Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuuko muista että työnteko estää elämästä haluamaansa elämää?

Vierailija
24.06.2015 |

Työni on raskasta, ja työajat huonoja. Tuntuu ettei energiaa riitä oikeastaan muuhun kuin työntekoon. Mielestäni elämässä pitäisi olla muutakin kuin työ, mutta nykyään se ei kai ole mahdollistakaan. Eläkeikää nostetaan koko ajan, että tuskin selviää hengissä eläkkeelle asti. Haluan tehdä töitä, mutta ärsyttää että elämä menee hukkaan työn takia josta ei edes itsessään saa mitään "irti".

Sainpahan avautua :)

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kunnes vuosi sitten jäi työttömäksi ja sairauslomalle ja päätin etten enää mene töihin. 35 v riittää.

Suurin unelmani - edelleenkin - olisi pieni b&b Italian maaseudulla. Kasvikset ja hedelmät omasta pihasta ja munat omilta kanoilta. Rahaa sen verran että voisi ostaa lihaa ja tryffeleitä maatilallisilta.

Nyt enää miehen työ estää haaveita toteutumasta ja kotona oleva teini

Vierailija
22/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Työajat todella epäsäännöllisiä, töitä nyt kesällä viitenä päivänä viikosta. Joinakin päivinä saatan olla töissä 14-21.15 ja seuraavana aamuna 6-14 ja seuraavana sitten vaikka 11-18.15. Työvuorot tulevat myöhään, työ on suht rankkaa enkä viihdy. 

En ehdi lomailemaan juuri ollenkaan, sillä suoritan kesän aikana myös 15 opintopistettä. Ihan puhkipoikki oon jo nyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:35"]Kyllä. 

Työajat todella epäsäännöllisiä, töitä nyt kesällä viitenä päivänä viikosta. Joinakin päivinä saatan olla töissä 14-21.15 ja seuraavana aamuna 6-14 ja seuraavana sitten vaikka 11-18.15. Työvuorot tulevat myöhään, työ on suht rankkaa enkä viihdy. 

En ehdi lomailemaan juuri ollenkaan, sillä suoritan kesän aikana myös 15 opintopistettä. Ihan puhkipoikki oon jo nyt. 
[/quote]

Samaa täällä. Kaupassa töissä. Työviikko esim.

Ma 7.30-15.30
Ti 13-21
Ke 7.30-16
To 11.30-18
Pe vp
La 7.30-15.30
Su vp

Vapaat harvoin peräkkäin. Työajat ei koskaan säännölliset. Rytmit koko ajan päin helvettiä.

Vierailija
24/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:35"]Kyllä. 

[/quote]

Ma 7.30-15.30
Ti 13-21
Ke 7.30-16
To 11.30-18
Pe vp
La 7.30-15.30
Su vp

Vapaat harvoin peräkkäin. Työajat ei koskaan säännölliset. Rytmit koko ajan päin helvettiä.
[/quote]

Tähän viikkoon tuli vain yksi ilta, usein niitä on 2-3 viikossa.

Vierailija
25/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25, pointti oli tuossa liikunnassa se että sitä mainostetaan nimenomaan että jaksaisit TYÖSSÄ. Haluaisin jaksaa elää myös vapaa-ajalla. Työpaikan vaihtokaan ei ole aina vaihtoehto, itsekin olen hakenut muita töitä aktiivisesti vuoden verran. En viitsisi myöskään jäädä työttömäksi.

Tiedetään myös sekin että jos tekee kerralla 100kg ruokaa pakkaseen niin ei sitä tarvitse joka päivä vääntää. Mutta työ vie kaikki mehut, ehkä kesäloman jälkeen jaksaisi taas vähän aikaa panostaa myös työn ulkopuoliseen elämään.

Opiskelu on myöskin taikasana av:lla, jos oltais kaikki maistereita niin kaikki olisi hyvin ja työttömyyttä ei olisi.

Kuulostaa vinkumiselta, mutta oikeasti kun on yritetty jo kaikki oman elämänlaadun parantamiseen. Vuorotyöläisiä tarvitaan, umpisuoli ei välttämättä puhkea 8-16 välillä. Olisi kaikkien edun mukaista että ihmiset jaksaisivat myös arjessaan. Veronmaksajiakin tarvittaisiin, mutta en oikein usko että jaksaisin hoitaa lapsia kun en jaksa edes ruokaa tehdä joka päivä. Olenkin haaveillut että jos muita töitä ei heru, jään kotimammailemaan vaikka 9 vuodeksi. Ap

Vierailija
26/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:35"]Kyllä. 

[/quote]

Ma 7.30-15.30
Ti 13-21
Ke 7.30-16
To 11.30-18
Pe vp
La 7.30-15.30
Su vp

[/quote]

Tähän viikkoon tuli vain yksi ilta, usein niitä on 2-3 viikossa.
[/quote]

Kirjoitin tuon ylemmän siis. 38

Vierailija
27/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

34: Suomessa on vielä toistaiseksi oikeus työttömyysturvaan. En ymmärrä kommenttiasi. Useimmat ihmiset haluavat joka tapauksessa olla töissä, joten edelleen on parempi, että työttömänä ovat ne joilla työttömyyteen on henkiset edellytykset, kutsui sitä sitten downshiftaukseksi tai miksi tahansa. Kansantalouden kannalta on ihan sama onko työtön tyytymätön vai tyytyväinen, kun työttömyyttä kuitenkin on. Yksilön kannalta merkitys taas on valtava, ja on erikoista, jostain rankaisumentaliteetista kumpuavaa ajattelua, että tyytyväinen työtön ei saisi olla oikeutettu työttömyyskorvaukseen.

Vierailija
28/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.
duunarin elämä on perseestä.

Vierailija
29/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:23"]

Kyllä. Kunnes vuosi sitten jäi työttömäksi ja sairauslomalle ja päätin etten enää mene töihin. 35 v riittää. Suurin unelmani - edelleenkin - olisi pieni b&b Italian maaseudulla. Kasvikset ja hedelmät omasta pihasta ja munat omilta kanoilta. Rahaa sen verran että voisi ostaa lihaa ja tryffeleitä maatilallisilta. Nyt enää miehen työ estää haaveita toteutumasta ja kotona oleva teini

[/quote]

Tulen sun bisneskumppaniksi heti kun saan kenkää. En voi lopettaa itse, kska karenssi.

Vierailija
30/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:44"]

Veronmaksajiakin tarvittaisiin, mutta en oikein usko että jaksaisin hoitaa lapsia kun en jaksa edes ruokaa tehdä joka päivä. Olenkin haaveillut että jos muita töitä ei heru, jään kotimammailemaan vaikka 9 vuodeksi. Ap

[/quote]

Itse asiassa, jos niitä lapsia haluat, niin suosittelen kotimammailua. :) Se voi oikeasti olla elämän parasta aikaa. Saa hoitaa omia lapsia kaikella sillä lämmöllä ja energialla, jonka ennen antoi tuntemattomille ihmisille. Ja lapset kukoistaa, kasvaa ja kehittyy. Hoitoalalla voi tehdä keikkaa sen verran, että elintaso pysyy samana kuin jos veisi lapset hoitoon ja maksaisi hoitomaksut+ työmatkat + muut työstä tulevat kulut.

Vierailija
31/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, mutta toisaalta taas ilman työtä ei olisi rahaa ja ilman rahaa en saa sitä mitä haluan. Siis rakkautta ja perhettä lukuun ottamatta.

Vierailija
32/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se niin on, että mieluummin eläisi "vapaana" kuin työn orjana. Mä näen aina punaista, kun suomalaisia patistetaan tekemään enemmän ja enemmän töitä että Suomi tulee kuntoon. Eläkkeelle pääsee sitten joskus jos on vielä hengissä. Rollaattorilla töihin vaan. Työ ei todellakaan ole mun koko elämä mutta pakko tehdä jotain että elintaso on edes inhimillinen.

Vierailija
33/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:46"]

34: Suomessa on vielä toistaiseksi oikeus työttömyysturvaan. En ymmärrä kommenttiasi. Useimmat ihmiset haluavat joka tapauksessa olla töissä, joten edelleen on parempi, että työttömänä ovat ne joilla työttömyyteen on henkiset edellytykset, kutsui sitä sitten downshiftaukseksi tai miksi tahansa. Kansantalouden kannalta on ihan sama onko työtön tyytymätön vai tyytyväinen, kun työttömyyttä kuitenkin on. Yksilön kannalta merkitys taas on valtava, ja on erikoista, jostain rankaisumentaliteetista kumpuavaa ajattelua, että tyytyväinen työtön ei saisi olla oikeutettu työttömyyskorvaukseen.

[/quote]

Tarkoitin sitä, että nyt moni joka ei menisi töihin muutenkaan ja mahdollisesti vielä voisi kustantaa itsekin oman olemisensa, on kuitenkin työkkärissä, koska sieltä saa taikaseinästä rahaa ja voi sen tehdä melko turvallisin mielin vailla pelkoa työllistymisestä. Lue esim viesti 44. Miksi hänen pitäisi miettiä mitään karenssia?

Vierailija
34/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:49"]

Kyllähän se niin on, että mieluummin eläisi "vapaana" kuin työn orjana. Mä näen aina punaista, kun suomalaisia patistetaan tekemään enemmän ja enemmän töitä että Suomi tulee kuntoon. Eläkkeelle pääsee sitten joskus jos on vielä hengissä. Rollaattorilla töihin vaan. Työ ei todellakaan ole mun koko elämä mutta pakko tehdä jotain että elintaso on edes inhimillinen.

[/quote]

Aivan. Työajan lisäämistäkään en hirveästi ymmärrä. Miten se tuo lisää valtion kassaan että olen palkatta töissä 30min joka päivä? Ei palkkaa = ei tuloja joista maksaa veroja. Firma vaan tahkoaa voittoa. Firma maksaa tietysti veroja, mutta liekö tuo hirveästi vaikuttaa valtion kassaan? Ap

Vierailija
35/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on puolensa. Onhan se varmaan noin. Mutta mieti toista ääripäätä-työttömyyttä, kyllä seki aika hyvin vie mehut. Vaikka olis muutama vapaa päivä lisää viikossa, niin tulisko sitä loppujen lopuks harrastettua enemmän liikuntaa? Vai onks se vaan aina sitä, sitten kun... Itse olen tällä hetkellä opiskelija, ja elän pelkän opintotuen varassa. Tuntui ehkä osittain jopa, että työelämässä ollessa oli vapaampi kuin nyt. Silloin oli mahdollista lähteä, vaikka viikonloppureissuille aina välillä, eikä tarvinnut odottaa sitä opintotukimaksupäivää kuin kuuta nousevaa. Siis kyllä se tietty tulotasokin vapautta tuo. Ehkä sit pitäis löytää vaan joku balanssi.

Vierailija
36/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon työstä. Mielestäni elämä menee monella hukkaan työnteon takia koska se vie suurimman osan päivästä ja jos on vielä fyysisesti raskasta ja työ ei tuota paljon iloa niin kyllä menee elämä hukkaan. Mutta kun muutakaan ei oikein voi aina tehdä, työttömänä olisi aikaa mutta ei rahaa ja siihenkin kyllästyy varsinkin nuorena kun syrjäytyy. Jos työ on mielenkiintoista ja tuottaa iloa niin enpä usko että silloin kokisi että elämä menisi hukkaan ja mua ärsyttää se koska nykyään on työelämässä niin paljon kaikkia turhia sääntöjä yms ja kaikki pienikin ilo kielletään työntekijältä. Ihminen ei ole robotti. Oma unelmani olisi työskennellä esim 3-4 päivänä viikossa vaikapa noin 6 tuntia ja jos vielä työ olisi mielenkiintoista niin vaikka 8 tuntiakin päivässä, mutta tosiasia on se että vapaa-aikaa ei ole paljon jos päivässä työskentelee 8 tuntia ja työmatkat päälle pahimmassa tapauksessa yhteensä 3 tuntia.

Vierailija
37/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:46"]

[/quote]

Tarkoitin sitä, että nyt moni joka ei menisi töihin muutenkaan ja mahdollisesti vielä voisi kustantaa itsekin oman olemisensa, on kuitenkin työkkärissä, koska sieltä saa taikaseinästä rahaa ja voi sen tehdä melko turvallisin mielin vailla pelkoa työllistymisestä. Lue esim viesti 44. Miksi hänen pitäisi miettiä mitään karenssia?

[/quote]

Okei, ymmärrän pointtisi siinä mielessä, jos ihmisellä on tosiaan itselläänkin omaisuutta ja varallisuutta kustantaa vapaaehtoinen työttömyytensä. Toisaalta, valtiontalouden kannalta työttömyyskorvauksilla ei ole kauheasti merkitystä niin kauan kuin työttömät laittavat ne kiertoon eivätkä esimerkiksi säästötilille. Tärkeintä joka tapauksessa on luoda uusia työpaikkoja ja viihtyvyyttä työelämään, niin että työtä haluavat pystyvät työelämässä olemaan.

Vierailija
38/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu! Lasken päiviä siihen että määräaikainen työsopimus loppuu ja pääsen taas työttömäksi :))))

Vierailija
39/69 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on haastava ja mielekäs työ, jossa vietän vuorokaudessa aina noin 12 tuntia. Näinä päivinä en siis näe perhettä juuri ollenkaan, käyn vain nukkumassa kotona. Hyvä puoli tällaisissa vuoroissa on se, että viikossa on se 2, max 4 työpäivää ja loppuviikko/alkuviikko sitten vapaata. Itselleni vuorotyö sopii, koska pidän työstäni ja tykkään siitä, että saan tehdä töitä sekä päivävuorossa että yövuorossa. Palkka on mielestäni hyvä ja työ hieman erikoista, mikä sopii luonteelleni. Väsynytkin olen toisinaan, mutta pääasiassa työ on enemmän osa elämääni kuin sen este.

Vierailija
40/69 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennen tuntui siltä, mutta ei enää. Nyt kun olen osa-aikatyössä, niin jää aikaa muullekin elämälle. Tosin tämäkin työ on vaan väliaikaista, yritän kouluttautua uudelleen jollekin mielekkäälle alalle, jota yhä etsin. Olen kokenut myös pitkän työttömyysjakson, ja kuulun niihin parjattuihin, jotka olivat ns. onnellisia työttömiä. Nautin kun sain vastaanottaa lapset koulusta pannukakku tai tuoreet pullat valmiina, minulla oli heille aikaa, enkä koskaan kokenut itseäni tarpeettomaksi. Tuolloin opin että minun onneni ei rakennu palkkatyön varaan, vaan siihen että minulla on aikaa raikkaimmilleni. Nyt kun olen osa-aikatyössä, niin koen että omaa vapaa-aikaa jää tarpeeksi jotta elämästä ehtii nauttia. Tulen toimeen hyvin pienellä palkalla, koska elämäni laatu ei vaadi suurtakaan rahan kulutusta, kunhan saan asumisen ja ruoan hankittua ja silloin tällöin jotain pientä. En ole mukana kulutuksen oravanpyörässä enkä kilpavarustelussa.