Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheelliset, miten hoidatte lapsia kun kaikki paikalla?

Vierailija
12.02.2022 |

Meillä on 2 yhteistä, pientä lasta ja miehelläni lisäksi 2 edellisestä avoliitostaan. Aina kun miehen lapset ovat meillä, he haluaisivat jatkuvasti tehdä asioita, joihin pienimpiä ei voi ottaa mukaan, mikä tarkoittaa, että minun pitäisi sitten olla kahden pienen lapsemme yh ne ajat kun miehen lapset ovat meillä (ja ovat enemmän kuin joka toinen vkonl). Miten te muut uusperheelliset olette sumplineet nuo asiat?

Kommentit (333)

Vierailija
1/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI teillä on tuo tilanne???

Vierailija
2/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen naimisissa mieheni kanssa ja hänen nuoruuden rakastettu tuli aikoinaan raskaaksi ”vaikka söi pillereitä”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen naimisissa mieheni kanssa ja hänen nuoruuden rakastettu tuli aikoinaan raskaaksi ”vaikka söi pillereitä”.

Sua hani viedään kuin litran mittaa.

Vierailija
4/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen takia sinä synnytit kaksi lasta?

Vierailija
5/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalissakin perheessä eri-ikäiset lapset ja nuoret tekee eri asioita eikä vanhemmat ole 24/7 yhdessä.

Vierailija
6/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalissakin perheessä eri-ikäiset lapset ja nuoret tekee eri asioita eikä vanhemmat ole 24/7 yhdessä.

No minä olen nytkin alakoululaisen kanssa mökillä ja mies jäi yläkoululaisten ksnssa kaupunkiin, eikä hekään ole edes koko viikonloppua samassa paikassa, vaan toinen jää kotiin lukemaan matikan kokeeseen ja toinen menee luistelemaan ja kaverin luo.

Vierailija
7/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ydinperhe ja todella usein isä on isompien (8v ja 6v) kanssa ulkona, retkellä jne. ja minä olen 1v:n kanssa kotona - tai päinvastoin. Ei meillä isommat joudu taantumaan lattiatasoon ryömijöiksi sen takia, että perheessä on vauva (no ei tämä nyt enää vauva ole), heillä on oikeus tehdä omalle ikätasolleen sopivia juttuja. Esimerkiksi pulkkamäessä toinen vanhempi on pienen kanssa pikkumäessä, isommat toisen vanhemman kanssa isommassa eikä mielessä edes käy, että koko perhe pitää pakottaa kuopuksen takia noin 2m korkuisen pikkumäen äärelle.

Vierailija
8/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh! Onneksi ei yhteisiä lapsia ja miehellä lapset nuoremmat. Rakastan miestäni ja lapsetkin kivoja mutta välillä saan kyllä niin nautintoa siitä kun hän joutuu toteamaan ettei nyt pääse johonkin nuorimman takia. Tämä ei jotenkin edes kohdistu häneen vaan omia takaumia menneestä liitostani jollon olin aina panttivankina kotona lasten kanssa ja ex kulki miten halusi. Lasken vuosia siihen kun oma nuorin lähtee opiskelemaan ja hän kiristelee hampaitaan.. onneksi ei tullut tehtyä yhteisiä lapsia.

Vierailija
9/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ydinperheessä neljä lasta, ja viikonloppuisin mun mies on usein isompien poikien kanssa heidän urheilujutuissaan ja minä olen kotona kahden pienemmän kanssa. Enkä koe olevani yh, mun mielestä tämä on kätevä työnjako. Mun mielestä teidän tilanne kuulostaa ihan normaalilta lapsiperhe-elämältä.

Vierailija
10/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mun pitänyt jäädä lapsettomaksi?

Itse ajattelen asian niin, että ei tietenkään tarvitse olla 24/7 yhdessä, mutta mielestäni perheen pitää sopeuttaa tekemisensä sen mukaan, että huomioidaan, että tässä tilanteessa emme voi tehdä kaikkia asioita mitä ilman vauvaa ja taaperoa voisimme tehdä. Nämä lapset ihan jatkuvasti ehdottavat kaikkea sellaista, mikä pienille ei sovi. Eihän ydinperheessäkään isä mene kahden lapsen kanssa aamusta iltaan paikasta toiseen mihin vaan ikinä haluavat mennä ja äiti hoida vauvan ja taaperon kanssa sillä välin ruokia yms.

Ap

Vierailija
11/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vierailija
12/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko, että ydinperheissä mennään koko ajan pienten ehdoilla, niin ettei isommilla voi olla menoja ollenkaan?

Vierailija
13/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan normaalia. Eri ikäiset lapset haluaa eri asioita.

Vierailija
14/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli että saat oman vapaa-aikasi vaikka ystävien kanssa, vaikka kahvilatreffit ja ilmoitat hyvissä ajoin.

Vierailija
15/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen asian niin, että ei tietenkään tarvitse olla 24/7 yhdessä, mutta mielestäni perheen pitää sopeuttaa tekemisensä sen mukaan, että huomioidaan, että tässä tilanteessa emme voi tehdä kaikkia asioita mitä ilman vauvaa ja taaperoa voisimme tehdä. Nämä lapset ihan jatkuvasti ehdottavat kaikkea sellaista, mikä pienille ei sovi. Eihän ydinperheessäkään isä mene kahden lapsen kanssa aamusta iltaan paikasta toiseen mihin vaan ikinä haluavat mennä ja äiti hoida vauvan ja taaperon kanssa sillä välin ruokia yms.

Ap

Ne sun miehen lapset menee tietenkin ne isäpäivät aamusta iltaan kun niitä on niin vähän.

Vierailija
16/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko vaihtaa välillä, että sinä tekisit isojen kanssa jotain ja isä pienten? Tai tekisitte kaikki yhdessä? Harmittaako sinua, että joudut jäämään pois ja olemaan kotona pienten kanssa kotitöitä tekemässä? Se harmittaisi minuakin. Puhu miehesi kanssa.

Vierailija
17/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä se ero, että teidän miehenne on sitten teidän lastenne kanssa eli hoitovelvollisuutenne kevenee, kun minulla taas kasvaa silloin kun miehen lapset ovat, kun hoidan meidän lapset yksin, kun muina aikoina hoidan yhdessä miehen kanssa.

Ap

Vierailija
18/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikö?

Mulla oli viiden ja seitsemän vuodwn ikäerot sisaruksiini eikä he istuneet mun kanssa hiekkalaatikossa vaan elivät normaalia elämää harrastuksineen joihin isä heitä kuskasi melkein joka ilta.

Vierailija
19/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kuulosta toimivalle kuviolle. Varaa itsellesi vaikka liikuntaharrastus viikonloppuihin että pääset tuulettamaan päätäsi myös. Ei ole tehtäväsi olla mikään kotipiika kaikille. Kiitosta tuskin tuosta saat. Ymmärrän mitä tunnet.

Vierailija
20/333 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ne isommat lapset ovat ilman isää suurimman osan ajasta eli näkevät ilmeisesti kahtena viikonloppuna kuukaudessa.

Vai onko teillä viikko viikko systeemi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme