Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Walhelmin perheen isä on välillä syömättä, jotta lapsille riittää ruokaa – mutta onko rivitalossa asuvalla perheellä sittenkään oikeutta puhua köyhyydestä?

Vierailija
13.02.2022 |

Kommentit (4664)

Vierailija
1441/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että mitähän tämän perheen vanhemmat sanoisivat mielenterveyskuntoutujalle, jolta on lähdössä katto pään päältä koska määräaikaista työkyvyttömyyseläkettä ei enää uusita. Vakuutusyhtiö katsoo työkyvyn palautuneen koska kuntoutuja jaksaa nipin napin tehdä 8 viikkotuntia kuntouttavassa työtoiminnassa. Pienimmällä työmarkkinatuella ei enää makseta kaksion vuokraa, eikä asumistukea saa riittävästi, koska kerrostalokaksio on Kelan mielestä liian kallis ja iso asumismuoto yksinelävälle. Että on järjen köyhyyttä ja sitten ihan oikeaa köyhyyttä. Välillä tuntuu, että ensimmäistä vaihtoehtoa tuetaan verovaroin enemmän kuin jälkimmäistä.

Miksi yksin asuvalla pitäiis olla kaksio?

Olet varmaan itsekin ollut korona-aikaan 24h kotona? Joten pitäisi tajuta, miksi.

Minulla toinen huone on tosin työhuoneena.

Vierailija
1442/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tienataan yhteensä 150k€ vuodessa. Kuulostaa paljolta, mutta nettona ei merkittävästi enempää kuin 80k€ vuodessa tienaava perhe. Me ei olla hommattu kolmatta lasta, koska se vaatisi isomman asunnon, jonka maksaminen olisi haastavaa varsinkin jos haluaa olla yhtään minimiä enempää vanhempainvapaalla. Arvatkaa miltä tuntuu, kun muut hommaa enemmän lapsia niillä meidän rahoilla. Olisiko kuitenkin oikeudenmukaisempaa, että me vastuulliset itse rahamme tienaavat ihmiset saisimme käyttää ne rahat omiin lapsiin, eikä toisten vastuuttomampien lapsiin?

Millä hiton ”teidän rahoilla?” Laske nyt alkajaisiksi, paljonko yhteiskunta on maksanut teidän perheenne vanhempainvapaita, päivähoitomaksuja ja koulukuluja kolmesta lapsesta.

-Kolmen lapsen vanhempi ja ihan hyvässä työssä minäkin.

Juuri näin! Päälle tulee todennäköisesti vanhempien omasta lapsuudesta noi samat, plus vanhempien ja ehkä jopa isovanhempien korkeakoulutus. Firmasta riippuen voi olla, että saavat osittain kiittää hyvistä palkoistaan valtion maksamia yritystukia jne.

Jos tosissaan on niin kujalla, että uskoo kaiken olevan yksilöstä kiinni, niin maailmassa riittää maita, joissa voi koettaa onneaan. Ei tarvitse jäädä tänne kitisemään veroista. Yllättävän monella kuitenkin siinä vaiheessa ronskit puheet jää vain puheeksi. Tai vaikka uskallettaisiinkin lähteä, niin jostain syystä viimeistään siinä lapsiperhevaiheessa palataan tänne kamalaan sosialistimaahan kärsimään.

-Myös hyvässä työssä oleva vapaaehtoisesti lapseton, jota ei kirvele maksaa veroja 

Mistähän sinä kuvittelet rahojen noiden elatukseen tulevan? Taikaseinästä?

Ei tule. Verovaroilla heidät elätetään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän näillä vanhemmilla ole molemmilla psyk.diagnoosit kanssa, joita eivät ymmärrettävistä syistä halua reposteltavaksi julkisuuteen - tarpeeksi kuraa tulee näilläkin tiedoilla näemmä.

Äidillä nyt traumatausta itsestään selvä, mutta pitkällinen työttömyys ja näköalattomuus ja omat virheet (pikavipit) ja lapsen sairaus varmasti ovat aiheuttaneet masennustakin, joka voi olla syynä siihen, ettei kokoaikatyössä pärjäisi ja siksi kuntouttavaa työtoimintaa.

Olisi ihan fiksua jättää diagnoosien miettiminen ammattilaisille. Aika vaikea muutaman minuutin ja pätkityn dokkarin perusteella tehdä mitään johtopäätöksiä.

Jännä nähdä miten kaikenlaista oletetaan. Perhe ei syö vihanneksia, kun näkyi vain makkaraa ja jauhelihaa. Tai ei ole ollut puskurirahastoa. Äiti ei hanskaa aikakäsitystä (kun muka ei ymmärrä, että kesän jälkeen tulee syksy) jne. Me ei tiedetä yhtään mitään tämän ohjelman perusteella siitä, miten tämä perhe syö, elää, mikä on historia jne. Vain muutama hassu tosiasia ja sitten ihmiset vetävät johtopäätöksiä.

On ollut taas niin silmiäavaava keskustelu. Ymmärtää, kuinka kaavoihin kangistunutta ja joustamatonta, ellei suorastaan pahansuopaa, joidenkin ihmisten ajattelu on.

Joo toki diagnoosit jätetään ammattilaisille. Valitettavasti heiltä on vaikea saada diagnoosia. Varsinkaan tytöt ja naiset eivät pääse edes tutkimuksiin vaikka oireet olisivat vaikeita. Ammattilaiset eivät näe naisten oireita, sillä ne ovat erilaisia kuin miesten oireet. Kriteerit on asetettu miesten oireiden perusteella. Siksi naiset joutuvat pärjäilemään ilman diagnoosia ja ilman tukea ja apua.

Jos katsoit dokumentin, niin huomasit varmaan kuinka äiti itse selitti ettei pysty hoitamaan raha-asioita. Vähän aikaa oli yrittänyt, mutta se oli uuvuttanut hänet. Sanoi itse että mies hoitaa perheen talouden koska hän itse ei osaa eikä ymmärrä.

Ja siitä syksystä ja sen yllättävyydestä selitti niin painokkaasti, että tuli kyllä selväksi että sekin oli hänelle vaikea asia.

Eivät nämä hänestä tee yhtään huonompaan ihmistä kuin kenestäkään muusta. Mutta apua hän silti tarvitsee niihin asioihin mitkä ovat hänelle vaikeita.

Vierailija
1444/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaapa huomioon, että moni erityisesti perheen äitiin kohdistettu viesti täällä on sellainen, että siitä voisi joutua käräjille kunnianloukkauksesta jos sen kohteena olevat päättäisivät tehdä rikosilmoituksen. Itse asiassa toivon, että he tekevät niin, se ehkä opettaisi joillekuille, että muista ihmisistä ei voi netissäkään sanoa ihan mitä tahansa.

Vierailija
1445/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään yllätyksiä tässä ketjussa ei tietenkään ole, mutta silti tekee surulliseksi, miten olematonta joidenkin empatiakyky on.

Perhe tekee osin huonoja valintoja, mutta tässäkin tapauksessa taustalla on - ainakin äidin kohdalla - järkyttävän traumaattinen elämä. Elämänhallintataidot eivät tule annettuina, eikä niitä opita, jos ei ole ketään, joka niitä opettaisi. Helppoa olisi onnellisen lapsuuden saaneena huudella täällä anonyymisti laiskuudesta, loisimisesta ja huonoista valinnoista. Olen samaa mieltä parin muun kommentoineen kanssa, että äiti vaikuttaisi kaikesta taakastaan huolimatta pärjäävän ihan hyvin: ei vaikuttaisi siirtävän omia traumojaan omiin lapsiinsa, vaan kasvattavan heitä rakkaudella, koti näyttää siistiltä ja turvalliselta jne. Toivottavasti saavat kierteensä katki, eivätkä lapset peri samaa taakkaa.

Ohjausta ja apua tarvitsivat saadakseen elämästä uuden otteen. Sitähän hekin tietenkin haluaisivat, eivätkä loisia verorahoilla.

Jumalauta työnnä perseeseesi se sun empatiasi! Jossain menee se hyysäämisenkin raja. Kukaan ei takuulla ole ottamassa pois häneltä hyvää asuntoa, terveydenhuoltoa, terapiaa, kaiken maailman apuja ja tukia tai yhtään mitään muutakaan, mutta kyllä helvetti vie hänelleKIN olisi voinut riittää se normaali lapsimäärä, joka meillä muillakin on.

Ja todellakin siirtää traumojaan lapsiinsa, tämä julkinen marina kaiken huippuna. Pikkupoikakin oikein uhriutumismannekiinina.

Niin, olisi ollut järkevämpää hankkia vähemmän lapsia. Silloin ei tehdä järkeviä valintoja, kun ei ole elämänhallintataidot kunnossa. Ne lapset on nyt kuitenkin jo olemassa. Miten sinä näet, että heidän tilanteensa tulisi hoitaa? Itse näen, että ohjauksella ja perhetuella voitaisiin potentiaalisesti esimerkiksi ennaltaehkäistä sitä, että lapset päätyvät tekemään tulevaisuudessa yhtä huonoja valintoja.

Joku ikuinen kielto marista enää ikinä julkisesti nyt ainakin heti. Kiitos.

Ja lapsille joka päivä tunti opetusta wttä se on sterilisaatio ja tuet pois heti jos jatkavat tuota paskaa.

On se kyllä kumma kun tällaisiin ihmisjätteisiib on rajatta resursseja ja normaaleille lapsille ei ole varaa maksaa enää ilmaisen peruskoulun kirjoja.

Käytännössä varmaan vähän hankalia toteuttaa nämä ehdotuksesi, nämä köyhyystarinat kun menestyvät julkisuudessa erinomaisesti juuri tällaisten läksytysten kautta. Ja voi kai sitäkin kutsua perheen ohjaamiseksi, jos opetetaan lapsille tunnin verran päivässä että tätä paskaa ei saa jatkaa. Mitähän sen järjestäminen mahtaisi käytännössä kustantaa? No mutta eipä olisi ainakaan hyysäämistä vaikka maksaisikin saman verran, sentään rankaistaisiin, se olisi ainakin oikein. Samaa mieltä ollaan kuitenkin siitä, että kaikki lapset ansaitsevat ilmaiset peruskoulukirjat, normaalit ja epänormaalit. 

Vierailija
1446/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä hyvinvoivat alemman- ja ylemmän keskiluokan kultapossukerholaiset arvostelevat kovin sanoin jutun perhettä.

Hyvin havaitsee, ettei sitä ymmärrystä heikompiosaisia kohtaan tunnu moneltakaan löytyvän, jos ei ole omakohtaista kosketuspintaa asioihin. Tuomita kyllä silti osataan.

Vai ärsyttääkö arvostelijoita eniten se, ettei heillä itsellään ole noin lämmin suhde omiin lapsiinsa tai aikaa heille. Suhde, joka ei perustu rahalla ostettuun rakkauteen.

Harva ymmärtää, että voivat itsekin joskus olla köyhiä. Työkyky ja terveys voi mennä silmänräpäyksessä jos huono tuuri käy.

Tää on ikävä kyllä totta. Olin varautunut pahan päivän varalle hankkimalla useamman ammatin sekä säästämällä kun olin töissä. En vain saanut säästettyä koko loppuiäksi. Terveys meni juuri noin, ihan sekunnissa enkä pysty tekemään mitään työtä mihin minulla on koulutus. Eläkeyhtiö yrittää nyt keksiä millaista työtä olisi edes mahdollista tehdä. Lapsia kaksi ja pieni koira. Hankittu toki ennen onnettomuutta. Ikävä tosiasia on että tämä voi tapahtua kenelle vain.

1447/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo perheenisä löytäisi oikean palkkatyön, jos vaan haluaisi, mutta se on tietysti asia erikseen, jos matalapalkkatyö ei kelpaa.

Onko perheenäiti eläkkeellä, jos hän kerta ei omien sanojen mukaan kykene sydämen vajaatoiminnan vuoksi töihin?

Vierailija
1448/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Eiköhän tuo perheenisä löytäisi oikean palkkatyön, jos vaan haluaisi, mutta se on tietysti asia erikseen, jos matalapalkkatyö ei kelpaa.

Onko perheenäiti eläkkeellä, jos hän kerta ei omien sanojen mukaan kykene sydämen vajaatoiminnan vuoksi töihin?

Ei ole. Kun on työkykyinen.

Vierailija
1449/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa juuri tähän perheeseen ja heidän tilanteeseen, haluan silti antaa punnitun mielipiteeni kahlattuani tämä ketjun n. 1250-1300 viestiä läpi.

Mietitään asiaa näinpäin. 

Jos minä olen työtön/työkyvytön, pitäisikö minun saada yhteiskunnan tukea?

Varmasti suurin osa ihmisistä on sitä mieltä että kyllä. Tietenkin!

Jos minä olen työtön/työkyvytön, ja saan tukea yhteiskunnalta, pitäisikö minun saada sen LISÄKSI yhteiskunnan tukea jotta voisin esim. kerran tai kaksi vuodessa käydä etelässä lomalla?

Varmaan suurin osa ihmisistä on sitä mieltä että ei TIETENKÄÄN?!

Jos minä olen työtön/työkyvytön, ja saan tukea yhteiskunnalta, pitäisikö minun saada sen LISÄKSI yhteiskunnan tukea jotta voisin esim. pitää 5 harrasteautoa tallissa?

Jos minä olen työtön/työkyvytön, ja saan tukea yhteiskunnalta, pitäisikö minun saada sen LISÄKSI yhteiskunnan tukea jotta voisin esim. pitää 8 koiraa omaksi ilokseni (ei siis kasvattaakseni niitä myyntiin tms.)

Jos minä olen työtön/työkyvytön, ja saan tukea yhteiskunnalta, pitäisikö minun saada sen LISÄKSI yhteiskunnan tukea jotta voisin esim. vaihtaa puhelinta aina uusimpaan malliin, kun haluan?

Kysymys siis herää, että miksi sitten on niin pyhä asia, että lapsia pitää automaattisesti saada tehdä niin paljon kuin haluaa, ja siitä pitäisi automaattisesti saada lisää rahallista tukea yhteiskunnanlta ja automaattisesti vankkumattomasti muiden kanssaeläjien sympatiat?

Perin kieroutunut ajatus. 

Kaikkiin muihin esimerkkini kohtiin pitäisi pystyä elää taloutensa mukaisesti, eikä haalia turhaa menoerää, mutta ai että, jos kyse on lisääntymisestä (ja sen 100% varmuudella tuomista kannustinloukuista), huudetaan pää punaisena että se on pyhä oikeus johon ei kenelläkään saa olla mielipidettä.

Sinä unohdit että ne lapset todennäköisesti tai ainakin toivottavasti kuitenkin kasvavat veronmaksajiksi, toisin kuin autot tai koirat, jotka eivät tuota yhteiskunnalle mitään.

Todennäköisempää kuitenkin on se kotoa opittu laiskuus, elämänhallinnan puute ja osattomuus.

Puhuisit asioista niiden oikeilla nimillä. Se opittu laiskuus on useimmissa tapauksissa suvussa periytyvä nepsyongelma.

