Lapseni otti tarhasta väärät kengät enkä palauta niitä
Itse olemme huonotuloinen perhe miehen työttömyyden ja minun äitiysloman takia. Tarhatäti oli pukenut väärät kengät lapselleni ja huomasimme asian vasta kotona. Kengät vaikuttavat kalliilta ja on lapselle juuri sopivat. Tarhaan jäi resuiset H&M tennarit. Eli jos kukaan ei kaipaa kenkiään, eikö olekin minulla oikeus pitää ne, sillä tämähän oli täysin tarhatädin vika? Vai mitä olette mieltä?
Kommentit (104)
Nimetkää vaatteet päälypuolelta niin, ettei niillä muut tee mitään. Meillä rupesi tavarat säilymään, kun nimesin vaatteet näkyvästi ja pysyvästi.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:06"]
Itse olemme huonotuloinen perhe miehen työttömyyden ja minun äitiysloman takia. Tarhatäti oli pukenut väärät kengät lapselleni ja huomasimme asian vasta kotona. Kengät vaikuttavat kalliilta ja on lapselle juuri sopivat. Tarhaan jäi resuiset H&M tennarit. Eli jos kukaan ei kaipaa kenkiään, eikö olekin minulla oikeus pitää ne, sillä tämähän oli täysin tarhatädin vika? Vai mitä olette mieltä?
[/quote]
Varastatko muutenkin?
Vaikka virhe on tehty hoitopaikassa, se ei poista sinun vastuutasi asiassa. Mistä muuten tiedät, että lapsellasi on nyt sikarikkaan perijättären lapsen kengät käytössä? Voi olla, että ne olivat ainoat kengät, jotka tämä lapsi tänä vuonna saa uusina ja niidenkin olisi pitänyt mennä seuraavaksi pikkusisaruksen käyttöön.
Onneksi hoitopaikan työntekijät tietävät, kuka ei palauttanut kenkiä... Varmasti kiva mennä hoitopaikkaan hakemaan ja viemään lasta, kun tiedät mitä sinusta ajatellaan.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:32"]
Ollaan mekin köyhiä ja olen täysin kyrpiintynyt tähän että en saa töitä vaan joudutaan pelkällä miehen tuloilla elämään, mitä nyt pari sataa itse saa kelalta, mutta se ei paljoa lohduta. Mutta en minä noin tekisi koskaan!
[/quote]
Ei sen puolee lapsetkaan ole päivähoidossa. onneksi.
Kusipää, pöllitkö meidän pojan lentsikat dusty paidan?
Poika oli niin innoissaan siitä ja kauhea itku tuli kun sitä ei mistään löytynyt.
Samoin hävisi pojan haalarista varustelekan heijastin, oli siitäkin innoissaan kun muilla ei ollut yhtä hienoa heijastinta.
Eikö todella täällä ole ketään, jolle olisi sattunut vastaavanlaista ja olisi pitäny vaihtuneen tavaran?
-ap-
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:35"]
Eikö todella täällä ole ketään, jolle olisi sattunut vastaavanlaista ja olisi pitäny vaihtuneen tavaran?
-ap-
[/quote]
Miksi sinä sitä vieläkin ruikutut. Jos pidät olet varas. Ja hoitopaikan hoitajat kyllä tietävät kenellä ne kengät on. Ehkä hoksaavat jo huomenna, että sinun lapsesi kengäthän ne olikin jotka sinne jäi. Mitä meinaat sanoa jos kengistä kysyvät?
Vaikka joku muu olisi samoin tehnyt, ei se ole oikein ollut sillonkaan!
Palautus ja heti saisin ja oisitte huolehtinut isomalta kunnolla ensin ennenkuin miettii edes vauvaa.
Kun siellä on ne ap:n lapsen lenkkarit niin niiden perusteellahan on helppo päätellä, kenen jalkaan ne kadonneet kengät meni. Jos ei ole nimeä niin viimeistään siitä, että hoitajat kysyvät lapsilta kenen ne ovat ja lapsi paljastaa.
No oletko ajatellut, että sille toiselle lapselle tulee itku kun kengät on hävinnyt? Eihän se tietenkään kiinnosta, koska oma napa on tärkein. Palauta nyt ne kengät!!
Kengät palautat ja sitten joko lapsi pois päiväkodista tai itse töihin. Ei ole kunnan velvoite järjestää lapsillesi virikkeitä ja kavereita.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:22"]
Miksi lapsi päivähoidossa jos sinä kotona? Maksatteko päivähoitopaikasta?
[/quote]
Lue ylempi vastaus. Haluan nyt vain vastauksen kysymykseeni; pitäisikö joku muukin kengät vai olenko todellakin rosvo? :(
-ap-
[/quote]
Ei sulla kovin paljoa järkeä ole suotu jos pitää tuollasta asiaa miettiä! se on varkaus jos varastaa toiselta. Ja varkaus on aina väärin.
[/quote] Ja oletkos ajatellut että saatat varastaa toisen köyhän lapsen ainoat hyvät kengät? Meillä ollaan köyhiä ja kenkiä ostetaan yksi laaddukas pari kerrallaan. Kiitti vitusti jos ne varastat.
Ehkä minun pitää sitten palauttaa kengät, en halua olla varas. Harmittaa lapsen puolesta kun innostui uusista hienoista kengistä ja nyt joutuu ottamaan huonot kengät takaisin käyttöön. :(
-ap-
En voi ymmärtää, miten aikuinen ihminen voi olla noin törkeä ja itsekäs!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:35"]
-ap-
[/quote]On tapahtunut että muksu oli reppuunsa tunkenut toisen likan kaulaliinan tarhasta kun oli niin kivan värinen,noh se palautettiin seuraavana päivänä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:45"]Ehkä minun pitää sitten palauttaa kengät, en halua olla varas. Harmittaa lapsen puolesta kun innostui uusista hienoista kengistä ja nyt joutuu ottamaan huonot kengät takaisin käyttöön. :(
-ap-
[/quote]
Lapsi ei olisi pettynyt, jos sinä et olisi väittänyt että kengät ovat hänen.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:45"]
Ehkä minun pitää sitten palauttaa kengät, en halua olla varas. Harmittaa lapsen puolesta kun innostui uusista hienoista kengistä ja nyt joutuu ottamaan huonot kengät takaisin käyttöön. :(
-ap-
[/quote]Kerrot lapsellesi etteivät kengät alunperinkään olleet hänen vaan on tapahtunut vahinko!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:29"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:21"]
Päiväkotipaikka on mielestäni jokaiselle, joka tuntee tarvitsevansa hoitoapua! Mutta nyt tässä ei keskustella siitä.
-ap-
[/quote]
Miten se helpottaa teidän rahatilannetta että isompi lapsi joutuu mennä päiväkotiin. Lapsi raukka.
[/quote]
Ei se rahatilannetta helpota, vaan arkeamme, kun lapsi saa virikkeitä ja uusia ystäviä.
-ap-
[/quote]
Oletko koskaan miettinyt, miltä tuntuu isommasta lapsesta kun hänet viedään hoitoon pois jaloita ja muut saa olla kotona?
[/quote]
Lapsi lähtee kyllä aina innoissaan ja kaipaa kavereitaan sieltä viikonloppuisin ja iltaisin.
-ap-
[/quote]
onko joka päivä hoidossa? kyllä lähtisin minäkin mielummin pois paikasta jossa olen liikaa.