Mitä muita fyysisiä kipukokemuksia sinulla on kuin synnytys?
Itselläni ei juuri muuta kuin kuukautis- ja menkkakipuja. Joskus on ehkä hammasta jomottanut. Synnytys tuntuikin lähes sietämättömältä kivulta.
M
Kommentit (57)
Eli vanha kunnon "pusutauti". Se oli tuskallinen. Napsin kasisatasia buranoita monta kertaa päivässä ja silti oli vaikea niellä, syömisestä puhumattakaan. Itse asiassa varmaan menisin ennemmin synnyttämään ilman kivunlievitystä kuin kokisin sen uudestaan. Lisäksi olen entinen korvakierrelapsi, joka kärsi korvasäryistä vielä parikymppisenä. Ja lapsena käteni jäi pyörivän karusellin metalliosien väliin, mikä sekin oli kivulias kokemus, vaikkei onneksi luita poikkaissutkaan. Jotenkin en ole kokenut synnytyksiä (sitä naturelliakaan) mitenkään hankalaksi kestää, vaikka tokihan siinä tunsi jotain tehneensä.
On se silloin kun se tulehtuu ja lähinnä ne jälkikivut.
ja se leikattiin, mutta ilmeisesti kipukynnykseni on hermovaurion takia niin korkealla, että ei se oikein tuntunut miltään.
Anteeksi, jos en osannut arvostaa onnettomuudessa kokemaasi tuskaa.t: itsekin mp-onnettomuudessa ollut, tulipalokin oli henkäyksen päässä kuolemasta.
Ja ei kuoleman läheisyys siitä nyt välttämättä kivuliasta tee.
Ehkä et ollut niin lähellä kuolemaa sen kanssa kuin minä (0,5 h) ?
Ihmeellistä käytöstä... Ihan tarpeeksi sain kuoleman läheisyys -kokemuksia onnettomuudessa.
Anteeksi, jos en osannut arvostaa onnettomuudessa kokemaasi tuskaa.
t: itsekin mp-onnettomuudessa ollut, tulipalokin oli henkäyksen päässä kuolemasta.
Itse uskon olevani jo kuolematon.
Migreenikään ei ole niin paha vaikka sekin on melkoinen jos tulee aivorunkomigreeni. Siinä on halvaantuminen melkein pahempaa kuin kipu.
- kuukautiskivut (pyörryin, oksensin ja sitten jouduttiin laittaa morfiinijohdannaista suoneen..)
- Viisauden hampaiden poistojen jälkeiset kivut (3 hammasta poistettiin kerralla)
- synnytykset
- ehkä muutamat kisassa tulleet reisi- ja jalkakivut (kestävyysmatkat) kun on aivan hajalla ja pitää vaan jatkaa ja jatkaa..
- selkäkipu..
solisluun murtuma
hevosen purema reidessä, tulehtui pahasti
fasettilukko selässä
3-asteen palovamma
paleltuma jalassa
viisauden hampaiden poisto kirurgisesti (lähinnä postoperatiivinen kipu)
kasvukivut lapsena, pystyin tuskin kävelemään
synnytykset (3) ihan luomuna, luonnehtisin silti esim. tuota hammas/leukakipua pahemmaksi kuin synnytystä!
Helpolla päässyt elämässä kun tuo kokemus pahin synnytyksen jälkeen.. :)
Kolposkopian(?) jälkiseurannassa ilman puudutusta.
En tiedä miksi, mutta jostain syystä ei puudutusta voinut laittaa. Taju meinas lähteä ja jouduinki lepäilemään toimenpiteen jälkeen puolisen tuntia makuuasennossa ennen kuin pystyin lähtemään kotiin.
Helpolla päässyt elämässä kun tuo kokemus pahin synnytyksen jälkeen.. :)
oli kivuliasta.
Minulle se laitettiin ennen kuin synnytin tuon veritulpan takia, hormonaalinen ehkäisy kun kiellettiin tulpan jälkeen. Ajoituskin meni vähän pieleen, asennus oli 5 päivää kuukautisten alkamisesta vaikka pitäisi olla jotain 0 - 3 päivää.
Pyörrytti ja taju meinasi lähteä. Oksensin kivusta ja jouduin lepäilemään puolisen tuntia.
Sanoisin että järjestyksessä menee synnytyksen edelle mutta toisaalta kipu tuossa kierukan laitossa oli aika lyhyt aikaista. Hankalaa siitä teki se että en koskaan ollut tuntenut kipua kohdunkaulassa ja sen lähialueella.
Kierukan poisottoa ei sitten tuntenut melkein ollenkaan ja uuden kierukan laitto vuosi synnytyksen jälkeen oli helppo keikka myös.
kohdunkaulan kaavinta ilman puudutuksia.
Aina nukutetaan!
terv sh
..ellet sitten ollut jossain kehitysmaassa tms.
ja koira purrut naamaan ja auto ajanut varpaiden yli, mutta ei nekään nyt niin mahottomasti sattuneet. Se voi kyllä liittyä adrenaliiniin.
selkäleikkauksesta herätessä kipu oli lähes synnytyskivun tasoista. toinen hankala ollut kynsienpoistot vajaalla puudutuksella (infektion takia puudutusaine vaan tursusi ulos...)
viisauden hampaita poistettu, mm. niin että leukaluusta murtui pala ja migreenikin on, mutta ei ne kyllä vedä vertoja synnytykselle: lapsi tuli virheasennossa, epiduraali ei toiminut (pienellä vähemmistöllä se ei pure) ja repesin sekä horisontaalisesti että vertikaalisesti. Tunsin kun kudokset repeää. Jee.
mikä saa aikaan ajoittain jäytävän kivun lavassa (työnteko laukaisee), sektion jälkitila, mitä en pidä niin kauheana, rintojen pienennysleikkaus, sekään ei niin kauheaa verrattuna henkisen puolen pettämiseen leikkauksen jälkeen, hammaskipu, selkäsärky, peräpukamaleikkauksen jälkeen vatsantoimituksen yhteydessä tullut kipu on varmaan voimakkaimpia kipuja, mitä olen kokenut. Krooninen kipu vie psyykkeen ja hermot.
Maksan repeämä/kylkiluiden murtuma(hevonen potkaisi)
Hammaskipu(useasti)
Vatsakouristukset/peräpukamat(kroonisen sairauden aktiivivaihe)
Neljä lasta olen synnyttänyt luomuna. Synnytyskivusta nautin, koska se ei ole vaarallista kipua ja siinä tietää, että kipu loppuu kuin seinään heti kun vauva on tupsahtanut ulos.
Ihmeellistä käytöstä... Ihan tarpeeksi sain kuoleman läheisyys -kokemuksia onnettomuudessa.