Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihottaviin ruokiin varoitustarrat ja kalliimpi hinta. Hahhaa, olen ajanut tätä asiaa palstalla!

Vierailija
13.02.2022 |

Olen pari kertaa tehnyt aloituksen, että esim. sipsien pitäisi maksaa enemmän, jotta ihmiset eivät niin helposti ostaisi niitä. Ja nyt on tapahtumassa se ja tulossa jopa varoitustarrat!

Mitä mieltä?

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008594486.html

Kommentit (215)

Vierailija
101/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän tietää vain hinnan korotusta. Terveellisen ruuan hintaa ei voi juuri laskea koska tietty määrä voittoa on pakko saada ja epäterveellistä peritään rahaa enemmän.

On varmaan laskettu kuinka paljon valtio tienaa tällä uudistuksella enemmän. Meillä on sähkö ja bensa ja verot, kaikki ennätys kallista, eikö mikään riitä?

Kun roskaruoka menee vanhaksi niin köyhät hakee ne puoleen hintaan illasta.

Mikä roskaruokkapaikka myy puoleen hintaan?? Joku paikallinen rilli?

Vierailija
102/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan! Selkeä tarra helpottaisi terveellisemmän vaihtoehdon valitsemisessa, koska mitään ravintoarvoja en jaksa alkaa selaamaan ja sitten googlaamaan jotain saantisuosituksia. Selkeä tarra kylkeen ja sillä hyvä.

Kun ymmärrys ja viitseliäisyys on tätä luokkaa, niin en ihmettele suomalaisten lihavuutta ja auktoriteettiuskovaisuutta.

Siksi helpottakaamme elämää laittamalla selkeä tarra kylkeen :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan! Selkeä tarra helpottaisi terveellisemmän vaihtoehdon valitsemisessa, koska mitään ravintoarvoja en jaksa alkaa selaamaan ja sitten googlaamaan jotain saantisuosituksia. Selkeä tarra kylkeen ja sillä hyvä.

Kun ymmärrys ja viitseliäisyys on tätä luokkaa, niin en ihmettele suomalaisten lihavuutta ja auktoriteettiuskovaisuutta.

Siksi helpottakaamme elämää laittamalla selkeä tarra kylkeen :o)

Niin että vero nousisi ja nämä laiskat ja tyhmät valitsisivat edelleen huonoja (kevyt) tuotteita, eikä se vaikuttaisi lihavuuteen mitenkään? En haluaisi maksaa tuollaisesta. 

Vierailija
104/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makean himo tulee ravinneköyhästä ruoasta. Suurin osa Suomen kauppojen tarjonnasta on pelkkää kuraa terveyden näkökulmasta, sitä paitsi sokeria paljon haitallisempaa on glukoosi-fruktoosisiirappi joka aiheuttaa rasvamaksaa ja koukuttaa aivot sokeria paljon pahemmin.

Makean himo on periytyvää, yleensä äidiltä tyttärelle, ei siis pelkästään johdu "ravinneköyhästä" ruuasta.

Voi hyvinkin pitää osittain paikkaansa niillä köyhemmillä seuduilla, missä ravinto on ollut tiukemmassa aikoinaan niin keho pitää tiukemmin kiinni kaikesta "pahan päivän varalle" keräämästään rasvasta, rannikon ruotsinkieliset naiset ovat varmasti yleisesti ottaen hoikempia kuin esim. p-savolaiset/p-karjalan naiset?

Aijai, nyt kuulostaa jo rasismilta! Se on nykyään kiellettyä.

Vierailija
105/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltoyhteiskunta etenee kohti totaalista kieltokulttuuria. Kohta ei saa tehdä mitään.

Ja hyödylliset idiootit komppaavat näitä kieltoja kuola valuen. Hämmästyttää useimpien ihmisten tyhmyys.

Vierailija
106/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä ei varmaan lue tuoteselosteita eivätkä tiedä mitä E-koodit ovat. Eli eivät tiedä mitä syövät.

E-koodien eri numerovälit tarkoittavat seuraavia käyttötarkoituksen perusteella muodostettuja aineryhmiä:

E100–E199 – väriaineet

E200–E299 – säilöntäaineet

E300–E399 – hapettumisenesto- ja happamuudensäätöaineet

E400–E499 – sakeuttamis-, stabilointi- ja emulgointiaineet

E500–E599 – happamuudensäätö- ja paakkuuntumisenestoaineet

E600–E699 – makeutusaineet

E700–E799 – antibiootit

E900–E999 – sekalaiset

E1000–E1999 – muihin ryhmiin kuulumattomat kemikaalit

Vierailija
107/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö ole huomanneet että lihatiskin asiakkaina näkee hoikkia ihmisiä ja niillä "pyylevillä" on kärryt täynnä kevyttuotteita?

En ole huomannut, koska en sinun laillasi kyttää muiden ostoksia. 

Vierailija
108/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi tutkia mitä woltit ja foodorat tekee kansanterveydelle, kun ihminen voi tilata ruokaa kotiovelle ilman, että tarvitsee edes nousta ylös sohvalta.

Nämähän ovat pääosin nuorten aikusten ja perheellisten suosimia palveluja. Harvempi eläkeläinen wolttaa monta kertaa viikossa.

Ihan ilman mitään tohtorin papereita uskaltaisin sanoa että tämä pika- ja ravintolaruuan kotiinkuljetus ei ainakaan asiaan mitään positiivista vaikutusta tuo.

Koko wolttailun eettisyys on muutenkin vähän kyseenalaista. Joku nigerialainen polkee lumimyrskyssä kalliolaisen Katjan pizzan ja irtokarkit ovelle. Paljonko jää kuskille tästä käteen. Katjan keskivartalo kiittää.

Vierailija
109/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö ole huomanneet että lihatiskin asiakkaina näkee hoikkia ihmisiä ja niillä "pyylevillä" on kärryt täynnä kevyttuotteita?

En ole huomannut, koska en sinun laillasi kyttää muiden ostoksia. 

Etkä varmaan ravintoselostuksiakaan jaksa kytätä ja ylipainoa on sellaiset 20 kiloa? 

Vierailija
110/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vaikutusta. Olen lihava, mutta sirrejä syön ehkä kerran vuodessa. Jätski on mun juttu 😋 Tällä viikolla mennyt pari purkkia Ben & Jerrys uutuusjätskejä.. omnom.. hinnalla ei ole myöskään merkitystä 😊

Vierailija
111/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyttäsin sairaalloisen ylipainoisena hoikkien ostoskärryjä ja vertasin omaani. Ihmettelin miten pysyvät hoikkina kun ei ollut yhtään kevyttuotetta ja minulla ei mitään muuta ollutkaan. Päättelin siitä, että tässä pitää olla jokin juju. Niin siinä sitten olikin.

Vierailija
112/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku voisi tutkia mitä woltit ja foodorat tekee kansanterveydelle, kun ihminen voi tilata ruokaa kotiovelle ilman, että tarvitsee edes nousta ylös sohvalta.

Nämähän ovat pääosin nuorten aikusten ja perheellisten suosimia palveluja. Harvempi eläkeläinen wolttaa monta kertaa viikossa.

Ihan ilman mitään tohtorin papereita uskaltaisin sanoa että tämä pika- ja ravintolaruuan kotiinkuljetus ei ainakaan asiaan mitään positiivista vaikutusta tuo.

Koko wolttailun eettisyys on muutenkin vähän kyseenalaista. Joku nigerialainen polkee lumimyrskyssä kalliolaisen Katjan pizzan ja irtokarkit ovelle. Paljonko jää kuskille tästä

käteen. Katjan keskivartalo kiittää.

Sulle ei varmaan kuulu Katjan asiat millään lailla? Asun itse vähän kauempana ja wolttaan säännöllisesti. Aina ei vaan jaksa lähteä kauppaan. Tilaan ainoastaan ravintoloista, joissa on myös jälkiruoka tarjolla.

Vierailija
113/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko wolttailun eettisyys on muutenkin vähän kyseenalaista. Joku nigerialainen polkee lumimyrskyssä kalliolaisen Katjan pizzan ja irtokarkit ovelle. Paljonko jää kuskille tästä käteen. Katjan keskivartalo kiittää.

Sekin vähäinen liikunta mitä sohvapotun piti ennen harrastaa käymällä kivijalkaliikkeessä noutamassa pizzan tai kebabin tms. on jäänyt woltin ja foodoran myötä pois. 

Vierailija
114/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään vaikutusta. Olen lihava, mutta sirrejä syön ehkä kerran vuodessa. Jätski on mun juttu 😋 Tällä viikolla mennyt pari purkkia Ben & Jerrys uutuusjätskejä.. omnom.. hinnalla ei ole myöskään merkitystä 😊

No tässähän sen näkee että uudistuksella ei tule olemaan mitään tehoja ja merkitystä. Paksu hankkii herkkunsa vaikka se kustantaisi säkillisen kultaa. Hintojen radikaalista noususta kärsivät ainoastaan ne "kohtuukäyttäjät", jotka ovat normaalimitoissa ja ostavat harvakseltaan ja kohtuudella mässyä. 

Vierailija
115/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku ihminen oikeasti niin tyhmä että ylipainon taustalla on tietämättömyys? Jokainen ymmärtää ilman tarrojakin että pizzat, roskaruoka,karkit,sipsit ym on lihottavia. Ei tarra siihen auta. Ongelma johtuu muista syistä.

Vierailija
116/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa mua yhtään, mutta epäilen että tästä mitään hyötyä olisi.

Vierailija
117/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässähän sen näkee että uudistuksella ei tule olemaan mitään tehoja ja merkitystä. Paksu hankkii herkkunsa vaikka se kustantaisi säkillisen kultaa. Hintojen radikaalista noususta kärsivät ainoastaan ne "kohtuukäyttäjät", jotka ovat normaalimitoissa ja ostavat harvakseltaan ja kohtuudella mässyä. 

helmikuu 08, 202222:31

Elämmekö politikoivien elintarvikkeiden aikakautta? Ben & Jerry’s -jäätelöbrändi syyttää Bidenin hallintoa sodan lietsomisesta Ukrainassa, suututtaa kansainvälisen yleisön

https://www.suomenuutiset.fi/elammeko-politikoivien-elintarvikkeiden-ai…

Vierailija
118/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että jos sipsipussissa lukisi, että älä idiootti kolesterolipotilas osta tätä, niin saattaisin helpommin jättää pussin kaupan hyllyyn. Tällainen minä olen. Ehkä suunnittelevat tätä uudistusta minua ja kaltaisiani varten.

Vierailija
119/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo 🙄 Tuo tarroittaminen/uusien pakkausten tekeminen voidaan sitten taas lisätä hintoihin. Kun nytkin jo ruoka on niin halpaa.

Missä muuten varoitus palmuöljystä?

Vierailija
120/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suomen kaupoissa voisi olla yll pienemmät hyllyt karkeille ja sipseille mitä nyt tällä hetkellä on. Citymarketissakin aivan järjettömät hyllyt niitä. Sitten kun menet muualla Euroopassa niin et näe tuollaista. Tämä on kunnon pikku jenkkilä ruoankin suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän