Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinkkumiehelle ei kelpaa naisen ystävyys?

Vierailija
12.02.2022 |

Monta kertaa on käynyt niin, että olen tavannut jotain miestä ihan kaverimeiningillä ja ollaan käyty kahvilla/syömässä, mutta mies yrittää hivuttaa tuttavuutta fyysisemmäksi. Kun en lämpene millekään seksille tai parisuhteelle, mies lopettaakin sen aiemmin kivan chattailyn ja muun juttelun kokonaan. Miksi?!?

Kommentit (821)

Vierailija
781/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti näillä epätoivoisesti miestä kaveriksi etsivillä naisilla on persoonallisuushäiriö ja he tarvitsevat tukihenkilöä.

Kuka tai ketkä tässä nyt on epätoivoisesti etsinyt kaveriksi yhtään ketään? - Tutkitusti naiset voivat keskimäärin paremmin yksin sinkkuna eläessään kuin miehet.

Vierailija
782/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti näillä epätoivoisesti miestä kaveriksi etsivillä naisilla on persoonallisuushäiriö ja he tarvitsevat tukihenkilöä.

Kuka tai ketkä tässä nyt on epätoivoisesti etsinyt kaveriksi yhtään ketään? - Tutkitusti naiset voivat keskimäärin paremmin yksin sinkkuna eläessään kuin miehet.

Miehet eivät etsi koskaan kaveria varsinkaan naisista. He etsivät puolisoa tai seksikumppania naisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
783/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ko. miehellä on vain seksi mielessä? Aika limaista porukkaa täällä, osa miehistä kun luulee ettei naisen kanssa voi olla ystävä, vaan aina pitäisi päätyä sänkyyn. Yök. 

Itselläni on miespuolisia ystäviä ollut jo vuosikymmeniä. Keskustelut ovat monipuolisia ja aiheesta kuin aiheesta. 

Asiaan vaikuttanee se että en ole neurotyypillinen nainen. Minua kiinnostaa monet asiat. 

Usein myös naisten kanssa on vaikeampaa olla ystävä, ellei sitten hän ole nepsy itsekin. 

Miespuolinen toveri on aina ystäväsi, vaikket olisi kuullut hänestä kuukausiin, ja jatkaa siitä mihin jäitte. 

Joillakin naisilla myös tarve puhua pahaa, juoruta ja muodostaa kuppikuntia. Miehet eivät harrasta tuollaista.

"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles

Vierailija
784/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät etsi koskaan kaveria varsinkaan naisista. He etsivät puolisoa tai seksikumppania naisista.

Ikävää, että sulla on noin yksinkertainen kuva miehistä. - Jo tähän keskusteluun on osallistunut minusta hyvinkin tasapainoiselta vaikuttanut noin  40 vuotias mies, joka kirjoittii, että hänellä on niin miehiä kuin naisia kavereina ja ystävinä mutta parisuhteesta tai seksistä naisen (tai mihen) kanssa hän ei kertomasna mukaan ollut kokemusta. - Aika erikoislaatuinen kaveri; siis se, että pystyy olemaan asian kanssa sinut. Molemmat (seksi ja parisuhde) kun ovat tavallisia ja luonnollisia asioita, joita moni haluaa ja ellei saa niin on hyvin epätoivoinen ja / tai katkeroitunut jo paljon nuorempana.

Vierailija
785/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap ainakin vinkuu kun HÄNEN valitsema henkilö ei suostu kaveriksi.

Ja palstanartut komppaa haukkuen miehiä kun naisten tahto ei toteudu.

Vierailija
786/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap ainakin vinkuu kun HÄNEN valitsema henkilö ei suostu kaveriksi.

Ja palstanartut komppaa haukkuen miehiä kun naisten tahto ei toteudu.

Kyllä minuakin saattaisi harmittaa, jos tuntisin, että tuossa taatusti hyvä tyyppi (minun kohdallani nainen) mutta hän ei haluaisi olla kaverini mutta haluaisi kiihkeästi vain ja ainoastaan parisuhteeseen kanssani mutta minä en syystä tai toisesta olisi siihen itse valmis. Esimerkiksi en aikanaan ollut valmis asettumaan parisuhteeseen naisen kanssa, jolla oli aimmasta parisuhteestaan lapsi. Tai toisen kanssa, jonka mielestä minun olsi pitänyt valita kokonaan toinen ala,. mitä opiskella eikä jatkaa "oman alan" paikkan hakemista, joista lähin paikka sijaitsi usean sadan kilometrin päästä tuolloiselta kotipaikkakunnaltamme. 

Vierailija
787/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta yleistäminen, nainen.

Minulle kelpaa. Ja monelle muulle miehelle.

Vierailija
788/821 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisiin ylipäänsä on vaikeaa/mahdotonta tutustua pk-seudulla, mutta en jaksa sellaista, että fiksumman jutustelun jälkeen mennäänkin hetken päästä näihin salatumpiin aiheisiin. Haukotuttaa, ahdistaa jne. sellaiset.

Naiset myös harvemmin tuntevat kovin voimakasta intohimoa tieteitä kohtaan, elleivät sitten ole jollain tietyllä alalla. En myöskään oikein kelpaa naisille kaveriksi, kun olen liian nörttimäinen. En ole riittävän tavallinen ja "kanamainen".

T. Ap[/quote]

No huh huh mitä naisvihaa ja vielä naiselta itseltään. Missä piireissä pyörit, jos kuvittelet naisten jutunaiheiden pyörivän vain "kanamaisissa" aiheissa? Ärsyttää tällaiset naiset, jotka pitävät itseään muita parempana ja jotenkin jätkämäisinä. Sekö on sitten fiksun naisen mitta, että on "äijä". Hoh-hoijaa. 

Vierailija
789/821 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä viimeisin mieskaveri alkoi viimeisimmillä kahvilatapaamisilla jo puhua siitä, voisimmeko seurustella ym. Oltiin tapailtu jo noin kymmenisen kertaa keskustassa (ei mitään fyysistä mukana siinä kuitenkaan).

Miksi pitäisi ruveta seurustelemaan, kun on ihan kivaa tapailla muuten vain kaveritasolla, muttei kuitenkaan ole mitään fyysistä halua mukana? Toisaalta miksi heittää hukkaan hyvä kaveruus, kun tulimme hyvin juttuun ja meillä oli ihan mukavaa? En oikein tajua miehiä tosiaan.

T. Ap

Miksi tapailla miestä kaverina? Kyllähän te olette treffeillä käyneet.

Vierailija
790/821 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scheherazade kirjoitti:

Jos ko. miehellä on vain seksi mielessä? Aika limaista porukkaa täällä, osa miehistä kun luulee ettei naisen kanssa voi olla ystävä, vaan aina pitäisi päätyä sänkyyn. Yök. 

Itselläni on miespuolisia ystäviä ollut jo vuosikymmeniä. Keskustelut ovat monipuolisia ja aiheesta kuin aiheesta. 

Asiaan vaikuttanee se että en ole neurotyypillinen nainen. Minua kiinnostaa monet asiat. 

Usein myös naisten kanssa on vaikeampaa olla ystävä, ellei sitten hän ole nepsy itsekin. 

Miespuolinen toveri on aina ystäväsi, vaikket olisi kuullut hänestä kuukausiin, ja jatkaa siitä mihin jäitte. 

Joillakin naisilla myös tarve puhua pahaa, juoruta ja muodostaa kuppikuntia. Miehet eivät harrasta tuollaista.

Höpö höpö. Nainen on se, joka valitsee miehen, kenet päästää petipuuhiin. Seksi on naisen mielessä. Me emme tee mitään väärin ollessamme myös ystäviä siinä samalla naiselle. Emme jaa sääliystävyyttä meistä romanttisesti kiinnostumattomille naisille. Hyi hyi.

Vierailija
791/821 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla ollut naisia ystävinä. Yksi tärkeimmistä oli nainen, joka erosi samaan aikaan, kuin minä. Oltiin molemmat rikki ja saatiin toisiltamme vertaistukea. Oli hyvä keskustelukumppani, koska miespuoliset ystäväni olisivat hajonneet keskustelun määrään. Mutta on myös sellaisia tapauksia, joista on selvää heti, että ystävyyssuhteesta naisen kanssa ei olisi tulossa vastavuoroisia. Olisin se kantaja, kuljettaja miesmurheiden kuuntelija. Minä en oikein osaa tarvita naista käytännönaskareisiin avuksi, koska kokkaan, pyykkään ja siivoan itse ja jos en osaa jotain niin opettelen. Pointti kai se, että jos tavataan ns. romanttisista lähtökohdista niin, jos kehittyypä suhde millaiseksi tahansa niin sen täytyy kehittyä sellaiseksi luonnollista kautta ja niin, että se tuntuu kummastakin osapuolesta hyvältä.

M44

Vierailija
792/821 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että sulla on noin yksinkertainen kuva miehistä. - Jo tähän keskusteluun on osallistunut minusta hyvinkin tasapainoiselta vaikuttanut noin  40 vuotias mies, joka kirjoittii, että hänellä on niin miehiä kuin naisia kavereina ja ystävinä mutta parisuhteesta tai seksistä naisen (tai mihen) kanssa hän ei kertomasna mukaan ollut kokemusta.

Kertoo ehkä sinusta enemmän kuin muita, että keskustelussa ainoa mielestäsi "tasapainoinen"  mies on sellainen, joka tekee täsmälleen mitä naiset tällä palstalla kirkuen vaativat -- eli alistuu täysin aseksuaaliseksi ja kastroiduksi olennoksi. Ja tällaisen miehen kohtalo on hyvin ennalta-arvattava: ei pääse koskaan elämässään parisuhteeseen.

Vierailija
793/821 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scheherazade kirjoitti:

Tässä se asenne tulee esiin rehellisesti. Miehen, joka on naisen mielestä naista "alempaa tasoa" eikä kelpaa kumppaniksi, seksuaalisuus on limaista. Miehen pitäisi olla mielellään kastroitu tai ainakin aseksuaalinen olento eikä normaali mies.

Vierailija
794/821 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatteko avata hieman logiikkaanne te miehet (ja miksei naisetkin), jotka ette halua naista kaveriksi, mutta haluatte sen saman naisen puolisoksi? Tämä on minulle ollut jotenkin mystinen asia. Ymmärrän sen, ettei halua olla kaveri jonkun ei-kiinnostavan kanssa eikä käyttää aikaa ja vaivaa häneen. Mutta miksi jotkut kieltäytyvät käyttämästä aikaa johonkin ihmiseen kaverina, jonka kanssa kuitenkin olisi valmis menemään parisuhteeseen? 

Eikös sitä usein sanota, että puoliso on paras kaveri?

Vierailija
795/821 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatteko avata hieman logiikkaanne te miehet (ja miksei naisetkin), jotka ette halua naista kaveriksi, mutta haluatte sen saman naisen puolisoksi? Tämä on minulle ollut jotenkin mystinen asia. Ymmärrän sen, ettei halua olla kaveri jonkun ei-kiinnostavan kanssa eikä käyttää aikaa ja vaivaa häneen. Mutta miksi jotkut kieltäytyvät käyttämästä aikaa johonkin ihmiseen kaverina, jonka kanssa kuitenkin olisi valmis menemään parisuhteeseen? 

Se johtuu siitä, että mies kokee isona loukkauksena jos nainen ei ole kiinnostunut hänestä seksuaalisesti eikä halua olla enää tekemisissä kyseisen naisen kanssa. Nainen pitää tällöin miestä kakkoskategorian miehenä. Sen sijaan nainen, joka haluaa miestä seksuaalisesti, saa suuria hyvänolontunteita miehessä ja tällöin mies haluaa palkita naista, joka arvoittanut hänet ykköskategoriaan.

Vierailija
796/821 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa ei haluaisi olla vain kaveri sen jälkeen kun on jo vähän paneskeltu.

Vierailija
797/821 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kiusata itseään?

Ymmärrän kyllä että naiset eivät näe tässä ongelmaa, he kun ovat aina rakastettavia, ei koskaan rakastajia.

Vierailija
798/821 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 ihmistä treffailee. Toinen kehittää tunteita ja ihastuu. Toinen ei ihastu ja antaa pakit, mutta "haluaa olla kavereita".  Ihastunut ei halua olla kavereita, koska on ihastunut, saanut pakit, pettynyt, tiesmitä.  Noista tunteista kun pitää eka päästä eroon ja ihastuksen kaverina ne vaan pitkittyy ja kaverinaolo on tuskaa.

Jos taas 2 ihmistä tapaa ja tutustuu ja pitää toisiaan mielenkiintoisina, niin sitten voidaan olla kavereita.

Vierailija
799/821 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä, että mies kokee isona loukkauksena jos nainen ei ole kiinnostunut hänestä seksuaalisesti eikä halua olla enää tekemisissä kyseisen naisen kanssa. Nainen pitää tällöin miestä kakkoskategorian miehenä. Sen sijaan nainen, joka haluaa miestä seksuaalisesti, saa suuria hyvänolontunteita miehessä ja tällöin mies haluaa palkita naista, joka arvoittanut hänet ykköskategoriaan.

Tämä vastaus lienee naiselta, sillä mies ei koskaan voisi tunnustaa, että hänen egoaan on loukattu ja käytöksensä johtuu siitä.

Olen itse melko lailla samaa mieltä, että kyseessä ei ole naisen ominaisuus, s.o. tylsyys, epäkiinnostavuus tms kelpaamattomuus, vaan nimenomaan toisinpäin: mies ei "kelpaa" naiselle pari/seksisuhteeseen, joten mies vetäytyy harmissaan pois kokonaan. ("Kelpaa" on lainausmerkeissä, koska nainen ei syystä tai toisesta ole sillä haavaa ehkä edes haku päällä. Muissa olosuhteissa tai myöhemmin parisuhde voisi hyvinkin toteutua k.o. miehen kanssa. Moni nainen rakastuu esim. työkaveriin tai kaverin kaveriin, jonka tuntenut jo pitkään. Ihmissuhde ei välttämättä jää kaveruuteen, jos sille annetaan tilaisuus kehittyä.)

Vierailija
800/821 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, kun se miehen ego on niiiin herkkä, eikä kestä pettymyksiä. Naisen taholta tulleina ne ovat suoraan musertavia, koska nainen ei ole edes tasaveroinen vastus.

Tässä pähkinänkuoressa vastaus, miksi seksuaalisesti kiinnostunut mies ei voi olla viehättävän naisen kaveri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi