Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vanhempien itsekkyys: pitääkö laivasta poistua hyökkäysvaunut etunenässä

Vierailija
24.06.2015 |

Palasin aamulla risteilyltä. Muuten oli ihan mukavaa olla valtion tukemalla reissulla, mutta miksi ihmeessä perheet ovat ottaneet tavan estää muiden matkustajien etenemisen.

Sekä eilen Tukholmassa että tänään Helsingissä sama perhe asettautui hyvissä ajoin lähtöviivalle. Äidillä olu vaunuissa vauva, isällä rattaissa taapero ja lisäksi mukana oli noin 5v poika potkulautoineen. Laivasta he poistuivat etunenässä siten, että isä ja äiti kulkivat sivuilla, poika keskellä. Ohi ei päässyt, ellei väkisin koukannut sivusta. He muodostivat linnakkeen, joka piti muun porukan visusti takanaan. Onneksi he eivät voineet käyttää portaita, joten oli edes yksi kohta, jossa pääsi ripeästi matkaan.

Mutta sitten olikin edessä toisenlainen muuri eli vanhemmat ja lapset, joilla jokaisella oli vedettävä matkalaukku ja jotka kulkivat rinnan siten, että omaa laukkua vetämällä ei ohi päässyt vaan piti nostaa laukku "kainaloon", jotta pääsi hidastelijoiden ohi.

Miksi siellä ei ole ohjeita, joiden mukaan hitaat kulkevat oikeaa reunaa ja ohittajat vasenta? Ja vaikka näköalatasanteita niille, joiden mielestä on kiva välillä pysähdellä. Tai jos ei oikeasti ole kiire minnekään, niin neuvottaisiin odottamaan 10 min, jolloin jatkoyhteydelle pyrkivät olisi päässeet taksiasemalle asti sen sijaan että he yrittävät epätoivolla hidastelijoiden ohi.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallan tunne on makea, kun tietää olevansa tien tukkona ja sen, että takana laahustaa monta sataa kiukkuista matkustajaa :D

Vierailija
82/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:02"]Mä päästän mielelläni etunenässä laivasta ulos ne, joilla on pieniä lapsia joiden kärsivällisyys ihmismassassa seisomiseen. Ja onhan se ihan ymmärrettävää, varmasti pelottavakin kokemus seistä äänekkäässä ja ahtaassa tungoksessa pakattuna kuumiin vaunuihin. Mieluummin poistun itse laivasta hiukan myöhemmin, jottei tarvitse varoa ja väistellä näitä pikkuihmisiä vaunuineen.
[/quote]

Näinpä. Itse toimin myös näin. Muistan, miten meidän oma lapsi huusi, kun juututtiin ensin hissijonoon rattailla ja sitten ahtaaseen aulaan, jossa ei päästy liikkumaan. Tyttö oli silloin vuoden ja poika 3 v. Ihmiset sulloutuivat pojan päälle, ja tyttö sai paniikin. Sylissä yritin pitää, työntää samalla rattaita aina jos pari senttiä päästiin eteenpäin ja oli vielä pieni mies valvottava, ettei tallaudu kenenkään alle. Mies oli vetolaukun kanssa "raivaamassa tietä" edellä. Viiteen vuoteen ei uskallettu lähteä laivaan, poika kysyi kotonakin, miksi ne ihmiset tönii ja huutaa siellä. Niinpä! Nyt olen itse antanut tietä, jos näen pikkuisia siellä ruuhkassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:02"]

Jos sinulla on kiire pois laivasta, etkö mitenkään voi mennä sinne ovelle jonottamaan ennen laivan saapumista satamaan??? Ettei tarvitse ensi kerralla itkeä täällä niitä menetettyjä 30 sekuntia, jotka jäivät vaivaamaan, kun jouduit hitaampien taakse?

[/quote]

Vastaavasti voidaan kysyä, pitääkö niiden tahallaan ja tarkoituksella hitaampien estää muita poistumasta laivasta.
[/quote]

Ei ole sama asia! Jos aikuinen ihminen tietää, että on kiire, hän voi varautua siihen menemällä jonoon ajoissa! Koko muun laivan ei tarvitse arvailla, kenellä on kiire! Ja aikuiset ihmiset osaavat sanoa: "Anteeksi, on kiire, pääsisinkö ohi!"

Vierailija
84/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä suoraan sanottuna ymmärrä näitä vanhempia jotka odottavat tungoksessa lastensa kanssa ensin että laiva pääsisi satamaan ja/tai rynnistävät lastensa kanssa pahimmassa rytäkässä ulos. Turvallisuusriski, luulis jokaisen tajuavan.

Vierailija
85/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:02"]

Jos sinulla on kiire pois laivasta, etkö mitenkään voi mennä sinne ovelle jonottamaan ennen laivan saapumista satamaan??? Ettei tarvitse ensi kerralla itkeä täällä niitä menetettyjä 30 sekuntia, jotka jäivät vaivaamaan, kun jouduit hitaampien taakse?

[/quote]

Vastaavasti voidaan kysyä, pitääkö niiden tahallaan ja tarkoituksella hitaampien estää muita poistumasta laivasta.
[/quote]

Ei ole sama asia! Jos aikuinen ihminen tietää, että on kiire, hän voi varautua siihen menemällä jonoon ajoissa! Koko muun laivan ei tarvitse arvailla, kenellä on kiire! Ja aikuiset ihmiset osaavat sanoa: "Anteeksi, on kiire, pääsisinkö ohi!"
[/quote]

Paitsi että sit voi joutua huumekoiran haisteltavaks, jos pyrkii kaikkien ohi :D

Vierailija
86/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika avuton ihminen, jos ei osaa avata suutaan ja sanoa "anteeksi, pääsisinkö tästä ohi kun minulla on kiire jatkoyhdeydelle?". Suuta auki ja ystävällistä palautetta kanssakulkijoille, ehkä sen avulla opimme kaikki ottamaan muut huomioon!

Itse kuljen paljon kaupungilla alle 60 cm leveiden ketterien vaunujemme kanssa. Yritän parhaani mukaan ottaa muut kulkijat huomioon, pysäytän vaunut sivuun, en tuki kulkureittejä. Jos epähuomiossa olen tiellä, siirryn sivuun ja pyydän anteeksi. Joskus tuntuu, että muilla kulkijoilla on "pakettiautoharha", eli olettavat minun olevan hitaampi ja pyrkivät tunkemaan eteen matelemaan ja menen myöhemmin ripeämpänä heidän ohi. En tuollaisesta kuitenkaan harmistu, mieluummin pysyn hyvällä tuulella.

Laivalla ärsyttää ihmiset, jotka tunkevat hisseihin, vaikka voisivat kävellä portaita. Useamman kerran ollaan kannettu vaunut portaita autokannelle, kun hissit ovat olleet täynnä ajattelemattomia ihmisiä.

Vierailija
87/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:02"] Jos sinulla on kiire pois laivasta, etkö mitenkään voi mennä sinne ovelle jonottamaan ennen laivan saapumista satamaan??? Ettei tarvitse ensi kerralla itkeä täällä niitä menetettyjä 30 sekuntia, jotka jäivät vaivaamaan, kun jouduit hitaampien taakse? [/quote] Vastaavasti voidaan kysyä, pitääkö niiden tahallaan ja tarkoituksella hitaampien estää muita poistumasta laivasta. [/quote] Ei ole sama asia! Jos aikuinen ihminen tietää, että on kiire, hän voi varautua siihen menemällä jonoon ajoissa! Koko muun laivan ei tarvitse arvailla, kenellä on kiire! Ja aikuiset ihmiset osaavat sanoa: "Anteeksi, on kiire, pääsisinkö ohi!"

[/quote]

Kerro minulle, miksi sinne jonon äärelle pitää mennä hyökkäysvaunuineen ja hitaasti ujuttaa ne vaunut jonon ensimmäiseksi ohi muiden? Ja sen jälkeen madella leveänä rintamana siten, että muut ei mahdu ohi ja kun pyydetään mahdollisuutta ohittaa, niin ihmetellään, että aikooko se etuilla.

Sillä näin tuo perhe teki! Ei antanyt pyydettäessä tilaa, ei kuunnellut muita, ei todellakaan kiirehtinyt vaan mateli. Oliko heillä mielestäsi siihen täysi oikeus, koska he olivat paikalla lasten kanssa ja nimenomaan heidän ei tarvinnut ottaa huomioon niitä, joilla oli kiire. Koska se tavallinen lapseton matkaaja tietää, että siellä on muitakin. Lapsiperhe näkee vain omat jäsenensä.

Vierailija
88/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen. Perhe olisi voinut kulkea peräkkäin vasenta laitaa niin pikakiitäjille jää oikea laita. Tai toisinpäin.

Vierailija
89/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:27"]

On kyllä aika avuton ihminen, jos ei osaa avata suutaan ja sanoa "anteeksi, pääsisinkö tästä ohi kun minulla on kiire jatkoyhdeydelle?". Suuta auki ja ystävällistä palautetta kanssakulkijoille, ehkä sen avulla opimme kaikki ottamaan muut huomioon! Itse kuljen paljon kaupungilla alle 60 cm leveiden ketterien vaunujemme kanssa. Yritän parhaani mukaan ottaa muut kulkijat huomioon, pysäytän vaunut sivuun, en tuki kulkureittejä. Jos epähuomiossa olen tiellä, siirryn sivuun ja pyydän anteeksi. Joskus tuntuu, että muilla kulkijoilla on "pakettiautoharha", eli olettavat minun olevan hitaampi ja pyrkivät tunkemaan eteen matelemaan ja menen myöhemmin ripeämpänä heidän ohi. En tuollaisesta kuitenkaan harmistu, mieluummin pysyn hyvällä tuulella. Laivalla ärsyttää ihmiset, jotka tunkevat hisseihin, vaikka voisivat kävellä portaita. Useamman kerran ollaan kannettu vaunut portaita autokannelle, kun hissit ovat olleet täynnä ajattelemattomia ihmisiä.

[/quote]

Lue vastaus 44, ei ne antaneet tietä kenellekään. Turha avata suutaan, jos edessäkulkija on päättänyt, että heidän ohittamisensa on etuilua.

Vierailija
90/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:02"] Jos sinulla on kiire pois laivasta, etkö mitenkään voi mennä sinne ovelle jonottamaan ennen laivan saapumista satamaan??? Ettei tarvitse ensi kerralla itkeä täällä niitä menetettyjä 30 sekuntia, jotka jäivät vaivaamaan, kun jouduit hitaampien taakse? [/quote] Vastaavasti voidaan kysyä, pitääkö niiden tahallaan ja tarkoituksella hitaampien estää muita poistumasta laivasta. [/quote] Ei ole sama asia! Jos aikuinen ihminen tietää, että on kiire, hän voi varautua siihen menemällä jonoon ajoissa! Koko muun laivan ei tarvitse arvailla, kenellä on kiire! Ja aikuiset ihmiset osaavat sanoa: "Anteeksi, on kiire, pääsisinkö ohi!"

[/quote]

Kerro minulle, miksi sinne jonon äärelle pitää mennä hyökkäysvaunuineen ja hitaasti ujuttaa ne vaunut jonon ensimmäiseksi ohi muiden? Ja sen jälkeen madella leveänä rintamana siten, että muut ei mahdu ohi ja kun pyydetään mahdollisuutta ohittaa, niin ihmetellään, että aikooko se etuilla.

Sillä näin tuo perhe teki! Ei antanyt pyydettäessä tilaa, ei kuunnellut muita, ei todellakaan kiirehtinyt vaan mateli. Oliko heillä mielestäsi siihen täysi oikeus, koska he olivat paikalla lasten kanssa ja nimenomaan heidän ei tarvinnut ottaa huomioon niitä, joilla oli kiire. Koska se tavallinen lapseton matkaaja tietää, että siellä on muitakin. Lapsiperhe näkee vain omat jäsenensä.

[/quote]

Mun mielestä toi on kyllä myös vanhemmuuden puutetta. Vanhemman pitäis toimia esimerkkinä lapselleen. Itse ainakin pyrin omaa tytärtä kasvattamaan siihen, että jos laahustaa hitaasti ei tukita koko kulkuväylää vaan kävelleen reunaa myöten. Lisäksi se voi olla vaarallista tukkia koko käytävä jos sinne iskee taakse hermoheikko av-mamma joka päättää päästä ohi no matter what ;)

Vierailija
91/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jospa vaikka lähtisit siitä, että yhtään kukaan ei halua raahustaa takanasi kun hidastelet. On ihan normaalia huomaavaisuutta katsoa, ettei tuki kulkuväyliä, jos ei siihen ole aivan pakottavaa syytä (esim. onnettomuuus). On ihan pelkkää moukkamaisuutta ja käytöstapojen puutetta laahustaa leveästi kapealla kulkuväylällä ja olettaa, että muut sitten pyytävät sinulta lupaa, "ohittaa" jos eivät jaksa jumittaa takanasi.

Vierailija
92/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ainoa suunsa avannut jonossa ollut ulkomaalainen? Voipi olla, että pointti meni ohi kielimuurin taki. Olisi ap:n kannattanut itse kohteliaasti pyytää tietä, niin olisi hänen takanaankin jonottaneet ripeämmin kävelevät päässeet ohi.

Vierailija
93/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi, menisin tästä ohi".
Ei voi olla niin vaikeaa?!

Vierailija
94/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaammin kävelevät voisivat pyrkiä olemaan tukkimatta kapeaa kulkuväylää ja nopeammin kävelevien kannattaa tarvittaessa pyytää tietä kohteliaasti. Helppoa? :)

Vierailija
95/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:31"] Samanlaista näkee muuallakin kuin laivalla. Esimerkiksi: monesti kun olen jäämässä pois metrosta, yritäpä siitä poistua kun metroon saapuvat ovat muodostaneet hienon muurin siihen ovien eteen ja yrittävät änkeä sisään sillä sekunnilla kun ovet aukeavat, ennenkuin muut ovat päässeet pois metrosta. Rauhoittukaa, ihmiset. Ei se metro teitä laiturille jätä. [/quote] No tähän ei ole koskaan törmännyt muualla kuin Helsingissä. Muualla maailmassa aina esin ulos ja sitten sisään, eikä ole mitään ongelmaa. Metrossa on paljon pahempi ongelma jos ei pääse nousemaan pois haluamallaan pysäkillä, kuin se että ei ehdi nousta metroon, kohta tulee uusi. [/quote] Ei kyllä pidä paikkaansa tuo väitteesi. Kyllä muuallakin etuillaan ja tungeksitaan törkeästi. Varsinkin latinalaisissa maissa, monissa Aasian maissa ja Jenkeissä, välillä meno on ollut sitä luokkaa että joutuu sormiensa ja varpaidensa puolesta pelkäämään.

[/quote]

Siellä nyt on kysymys ihmismassoista, laiturit ja junat on täpötäynnä ihmisiä. Helsingin metro kulkee puolityhjänä jopa ruuhka-aikaan. Kaikki matkustajat pääsevät istumaan ja penkkejä on kaksi rinnan! Isojen kaupunkien metroissa on penkit vain ikkunaseinillä ja valtaosa väestä seisoo. No, Helsingissä se johtuu ihan siitä, kun idän sillat tehtiin niin hataroiksi ettei ne kestäisi ihmisillä täyteen lastattuja pitkiä metrojunia.

Vierailija
96/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:31"] Samanlaista näkee muuallakin kuin laivalla. Esimerkiksi: monesti kun olen jäämässä pois metrosta, yritäpä siitä poistua kun metroon saapuvat ovat muodostaneet hienon muurin siihen ovien eteen ja yrittävät änkeä sisään sillä sekunnilla kun ovet aukeavat, ennenkuin muut ovat päässeet pois metrosta. Rauhoittukaa, ihmiset. Ei se metro teitä laiturille jätä. [/quote] No tähän ei ole koskaan törmännyt muualla kuin Helsingissä. Muualla maailmassa aina esin ulos ja sitten sisään, eikä ole mitään ongelmaa. Metrossa on paljon pahempi ongelma jos ei pääse nousemaan pois haluamallaan pysäkillä, kuin se että ei ehdi nousta metroon, kohta tulee uusi. [/quote] Ei kyllä pidä paikkaansa tuo väitteesi. Kyllä muuallakin etuillaan ja tungeksitaan törkeästi. Varsinkin latinalaisissa maissa, monissa Aasian maissa ja Jenkeissä, välillä meno on ollut sitä luokkaa että joutuu sormiensa ja varpaidensa puolesta pelkäämään.

[/quote]

Siellä nyt on kysymys ihmismassoista, laiturit ja junat on täpötäynnä ihmisiä. Helsingin metro kulkee puolityhjänä jopa ruuhka-aikaan. Kaikki matkustajat pääsevät istumaan ja penkkejä on kaksi rinnan! Isojen kaupunkien metroissa on penkit vain ikkunaseinillä ja valtaosa väestä seisoo. No, Helsingissä se johtuu ihan siitä, kun idän sillat tehtiin niin hataroiksi ettei ne kestäisi ihmisillä täyteen lastattuja pitkiä metrojunia.
[/quote]
On välillä ihmismassojakin, ei kuitenkaan aina. On myös erittäin selkeät opasteet missä kenenkin tulisi seistä ja kenen tulisi antaa tietä. Opasteille annetaan piutpaut, oma etu on paras etu.

Vierailija
97/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:56"]

Eikös ainoa suunsa avannut jonossa ollut ulkomaalainen? Voipi olla, että pointti meni ohi kielimuurin taki. Olisi ap:n kannattanut itse kohteliaasti pyytää tietä, niin olisi hänen takanaankin jonottaneet ripeämmin kävelevät päässeet ohi.

[/quote]

Kuka suomalainen noin 30v ikäinen ei osaa englantia sen verran, että ei tajua, että joku pyytää lupaa päästä ohi? Ai niin, tietty pääkaupunkiseutulainen 3 lapsen äiti.

Vierailija
98/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:02"]Mä päästän mielelläni etunenässä laivasta ulos ne, joilla on pieniä lapsia joiden kärsivällisyys ihmismassassa seisomiseen. Ja onhan se ihan ymmärrettävää, varmasti pelottavakin kokemus seistä äänekkäässä ja ahtaassa tungoksessa pakattuna kuumiin vaunuihin. Mieluummin poistun itse laivasta hiukan myöhemmin, jottei tarvitse varoa ja väistellä näitä pikkuihmisiä vaunuineen. [/quote] Näinpä. Itse toimin myös näin. Muistan, miten meidän oma lapsi huusi, kun juututtiin ensin hissijonoon rattailla ja sitten ahtaaseen aulaan, jossa ei päästy liikkumaan. Tyttö oli silloin vuoden ja poika 3 v. Ihmiset sulloutuivat pojan päälle, ja tyttö sai paniikin. Sylissä yritin pitää, työntää samalla rattaita aina jos pari senttiä päästiin eteenpäin ja oli vielä pieni mies valvottava, ettei tallaudu kenenkään alle. Mies oli vetolaukun kanssa "raivaamassa tietä" edellä. Viiteen vuoteen ei uskallettu lähteä laivaan, poika kysyi kotonakin, miksi ne ihmiset tönii ja huutaa siellä. Niinpä! Nyt olen itse antanut tietä, jos näen pikkuisia siellä ruuhkassa.

[/quote]

Eikö olisi kannattanut jäädä sinne perälle, niin olisi siten ollut tilaa kulkea rauhassa, kun kiireisimmät olisi jo menneet. Mitä järkeä on lasten ja rattaiden kanssa tunkea siihen ruuhkaan. Ei ihme, että lapset huutaa paniikissa, kun äiti on niin tyhmä

Vierailija
99/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:17"]

saman piittaamattomuuden huomaa muuallakin, tuntuu että lastenvaunujen kanssa liikkuvilla on nykyään aivot jääneet kotiin, ei ole kykyä ajatteluun. Ennen ei ollut näin, tämä on viime vuosien ilmiö.

Kaupoissa ym. vaunujen kanssa kuljetaan keskellä käytävää/kulkuväylää, jos jäädään katsomaan jotain,, ne vaunut jätetään parkkiin keskelle kulkuväylää. Minä-minä-sukupolvi on ilmeisesti aloittanut lisääntymisen.

Ja kun tähänkin aloitukseen tulee kohta muutama määkivä vastaus "mitä sitten muka pitäis tehdä?", tässäpä muutama vinkki: kulje niiden vaunujen kanssa reunassa, ei keskellä. Jos jäät katsomaan jotain, katso _ensin_, että jätät vaunut sellaiseen paikkaan (=ei keskelle kulkuväylää), josta pääsee hyvin ohi (myös lastenvaunuilla). Jos olet kaverisi kanssa liikkeellä, niin tässä hyvä neuvo: jos porukkanne valtaa yli puolet kulkuväylästä leveyssuunnasta, varmistakaa, että ohitsenne pääsee hyvin tai kulkekaa peräkkäin kapeissa paikoissa. Jos tämä tuntuu ylivoimaiselta, älkää lysääntykö.

Itse siirrän tiellä olevat lastenvaunut surutta syrjään, yleensä paikalla ilmestyy jostain tuhalteleva mamma :) Ei puhettakaan, että ymmärrys riittäisi siihen, miksi ulkopuolinen joutuu vaunuja siirtämään :(

[/quote]

juuri näin, tämä valitettavan yleinen ilmiö kaupoissa;lastenvaunut(koskee muuten myös ostokärryjä) jätetää keskelle käytävää,kun jotai jäädää katsomaa. itse aina myös siirrän(jos ohi ei muuten pääse) vaunuja ja sanon "anteeksi" ja jatkan matkaa.

Vierailija
100/102 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:12"]

Maihinnoususillan avaamista ja ovien avautumista pitää aina laivan tullessa satamaan odottaa niin kauan, että lasten kanssa meinaa todellakin tulla jo kiire. Yhdellä on pissahätä ja toinen huutaa muuten vaan. Siinä eteisessä pitää toisinaan seisoa tuntikin, kun hyttiemännät ajavat ulos hytistä ja laituriin meno vain kestää ja kestää. 

[/quote]

Voi kun sillä perheellä edes olisi ollut kiire! Ei, tahti oli verkkainen, kun piti taaperolle esitellä, että tuosta menee työntekijöitä laivaana ja pitää huolta, että potkulautailija kulkee ihan keskellä ja sitten pysähtyä, kun taaperon pipo tms. putosi. Siis myös sen vaunuja työntävän äidin piti pysähtyä, ettei vain perheen asema jonon ekana mene keneltäkään ohi.

[/quote]

Et sitten saanut suutas auki, "anteeksi, pääsiskö tästä ohi"?