Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheelliset, miten hoidatte lapsia kun kaikki paikalla?

Vierailija
12.02.2022 |

Meillä on 2 yhteistä, pientä lasta ja miehelläni lisäksi 2 edellisestä avoliitostaan. Aina kun miehen lapset ovat meillä, he haluaisivat jatkuvasti tehdä asioita, joihin pienimpiä ei voi ottaa mukaan, mikä tarkoittaa, että minun pitäisi sitten olla kahden pienen lapsemme yh ne ajat kun miehen lapset ovat meillä (ja ovat enemmän kuin joka toinen vkonl). Miten te muut uusperheelliset olette sumplineet nuo asiat?

Kommentit (333)

Vierailija
21/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä se ero, että teidän miehenne on sitten teidän lastenne kanssa eli hoitovelvollisuutenne kevenee, kun minulla taas kasvaa silloin kun miehen lapset ovat, kun hoidan meidän lapset yksin, kun muina aikoina hoidan yhdessä miehen kanssa.

Ap

Se kylläkin on juuri toisinpäin.

Vierailija
22/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI teillä on tuo tilanne???

Koska olen naimisissa mieheni kanssa ja hänen nuoruuden rakastettu tuli aikoinaan raskaaksi ”vaikka söi pillereitä”.

Ja sen takia sinä synnytit kaksi lasta?

Olisiko mun pitänyt jäädä lapsettomaksi?

Itse ajattelen asian niin, että ei tietenkään tarvitse olla 24/7 yhdessä, mutta mielestäni perheen pitää sopeuttaa tekemisensä sen mukaan, että huomioidaan, että tässä tilanteessa emme voi tehdä kaikkia asioita mitä ilman vauvaa ja taaperoa voisimme tehdä. Nämä lapset ihan jatkuvasti ehdottavat kaikkea sellaista, mikä pienille ei sovi. Eihän ydinperheessäkään isä mene kahden lapsen kanssa aamusta iltaan paikasta toiseen mihin vaan ikinä haluavat mennä ja äiti hoida vauvan ja taaperon kanssa sillä välin ruokia yms.

Ap

Ne isommat lapset ovat ilman isää suurimman osan ajasta eli näkevät ilmeisesti kahtena viikonloppuna kuukaudessa.

Vai onko teillä viikko viikko systeemi?

Vuoroasuminen eli ovat meillä 5 päivää joka toinen viikko.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä haluaisit, että tekemiset menee? Mitäitse haluaisit tehdä isolla porukalla? Ja minkä ikäisiä nuo vanhemmat lapset ovat?

Minä elän uusperheessä, molemmilla omia, ei yhteisiä. Lasten ikäero kymmenisen vuotta. Minulla jo lapet aikuisia, mutta ovat eläneet uusperheessä siten, että teininä minun lapset asuivat koko ajan ja miehen lapset 2-3 vrk kk.

Meillä ei ole mitään yhteistä. Minun lapseni ei välttämättä edes tunnistaisi miehen lapsia, jos kadulla tulisi vastaan. Heidän ruokarytmikin on eri kuin minun lasteni.

Vierailija
24/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen naimisissa mieheni kanssa ja hänen nuoruuden rakastettu tuli aikoinaan raskaaksi ”vaikka söi pillereitä”.

Itse ajattelen asian niin, että ei tietenkään tarvitse olla 24/7 yhdessä, mutta mielestäni perheen pitää sopeuttaa tekemisensä sen mukaan, että huomioidaan, että tässä tilanteessa emme voi tehdä kaikkia asioita mitä ilman vauvaa ja taaperoa voisimme tehdä. Nämä lapset ihan jatkuvasti ehdottavat kaikkea sellaista, mikä pienille ei sovi. Eihän ydinperheessäkään isä mene kahden lapsen kanssa aamusta iltaan paikasta toiseen mihin vaan ikinä haluavat mennä ja äiti hoida vauvan ja taaperon kanssa sillä välin ruokia yms.

Ap

Tietysti isommilla lapsilla on oikeus tehdä ikäistensä juttuja. Mitä on sinun kuvailemat paikat joihin ei pikkulapset voi mennä?

Kun omat lapsesi on teinejä, et vaadi että heidän pitää tehdä 2-vuotiaiden juttuja.

Vierailija
25/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä se ero, että teidän miehenne on sitten teidän lastenne kanssa eli hoitovelvollisuutenne kevenee, kun minulla taas kasvaa silloin kun miehen lapset ovat, kun hoidan meidän lapset yksin, kun muina aikoina hoidan yhdessä miehen kanssa.

Ap

Miten toisinpäin?

Vierailija
26/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä uhriudu! Nyt alat pitää huolta itsestäsi! Hellan ja jääkaapin välissä hajoaa pää ihan järkevältäkin naiselta. Lauantaijumppa hyvä

Ajatus, ajoitus siten että mies joutuu hoitamaan ruoanlaiton. Älä kysele vaan ilmoita asia.

Vierailija
27/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ne isommat lapset ovat ilman isää suurimman osan ajasta eli näkevät ilmeisesti kahtena viikonloppuna kuukaudessa.

Vai onko teillä viikko viikko systeemi?

Vuoroasuminen eli ovat meillä 5 päivää joka toinen viikko.

Ap

Eli kuukaudessa ovat teillä noin 10 päivää ja muualla 20 päivää?

Muissa neljän lapswn perheissä se elämä on tommosta koko ajan.

Tehkää ruokaa varastoon ja yksinkertaistakaa rutiineja.

Vierailija
28/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten toisinpäin?

Sulla on huomattavan helppoa normaaliin nelilapsiseen perheeseen verrattuna.

Vierailija
29/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä on ankea ajattelutapa sinulla.

Lapsiparat

Vierailija
30/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta. Lukiolainen, neljäsluokkalainen ja ekaluokkalainen.

Molemmat vanhemmat paiskii vuorotta töitä kotona koko ajan, kuskaa, kokkaa, pyykkää, siivoaa ja aloittaa alusta.

Ja erittäin harvoin kaikki on arkisin samassa paikassa vaan harrastuksissa jne.

Vierailija
31/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole mikään viihdekeskus. Mies voi tehdä normaaleita kotihommia isojen lasten kanssa esim laittaa ruokaa jne. Kasvattakaa miehen lapset siihen että osallistuvat myös isänsä kotona, muuten olette pian pulassa.

Sama ohje ydinperheellisille.

Vierailija
32/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet ap vapaaehtoisesti ottanut käytetyn miehen. Siinä on mukana tulleet lapset. Olisit ottanut miehen, jolla ei lapsia ole.

Vierailija
33/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tietysti isommilla lapsilla on oikeus tehdä ikäistensä juttuja. Mitä on sinun kuvailemat paikat joihin ei pikkulapset voi mennä?

Kun omat lapsesi on teinejä, et vaadi että heidän pitää tehdä 2-vuotiaiden juttuja.

Teinit voi tosiaan jo osallistua kotitöihin. Kenenkään koti ei ole mikään viiden tähden hotelli jossa puhtaat lakanat ilmestyvät itsestään sänkyihin. Ydinperheessä ihan sama ongelma äideillä että äiti jää hellan ja pyykkikoneen väliin ja isi juttelee kentän laidalla muiden isien kanssa, ei tuo ole pelkästään uusperheen äidin ongelma.

Vierailija
34/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä uhriudu! Nyt alat pitää huolta itsestäsi! Hellan ja jääkaapin välissä hajoaa pää ihan järkevältäkin naiselta. Lauantaijumppa hyvä

Ajatus, ajoitus siten että mies joutuu hoitamaan ruoanlaiton. Älä kysele vaan ilmoita asia.

Miten se mies hoitaa ruuanlaiton, kun on isompien kanssa laskettelemassa eikä ole aikeita tulla kotiin välillä tekemään avuttomalle vaimolle ruokaa.

Vierailija
35/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Mies voi hoitaa ruoanlaiton niin jaksat paremmin.

Vierailija
36/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Teinit voi tosiaan jo osallistua kotitöihin. Kenenkään koti ei ole mikään viiden tähden hotelli jossa puhtaat lakanat ilmestyvät itsestään sänkyihin. Ydinperheessä ihan sama ongelma äideillä että äiti jää hellan ja pyykkikoneen väliin ja isi juttelee kentän laidalla muiden isien kanssa, ei tuo ole pelkästään uusperheen äidin ongelma.

Todella hyvä idea tehdä siitä isän kodista paikka, jossa teinit on palvelijoita eikä yhteistä aikaa isän kanssa ole, kun pitää passata äitipuolta ja tämän lapsia. Voihan se olla, että ap:n puolison exä kykenee sekä olemaan lastensa kanssa että huolehtimaan itsestään ja kodista, mutta ap ei kykene mihinkään ilman puolison apua.

Vierailija
37/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ydinperheessä kaksi lasta, joilla on ikäeroa vain vähän. Lapset ovat kuin yö ja päivä. He ovat kiinnostuneita eri asioista. Toinen vanhempi hoitaa toisen lapsen, toinen toisen.

Älä ap tee ongelmaa asiasta, jossa ei ole ongelmaa.

Uusperheeseen kuuluu ulkopuolisuuden tunne. Se tulee väistämättä eteen. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Vierailija
38/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa käy aika pian niin, että mies lähtee tästäkin perheestä.

Vierailija
39/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asuu nelilapsinen perhe.

Kaksi vanhinta poikaa on koulussa, kolmas poika neljän ja sitten on vuoden vanha tyttö.

Vanhimmat pojaa pelaa futista ja lätkää.

Äiti kuskaa harrastuksiin ja ne nuoremmat pyörii mukana.

Nelivuotias kulkee meidän mukana aamuisin kerhoon ja kerran viikossa muskariin koska meillä on samanikäinen.

Isä on lentäjä ja kustantaa koko roskan. Äitikin kyllä on palaamassa töihin.

Palapelihän se on

Vierailija
40/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on huomattava ajatusvääristymä. Kuvittelet, että teillä on kaksilapsinen perhe, jota miehen lapset tulevat ajoittain häiritsemään.

Kun todellisuudessa teillä on nelilapsinen perhe, jossa mies hoitaa kiitettävästi oman osuutensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi