Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuuko muista että työnteko estää elämästä haluamaansa elämää?

Vierailija
24.06.2015 |

Työni on raskasta, ja työajat huonoja. Tuntuu ettei energiaa riitä oikeastaan muuhun kuin työntekoon. Mielestäni elämässä pitäisi olla muutakin kuin työ, mutta nykyään se ei kai ole mahdollistakaan. Eläkeikää nostetaan koko ajan, että tuskin selviää hengissä eläkkeelle asti. Haluan tehdä töitä, mutta ärsyttää että elämä menee hukkaan työn takia josta ei edes itsessään saa mitään "irti".

Sainpahan avautua :)

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntui! Nyt olen kotirouvana ja viihdyn paljon paremmin kuin töissä käydessäni. Onneksi tämä oli meillä taloudellisesti mahdollista.

Vierailija
42/69 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntui! taitaa vähän provoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 01:01"]Kyllä tuntui! taitaa vähän provoilla. 
[/quote]
Puhutko nyt minusta, joka vastasin tohon sun yläpuolelle? En provoile. Olen nykyään kotirouvana. Emme asu Suomessa, ja kotimaassani kotirouvana olo on ihan tavallista. Sopii mulle hyvin.

Vierailija
44/69 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä olisi ihanaa, jos saisi tehdä jotain mihin tarvitaan aivoja. Tai toinen vaihtoehto että olisin syntynyt tyhmempänä. Tyhmänä (siis oikeasti tyhmänä) ei varmaan haaveilisikaan mistään suuremmasta.

Vierailija
45/69 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi vuosi sitten, koska halusin downshiftata. Viihdyn todella! Liikun, nautin luonnosta, teen ruoat valmiiksi perheelle, elän terveellisemmin kuin ikinä. Ja rahat riittävät vallan mainiosti, ainoastaan säästöön rahaa jää vähemmän. En etsi aktiivisesti töitä, minun on hyvä näin:)

Vierailija
46/69 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu todellakin,että työ on este elämälle.
Työskentelen maatilalla 7 päivää viikossa.
Kotoa ei voi poistua kuin korkeintaan muutamaksi tunniksi,jos ei ole lomittajaa.
Vapaata on 26 päivää vuodessa joista 3 saa olla sunnuntaina.ulkopuolisen palkkaus on täysi mahdottomuus,koska itsellekään ei tänä vuonna ole saatu palkkaa nostettua juuri mitään.
Tällä hetkellä ollaan todella uupuneita,kun vuosi on ollut kaikinpuolin vaikea tähän mennessä.
Onneks tää ei kestä ikuisesti.

Vierailija
47/69 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:46"]

Tuntuu todellakin,että työ on este elämälle. Työskentelen maatilalla 7 päivää viikossa. Kotoa ei voi poistua kuin korkeintaan muutamaksi tunniksi,jos ei ole lomittajaa. Vapaata on 26 päivää vuodessa joista 3 saa olla sunnuntaina.ulkopuolisen palkkaus on täysi mahdottomuus,koska itsellekään ei tänä vuonna ole saatu palkkaa nostettua juuri mitään. Tällä hetkellä ollaan todella uupuneita,kun vuosi on ollut kaikinpuolin vaikea tähän mennessä. Onneks tää ei kestä ikuisesti.

[/quote]

En ole koskaan ymmärtänyt miten te jaksatte. Töitä 24/7, S-ryhmä vetää koko ajan välistä ja kaikki tuet haluttaisiin lakkauttaa.

Vierailija
48/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu, herään klo 7, lähden töihin klo 8, jotta ehdn klo yhdeksäksi töihin. Helsingissä asun, mutta työmatkoihin menee aikaa. Työt loppuu klo 17 ja klo 18 olen kotona. Siinä sitten syön ja eipä aikaa jää pajon mihinkään.

Vierailija
49/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvuorojen jälkeen itselleni jää käytännössä koko päivä käyttöön, mutta vuoro alkaa niin aikaisin että en jaksa tehdä mitään vuoron jälkeen. Haluaisin harrastaa esimerkiksi enemmän liikuntaa, mutta tuntuu että ei vain jaksa. Ap

Vierailija
50/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei... lähden 7:15 pyörällä töihin, siellä noin klo 8. pois 15:30-16:00, ja kotona vaille viisi. työ on välillä sdtressaavaa mutta hyvällä tavalla pitää virkeänä. Helsingissä asun

Vierailija
51/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on.  Vuorotöissä elämä rytmittyy epäsäännöllisesti ja lyhytjänteisesti. Joinakin päivinä ei näe miestä ollenkaan, kun toinen nukkuu toisen tullessa kotiin ja toinen nukkuu toisen lähtiessä töihin. Lapsia näkee joinakin aikoina vaan pari hassua tuntia vuorokaudessa. Harrastuksiin on vaikea osallistua jos niissä on vaan tietty osallistumisaika. Ja unihäiriöt on mulla yleisiä, kun rytmi ei ole säännöllinen. Olen usein melko väsynyt, fyysisestikin mut erityisesti niin, ettei kotona meinaa riittää hyvää tuulta ja innostusta uusiin asioihin.

Aina kun näen sellaisia hokemia, kuten "harrasta liikuntaa ja syö monipuolisesti niin jaksat töissäkin paremmin" näen punaista. Aivan kuin tässä jo ei mentäisi työn ehdoilla, sen lisäksi pitäis liikkua ja syödäkin vaan että ois vieläkin parempi työntekijä, ei sen vuoksi että siitä sais itse iloa.

Vierailija
52/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina tuntunut siltä. Minusta yksi työpäivä tuntuu pidemmältä kuin vaikka viikon loma. Joskus olen työpäivän aikana katsonut varmaan 10 kertaa kelloa 5 minuutin aikana, mutta lomalla aika menee niin nopeasti, etten välttämättä katso kelloa kertaakaan moneen tuntiin.

Vierailija
53/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!! Mulla on ihan ok työajat, säännöllinen päivätyö. Mutta siis... joka päivä. Ja mun oikee elämä on jossain ihan muualla, mutta en ehdi siihen mukaan, kun pitää käydä töissä. Ei riitä, että saan vapaaksi iltapäivät ja viikonloput ja lomat. Tarvitsen paaaaaljon enemmin omaa aikaa. Tarvitsen yksinäisyyttä ja päästä eroon ihmisistä. Mökille, vaeltamaan tms. Mieluiten vetäytyisin koko tästä maailmasta omaan rauhaani, inhottaa oravanpyörä, tuhlaaminen, saasteet, meteli, valot, autot, tekniikka.

Vierailija
54/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin 5. Ihan kuin elämässä ei haluaisi muuta jaksaa kuin tehdä töitä ja olla paras mahdollinen työntekijä. Haaveilen siitä että jaksaisin tehdä itselleni terveellistä ruokaa. Nyt on taas kausi menossa ettei hyvän ruuan tekoon ole energiaa, ja mieluummin ostaa sitten eineksiä. Ap

Vierailija
55/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin kuitenkin tämän työttömyyden työllisen osaan. Kauhea vaiva täyttää päivänsä, kun en dokata halua juopporemmeissä. Kirjastossakin istuminen kerta kaikkiaan kyllästyttää. 

Lapset jo isoja ja vain yksi asuu kotona, joten mitään erityisiä kotitöitä ei ole. 

Vierailija
56/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se estää. Siksi en teekään töitä enkä varsinkaan sellaisilla paskapalkoilla, joita Suomessa tavataan maksaa. Saman rahan saa kun ei tee töitä, vaan käyttää aikaansa omiin juttuihinsa. Ei Suomessa ole järkeä tehdä mitään töitä.

Vierailija
57/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin tuntui. Viikonloput menivät aivan liian nopeasti. Pääsin kuitenkin työnantajan kanssa sopimukseen, että alan tehdä osa-aikatyötä (30-tuntinen työviikko). Kuitenkin niin, että töissä ollessani teen normaalin työpäivän, mutta saan pienemmän palkan, JA saan pitää sen vapaan yhteenmenoon. Kertynyt vuosiloma + nämä kertyneet lyhennykset tekee vuodessa yhteensä noin 3 kk vapaata. 9 kk töitä, 3 kk vapaata sopii mulle mainiosti.

Vierailija
58/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset seitsemän vuotta on tuntunut siltä. Yritän saada työni osa-aikaistettua ja mietittyä sitten, riittääkö rahat vai pitääkö yrittää keksiä joku muu ratkaisu.

Vierailija
59/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan vaan päinvastoin. Työni mahdollistaa haluamani elämän. On toki raskasta ja vie paljon aikaa, mutta mahdollistaa myös asioita joita en ilman työtä saisi. Työ tuo myös paljon sisältöä elämään ja iloa onnistumisien myötä.

Vierailija
60/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että nro 11 on saanut työelämäänsä järkättyä. Itselläni on enemmän sääntö kuin poikkeus ettei vapaapäivät ole edes peräkkäin. Silläpä nämä random vapaapäivät työputkien välissä menee kokonaan kotona makaamiseen. Itse olen 25h/vko sopparilla, mutta oikeasti saatan olla jopa enemmän kuin 37,5h viikossa töissä. Eikä vapaapäivästä voi nauttia täysillä, kun käytännössä aina soitellaan töihin.

Tiedän että ei saa valittaa kun on töitä kun osa joutuu olemaan työttömänä, mutta pelkkä työpaikka ei tuo onnea eikä autuutta. Ei kamalasti näy edes varallisuudessa tämä työnteko. Jos saan kuukaudessa nettona 1500e, olen onneni kukkuloilla.