Tuossakin perheessä näytti äidillä olevan pahoja hahmottamishäiriöitä ja jotain muutakin ongelmaan. Eihän hän kykene edes hoitamaan raha-asioita uupumatta täysin.

Hänellä näkyi olevan ongelmaa myös ajan ymmärtämisessä. Kesän jälkeen tuli yhtäkkiä syksy, ihan puskista suurena yllätyksenä.

Autisteilla (myös niillä hyvätasoisilla joilla ei ole diagnoosia) on tyypillisesti ongelmia ajan hahmottamisessa, osalla myös raha-asioiden hoitamisessa (ei kuitenkaan kaikilla). Tietysti niitä ongelmia voi olla muillakin, mutta silloinkin taustalla on usein joko autismin piirteitä tai oppimisvaikeuksia.

Eivät sellaiset Ihmiset pysty ottamaan itseään niskasta kiinni ja reipastumaan. He voivat kuitenkin oppia tulemaan toimeen ongelmiensa kanssa jos saavat oikeanlaista ohjausta ja tukea elämässään.

Pakkosterilisaatio.

Toivottavasti sitten sullekin.

Ei kai hän sitä tarvitse, jos on muuten osannut rajoittaa lapsimäärän sellaiseksi että pystyy perheensä itse elättämään.

Hiukan liian radikaalilta kuulostaa nyky-yhteiskuntaan, mutta siihen suuntaan aletaan pian mennä.

Ja hevonkukut mennä. Jos jopa omasta tahdosta sterin saaminen on niin käsittämättömän vaikeeta, ni luuletko ihan oikeesti että mihinkään pakkostereihin nykypäivänä ryhdytään. Pikkusen valoja päälle.

Miten se on vaikeaa? Omasta on nyt 12v aikaa, mutta vaati yhden 15 minuutin käynnin terveyskeskuksessa, jossa lekuri kirjoitti lähetteen ja sitten noin 6kk myöhemmin tuli käsky sairaalaan (sisä)tutkimuksiin ja sterilointiaika oli noin kuukautta myöhemmin. Toimenpiteessä meni sellainen 40min.

Toisilla näin helppoa ja toiset saavat vängätä parinkin lääkärin kanssa ennen kuin viimein heltiää lupa ja vielä leikkaussalin ovella lääkäri pitää saarnan ja päivittelee päätöstä. Eli ei tule kaikille helpolla tuo sterilointilähete.

Vierailija
1450/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan millainen rivitaloasunto on. Me asuimme Espoon Keskuksen lähelllä rivitaloasunnossa n 10 vuotta ja sen arvo LASKI kun me myimme sen pois. Ja se ei johtunut että asunto olisi huonokuntoinen vaan siitä että alue oli täysin paska. 

Vierailija
1451/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaapa huomioon, että moni erityisesti perheen äitiin kohdistettu viesti täällä on sellainen, että siitä voisi joutua käräjille kunnianloukkauksesta jos sen kohteena olevat päättäisivät tehdä rikosilmoituksen. Itse asiassa toivon, että he tekevät niin, se ehkä opettaisi joillekuille, että muista ihmisistä ei voi netissäkään sanoa ihan mitä tahansa.

Tätä sinä aina hoet.

Vierailija
1452/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään yllätyksiä tässä ketjussa ei tietenkään ole, mutta silti tekee surulliseksi, miten olematonta joidenkin empatiakyky on.

Perhe tekee osin huonoja valintoja, mutta tässäkin tapauksessa taustalla on - ainakin äidin kohdalla - järkyttävän traumaattinen elämä. Elämänhallintataidot eivät tule annettuina, eikä niitä opita, jos ei ole ketään, joka niitä opettaisi. Helppoa olisi onnellisen lapsuuden saaneena huudella täällä anonyymisti laiskuudesta, loisimisesta ja huonoista valinnoista. Olen samaa mieltä parin muun kommentoineen kanssa, että äiti vaikuttaisi kaikesta taakastaan huolimatta pärjäävän ihan hyvin: ei vaikuttaisi siirtävän omia traumojaan omiin lapsiinsa, vaan kasvattavan heitä rakkaudella, koti näyttää siistiltä ja turvalliselta jne. Toivottavasti saavat kierteensä katki, eivätkä lapset peri samaa taakkaa.

Ohjausta ja apua tarvitsivat saadakseen elämästä uuden otteen. Sitähän hekin tietenkin haluaisivat, eivätkä loisia verorahoilla.

Jumalauta työnnä perseeseesi se sun empatiasi! Jossain menee se hyysäämisenkin raja. Kukaan ei takuulla ole ottamassa pois häneltä hyvää asuntoa, terveydenhuoltoa, terapiaa, kaiken maailman apuja ja tukia tai yhtään mitään muutakaan, mutta kyllä helvetti vie hänelleKIN olisi voinut riittää se normaali lapsimäärä, joka meillä muillakin on.

Ja todellakin siirtää traumojaan lapsiinsa, tämä julkinen marina kaiken huippuna. Pikkupoikakin oikein uhriutumismannekiinina.

Niin, olisi ollut järkevämpää hankkia vähemmän lapsia. Silloin ei tehdä järkeviä valintoja, kun ei ole elämänhallintataidot kunnossa. Ne lapset on nyt kuitenkin jo olemassa. Miten sinä näet, että heidän tilanteensa tulisi hoitaa? Itse näen, että ohjauksella ja perhetuella voitaisiin potentiaalisesti esimerkiksi ennaltaehkäistä sitä, että lapset päätyvät tekemään tulevaisuudessa yhtä huonoja valintoja.

Joku ikuinen kielto marista enää ikinä julkisesti nyt ainakin heti. Kiitos.

Ja lapsille joka päivä tunti opetusta wttä se on sterilisaatio ja tuet pois heti jos jatkavat tuota paskaa.

On se kyllä kumma kun tällaisiin ihmisjätteisiib on rajatta resursseja ja normaaleille lapsille ei ole varaa maksaa enää ilmaisen peruskoulun kirjoja.

Käytännössä varmaan vähän hankalia toteuttaa nämä ehdotuksesi, nämä köyhyystarinat kun menestyvät julkisuudessa erinomaisesti juuri tällaisten läksytysten kautta. Ja voi kai sitäkin kutsua perheen ohjaamiseksi, jos opetetaan lapsille tunnin verran päivässä että tätä paskaa ei saa jatkaa. Mitähän sen järjestäminen mahtaisi käytännössä kustantaa? No mutta eipä olisi ainakaan hyysäämistä vaikka maksaisikin saman verran, sentään rankaistaisiin, se olisi ainakin oikein. Samaa mieltä ollaan kuitenkin siitä, että kaikki lapset ansaitsevat ilmaiset peruskoulukirjat, normaalit ja epänormaalit. 

Ei sen tarvitse henkilökohtaista olla, vaan jokni julkinen ja mahdollisimman nolaava.

Vierailija
1453/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT-ala on nykyään matala-palkka-ala, jossa palkat rivikoodarilla vastaavat kuin siivoajalla tai rekkakuskilla. Palkat on ajettu alas intian yms. ulkoistuksilla. Työvoimapula = pula asiallista palkkaa maksavista.

Kyllä ne palkat myös työkokemuksen myötä nousee, vaikka tyypillisesti aloitetaan jollain 2000€/kk lukion jälkeen tai opintojen alkuvaiheessa. Pari vuotta kun on työkokemusta alla ja hommat hoidettu hyvin, se palkka on jo 3500€. 

Vierailija
1454/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

335 kirjoitti:

Joitain havaintoja:

- työttömyyden alkamisen jälkeen on tehty 3 lasta; moni muu lykkäisi lasten tekoa siihen asti, kunnes talous on kunnossa

Jos moni muu lykkäisi lasten tekoa työttömyyden takia, niin miksi yleensä kriisiaikoina syntyvyys nousee?

Talouslama ja suurtyöttömyys, sota, pandemia ovat kaikki yleensä nostaneet syntyvyyttä. Ei kait niin pitäisi käydä jos moni lykkää lisääntymistä kunnes tulee parempi talous tai muuten parempi aika.

Kyllä se vaan niin päin menee, että moni hankkii lapsia työttömyyden aikana, sillä silloin on aikaa lapsille.

Osa voi myös hakea uutta sisältöä elämäänsä työn tilalle. Osa kokee myös saavansa toivoa paremmasta ja elämän jatkumisesta lasten myötä.

Vierailija
1455/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos heillä olisi kolme lasta ja yksi pieni koira, ei suututtaisi yhtään näin paljon.

Silloin vielä ymmärtäisi että se kolmas on laitettu alulle kun edes toinen oli töissä.

Mutta tätä 4. ja 5. lapsen pyöräyttämistä en yksinkertaisesti kykene käsittämään.

Hyvä, että sua suututtaa, vedä vt.tu päähän ja pakene vuorille ällötys.

Kiitos samoin ääliö!

Vierailija
1456/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on tosiaan osa viesteistä niin törkeitä, että kirjoittajalle pitäisi tulla kunnon seuraamukset. Ei nettiinkään voi suolta mitä tahansa pskaa. Ei vaikka olisikin mt-potilas.

Voiko näistä viesteistä joku ulkopuolinen tehdä ilmiannon poliisille?

Laitoin itse jo ylläpidolle viestin ja pyysin joko koko keskustelun tai osan kommemttien poistoa. Tämä on nyt luokatonta.

Katsoin myös nettipoliisin tiedot ja ainakin keskustelupalsta näytti olevan yksi lähde.

Sanoma poistaa kyllä keskusteluja, joissa on joku julkkis kohteena. Tämä on saanut jatkua nyt aika hurjana kaksi päivää.

Vierailija
1457/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se äiti käyttäytyy kuni suomalaiset olisivat hänelle jotain velkaa?

Vierailija
1458/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä sinä aina hoet.

Ilmeisesti tunnet minut kun tiedät mitä aina hoen. Kertoisitko minusta vähän lisää kun olet alkuun päässyt?

Ja ihan tottahan tuo on. Paljon pienemmistäkin solvauksista on tullut tuomioita.

Vierailija
1459/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä sinä aina hoet.

Ilmeisesti tunnet minut kun tiedät mitä aina hoen. Kertoisitko minusta vähän lisää kun olet alkuun päässyt?

Ja ihan tottahan tuo on. Paljon pienemmistäkin solvauksista on tullut tuomioita.

Kun et pärjää keskustelussa, alat hokea tätä.

Vierailija
1460/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on tosiaan osa viesteistä niin törkeitä, että kirjoittajalle pitäisi tulla kunnon seuraamukset. Ei nettiinkään voi suolta mitä tahansa pskaa. Ei vaikka olisikin mt-potilas.

Voiko näistä viesteistä joku ulkopuolinen tehdä ilmiannon poliisille?

Laitoin itse jo ylläpidolle viestin ja pyysin joko koko keskustelun tai osan kommemttien poistoa. Tämä on nyt luokatonta.

Katsoin myös nettipoliisin tiedot ja ainakin keskustelupalsta näytti olevan yksi lähde.

Sanoma poistaa kyllä keskusteluja, joissa on joku julkkis kohteena. Tämä on saanut jatkua nyt aika hurjana kaksi päivää.

Mikä on Yleisradion vastuu siitä, että se päästää tuollaisia hölöttämään julkisuuteen? Miksi media antaa heidän esiintyä julkisuudessa jatkuvasti? Kun kaikki näkevät mistä on kyse ja tietävät että paskamyrsky nousee - ihan syystä.