Kerro itsestäsi, miksi vauvailet???
Olis mielenkiintoista tietää jotain kirjoittajista tällä palstalla. Täällä on välillä niin hulvaton meno ja hyvää juttua, että olis kiva kuulla miksi sä käyt täällä lukemassa/kommentoimassa. Kerro jotain tietoja itsestäsi. Sukupuoli, ikä yms.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä saa olla anonyymisti, ei tarvitse myöskään luoda nimimerkkiä jonka alta kirjoittaa, ei siis tule yksilöidyksi vaan saa hyvin vapaasti kirjoitella, eikä tule maalitetuksi. Olen kokenut rankkaakin nettikiusaamista aiemmin, joten en yhtään halua sellaista.
Ja sitten tykkään että täällä on sanavalmiita ja älykkäitä naisia, ei ole tilannetta, että mieslauma pääsisi manipuloimaan hommat päälaelleen. Nauroin ääneen, kun oli se red flags-ketju. Oli hillitöntä tunnelmaa ja olen vaikuttunut, miten on muitakin naisia, jotka näkevät hommista läpi.
Ei meinaan ole itsestäänselvää - joukko menee helpollakin äänekkäiden häiriköiden pirtaan, jos näillä on älyä kääntää vastuut pois kohteiden niskaan ja konsensus saadaan aikaan.
Vauva.fi:llä toimii myös sillain moderaatio, että poistavat ketjun, jos se menee häirinnäksi tai kiusaamiseksi. Toisaalta moderaatio toimii välillä liiankin kanssa, esim red flags-ketju poistettiin, vaikka siinä oli ihan rentoa jutustelua eikä ketään kiusattu. Mielestäni on hyvä, että ylläpito on kuitenkin kuuntelevalla korvalla ja haluaa pitää paikan suhteellisen ookoona, eikä niin, että ylläpito kannattaisi ja suorastaan rakentaisi osastoja ihmisten kiusaamiseksi eikä edes asianosaisten pyynnöstä toimisi mitenkään.
En kuitenkaan paljoa ole vauva.fi:llä. Täällä kuitenkin trollaaminen jne on mahdollista. Tykkään eniten että on ympäristö, jossa kaikilla on viihtyisää ja on mukava tunnelma. Sellaisia on eng. kielissä paikoissa, siellä alkaa olla normina, että nettipaikan/chätin halutaan olevan ok tunnelman paikka, ei katsota muihin kohdistuvia "arvostelemisia" , jutskaillaan asioista ja on rentoa.
En ole liikaa nettipaikoissa, välillä piipahdan noissa mukavissa paikoissa tai täällä. Mutta pyrin olemaan täältäkin poissa, koska on negatiivista meininkiä ja sellaista, että tahallaan perustetaan ketjuja joissa haukutaan ettei jonkinlaisista ihmisistä ole mihinkään (tyyliin joka päivä jtk ikäsyrjintää naisia kohtaan) jne.
Tunnelmat vaikuttavat itseen. Ja olen herkkis, en halua että energioita pilataan, kuormittavaa, jos on ympäristössä koko ajan turvattomuutta ja ilkeilyä jne.
Et voi tietää kuka on nainen ja kuka on mies. Itse olen esiintynyt molempina.
T. trolli
Trollin voi erottaa, mutta vastata silti.
On ihan ilmeistä, että miehet tehtailee täällä aloituksia ja esiintyvät naisina.
Jos keskustelussa on tasoa, se voi silti kantaa. Ja tietyt kokemukset ovat sukupuolille yhteisiä myös.
Rasittavaa kaikki sukupuolten välisten erojen räikeä paisuttelu mitä täällä selvästi jotkut hakevat. Toisaalta kun alkaa oppia paikan kestoaiheita, osaa myös valkata pois uuvuttavimmat jankkaukset.
Kyllä maailmaan mölyä mahtua!
Minä nautin siitä tiedosta, että kun esimerkiksi illalla naismieskeskustelun päätteeksi itse kellahdan mieheni viereen, moni miehistä menee jälleen yksin nukkumaan ja on jälleen entistäkin kauempana mahdollisuuksistaan saada parisuhdetta. Lisäksi hymyilen ajatukselle, että he luulevat keskustelevansa ikäistensä naisten kanssa. En koskaan valehtele mitään, en liioittele, en muuta totuutta - jätän vain kertomatta ikäni.
N50++
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä saa olla anonyymisti, ei tarvitse myöskään luoda nimimerkkiä jonka alta kirjoittaa, ei siis tule yksilöidyksi vaan saa hyvin vapaasti kirjoitella, eikä tule maalitetuksi. Olen kokenut rankkaakin nettikiusaamista aiemmin, joten en yhtään halua sellaista.
Ja sitten tykkään että täällä on sanavalmiita ja älykkäitä naisia, ei ole tilannetta, että mieslauma pääsisi manipuloimaan hommat päälaelleen. Nauroin ääneen, kun oli se red flags-ketju. Oli hillitöntä tunnelmaa ja olen vaikuttunut, miten on muitakin naisia, jotka näkevät hommista läpi.
Ei meinaan ole itsestäänselvää - joukko menee helpollakin äänekkäiden häiriköiden pirtaan, jos näillä on älyä kääntää vastuut pois kohteiden niskaan ja konsensus saadaan aikaan.
Vauva.fi:llä toimii myös sillain moderaatio, että poistavat ketjun, jos se menee häirinnäksi tai kiusaamiseksi. Toisaalta moderaatio toimii välillä liiankin kanssa, esim red flags-ketju poistettiin, vaikka siinä oli ihan rentoa jutustelua eikä ketään kiusattu. Mielestäni on hyvä, että ylläpito on kuitenkin kuuntelevalla korvalla ja haluaa pitää paikan suhteellisen ookoona, eikä niin, että ylläpito kannattaisi ja suorastaan rakentaisi osastoja ihmisten kiusaamiseksi eikä edes asianosaisten pyynnöstä toimisi mitenkään.
En kuitenkaan paljoa ole vauva.fi:llä. Täällä kuitenkin trollaaminen jne on mahdollista. Tykkään eniten että on ympäristö, jossa kaikilla on viihtyisää ja on mukava tunnelma. Sellaisia on eng. kielissä paikoissa, siellä alkaa olla normina, että nettipaikan/chätin halutaan olevan ok tunnelman paikka, ei katsota muihin kohdistuvia "arvostelemisia" , jutskaillaan asioista ja on rentoa.
En ole liikaa nettipaikoissa, välillä piipahdan noissa mukavissa paikoissa tai täällä. Mutta pyrin olemaan täältäkin poissa, koska on negatiivista meininkiä ja sellaista, että tahallaan perustetaan ketjuja joissa haukutaan ettei jonkinlaisista ihmisistä ole mihinkään (tyyliin joka päivä jtk ikäsyrjintää naisia kohtaan) jne.
Tunnelmat vaikuttavat itseen. Ja olen herkkis, en halua että energioita pilataan, kuormittavaa, jos on ympäristössä koko ajan turvattomuutta ja ilkeilyä jne.
Et voi tietää kuka on nainen ja kuka on mies. Itse olen esiintynyt molempina.
T. trolli
Joo, kylhän naisetkin voi trollata. Mutta yleensä aggressiivinen trollaaminen ja jossa on gängi mukana, on miespuolisten trollaamista. Mutta siis joo.. Ja palstallahan on se jokin "poikalapsitrollaaja", joka voi hyvinkin olla nainen, toisaalta taas..., jos miestrolli haluaisi kaikkien luulevan itseään miesvihaiseksi naiseksi.
Vaikka kehuin naisia täällä, niin en laajenna silleen, että naiset olisivat hyviä. Ei todellakaan. Niistä nettikiusaajista osa oli/on naisia ja pahuuteen asti, mutta karmaa saikin sitten todellisuudessa.
Sanoisin että ihmisiin ei ole luottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Trollailen ja puran turhautumiani ärsyttämällä ihmisiä kaikesta mahdollisesta. Viestien törkeys menee aika usein 11:een. Fantasioin sillä, että kukkahattutädeillä katkeaa verisuoni päästä, kun he lukevat viestejäni. Oikeassa elämässä olen varsin tylsä ja asiallinen tyyppi, töitä tekevä ja veroja maksava perheenisä.
M49
Ja kun tyttäresi menevät nettiin, niin mahdollisesti sinä tietämättäsi haukut heidät hooriksi ja lehmiksi ja kysyt ottavatko kakkoseen. Odotat mitä kukkahattutädit vierestä sanovat.
Aplodit kerrassaan.
Minulla on jo pitkään ollut pakkomielle siitä, että netissä pitäisi olla edustavampia ja vähemmän kuplaantuneita tiloja. Tykkään AV-palstasta siis siksi, että täällä on sekä nuoria että vanhempia käyttäjiä, sekä miehiä että naisia, enemmän tai vähemmän koulutettuja ja niin edelleen. Mikään harrastuksellinen, poliittinen tai ammatillinen intressi ei myöskään sido ihmisiä palstaan tai jätä heitä sen ulkopuolelle.
Palsta ei tietenkään ole täysin edustava, ja esimerkiksi kiusaamisen tai häirinnän takia varmaan monet kannat jäävät kuulumatta, mutta minusta "AV koko kansan palstana" on jalo ajatus.
Hemmetin paha addiktio. Teen tätä kun elämä tuntuu epätoivoiselta. Yritän saada ajatukset muualle, mutta tuntuu että aivot on pelkkää mössöä.
Auttakaa.
Pari vuotta sitten, just vähän ennen Koronaa löysin tän ”kunnolla”. Olin joskus aiemmin piipahtanut, mutta sitten yksi kaveri vinkkasi, että käypä joskus katsomassa, mitä kansan syvät rivit kirjoittavat.
Osallistun usein itse ruoanlaittoketjuihin. Tällä hetkellä pitäisi olla ulkona lumitöissä, mutta ehtiihän sinne.
T. m52
Käyn täällä välillä nollaamassa päätä ja lukemassa sellaisten ihmisten mielipiteitä, joihin en koskaan törmää oikeassa elämässä. Täällä on välillä mielenkiintoisia ketjuja, vaikka seassa onkin paljon kuraa.
N39
Vierailija kirjoitti:
Hemmetin paha addiktio. Teen tätä kun elämä tuntuu epätoivoiselta. Yritän saada ajatukset muualle, mutta tuntuu että aivot on pelkkää mössöä.
Auttakaa.
Voin auttaa. Nettipaikasta irtautuminen käy helpoiten niin, että (vaiheittain) 1. et kirjoita enää mitään palstalle, vastustat houkutukset, PÄÄTÄT ettet kirjoita mihinkään ketjuun, sitten 2. siirryt katsomaan jotakin mukaansatempaavaa sarjaa Netflixistä ja kirjaudut Facebookkiin tai IG:iin ja osallistut siellä jos on tarve osallistumiseen 3. et käy enää sivustolla, ekojen irtautumispäivien aikana voit sallia itsellesi käymisen mutta pidät kiinni siitä, että et kirjoita/osallistu mihinkään 4. et käy enää sivustolla, siirryt ihan muihin asioihin, ja netin osalta käyt vaan uutissivustoilla ja Youtubessa ja Netflixissä.
Irtaantumisen jälkeen huomaat, että helpompaa olla, ja että turhaa koko nettipaikkaan osallistuminen, viime kädessä saat enemmän aikaavievää ja huonoakin fiilinkiä kuin positiivista energiaa, ei mene plussan puolelle. Kun tulet tämän tajuamiseen, sitä selvempää on, että koet sinulle olevan parasta se, ettet ole netissä liikaa.
Trollin voi erottaa, mutta vastata silti.
On ihan ilmeistä, että miehet tehtailee täällä aloituksia ja esiintyvät naisina.
Jos keskustelussa on tasoa, se voi silti kantaa. Ja tietyt kokemukset ovat sukupuolille yhteisiä myös.
Rasittavaa kaikki sukupuolten välisten erojen räikeä paisuttelu mitä täällä selvästi jotkut hakevat. Toisaalta kun alkaa oppia paikan kestoaiheita, osaa myös valkata pois uuvuttavimmat jankkaukset.
Kyllä maailmaan mölyä mahtua!