Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muita fyysisiä kipukokemuksia sinulla on kuin synnytys?

Vierailija
15.08.2008 |

Itselläni ei juuri muuta kuin kuukautis- ja menkkakipuja. Joskus on ehkä hammasta jomottanut. Synnytys tuntuikin lähes sietämättömältä kivulta.

M

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kilpirauhasleikkauksen jälkeiset kivut. Mikään ei kuitenkaan voita sektion jälkeisiä kipuja.

Vierailija
22/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sen vaikean hermovaurion jälkeen mikään ei ole oikeastaan sattunut.

-16-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdunkaulan kaavinta ilman puudutuksia.

Vierailija
24/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä listaa:

- keskenmeno (ilman lääkitystä polttoineen)

- migreenikohtaus

- hampaan sisään kertyneestä paineesta johtuva hermosärky

Vierailija
25/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha munuaistulehdus, paksunsuolen tähystys, keuhkojen tähystys, häntäluun murtuma ja muutama erittäin kokonaisvaltainen voimakas allerginen reaktio (kuume liki 40 astetta, hampaat lyö loukkua niin ettei puhuminen onnistu, niveliä särkee ihan jumalattomasti, jäseniä särkee ihan jumalattomasti, pää todella kipeä). Myös isovarpaan murtuma oli yllättävän kivulias.

Vierailija
26/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinas taju lähtee kun sattu niin prkleesti, silti laitettiin ensiavusta kotio, sanottiin vaan että tuu takasi jos pahenee...

Vierailija
27/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nukutetaan!

terv sh

..ellet sitten ollut jossain kehitysmaassa tms.

Vierailija
28/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nukutetaan!

terv sh

Suomessa on vielä -80-luvun loppupuolella tehty monessa sairaalassa kaavinnat, abortit yms. kohdunkaulapuudutuksella kun ei ole ollut anestesialääkäreitä. Ja taisivatpa jotkut lääkärit tehdä ilman puudutuksiakin, sanoivat että " mä tästä vähän nipsaan..." ja sitten hommiin eikä potilasparka enää karkuun päässyt.

Vierailija
29/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli siis mielenkiintoisin kokemus tällä saralla. Nivelsiteet nilkasta menivät, ja tunsin selkeästi että jalalla ei vain voi astua, mutta en varsinaista kipua tuntenut kun en sillä astunut. Jostain kumman syystä kuitenkin silmissä pimeni pariksi tunniksi. Olin täysin tajuissani ja toimintakykyinen muuten, joten ihan jännä kokemus tuo oli!

2 synnytystä ovat olleet kivuliaimmat kokemukset (toisessa sain epiduraalin, toisessa en mitään). Mutta jotenkin pelottavampaa on sellainen kipu, kun joskus on vaikka tuntunut mieletön vihlaisu ihan sekunniksi rinnasta tai esim selästä. Eli sellainen, josta ei tiedä mistä johtuu ja loppuuko ollenkaan.

Vähällä olen siis toistaiseksi päässyt...

Vierailija
30/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nukutetaan!

terv sh

Tämä tapahtui Pohjois-Suomen pienessä sairaalassa v. 1992. Minulla oli papa 2-luokkaa, kondylooman seurauksena. Tehtiin leikkaussalissa kohdunkaulan raappaaminen ILMAN PUUDUTUSTA, SAATI SITTEN NUKUTUSTA. Väkisinkin tuli mieleen, että halusivatkohan ne hiukan näpäyttää nuorta tyttöä, joka omaa hölmöyttään oli hankkinut sukupuolitaudin. Tekivät kaavinnan kylmiltään, jotta vastedes huolehtisin itsestäni paremmin.

Kokemus oli unohtumaton, kyllä.

tv. se jota kaavittiin

Vierailija
31/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattuu enemmän kuin synnytys jossa sain kaikki sallitut puudutteet

Vierailija
32/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suurimmaksi nousee tulipalo ja ne kaikki leikkaukset siitä sekä umpparin tulehdus ja sen jälkeiset helvetilliset mahakivut. Kyllä ne synnytyksetkin pahoja olivat, ei silti.

Vierailija
33/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

papilloomavirusta kantaa lähes jokainen suomalainen, jotkut vaan sitä pahanlaatuista versiota

Vierailija
34/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sormi oli jäänyt oven väliin ja kynsi irtoaisi. Annoin kynnen kasvaa ja irrota itsekseen, meni paljon kivuttomammin.

Mulla kipulistaan synnytysten jälkeen kuuluu:

*poskionteloiden punkteeraus (3-4 kertaa) nenän kautta, jossa puudutustikkujen laitto nenän välikalvoon oli pahinta, neulan rusauttaminen kalvosta läpi sen jälkeen ei sitten enää tuntunutkan miltään

*silmän verkkokalvoleikkauksen jälkeiset kivut

*munuaistulehduksen kivut

*kovat vatsakivut, joita minulla on usein yliherkän vatsani/suoleni takia

Vierailija
35/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suurimmaksi nousee tulipalo ja ne kaikki leikkaukset siitä sekä umpparin tulehdus ja sen jälkeiset helvetilliset mahakivut. Kyllä ne synnytyksetkin pahoja olivat, ei silti.

-16-

Vierailija
36/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nukutetaan!

terv sh

Tämä tapahtui Pohjois-Suomen pienessä sairaalassa v. 1992. Minulla oli papa 2-luokkaa, kondylooman seurauksena. Tehtiin leikkaussalissa kohdunkaulan raappaaminen ILMAN PUUDUTUSTA, SAATI SITTEN NUKUTUSTA. Väkisinkin tuli mieleen, että halusivatkohan ne hiukan näpäyttää nuorta tyttöä, joka omaa hölmöyttään oli hankkinut sukupuolitaudin. Tekivät kaavinnan kylmiltään, jotta vastedes huolehtisin itsestäni paremmin.

Kokemus oli unohtumaton, kyllä.

tv. se jota kaavittiin

Vierailija
37/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-16-

Vierailija
38/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin migreeni. Mulla migreenikohtaukset niin pahoja, että ennemmin synnyttäisin, kuin kärsisin migreenistä. Siis ainakin mitä voin yhden synnytyksen perusteella verrata...

Vierailija
39/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittaa kivussa neljä synnytystä.

Vierailija
40/57 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se silloin kun se tulehtuu ja lähinnä ne jälkikivut.

ja se leikattiin, mutta ilmeisesti kipukynnykseni on hermovaurion takia niin korkealla, että ei se oikein tuntunut miltään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan