Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Walhelmin perheen isä on välillä syömättä, jotta lapsille riittää ruokaa – mutta onko rivitalossa asuvalla perheellä sittenkään oikeutta puhua köyhyydestä?

Vierailija
13.02.2022 |

Kommentit (4664)

Vierailija
2341/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Traumataustainen ihminen tarvitsisi tuekseen moniammatillista osaamista. Ensin tietenkin traumaterapiaa ja vähitellen siihen rinnalle ammatillista kuntoutusta ja tukea arjenhallintaan.

Tämä ja sitten vielä se että joku koordinoi kaikkia yhteistyötahoja niin että jollain on kokonaiskuva sen ihmisen tilanteesta. Liikaa pompotellaan virkailijalta ja luukulta toiselle. Ihminen jää kiinni traumaansa ja sen seurauksiin jos ei saa ajoissa riittävää apua.

Ai että vielä lisää käsien heiluttajia?

Tämä nainen ei halua eroon traumastaan. Se on hänen meal ticketinsä. Millä hän ratsastaa jos se viedään?

Vierailija
2342/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen äiti näkee nälkää :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2343/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Traumataustainen ihminen tarvitsisi tuekseen moniammatillista osaamista. Ensin tietenkin traumaterapiaa ja vähitellen siihen rinnalle ammatillista kuntoutusta ja tukea arjenhallintaan.

Tämä ja sitten vielä se että joku koordinoi kaikkia yhteistyötahoja niin että jollain on kokonaiskuva sen ihmisen tilanteesta. Liikaa pompotellaan virkailijalta ja luukulta toiselle. Ihminen jää kiinni traumaansa ja sen seurauksiin jos ei saa ajoissa riittävää apua.

Tämä nainen ei halua eroon traumastaan. Se on hänen meal ticketinsä. Millä hän ratsastaa jos se viedään?

Millä itse ratsastat jos sinulta viedään oikeus halveksia ja tuomita muita ihmisiä. Jos eteesi laitetaan peili joka heijastaa narsistisen käytöksesi niin että jäljelle jää vain häpeä ja syyllisyys ja hyvin pieni ja heikko ihminen siellä alla.

Vierailija
2344/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tienataan yhteensä 150k€ vuodessa. Kuulostaa paljolta, mutta nettona ei merkittävästi enempää kuin 80k€ vuodessa tienaava perhe. Me ei olla hommattu kolmatta lasta, koska se vaatisi isomman asunnon, jonka maksaminen olisi haastavaa varsinkin jos haluaa olla yhtään minimiä enempää vanhempainvapaalla. Arvatkaa miltä tuntuu, kun muut hommaa enemmän lapsia niillä meidän rahoilla. Olisiko kuitenkin oikeudenmukaisempaa, että me vastuulliset itse rahamme tienaavat ihmiset saisimme käyttää ne rahat omiin lapsiin, eikä toisten vastuuttomampien lapsiin?

Teidän rahoilla? Käyttekö säännöllisesti antamassa rahojanne lapsiperheille?

Itse toivoisin ennemmin omien veroeurojeni menevän kotimaan köyhien avustamiseen kuin esimerkiksi taide- ja kulttuuritoimintaan, ulkomaille, isojen tehtaiden tukemiseen, jne mutta valitettavasti en itse voi määrätä mihin ne veroeurot kulutetaan.

Vierailija
2345/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tienataan yhteensä 150k€ vuodessa. Kuulostaa paljolta, mutta nettona ei merkittävästi enempää kuin 80k€ vuodessa tienaava perhe. Me ei olla hommattu kolmatta lasta, koska se vaatisi isomman asunnon, jonka maksaminen olisi haastavaa varsinkin jos haluaa olla yhtään minimiä enempää vanhempainvapaalla. Arvatkaa miltä tuntuu, kun muut hommaa enemmän lapsia niillä meidän rahoilla. Olisiko kuitenkin oikeudenmukaisempaa, että me vastuulliset itse rahamme tienaavat ihmiset saisimme käyttää ne rahat omiin lapsiin, eikä toisten vastuuttomampien lapsiin?

Itse toivoisin ennemmin omien veroeurojeni menevän kotimaan köyhien avustamiseen kuin esimerkiksi taide- ja kulttuuritoimintaan, ulkomaille, isojen tehtaiden tukemiseen, jne mutta valitettavasti en itse voi määrätä mihin ne veroeurot kulutetaan.

No mene ja kippaa ne vaikka tuolle naiselle, mutta älä sekoita meitä muita siihen.

Nuo ei ole köyhiä, ne on vain kaameita.

Vierailija
2346/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä itse ratsastat jos sinulta viedään oikeus halveksia ja tuomita muita ihmisiä. Jos eteesi laitetaan peili joka heijastaa narsistisen käytöksesi niin että jäljelle jää vain häpeä ja syyllisyys ja hyvin pieni ja heikko ihminen siellä alla.

En ainakaan sillä millä sinä. Potaskalla.

Ja jos sun narsisti pitää löytää, tuo nainen on sellainen.

Vierailija
2347/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei ainakaan ole ollut syömättä

Vierailija
2348/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on traumaperäinen stressihäiriö, enkä ole siihen saanut koskaan mitään apua.

Ja silti osasin laskea sen verran, että lapsia on vain kaksi. Koira on, mutta alle kymmenkiloinen.

Se että sinä osaat ei tarkoita että kaikki osaisivat. Traumat näkyy eri ihmisillä eri tavalla. Eräs kaltoinkohtelun ja hylkäämisen seuraus on se että ihmisestä tulee kova ja empatiakyvytön. Se on lapsuuden selviytymiskeino joka näkyy aikuisuudessa heikkouden halveksuntana ja tuomitsemisena. Moni kuvittelee olevansa vahva vaikka todellisuudessa on vain kova. Todellinen vahvuus on sitä että myöntää heikkoutensa ja uskaltaa olla tarvitseva. Ja antaa muidenkin olla.

Lässyn lässyn. Ei tuo ole heikko, vaan vaativa ja kuulemma aika aggressiivinenkin nainen, joka on heittäytynyt passattavaksi ja elätettäväksi. Veronmaksajat maksavat hänelle kaiken, eikä mikään riitä. Mies on vätys joka välttelee omien velkojiensa maksua, eikä uskalla sanoa sille naiselle, että nyt riittää.

Lapsia minä säälin, hyvin oli opetettu se vaatiminen ja uhriutuminen jo ihan pienelle. Tuosta kodista on lähes mahdotonta kasvaa sen enempää onnelliseksi ihmiseksi kuin minkäänlaiseksi veronmaksajaksi.

Tämä yhteiskunta tulee kaatumaan näihin vapaamatkustajiin. Ja siinä kärsivät eniten ne oikeasti heikot, jotka ei oikeasti pysty menemään töihin.

Miten niin "kuulemma aika aggressiivinenkin"?

Lue keskustelun aiempia viestejä, siellä on kuvakaappauksia naamakirjasta. 

Vierailija
2349/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me maksamme veroissa ihan säännöllisesti tämänkin perheen kuluja, sama paikkakunta. Meillä toinen tekee kahta työtä jotta saamme keskiluokan elintason, tuo saa kaiken ilmaiseksi, eikä mikään koskaan silti riitä.

Osavastuu on näillä mahdollistajilla, jotka ovat naiiveja eivätkä tajua ettei ulkopuolelta ilmaiseksi saatu  tukimäärä saa naista ottamaan vastuuta, vaan päinvastoin. Terapia toimii vain jos ihminen itse haluaa muuttua, sitä muutosta ei voi tuoda ulkoa. Kuten joku sanoi, tämähän elää sillä traumalla, kuppaa sekä viranomaisia että nyt muita.

Ja aina joku hölmö menee lankaan, ja perheeseen hankitaan lisää elektroniikkaa, mutta isä yhä kärsii nälästä.

Vierailija
2350/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan se on juuri niinpäin että köyhällä ei ole varaa syödä terveellisesti. Halvinta on makaronit, yleensäkin kaikki jauhosonta, sokerinen jne. Kasvikset, kala ja kana maksaa. Epäterveellinen ravinneköyhä ruoka näkyy kehossa.

Moni luulee noin, se on yleinen harhaluulo

Mutta kasviksista saa halvalla ravintorikasta ruokaa. Pitää vain opetella käyttämään esim. linssejä, soijarouhetta ja vaikka soijasuikaleita. Paketti soijasuikaleita saattaa maksaa enemmän, kuin paketti kanasuikaleita, mutta paketista soijasuikaleita saa monta eri ateriaa vs. kanasuikalepakettiin ja proteiinia huomattavasti enemmän

Juurekset ja kasvikset (esim. kaali, peruna, porkkana, kukkakaali, parsakaali, lanttu) eivät paljon maksa ja niistä saa ravintorikasta ruokaa. Täyttävyyden saa vaikka linsseillä tai soijarouheella

Ihan turha vetää pastaa ja sokeria ja väittää ettei ole varaa syödä terveellisesti

Vierailija
2351/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EnTunnistaKärpässientäTatista kirjoitti:

En voi ymmärtää tätä kommentointia.

Olen itse köyhän kuusihenkisen perheen kasvatti. Kellään suvustamme ei ollut rahaa laman takia, mutta jokaisesti pidettiin huolta ja omista jaettiin muille. Tästä perheestä huokuu rakkaus ja toisesta huolehtiminen, joten olen aivan varma, että näistä pojista tulee kunnianhimoisia ja eteenpäin pyrkiviä ihmisiä, vielä terveellä itsetunnolla varustettuna. Sellaista ihmistä on vaikea pysäyttää tai kaataa. Heistä tulee veronmaksajia, jotka maksavat teidän elämisen vanhainkodissa.

Eivät vanhemmat olleet dokumentissä kitisemässä, vaan kertomassa köyhästä perheestään. Tällaiselle dokumentille selkeästi on tarvetta, kun ihmisten mielipiteet ovat näin alhaisia, kuin tällä keskustelupalstalla. Kuvitellaan, että he olivat almujen perään. Minä näin äidin ja isän, jotka rakkaudella kasvattivat poikiaan ja antavat heille kaiken minkä voivat, vaikka eteen on tullut sairauksia ja itsetehtyjä virheitä. Ei kukaan meistä ole täydellinen ja tee aina oikeita ratkaisuja.

Minä olin köyhä lapsi, köyhästä perheestä. Nyt olen varakas itse rahani tienannut kolmikymppinen nainen. Ja niin ovat sisaruksenikin ja äitinikin, joka on onnekseen pysynyt terveenä elämänsä. Teemme kaikki hyväntekeväisyyttä. Köyhyys ei ole periytyvää, vaan asenteet.

Noista pojista jo se kuusivuotias oli oppinut kerjäämään ja uhriutumaan.

Kitinä, marina ja uhriutuminen on äidin päätyö. Missään ansiotyössä se ei käsiään likaa.

Ohjelmaan mentiin jotta joku kaltaisesi uuno uskoo tuon potaskan. Nöemmä aina joku tollo löytyy.

Köyhä saa olla muttei tyhmä. Älä ole tyhmä.

Vierailija
2352/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EnTunnistaKärpässientäTatista kirjoitti:

En voi ymmärtää tätä kommentointia.

Olen itse köyhän kuusihenkisen perheen kasvatti. Kellään suvustamme ei ollut rahaa laman takia, mutta jokaisesti pidettiin huolta ja omista jaettiin muille. Tästä perheestä huokuu rakkaus ja toisesta huolehtiminen, joten olen aivan varma, että näistä pojista tulee kunnianhimoisia ja eteenpäin pyrkiviä ihmisiä, vielä terveellä itsetunnolla varustettuna. Sellaista ihmistä on vaikea pysäyttää tai kaataa. Heistä tulee veronmaksajia, jotka maksavat teidän elämisen vanhainkodissa.

Eivät vanhemmat olleet dokumentissä kitisemässä, vaan kertomassa köyhästä perheestään. Tällaiselle dokumentille selkeästi on tarvetta, kun ihmisten mielipiteet ovat näin alhaisia, kuin tällä keskustelupalstalla. Kuvitellaan, että he olivat almujen perään. Minä näin äidin ja isän, jotka rakkaudella kasvattivat poikiaan ja antavat heille kaiken minkä voivat, vaikka eteen on tullut sairauksia ja itsetehtyjä virheitä. Ei kukaan meistä ole täydellinen ja tee aina oikeita ratkaisuja.

Minä olin köyhä lapsi, köyhästä perheestä. Nyt olen varakas itse rahani tienannut kolmikymppinen nainen. Ja niin ovat sisaruksenikin ja äitinikin, joka on onnekseen pysynyt terveenä elämänsä. Teemme kaikki hyväntekeväisyyttä. Köyhyys ei ole periytyvää, vaan asenteet.

Tämä perhe ei ole monen tonnin tuloilla köyhä.

Vierailija
2353/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi voisi olla vaikka perheen äiti syömättä jos ei ruokaa riitä. Jo linkkiä avaamatta kun pystyi ennustamaan miltä "nälässä elävän" perheen, tai ainakin sen äidin, ruumiinrakenteet näyttää. Syömättömyydellä kun ei tuonmuotoiseksi pääse.

SYDÄNSAIRAUS,kerryttää nestettä joka puolelle. Hänellä vieläpä paha sydänsairaus. Lue juttu uudelleen ja googlaa se sydänsairaus ja ole hiljaa sen jälkeen!

Älä tuomitse tietämättä asioita.

Sydämen vajaatoimintaa syödään nesteenpoistolääkettä.  Itsellä on sama sairaus ja eka hoito oli laihdutus. Tämä nyt mikään paha sairaus ole nuoremmalla ihmisillä, tähän kuolee vanhempana ja ne jotka eivät hoida itseään. Jos tuolla naisella olisi paha sydänsairaus, ei hän olisi kestänyt noin monia raskauksia.

Puhkesi vasta raskauksien jälkeen. Kyllä,mutta monille kertyy silti nestettä. Mistä sinä tiedät, kuinka vakava tämän naisen sairaus on? Et mistään.

eri

Vierailija
2354/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi voisi olla vaikka perheen äiti syömättä jos ei ruokaa riitä. Jo linkkiä avaamatta kun pystyi ennustamaan miltä "nälässä elävän" perheen, tai ainakin sen äidin, ruumiinrakenteet näyttää. Syömättömyydellä kun ei tuonmuotoiseksi pääse.

SYDÄNSAIRAUS,kerryttää nestettä joka puolelle. Hänellä vieläpä paha sydänsairaus. Lue juttu uudelleen ja googlaa se sydänsairaus ja ole hiljaa sen jälkeen!

Sydämen vajaatoimintaa syödään nesteenpoistolääkettä.  Itsellä on sama sairaus ja eka hoito oli laihdutus. Tämä nyt mikään paha sairaus ole nuoremmalla ihmisillä, tähän kuolee vanhempana ja ne jotka eivät hoida itseään. Jos tuolla naisella olisi paha sydänsairaus, ei hän olisi kestänyt noin monia raskauksia.

Puhkesi vasta raskauksien jälkeen. Kyllä,mutta monille kertyy silti nestettä. Mistä sinä tiedät, kuinka vakava tämän naisen sairaus on? Et mistään.

eri

Me tiedämme, että liikunta ja painon pudotus auttaisi.

Vierailija
2355/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei tarvii onneen hienoa ammattia, työpaikkaa, teidän hyväksyntää.

Minulla on oma puoliso sairas, tehnyt sitä ennen pitkän työuran, hankkinut työkyvyttömyyseläkkeensä silti kylän muijat häntä lusmuksi haukkuu. Sairaudestakin ollaan kateellisia Suomessa 🙈

Vierailija
2356/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan se on juuri niinpäin että köyhällä ei ole varaa syödä terveellisesti. Halvinta on makaronit, yleensäkin kaikki jauhosonta, sokerinen jne. Kasvikset, kala ja kana maksaa. Epäterveellinen ravinneköyhä ruoka näkyy kehossa.

Moni luulee noin, se on yleinen harhaluulo

Mutta kasviksista saa halvalla ravintorikasta ruokaa. Pitää vain opetella käyttämään esim. linssejä, soijarouhetta ja vaikka soijasuikaleita. Paketti soijasuikaleita saattaa maksaa enemmän, kuin paketti kanasuikaleita, mutta paketista soijasuikaleita saa monta eri ateriaa vs. kanasuikalepakettiin ja proteiinia huomattavasti enemmän

Juurekset ja kasvikset (esim. kaali, peruna, porkkana, kukkakaali, parsakaali, lanttu) eivät paljon maksa ja niistä saa ravintorikasta ruokaa. Täyttävyyden saa vaikka linsseillä tai soijarouheella

Ihan turha vetää pastaa ja sokeria ja väittää ettei ole varaa syödä terveellisesti

Ja kunnon pierutaudin 😂😂😂

Vierailija
2357/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, miten voi vakavalla naamalla sanoa että nähdään nälkää kun yksi perheestä painaa 300kg? :D

Vierailija
2358/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakiträksyttäää kirjoitti:

Ihminen ei tarvii onneen hienoa ammattia, työpaikkaa, teidän hyväksyntää.

Minulla on oma puoliso sairas, tehnyt sitä ennen pitkän työuran, hankkinut työkyvyttömyyseläkkeensä silti kylän muijat häntä lusmuksi haukkuu. Sairaudestakin ollaan kateellisia Suomessa 🙈

Mihin tämä liittyy?

Kumpikaan näistä ei ole tehnyt pitkää työuraa ja tuo tarina sairaudestakin on kyseenalainen.

Vierailija
2359/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahankäytössä ja elämänhallinnassa muutenkin on kyllä jotain pahasti pielessä, jos isä on joskus syömättä. Tuo perhe saa tukia niin paljon, että kenenkään heistä ei nälkää tarvitse nähdä, jos yhtään on suunnitelmallisuutta eikä tuhlata rahaa impulsiivisesti. No, pointti taitaa olla se, että suunnitelmallisuutta ei ole. En voi myöskään olla pohtimatta, että mitä kaikkea he olisivat saaneet ostettua noiden tatuointien hinnalla. Mikä siinä onkin, että tatuointeja tuntuvat ottavan tosi usein ne, joilla rahaa ei todellakaan ole? Taitavat olla lähinnä tietynlaisen porukan juttu. Minulla on tuttava, joka elelee tuilla ja käytti viimeiset rahansa tatuoimalla lastensa nimet käsivarteensa. Niitä sitten ylpeänä esitteli.

Vierailija
2360/4664 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Kummasti tuntuu jaksavan kaikkea mitä haluaa, muttei mitään sellaista mitä ei halua.