuden kumppanin, mutta naiset jäävät yksin. Nelikymppisen naisen markkina-arvo romahtanut vai mistä on kyse?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erotessani olin hiukan alle 40 v, olin aina pitänyt itseäni sievänä mutta en mitenkään erikoisen kauniina. Mutta tajusin, että minähän olenkin todella kaunis ja minulla on kuuma vartalo, ihailijoita pyöri ympärillä niin, että rumimpia olisi saanu potkia ulommas, kaupassakäyntiin tultiin pyytelen kahville, yhtään ei kiinnostanut ne ukot. Keskityin lapsiini ja meillä oli tosi kivaa kolmestaan kun riitelijä lähti.
Edelleen olen sinkku, minulla on omaisuutta ja sitä en jaa, lapset perii aikanaan. Jos miestä haluan, teemme tyttöjen reissuja ja asia hoituu siellä. Esiinnymme aina keksityiltä nimillä, meillä on siis reissunimet, emmekä koskaan paljasta mistä olemme kotoisin. Muutama päivä hauskanpitoa komean VARATUN miehen kanssa, ei tarvitse pelätä, että perään itkisivät.Ja sitten heräsit.
Joo heräsin yli 10 v nuoremman rakastajani vierestä tänäänkin, oli kyllä oikein bueno viikonloppu. Kannatti erota huonosta miehestä ja ottaa ihana ja innokas viikonloppupoikakaveri.
-eri
Sitten heräsit uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erotessani olin hiukan alle 40 v, olin aina pitänyt itseäni sievänä mutta en mitenkään erikoisen kauniina. Mutta tajusin, että minähän olenkin todella kaunis ja minulla on kuuma vartalo, ihailijoita pyöri ympärillä niin, että rumimpia olisi saanu potkia ulommas, kaupassakäyntiin tultiin pyytelen kahville, yhtään ei kiinnostanut ne ukot. Keskityin lapsiini ja meillä oli tosi kivaa kolmestaan kun riitelijä lähti.
Edelleen olen sinkku, minulla on omaisuutta ja sitä en jaa, lapset perii aikanaan. Jos miestä haluan, teemme tyttöjen reissuja ja asia hoituu siellä. Esiinnymme aina keksityiltä nimillä, meillä on siis reissunimet, emmekä koskaan paljasta mistä olemme kotoisin. Muutama päivä hauskanpitoa komean VARATUN miehen kanssa, ei tarvitse pelätä, että perään itkisivät.Ja sitten heräsit.
Joo heräsin yli 10 v nuoremman rakastajani vierestä tänäänkin, oli kyllä oikein bueno viikonloppu. Kannatti erota huonosta miehestä ja ottaa ihana ja innokas viikonloppupoikakaveri.
-eriSitten heräsit uudestaan.
Höpsö, ei nukuttu päiväunia kun tehtiin jotain ihan muuta 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole yhtä syviä ystävyyssuhteita kuin naisilla. Isolla osalla miehistä puoliso on ainoa, jolle voi kertoa vaikeuksistaan ja jakaa elämäänsä. Kavereitten kanssa käydään kaljalla ja lätkäpelissä ja kerrotaan rivoja vitsejä. Naisystävykset avautuvat kokemuksistaan ja tukevat toisiaan erotilanteessa.
Naisella ei sen takia ole niin kiire uuteen parisuhteeseen, koska saa tukea ja juttuseuraa muualtakin. Monet miehet ahdistuvat enemmän, kun ovat yksin.
Nelikymppisissä miehissä on vielä aika paljon "vanhan linjan miehiä", siis sellaisia jotka toivoisivat elävänsä jossain 70-luvulla. Naisten asema on parantunut nopeasti ja miehet eivät ole oikein pysyneet perässä. Toivotaan naista, jolla on toki omat tulot ja työ, mutta kuitenkin aikaa myös siivoamiseen, tiskaamiseen, pyykinpesuun ja tietysti ruoanlaittoon. Stereotypia törkyisestä poikamiesboksista, jossa lämmitellään vain mikrossa einesruokia, on varmaan edelleen lähellä totuutta.
Miehen elämä siis kohenee naisen myötä, mutta naisilla ei ole samoin.
Tämä analyysi meni kyllä niin väärin kuin olla voi. Pelkkää yleistystä ja kliseitä täynnä ja selvästi naisen kirjoittama.
Huvittaa, että Sinä mukava tiedät, mitä miehet keskenään puhuvat ja miten syviä ystävyyssuhteet ovat.
Tiedoksi että väärässä olet ja pahasti.
No, kyllä tuossa minusta paljon totta oli.
Ei minulla ole kavereita, joiden kanssa juurikaan parisuhseasioista ja varsinkaan tunteista voisi jutella.
Ei edes veljen kanssa ole luontevaa ko. asioista kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet etsii itselleen uuden passaajan, nelikymppiset naiset nauttivat mieluummin vapaudestaan. En minä ainakaan mistään hinnasta suostuisi uuteen parisuhteeseen ainakaan saman katon alle, jos tästä eroaisin. Hyvä vaan jos miehet pitävät rumana, enpä sorru niin helposti toistamaan vanhoja virheitä.
T: N40
Todellinen syy 40 vuotta täyttäneiden naisten sinkkuuteen on se, että he ovat jo niin rupsahtaneita ettei yksikään mies enää huoli heitä. Ei miehet etsi "passaajaa" mutta epätoivoiset rupsahtaneet naiset etsivät päivästä toiseen rikasta miestä joka elättäisi heidät. Sellaista he eivät vain koskaan löydä, ja hyvä niin :D
Tai sitten niillä miehillä on se uusi kumppani jo valmiiksi katsottuna. Uusi kumppani ei siis ole eron seuraus, vaan sen syy.
M51
Naisilla on kiire löytää uusi, naama roikkuu jo alempana miehen kassit.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan biologinen perustarve. Terveen 40-kymppisen pitää päästä pukille pari kertaa viikossa ihan fyysisen- ja psyykkisen terveyden kannalta tarkasteltuna.
Jotenkin tässä lauseessa on luomiskertomus, ensin Jumala lou miehen ja sitten ajatteli kyllä ihmisessä pitäisi olla jotain eläimestä poikkeavaa ja loi naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet etsii itselleen uuden passaajan, nelikymppiset naiset nauttivat mieluummin vapaudestaan. En minä ainakaan mistään hinnasta suostuisi uuteen parisuhteeseen ainakaan saman katon alle, jos tästä eroaisin. Hyvä vaan jos miehet pitävät rumana, enpä sorru niin helposti toistamaan vanhoja virheitä.
Todellinen syy 40 vuotta täyttäneiden naisten sinkkuuteen on se, että he ovat jo niin rupsahtaneita ettei yksikään mies enää huoli heitä. Ei miehet etsi "passaajaa" mutta epätoivoiset rupsahtaneet naiset etsivät päivästä toiseen rikasta miestä joka elättäisi heidät. Sellaista he eivät vain koskaan löydä, ja hyvä niin :D
Yrittäisit edes, tuikkukippomies? Älä nyt ihan noin räikeästi katkeruuttasi o_ksenna palstalle.
Itse eronneena vähän alle 40v sinkkunaisena alkaa vähän säälittää ne, jotka luulee olevansa onnellisessa parisuhteessa. Kun ne miehet mulle vaikka mulle ehdottelemaan vaikka mitä (siis ihan fiksun oloiset miehet, jotka töissä hyvässä asemassa), esim. mökkiviikonloppu laskettelukeskuksessa. Varatut miehet on valmiita vaikka mihin. Vaikka sinkku olenkin, en ole lähtenyt näihin juttuihin mukaan, kun en kaipaa hetken hupia, vaan jotain enemman, mutta vähän tulee fiilis, että mahtaako niitä kunnon miehiä olla olemassakaan. Ei varmaan moni nainen omastaan uskoisi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina?
Vähän sama se yksin olon "ihanuuden"hokeminen kuin kehopositiivisuudenkin. Taustalla on oman arvonlaskun tunnustaminen jota yritetään hokemalla em asioita jotenkin vältellä. Todella säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan parisuhde parantaa miehen elämää enemmän kuin naisen. Moni nelikymppinen nainen ei enää jaksa eikä koe tarvitsevansa miestä huollettavakseen. Varsinkin jos aikaraja perheenperustuksesta on jo ohitettu ja päätökset on sen suhteen tehty. Naisilla on myös useammin enemmän ystäviä ja paremmat turvaverkot. Moni mies ei kestä eron yhteydessä yksinäisyyttä viikkoakaan vaan pariutuvat ensimmäisen sopivan vastaantulijan kanssa. Yli nelikymppisissä sinkkumiehissä on paljon alkoholisoituneita ym ongelmamiehiä joten moni sinkkunainen on mieluummin
Ilman.
Moni mies myös on heittäytynyt suhteen aikana palveltavaksi ja kun kodinhengetär puuttuu, puuttuukin äkkiä roti toiminnasta. Tiedän tyyppejä, jotka etsivät puolisoa sellaisesta joka katselee isiviikoilla lasten perään ja hoitaa pyykit ja tiskit.
Odjzj kirjoitti:
Vähän sama se yksin olon "ihanuuden"hokeminen kuin kehopositiivisuudenkin. Taustalla on oman arvonlaskun tunnustaminen jota yritetään hokemalla em asioita jotenkin vältellä. Todella säälittävää.
Minkä ihmeen arvon laskun? Olen paremman näköinen kuin parikymppisenä, eikä ole lapsista enää pelkoa. Kyllä se arvo on enemmänkin noussut ja siksi tässä ei enää halvalla panna mitään eikä tyydytä.
Vierailija kirjoitti:
Itse eronneena vähän alle 40v sinkkunaisena alkaa vähän säälittää ne, jotka luulee olevansa onnellisessa parisuhteessa. Kun ne miehet mulle vaikka mulle ehdottelemaan vaikka mitä (siis ihan fiksun oloiset miehet, jotka töissä hyvässä asemassa), esim. mökkiviikonloppu laskettelukeskuksessa. Varatut miehet on valmiita vaikka mihin. Vaikka sinkku olenkin, en ole lähtenyt näihin juttuihin mukaan, kun en kaipaa hetken hupia, vaan jotain enemman, mutta vähän tulee fiilis, että mahtaako niitä kunnon miehiä olla olemassakaan. Ei varmaan moni nainen omastaan uskoisi..
Saman olen havainnut. Moni nainen muutenkin elää ihan ihmeellisessä suhteessa ja kohtelee koiraansa kuin miestä ja miestä kuin koiraa ja ongelma taitaakin olla juuri siinä. Pahimpia ovat parikymppiset naiset, joilla ei ole hajuakaan omista rajoistaan. Lisäksi pidän vähän surullisina ihmisiä, jotka ovat olleet kimpassa 15 vuotiaasta yhden ja saman kanssa ja ihmettelevät kun kipinä puuttuu - tietävätkö he edes paremmasta?
Todella kyyninen näkemys miehistä tässä ketjussa. Ei ole mikään ihme, että 40+ miehet katselevat nuorempia naisia kumppaneikseen, kun oman ikäiset on omien paskojen miesvalintojensa katkeroittamia ikiprinsessoja.
Kyllä itse ainakin vähän alle 40-vuotiaana erottuani pidin n. vuoden kokonaan taukoa parisuhde-asioista. Sitten alkoikin taas kiinnostaa ja nyt taas onnellisesti parisuhteessa jo vuoden ajan. Ei ollut ex-mies mikään passattava eikä ole nykyinenkään, siinä ehkä eniten ikä näkyy että ei ole mitään kiirettä muuttaa saman katon alle.
Minusta jännä ilmiö on se, miksi 40+ nainen herättää palstamiehissä niin silmitöntä vihaa. Tämänkin ketjun tarkoitus on vain ja ainoastaan yrittää satuttaa keski-ikäisiä naisia ilkkumalla etteivät he saisi ketään erottuaan ja samaan aikaan miehet saavat nuoret naiset. Tämähän ei ole millään muotoa tilastojenkaan valossa totta, mutta jostain syystä täällä halutaan lyödä keski-ikäisiä naisia, joten keksitään sitten vaikka vaihteeksi tällainen tapa ilkkua naisille.
Miksi? Aivan kuin naiset ikääntyisivät kiusallaan ja voisivat tahdonvoimalla muuttaa sen kunhan vain ymmärtäisivät kuunnella arvon palstamiehiä. Tai sitten heidän pitäisi kadota maailmasta 40 täytettyään etteivät he enää rumenna palstamiehen katukuvaa. Kuitenkin ikääntyminen on luonnollinen asia, joka tapahtuu kaikille. Ainoa "synti" jonka nämä naiset ovat tehneet, on se että he ovat olleet elossa. En kertakaikkiaan pysty ymmärtämään, miten se voi herättää tällaista vihaa ja halua satuttaa. Tämä on kyllä hurja maa, monessa muussa kulttuurissa vanhaa naista pidetään suuressa arvossa.
Vierailija kirjoitti:
Todella kyyninen näkemys miehistä tässä ketjussa. Ei ole mikään ihme, että 40+ miehet katselevat nuorempia naisia kumppaneikseen, kun oman ikäiset on omien paskojen miesvalintojensa katkeroittamia ikiprinsessoja.
Sellaiset miesylennykset sieltä. Ihan kuin olisi jokin palkinto saada suomalainen mies ja mitäs me naisrukat. Kuules kun todellisuus on hieman tätä, ja tässä taitaa korostua se miten korjaamme buumereiden kasvatusjälkeä ja miten naiset menevät ajassa eteenpäin miesten jäädessä taa.
Kun ketjun vastauksia lukee, tuntuu, että niissä olevissa teksteissä sanat "mies" ja "nainen" ovat vaihtaneet keskenään paikkaa.
-eri