Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei välitä yhtään, vaikka hajoan vaikean vauvavuoden alle

Vierailija
13.02.2022 |

Hän ei koskaan soita tai tarjoa apuaan. Pahinta kuitenkin on, että kertoessani vauvan koliikki-itkuista, omasta uupumuksestani, huolestani ja univelastani hän ei kommentoi niitä mitenkään. Hän haluaa vaan suloisia kuvia vauvasta ja käydessään kylässä sylittelee ja kuvaa vauvaa eli ottaa vain "parhaat palat". Tuntuu niin pahalta kun oma äiti ei osoita mitään myötätuntoa tai totea, että "sinulla kuulostaa olevan rankkaa". Sekin jo auttaa kun joku huomaa ja myöntää, että nyt on rankkaa aikaa.

Kommentit (1209)

Vierailija
961/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa valittajat se, että kun olette itse ikääntyneitä ja on monenmoista vaivaa itselläänkin ei välttämättä jaksa enää lisärasitteita. Kun vanhenette itsekin niin näätte millaisia mummoja olette omien lastenne lapsille.

Moni ikääntynyt tuttuni on todennut, että työelämä vei mehut kertakaikkiaan ja hyvä kun saa vetäytyä omaan lepoon ja rauhaan. Lastenlapsia kestää pienen pieninä annoksina. Joskus ei lainkaan. Nykyajan lapset ovat paljon vaativimpia mitä ennen oli.

Asia ei ole lainkaan mustavalkoinen. Itse ainakin ymmärrän täysin, ettei kaikki jaksa. Ei voi syyllistää isovanhempia. Tuntuu näitä lukiessa, että harvoin mikään on täysin hyvin. Toinen mummo tuppaa liiaksikin avuksi ja toinen ei lainkaan...

Asiallinen kommentti. Miksi alapeukut?

Villi veikkaus ulkopuoliselta: olisko esim siksi, että kukaan täysjärkinen tuskin tuossa kunnossa olevalta edellyttääkään. Moni sensijaan ei ole tuossa kunnossa vaan elämänsä kunnossa, mutta nuo jonkun kommentoimat kynsihuollot ja uudet miesystävät vaan täyttää koko kalenterin. Toiseksi, se henkinen tuki taisi olla aloituksen ydin -yksi ymmärryksen sana ei maksa mitään keneltäkään omasta tilanteesta riippumatta, mutta voi olla toiselle eteenpäin auttava voima.

Olisipa kiva tietää paljonkohan tämä ap antaa henkistä tukea vanheneville läheisilleen, kovin kuulostaa minä, minä ja sitten vielä minä -tyypiltä.

Tuskinpä tuossa hetkessä siihen rahkeet riittää ja vain tyhmä sitä edellyttäisikään. Muusta ajasta elämästä se ei taida kertoa mitään.

Mistäpä me tiedämme mitkä sen äidin/mummun rahkeet ovat, meillähän on vain valittajan kertomus ja se ei todellakaan ole kuin yksi näkemys asiasta.

Vierailija
962/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dink sukupolvi hoidatti mummoillaan ilman palkkaa kokopäiväisesti ei arvostusta ei mitään kun vanhenivat. Vielä perinnötkin halusviat kahmia ja ryöstää arvotavarat ennen muiden perillisten kuolinpesään eli kotiin saapumista. Sanomattakin on selvää, että ei noita rosvoja ole sen koomin näkynyt. Halveksittava sukuoolvi ja lapsen samanmukaisia, ikävä kyllä. Sen tekee, minkä oppii

Minä olen isoäiti ja äiti ja anoppi olivat työelämässä kun lapsemme olivat pieniä, ihan päiväkoti heidät hoiti silloin kun me töissä olimme. Joten lopetapas tuo typerä öyhötys.

Ja perinnönkin sai lapset, kun isänsä ehti kuolla ennen omia vanhempiaan.

Minä perin kokonaista 25 000 € vanhemmiltani, hurraa. Hoidin heitä ja autoin ilmaiseksi monta vuotta. Sisaret perivät saman vaikka eivät rikkaa ristiin laittaneet.

Samoin, isovanhemmat olivat töissä kun meidän muksut oli pieniä, päiväkotiin ne vietiin. Eikä ole perintöjä kuulunut, talovanhus ja vähän maata, niissä mitään perimistä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaisiko joku ohi aiheen, eli auttamisesta, paasaavista ja omaa sairaskertomusta vuodattavista mummoista vihdoin tähän AP pointtiin: mikä niissä muutamassa sanassa "ymmärrän että on raskasta," maksaa? Kiitos.

Surullista kun omat lapset on koston eikä rakkauden kohteita syntymästään asti.

Minä voin osaltani vastata. Poikani lapsi on koliikkivauva, kuten oli poikanikin. Kun sanoin, että ymmärrän, raskasta on, niin miniäni tokaisi, että v*ttu tässä ei ymmärtämiset nyt auta. Yritin sanoa, että etsitään apua jostain, tai voisiko poikani ottaa vaikka palkatonta edes viikon, että miniä saisi nukuttua. Miniä karjaisi, että saat ana millä me sitten eletään.

Me veimme aikoinaan pojan koliikin takia lääkäriin ja viisas lääkäri antoi minulle miedon unilääkkeen, että en herännyt lapsen joka ininään, ja sain voimaa kestää sen 13 kuukautta minkä homma kesti. Mieheni ja isovanhemmat olivat töissä, kuten minäkin olen.

Minunkin miniäni kiroilee ja juuri tuota v-sanaa käyttää lastenkin kuullen, voi että se on rumaa. En tahdo millään jaksaa olka siellä kun en itse ole koskaan lapsilleni kiroillut.

Vierailija
964/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätit kertomatta että äitisi varoitteli sinua kulttuuri eroista suhteessasi varmaan haistattelit hänelle hoida siis ihan itse sekahedelmäsi

Vierailija
965/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vauvan isä? Se on ensisijaisesti hänen asiansa ottaa koppi, jos sinä vauvan äitinä väsähdät. Niinhän se menisi jos vaikka kuolisit, että isälle se lapsi työnnettäisiin. Jos ja kun äitisi on ns. vaurioitunut ihminen niin ethän tietenkään voi hänen huostaansa lastasi lykätä hoitoon. Ehkä hän tietää itse ettei ole ns. äitimatskua eikä edes yritä enää sellaista. Kun raskaaksi tulo, synnytys ei vaadi ihmiseltä kovin paljon, mutta äitiys vaatii.

Kerrotko mistä käy ilmi että äiti on "vaurioitunut ihminen"? Vain siitä, ettei hänellä ole ehkä aikaa rynnätä joka kerta hoitamaan lasta kun hemmoteltu tytär sitä vaatii? Jo nyt on hieman kaukaa haettu diagnoosi. Paha mieli ei oikeuta kyllä diagnosoimaan omia vanhempia narsisteiksi ja muuten sairaiksi. Äidin pitää itse kasvaa vanhemmaksi, sitä ei voi kiertää lykkäämällä vauva isovanhemmalle.

Vierailija
966/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kuulumisia ei omat vanhemmat tai varsinkaan idit yleens kysele. Kiva sää keskustelu max. Jkin kylmääv trauna empatiakyvyssä kautta sukupolvien ja nyt on sitten tää minämin pississukupolvi äiteinä, jotka taas ei osaa muuta kuin vaatia ja kiitollisuutta ei ole pätkääkään kehenkään päin.

Vierailija
967/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit

Vierailija
968/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykysulupolvi on lyll aika tavalla itsetietoista pissisukupoövea kulla on oikeus.. enkä nyt sano sanaa Sanna M, vaikka käytöksessä paljon samaa uhmaa ja itsekeskeisyyttä. Mikä syynä..

Liikaa curlingia?

Vierailija
969/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pahin on jo ohi.

Ap. lapsi on sinun, ei äitisi.

Vierailija
970/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin vaikea vauvavuosi. Kaikki kommentit alapeukutetaan ja modet poistavat armotta aloitukset!

Vierailija
971/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullinen vauvaaja kirjoitti:

Itsellänikin vaikea vauvavuosi. Kaikki kommentit alapeukutetaan ja modet poistavat armotta aloitukset!

Kun minulla oli lapset pieniä keskityin heihin, en palstaspämmäämiseen, kuten sinä teet.

Vierailija
972/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei varmaan auta yhtään mut just siks mä en ookaan koskaan halunnu lapsia kun itsellä oli kylmä, vihainen ja tunneköyhä (tunnevammainen) äiti.

Zemppiä. Hae apua ja tukea muualta. Äitilläsi on varmasti omat syynsä miksi toimii noin.

Vierailija
973/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisiko joku ohi aiheen, eli auttamisesta, paasaavista ja omaa sairaskertomusta vuodattavista mummoista vihdoin tähän AP pointtiin: mikä niissä muutamassa sanassa "ymmärrän että on raskasta," maksaa? Kiitos.

Turha toivo, parempi jättää nämä kiireiset mummit tänne vuodattamaan elämänsä vääryyksiä jotka on oikeus purkaa eteenpäin. Aika kauas tultiin alkuperäisestä jonka sanoma tiivistyy jo otsikkoon. Toivon täydestä sydämestä ap pärjäilee (been there done that ja kyllä tosiaan kuormittaa) ja hyvä että tälle mulle kohderyhmälle löytyi purkautumispaikka tästä alkujaan asiallisesta keskustelusta. Hei-hei!

Vierailija
974/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ei varmaan auta yhtään mut just siks mä en ookaan koskaan halunnu lapsia kun itsellä oli kylmä, vihainen ja tunneköyhä (tunnevammainen) äiti.

Zemppiä. Hae apua ja tukea muualta. Äitilläsi on varmasti omat syynsä miksi toimii noin.

Mä mietin just samaa, kun tän keskustelun yhteenvetona meidän kaikkien tuollaisten äitien tyttärien olisi kannattanut jättää lisääntymättä. Aika ikviä päätöksiä ihan vain äidin takia, monelle lapsi on elämän isoin haave.

Vierailija
975/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomien ei pidä hankkia lapsia. Sen nyt sanoo järkikin.

Vierailija
976/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut miettiä mihin ryhdyin kun antauduit vauvakuumeelle ja painostit sekä kiristit miehen isäksi

Vierailija
977/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, jos on välit katkaistu vanhempiin ,täteihin ja setiin ym niin ei ne yhtkki ala kiinnsotumaan et voivoi ku söpö jne. Suhteet kulkee kaksisuuntaisesti, sortsi siitä lumihiutaleet.

Vierailija
978/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusavuttomien ei pidä hankkia lapsia. Sen nyt sanoo järkikin.

Sinäkö tiesit täsmälleen millaisia lapsia sinulle tulee ja millainen vanhempi olet? Etkä tarvinnut niistä huolehtimiseen sen enempää puolisoa kuin äitiäsikään? Rispektit sinulle!

Vierailija
979/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti pahin on jo ohi.

Ap. lapsi on sinun, ei äitisi.

Niin, mutta ap on äitinsä lapsi. Tuon verran äiti välittää omasta tyttärestään. Karma iskee sitten aikanaan. Mutta ei todellakaan kannata luottaa siihen että omasta äidistä on mitään tukea. Sen varaan ei pidä laskea.

Vierailija
980/1209 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha toivo, parempi jättää nämä kiireiset mummit tänne vuodattamaan elämänsä vääryyksiä jotka on oikeus purkaa eteenpäin. Aika kauas tultiin alkuperäisestä jonka sanoma tiivistyy jo otsikkoon. Toivon täydestä sydämestä ap pärjäilee (been there done that ja kyllä tosiaan kuormittaa) ja hyvä että tälle mulle kohderyhmälle löytyi purkautumispaikka tästä alkujaan asiallisesta keskustelusta. Hei-hei!

Mukavaa,että nuo minä, minä ja minä ihmiset poistuu, ei heillä ole mitään annettavaa keskustelulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä