Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni otti tarhasta väärät kengät enkä palauta niitä

Vierailija
25.06.2015 |

Itse olemme huonotuloinen perhe miehen työttömyyden ja minun äitiysloman takia. Tarhatäti oli pukenut väärät kengät lapselleni ja huomasimme asian vasta kotona. Kengät vaikuttavat kalliilta ja on lapselle juuri sopivat. Tarhaan jäi resuiset H&M tennarit. Eli jos kukaan ei kaipaa kenkiään, eikö olekin minulla oikeus pitää ne, sillä tämähän oli täysin tarhatädin vika? Vai mitä olette mieltä?

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipide on se, että palauta kengät ja ota omasi tilalle. Rehellinen ihminen palauttaisi, kun huomaa tavaran vaihtuneen.

Vierailija
62/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:45"]Ehkä minun pitää sitten palauttaa kengät, en halua olla varas. Harmittaa lapsen puolesta kun innostui uusista hienoista kengistä ja nyt joutuu ottamaan huonot kengät takaisin käyttöön. :(

-ap-
[/quote] oletko ihan tosissasi näin vajaa? Miten lapsi voi innostua uusista hienoista kengistä kun ei ne hänen ole missään vaiheessa olleet? Jos kengät ovat tärkeät niin pistähän säästäen pari kk niin ostat ihan itse omine pennosinesi lapsellesi kengät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella on kerran hävinneet ke hät. Ei meilläkään ole rahaa yhtään ylimääräistä ja ne olivat lapsen lempikengät. Hirveää, jos joku kokee oikeudekseen varastaa virheen vuoksi. Tarhatäti teki virheen, sinä toimit tietoisesti väärin. Siksi syy sinun. Miten julma voikaan joku olla ja viedä pienen lapsen kengät? Häpeä. Toivon todella, että teidän uudelle haalarille käy samanlaiset vaihtumiset ja ne päätyvät samanlaisen varkaan lapsille. Ja auto häviää huollosta, koska "oho, annettiin toiselle teidän auto". Pistääpä vihaseksi. Hienoa esimerkkiä annat lapsille.

Vierailija
64/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:22"]

Miksi lapsi päivähoidossa jos sinä kotona? Maksatteko päivähoitopaikasta?

[/quote]

Lue ylempi vastaus. Haluan nyt vain vastauksen kysymykseeni; pitäisikö joku muukin kengät vai olenko todellakin rosvo? :(

-ap-

[/quote]

Varas sä olet, ei sitä mikään muuksi muuta. Ei vaikka kaikki muutkin mammat olis varkaita. 

Ja ei, minä en pitäis kenkiä, en halua leimautua varkaaksi. Tuossahan on iso riski jäädä kiinni. Tarhatäti saattaa hyvinkin muistaa kenelle ne kadonneet kengät puki, toinen lapsi/hoitaja muistaa kenen jalassa ne näki ja niistä tarhaan jääneistä tennareista päätellään loput. Sinä ja lapsesi saatte varkaan leiman. Jos ja kun jotain muuta häviää tarhasta niin aina olette ykkösepäiltyjä. Toivottavasti ne kengät on sen arvoiset!

Vierailija
65/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:18"]

Ette ymmärrä miten rankkaa meillä on, joten kun lapsi on tarhassa, saamme huokaista hetken ja keskittyä toisiimme ja vauvaan.

oisko kannattanut miettiä ennenkuin pisti vauvan aluille?

-ap-

[/quote]

[/quote]

Oletko sinä oikeasti sitä mieltä, että vähempiosaisilla ei ole oikeutta saada lapsia? Kaikille ei jaettu kultaisia lusikoita synnärillä!

-ap-

[/quote]Olen jos se tarkoittaa sitä että varastat lapselta kengät ja nuriset vaan!

[/quote]

En minä ole mitään varastanut! Tarhatäti tässä mokasi ja nyt kysynkin mielipidettä teiltä.

-ap-

[/quote]

Pitämällä kengät sä varastat. Tarhatäti teki virheen, mutta ei hän niitä kenkiä varastanut. Sä sensijaan meinaat ottaa, joten olet varas. 

Vierailija
66/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:35"]

Eikö todella täällä ole ketään, jolle olisi sattunut vastaavanlaista ja olisi pitäny vaihtuneen tavaran?

-ap-

[/quote]

On vaihtuneet talvikengät, mutta ei olisi tullut mieleenkään pitää toisen omaa itsellään. Heti ilmoitin päiväkotiin, että kengät vaihtuneet ja haluamme vaihtaa omat takaisin. Vaihto tehtiin seuraavana aamuna ja myös toinen osapuoli oli rehellinen ja ilmoitti asiasta. Pidän itsestäänselvänä, ettei luvatta oteta omaksi toisen omaisuutta! 

Vierailija
67/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että täällä saa anonyymisti pohtia asioita, mutta aloittekin heti lynkkaamaan minua. :( Jos olette oikeasti sitä mieltä että täytyy palauttaa kengät, niin sitten teen niin vaikka lapsi pahoittaakin mielensä! Hyvähän se on jo nuorena oppia että meille ei ole jaettu hyviä kortteja elämässä!

-ap-

Vierailija
68/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tiedät onko kenkien oikea omistaja on yhtään paremmissa varoissa kuin sinä? Oma ekaluokkalaiseni onnistui kadottamaan koulussa ekaa päivää jalassa olleet kalliihkot ulkohousut. Olin löytänyt ne alennusmyynnistä edullisella hinnalla ja iloinnut ostoksestani todella. Puoli päivää siis ehtivät olla lapseni käytössä ja sitten olivat kadonneet lapsen lokerosta. Että silleen. Eipä niitäkään housuja kukaan koskaan koulun löytötavaroihin palauttanut. Harmittaa.

Vierailija
69/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu, onko sun mukulaskon niin vitun tyhmä ettei tajua tarhassa vääriä kenkiä saaneensa, vai shopiastko jsein tarhassa kun lapsesi luulee sieltä uusia vaateeita saavan ?? Eipä ole omena kauas puusta pudonnut.. Huh huh..

Vierailija
70/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään kortteja, joita täällä jaetaan, vaan jokainen voi tässä maassa rakentaa itse elämänsä.

Vierailija
71/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:35"]

Eikö todella täällä ole ketään, jolle olisi sattunut vastaavanlaista ja olisi pitäny vaihtuneen tavaran?

-ap-

[/quote]

On vaihtuneet talvikengät, mutta ei olisi tullut mieleenkään pitää toisen omaa itsellään. Heti ilmoitin päiväkotiin, että kengät vaihtuneet ja haluamme vaihtaa omat takaisin. Vaihto tehtiin seuraavana aamuna ja myös toinen osapuoli oli rehellinen ja ilmoitti asiasta. Pidän itsestäänselvänä, ettei luvatta oteta omaksi toisen omaisuutta! 

[/quote]

Näin kävi meilläkin, toinen lapsi pisti vahingossa lapseni talvikengät jalkaansa lähtiessään kotiin. Oli äitinsä ehtinyt jo soittaa päiväkotiin ja oli kauhuissaan että milten lapseni nyt pääsee kotiin kun hänen kenkänsä olivat heillä. No, ongelma ei ollut paha, laitoimme kumpparit lapselle jalkaan (olimme autolla liikkeellä joten jalatkaan eivät paleltuneet) ja aamulla vaihdoimme kengät takaisin. Äiti vielä aamullakin pahoitteli kovasti. Virheitä sattuu. Mutta rehellinen ihminen korjaa virheensä. Varas taas pitää ne kengät.

Vierailija
72/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:59"]Luulin että täällä saa anonyymisti pohtia asioita, mutta aloittekin heti lynkkaamaan minua. :( Jos olette oikeasti sitä mieltä että täytyy palauttaa kengät, niin sitten teen niin vaikka lapsi pahoittaakin mielensä! Hyvähän se on jo nuorena oppia että meille ei ole jaettu hyviä kortteja elämässä!

-ap-

[/quote]
Joo, tuollainen uhriasenne on todella arvokas henkinen perintö lapselle. Not.

Vierailija
73/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä, mutta jos ei, niin varmaan hyvin tiedät, ettet saa ottaa mitään toiselle kuuluvaa, oli itselläsi kuinka rankkaa tahansa. Saat epäonnea siitä. Entä jos joku veisi sinulle rakkaat kengät? Tee toiselle se, mitä haluat itsellesi tehtävän.

Et voi oikeasti tietää, onko kenkien omistaja rikas vai köyhä. Voi olla köyhä yh, joka on pitkään säästänyt tai tinkinyt omista perustarpeistaan antaakseen lapselleen haluamansa kengät. Kuten minä pojalleni valokengät, vaikkei turvakodista muutettua ollut rahaa edes ruokaan ja edelliset kengät oli roskalavalta löydetyt resut.

Lapsi, jolta kengät on viety, todennäköisesti itkee nyt kenkiään.

Vierailija
74/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sua ei vastaavassa tilanteessa haittais että joku pitäis sun lapsen uudet hyvät kengät itsellään hoitajan virheen takia niin silloin saat pitää kengät. Jos taas et oikein tykkäsi moisesta niin ehkä olis parempi palauttaa ne kengät. Tee muille niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän. Sillä pärjää aika hyvin tässä maailmassa.

Vierailija
75/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:59"]Luulin että täällä saa anonyymisti pohtia asioita, mutta aloittekin heti lynkkaamaan minua. :( Jos olette oikeasti sitä mieltä että täytyy palauttaa kengät, niin sitten teen niin vaikka lapsi pahoittaakin mielensä! Hyvähän se on jo nuorena oppia että meille ei ole jaettu hyviä kortteja elämässä!   -ap-   [/quote] Joo, tuollainen uhriasenne on todella arvokas henkinen perintö lapselle. Not.

[/quote]

Eli olen nyt huono äiti kun ajattelen lapseni parasta ja sillä traumatisoin hänet? Ehkä olisi parempi että lapsi muuttaisi isälleen, kun äiti kerran on niin paska! Kiitos, sait mulle tosi hyvän mielen!

-ap-

Vierailija
76/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:59"]

Luulin että täällä saa anonyymisti pohtia asioita, mutta aloittekin heti lynkkaamaan minua. :( Jos olette oikeasti sitä mieltä että täytyy palauttaa kengät, niin sitten teen niin vaikka lapsi pahoittaakin mielensä! Hyvähän se on jo nuorena oppia että meille ei ole jaettu hyviä kortteja elämässä!

-ap-

[/quote]

Hyvä on myös opettaa lapselle heti pienestä, että niitä parempia kortteja ei hankita varastamalla vaan ne hommataan rehellisellä työllä. Eikä tuosta teidän lapsen kengättömyydestä voi muita syyttää kun teitä vanhempia. Olisitte jättäneet sen vauvan hankkimatta niin olis varaa hoitaa se vanhempi lapsi ja ostaa sille kengät. Ei yhteiskunnan tarvi sun lapsista huolehtia, sinä ne päätit hommata joten vastuu on sinun. Jokaisen pitää hommata vain sen verran lapsia kuin mihin omat rahat riittää. Lapsenhankintapäätös oli teidän, vastuu on myös teidän.

Vierailija
77/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa harvinaisen paska trolli.

Vierailija
78/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:59"]Luulin että täällä saa anonyymisti pohtia asioita, mutta aloittekin heti lynkkaamaan minua. :( Jos olette oikeasti sitä mieltä että täytyy palauttaa kengät, niin sitten teen niin vaikka lapsi pahoittaakin mielensä! Hyvähän se on jo nuorena oppia että meille ei ole jaettu hyviä kortteja elämässä!   -ap-   [/quote] Joo, tuollainen uhriasenne on todella arvokas henkinen perintö lapselle. Not.

[/quote]

Eli olen nyt huono äiti kun ajattelen lapseni parasta ja sillä traumatisoin hänet? Ehkä olisi parempi että lapsi muuttaisi isälleen, kun äiti kerran on niin paska! Kiitos, sait mulle tosi hyvän mielen!

-ap-

[/quote]

No jos isä ei hommaa lapselle kenkiä varastamalla niin ehkä hän tosiaan olis parempi lähivanhempi. Lapsi oppis ainakin rehellisyyden jos ei muuta. Sun kannsahan se oppii, että toisen kengät saa varastaa ja sen voi perustella sillä että oon niin köyhä. Ei haittaa vaikka se köyhyys on itseaiheutettua (lapsitehtailu).

Vierailija
79/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tosissas? Päiväkodin henkilökunnnalla on monta lasta hoidettavana ja inhimillisiä erehdyksiä sattuu. Olet varas, jos pidät kengät! Tosi säälittävää. Hae nyt edes sosiaalihuollosta kengät. Hienoa mallia annat lapsellesi..Voi luoja

Vierailija
80/104 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varas varas varas varas