Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro itsestäsi, miksi vauvailet???

Vierailija
13.02.2022 |

Olis mielenkiintoista tietää jotain kirjoittajista tällä palstalla. Täällä on välillä niin hulvaton meno ja hyvää juttua, että olis kiva kuulla miksi sä käyt täällä lukemassa/kommentoimassa. Kerro jotain tietoja itsestäsi. Sukupuoli, ikä yms.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso katsoo parhaillaan jääkiekkoa, minä istahdin koneelle erään harrastukseni takia (FB-ryhmä, jossa jaetaan juttuja), jumituin tänne. Kunhan tuo meteli olohuoneessa loppuu, niin siirryn varmaan sohvannurkkaan kirjan kera.

Se on se yleisin syy: tulen koneelle tekemään jotain, vilkaisen tänne ja jumitun pariin-kolmeen ketjuun.

N50+

Vierailija
2/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne saa kirjoitella "anonyymisti"

En kirjoittele omalla nimellä minnekkään, koska nyt oikeat mielipiteet saattaa olla parin vuoden päästä vääriä ja internet ei unohda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. nyt olympialaisten aikaan, kun telkkarissa on suora lähetys ja täällä kommentoidaan samaan tahtiin, niin on tavallaan ajan hermolla.  Kuitenkaan ei ole pakko osallistua, vaan voi lähteä omille tahoilleen  milloin tahtoo.

N55+

Vierailija
4/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisista ketjuista pidät, ap?

Vierailija
5/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton 25-vuotias vanhapiika, jota ärsyttää kaikki muut ihmiset ja heidän tekemisensä. Vauva-palsta on kuin minulle tehty.

Vierailija
6/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Kaippa olen vain utelias.

Vierailija
7/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole livenä läheisiä. Täällä voi tavallaan höpötellä ja puhua syntyjä syviäkin. Siis roskan seassa. Olen keski-ikäinen nainen. Tykkään lukea ja tavallaan täällä hengailu repii kyllä välillä mukavuusalueelta pois..mutta sitten ajattelen, että kaikilla on syynsä ilmaista itseään sillä tavalla kuin ilmaisevat.

Olen jokusen vuoden täällä viihtynyt aktiivisesti. En ikimaailmassa tapaisi isoa osaa täällä pyörivistä kasvokkain. Koetan ymmärtää erilaisuutta keskenään hyvin erilaisia ketjuja selatessani. Hyvä että on monenlaista ääntä. Se on mielestäni Vauvapalstan haastavuus ja vahvuus. Omaa yksinäisyyttäni täällä olo helpottaa, mutta tajuan myös että todellinen elämä on toisaalla. Toivon että koronan väistyessä pääsisin elämään todellista, reaalista elämää tämän sijaan.

Vierailija
8/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut täällä vuodesta 2000. Tapa tulla lukemaan. Seuraan yleensä joitain ketjuja vain.

Vierailija
9/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavallisista tavallisin suomlainen ja trollaan täällä huvikseni, koska olen niin syvästi ärsyyntynyt Suomen menoon. Hajuton, mauton, näkymätön ihminen joka ei itsestään meteliä pidä.

Vierailija
10/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on hulvaton meno ja hyvää juttua? Linkkejä?

Vierailija
11/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajanvietettä näin liki 60-vuotiaana. Olen kyllä töissä, mutta eronnut ja kolme lasta omillaan. Sanotaan, että minulla paljon aikaa ja tämä on monesti viihdyttävää.

Vastavuoroista jollain tapaa myös. Toisin kuin katsoisi sarjoja ja leffoja. Lukemaan olen huono nykyään, vaikka aikoinaan meni kirjoja paljonkin.

Vierailija
12/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saa olla anonyymisti, ei tarvitse myöskään luoda nimimerkkiä jonka alta kirjoittaa, ei siis tule yksilöidyksi vaan saa hyvin vapaasti kirjoitella, eikä tule maalitetuksi. Olen kokenut rankkaakin nettikiusaamista aiemmin, joten en yhtään halua sellaista. 

Ja sitten tykkään että täällä on sanavalmiita ja älykkäitä naisia, ei ole tilannetta, että mieslauma pääsisi manipuloimaan hommat päälaelleen. Nauroin ääneen, kun oli se red flags-ketju. Oli hillitöntä tunnelmaa ja olen vaikuttunut, miten on muitakin naisia, jotka näkevät hommista läpi.

Ei  meinaan ole itsestäänselvää - joukko menee helpollakin äänekkäiden häiriköiden pirtaan, jos näillä on älyä kääntää vastuut pois kohteiden niskaan ja konsensus saadaan aikaan. 

Vauva.fi:llä toimii myös sillain moderaatio, että poistavat ketjun, jos se menee häirinnäksi tai kiusaamiseksi. Toisaalta moderaatio toimii välillä liiankin kanssa, esim red flags-ketju poistettiin, vaikka siinä oli ihan rentoa jutustelua eikä ketään kiusattu. Mielestäni on hyvä, että ylläpito on kuitenkin kuuntelevalla korvalla ja haluaa pitää paikan suhteellisen ookoona, eikä niin, että ylläpito kannattaisi ja suorastaan rakentaisi osastoja ihmisten kiusaamiseksi eikä edes asianosaisten pyynnöstä toimisi mitenkään. 

En kuitenkaan paljoa ole vauva.fi:llä. Täällä kuitenkin trollaaminen jne on mahdollista. Tykkään eniten että on ympäristö, jossa kaikilla on viihtyisää ja on mukava tunnelma. Sellaisia on eng. kielissä paikoissa, siellä alkaa olla normina, että nettipaikan/chätin halutaan olevan ok tunnelman paikka, ei katsota muihin kohdistuvia "arvostelemisia" , jutskaillaan asioista ja on rentoa.

En ole liikaa nettipaikoissa, välillä piipahdan noissa mukavissa paikoissa tai täällä. Mutta pyrin olemaan täältäkin poissa, koska on negatiivista meininkiä ja sellaista, että tahallaan perustetaan ketjuja joissa haukutaan ettei jonkinlaisista ihmisistä ole mihinkään (tyyliin joka päivä jtk ikäsyrjintää naisia kohtaan) jne. 

Tunnelmat vaikuttavat itseen. Ja olen herkkis, en halua että energioita pilataan, kuormittavaa, jos on ympäristössä koko ajan turvattomuutta ja ilkeilyä jne. 

Vierailija
13/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut täällä vuodesta 2000. Tapa tulla lukemaan. Seuraan yleensä joitain ketjuja vain.

Suunnilleen vuosituhannen vaihteessa tulin itsekin tänne. Voi niitä aikoja.. palsta oli niin paljon viihtyisämpi kuin nykyisin. Välillä olin useita vuosia pois ja niiden aikana tämä muutos oli tapahtunut. En kuitenkaan keksi mitään muutakaan ajanvietepaikkaa, joten tänne tulee aina klikattua.

Nainen noin 60 v

Vierailija
14/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä saa olla anonyymisti, ei tarvitse myöskään luoda nimimerkkiä jonka alta kirjoittaa, ei siis tule yksilöidyksi vaan saa hyvin vapaasti kirjoitella, eikä tule maalitetuksi. Olen kokenut rankkaakin nettikiusaamista aiemmin, joten en yhtään halua sellaista. 

Ja sitten tykkään että täällä on sanavalmiita ja älykkäitä naisia, ei ole tilannetta, että mieslauma pääsisi manipuloimaan hommat päälaelleen. Nauroin ääneen, kun oli se red flags-ketju. Oli hillitöntä tunnelmaa ja olen vaikuttunut, miten on muitakin naisia, jotka näkevät hommista läpi.

Ei  meinaan ole itsestäänselvää - joukko menee helpollakin äänekkäiden häiriköiden pirtaan, jos näillä on älyä kääntää vastuut pois kohteiden niskaan ja konsensus saadaan aikaan. 

Vauva.fi:llä toimii myös sillain moderaatio, että poistavat ketjun, jos se menee häirinnäksi tai kiusaamiseksi. Toisaalta moderaatio toimii välillä liiankin kanssa, esim red flags-ketju poistettiin, vaikka siinä oli ihan rentoa jutustelua eikä ketään kiusattu. Mielestäni on hyvä, että ylläpito on kuitenkin kuuntelevalla korvalla ja haluaa pitää paikan suhteellisen ookoona, eikä niin, että ylläpito kannattaisi ja suorastaan rakentaisi osastoja ihmisten kiusaamiseksi eikä edes asianosaisten pyynnöstä toimisi mitenkään. 

En kuitenkaan paljoa ole vauva.fi:llä. Täällä kuitenkin trollaaminen jne on mahdollista. Tykkään eniten että on ympäristö, jossa kaikilla on viihtyisää ja on mukava tunnelma. Sellaisia on eng. kielissä paikoissa, siellä alkaa olla normina, että nettipaikan/chätin halutaan olevan ok tunnelman paikka, ei katsota muihin kohdistuvia "arvostelemisia" , jutskaillaan asioista ja on rentoa.

En ole liikaa nettipaikoissa, välillä piipahdan noissa mukavissa paikoissa tai täällä. Mutta pyrin olemaan täältäkin poissa, koska on negatiivista meininkiä ja sellaista, että tahallaan perustetaan ketjuja joissa haukutaan ettei jonkinlaisista ihmisistä ole mihinkään (tyyliin joka päivä jtk ikäsyrjintää naisia kohtaan) jne. 

Tunnelmat vaikuttavat itseen. Ja olen herkkis, en halua että energioita pilataan, kuormittavaa, jos on ympäristössä koko ajan turvattomuutta ja ilkeilyä jne. 

Et voi tietää kuka on nainen ja kuka on mies. Itse olen esiintynyt molempina.

T. trolli

Vierailija
15/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katsomaan näkyykö uusin Durham case jo täällä. (Usan politiikka)

Sanoman sensuuripalsta, olen ollut puoli vuottakin pois välillä, koska vassar. ilmiannot poistavat ketjuja yksipuolisesti.

Ruma palsta.

Ruma, vanha ämmä olen itsekin ;-)

(╯3╰)

Vierailija
16/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen vuosituhannen vaihteessa tulin itsekin tänne. Voi niitä aikoja.. palsta oli niin paljon viihtyisämpi kuin nykyisin. Välillä olin useita vuosia pois ja niiden aikana tämä muutos oli tapahtunut. En kuitenkaan keksi mitään muutakaan ajanvietepaikkaa, joten tänne tulee aina klikattua.

Nainen noin 60 v

En ole koskaan nähnyt niitä aikoja, harmi. Tulin tänne vasta joskus v. 2018 ja pian huomasin, että täällä vain trollaillaan ja soitetaan suuta. Mitään en ota täällä enää tosissani.

Joten aloin trollaamaan itsekin. Jos tämä palsta on joskus ollut kiva paikka, trollit ilmeisesti pilasivat sen jossain vaiheessa.

Joten samalla tyylillä mennään.

T. trolli

Vierailija
17/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin katsomaan näkyykö uusin Durham case jo täällä. (Usan politiikka)

Sanoman sensuuripalsta, olen ollut puoli vuottakin pois välillä, koska vassar. ilmiannot poistavat ketjuja yksipuolisesti.

Ruma palsta.

Ruma, vanha ämmä olen itsekin ;-)

(╯3╰)

Palsta on hyvä indikaattori siitä, mitä on regiimin sensurointilistalla.

Vierailija
18/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon   noin 4 kymppinen

ihan ajanviete, tykkään lukea ja seurata maailman tapahtumia. Introvertti.

välillä en käy täällä vuosiin, joskus taas joka päivä.  Joskus kommentoin jotain.

Vierailija
19/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin syrjäytyneenä (naisena) yliksen vakiokäyttäjä, mutta jossain vaiheessa elämä alkoi mennä paremmin enkä enää pystynyt samaistumaan niihin juttuihin siellä. Ehkä iän karttuminenkin teki osansa, mutta pystyn samaistumaan enemmän AV:n juttuihin. Siksi se aika mitä tuli ennen pyörittyä yliksellä tulee pyörittyä täällä. Eli aivan liikaa, olen koukussa ja pitäisi vähentää.

Vierailija
20/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

61v, täällä on toisinaan muutama niiiin hyvä ketju. Iso osa kak kaa, nillitystä, öyhötystä. Muutama helmi ketjujen joukossa💕

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi