En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia
Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.
Kommentit (1292)
Vierailija kirjoitti:
Toivoa saa tietenkin. Eri asia on löytääkö sellaisen joka tuon toiveen täyttää. Itse voisin hyvin jäädä kotihengettäreksi. En ole ollenkaan työorientoitinut ja urahakuinen. Ihan puhtaasti rahan takia käyn töissä, ja jos mies elättäisi jäisin mielelläni kotiin hoitamaan lapset ja huushollin. Aika hyvin toimeentuleva mies pitäisi olla ettei elintaso kuitenkaan laskisi, ja lisäksi hänen pitäisi suostua myös siihen, että tili on sitten vapaasti myös minun käytettävissäni. Jonkinlainen suunnitelma olisi myös mahdollisen eron varalta oltava taloudellisen tilanteeni turvaamiseksi. Eli ihan helposti en hommaan lähtisi, ja se on ihan rahasta kiinni, eikä siitä ettenkö viihtyisi kotiaskareiden ja lasten parissa.
Juuri näin. Minä olen kodinhengetär-tyyppinen nainen myös, ja nautin siivoamisesta, ruuanlaitosta, vaatehuollosta sun muusta mutta kyllä minunkin on sanottava että 8 h työpäivän jälkeen en nauti tehdä yksin kaikkia perheen kotitöitä.
Minulle sopisi ihan hyvin sellainen järjestely, että jään kotiin ja eletään miehen palkalla, mutta harvalla miehellä on sellaiset tulot. Lisäksi on tuo eron mahdollisuus. Tuttavapiirissä on paljon tapauksia, joissa nainen on ollut vuosia kotona miehenkin toiveesta, mutta eron tullessapa mies taistelee kynsin hampain että nainen jäisi tyhjin käsin. Sellaista riskiä ei vain ole järkevää ottaa, että itsellä on vuosien aukko työurassa ja koulutuksessa. Se vaikuttaa taloudellisesti koko loppuelämään, joten myös eron tullessa kompensaation kotirouvan työstä pitäisi olla hyvinkin huomattava.
Nyt on oikeastaan ainoa realistinen mahdollisuus että priorisoi miehiä jotka eivät toivo naisen tekevän yksin kaikkia kotitöitä jotta saisi itse maata sohvalla ja rentoutua. Tällainen mies onkin onneksi löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Harvassa on ne naiset, jotka tuosta tykkää vuosikymmenestä toiseen kokopäivätyön ohella. Nainen ei saa väsyä tai sairastua, muuten kotona on heti kaaos. Käy raskaaksi, jos joutuu yksin olemaan vastuussa kaikesta. Jossain vaiheessa joutuu vähentämään jostain ellei mies tee tee jotain vastineeksi.
Juuri näin! Minä ja moni muukin on vähentänyt, yleensä miehestä on luovuttu. Helpompi kun on yksi iso lapsi vähemmän hoidettavana. Kuinkahan monta sukupolvea menee ennenkuin miehet tuon asian sisäistää? Nykynuorissa jo joskus näkee tuota että talous/koti/kotityöt/lapset on yhteisiä ja kuuluvat molemmille vastuualueeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 45v kirjoitti:
Just. Olen varma etta saan nyt vihaa niskoille kanssasisariltani- mutta mina olen nainen joka kokkaa joka ikinen paiva, pitaa hyvaa huolta talosta, miehista ja lapsista, olen myos kokopaivatoissa. Ihan siedettavan nakoinenkin olen, pidan huolta itsestani. Mina NAUTIN ns. vanhanaikaisista arvoista, ja roolistani naisena, vaimona, ja aitina, enka vaihtaisi elamaani mihinkaan. Mina olen onnellinen, mieheni on onnellinen, avioliitto on onnellinen.
Harva ymmartaa- moni surkuttelee etta olen "alistettu" jollakin tavalla. Mutta ei kai se heilta pois ole etta toimin talla tavoin.Ihmettelen, kun monet arvostelevat tämän naisen kirjoitusta??
Kenelläkään ei ole oikeutta kritisoida tai syyllistää ihmistä, joka tekee asioita joista pitää ja josta puoliso pitää ja elämä hymyilee.
Miten joku voi SYYTTÄÄ tätä naista? Kai se on sitä telaketjufeminismiä, olet kanssamme samaa mieltä tai olet meitä vastaan.
Jokainen heistä on huono naismalli tytöille. Etenkin omille tyttökapsilleen. Se kun ei jää siihen, että nauttii itse, vaan painostaa kaikkia tyttöjä samaan muottiin.
Oletko harkinnut ammattiapua? Ja itse painostat tyttöjäsi vihaamaan kaikkia kotitöitä? Ja niiden tekijöitä?
Toivon kuitenkin että et ole lisääntynyt, etkä varmaankaan aiokaan. Sehän vaatisi jonkin ällöttävän miehen panosta perinteiseen tapaan tai lurausta spermapankista.
Kaikki miehet ei onneksi ole ällöttäviä sovinisteja. Palsta luo vaan sellaisen mielikuvan.
Oma on ihan fiksu ja tasa-arvoa kannattava, samoin veljeni. Samoin mieheni veli. Ja mieheni isä. Oma isäni on per S 🤮
Mulle on ok olla kotirouva kaikkine perinteisine toimintoineen, kunhan mies menee töihin perinteisesti virastoaikaan, ei tule lounaalle kesken työpäivän ja saa olla ylitöissä, työmatkoilla ja harrastaa niin paljon kuin haluaa. Saa mennä myös poikien reissuille.
Minä hoidan kodin, lapset, ruoat ja saatan nikkaroida sen minkä osaan. Kotini on linnani.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kannattaa alkaa muslimiksi. Siinä on hyväksyttyä pakottaa nainen kotona olevaksi synnytyskoneeksi.
Toki. Ei vain sovi unohtaa, että mies sitten maksaakin ihan kaiken, kaikki rahat kuuluvat naiselle, myös ne, jotka nainen itse tienaa. Eikä ole epätavallista elättää niin omaa kuin naisenkin äitiä, jos heille ei elatus muuten järjesty. Jos näin ei tee, tulee yhteisön edessä naurunalaiseksi.
Samaten perhettä pitää puolustaa, tarvittaessa kovinkin ottein. Pojista kasvatetaan pystyviä, minkäänlainen pleikalla vetelehtimen ei tule kysymykseenkään.
Eivät ne muslimivaimotkaan ihan mihin tahansa suostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 45v kirjoitti:
Just. Olen varma etta saan nyt vihaa niskoille kanssasisariltani- mutta mina olen nainen joka kokkaa joka ikinen paiva, pitaa hyvaa huolta talosta, miehista ja lapsista, olen myos kokopaivatoissa. Ihan siedettavan nakoinenkin olen, pidan huolta itsestani. Mina NAUTIN ns. vanhanaikaisista arvoista, ja roolistani naisena, vaimona, ja aitina, enka vaihtaisi elamaani mihinkaan. Mina olen onnellinen, mieheni on onnellinen, avioliitto on onnellinen.
Harva ymmartaa- moni surkuttelee etta olen "alistettu" jollakin tavalla. Mutta ei kai se heilta pois ole etta toimin talla tavoin.Ihmettelen, kun monet arvostelevat tämän naisen kirjoitusta??
Kenelläkään ei ole oikeutta kritisoida tai syyllistää ihmistä, joka tekee asioita joista pitää ja josta puoliso pitää ja elämä hymyilee.
Miten joku voi SYYTTÄÄ tätä naista? Kai se on sitä telaketjufeminismiä, olet kanssamme samaa mieltä tai olet meitä vastaan.
Jokainen heistä on huono naismalli tytöille. Etenkin omille tyttökapsilleen. Se kun ei jää siihen, että nauttii itse, vaan painostaa kaikkia tyttöjä samaan muottiin.
Oletko harkinnut ammattiapua? Ja itse painostat tyttöjäsi vihaamaan kaikkia kotitöitä? Ja niiden tekijöitä?
Toivon kuitenkin että et ole lisääntynyt, etkä varmaankaan aiokaan. Sehän vaatisi jonkin ällöttävän miehen panosta perinteiseen tapaan tai lurausta spermapankista.
:D
Lainaamasi
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Eihän täällä Foodoran vakiasiakkaat, jotka eivät osaa keittää kananmunaakaan, voi hyväksyä että miehellä on toivomus naisesta ,joka osaa kokata.
Itsensä munaavat täällä nämä huutajat.
Ei niistä ole oikeen muuhunkaan.
Kyllä minä naisena osaan laittaa ruokaa ja leipoa. Se ei tarkoita sitä, että laittaisin joka päivä ruoat valmiiksi miehelle. Se tarkoittaa sitä, että joko laitetaan vuorotellen ruoat ja syödään molemmat samaa tai sitten ukko laittaa omansa itselleen ja minä omat itselleni :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ap hakisit puolisoa sillä tulokulmalla, että olet kotona viihtyvä ja kotonapuuhastelusta nauttiva mies, joka etsii kaltaistaan naista? Muutenhan vaikutat heti alkuun laiskalta hyväksikäyttäjältä.
Sitäkin on kokeiltu, vielä ei oikein hyvillä tuloksilla. Mutta nyt oli puhe naisten käytöksestä tällä palstalla
Naiset saa näppylöitä kotitöistä laistavista miehistä, sillä monilla on näistä ikäviä kokemuksia. Ymmärrätkö jo, vai täytyykö vääntää yhä selvemmin rautalangasta?
Ei myöskään miesten tarvitse hyväksyä naisia joilla on jo (ikäviä) kokemuksia. Jotkut haluavat aloittaa puhtaalta pöydältä ja heillä on siihen oikeus.
Niin. Monien mielestä olisi mukavaa tavata joku, joka ei ole koskaan tapaillut toista sukupuolta, joka ei ole seurustellut tai ollut aviossa. Mutta kuinka realistista se on? Ei ole realistista. Yleensä kumppania etsivä kohtaa ihmisen, jolla on menneisyys. Toinen on myös +voinut nähdä ikäviä esimerkkejä avioliitosta ihan vain sukulaisperheessä tai tuttavaperheessä. Aika monella on valmiina käsitys siitä, millaista yhteiselämän pitäisi olla tai millaista se ei saisi olla.
Siksi kun pyytäjällä ei ome sellaisia tuloja, joilla se kotiapulainen maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Nainen 45v kirjoitti:
Harva ymmartaa- moni surkuttelee etta olen "alistettu" jollakin tavalla. Mutta ei kai se heilta pois ole etta toimin talla tavoin.Tässä, hyvät naiset ja herrat on nainen, joka on kultaakin kalliimpi ja kenet jokainen maailman mies haluaa vaimoksi. Ei se ole niin vaikea asia ymmärtää mistä siinä on kysymys. Tiedän paljon ulkomaalaisia naisia, heille on itsestään selvyys että koti on puts blank siisti ja asiat järjestyksessä. He myös syövät joka viikonloppu perheen kanssa lounaan jossa nainen tekee ruoan, ei puhettakaan että lapset viilettäisivät silloin jossain raitilla.
Toki on syytä myöntää, että tuon kirjoittanut nainen myös ansaitsee totaalisen alfamiehen, koska tuo nainen omaa sellaisen arvon josta ihan kuka tahansa ei ansaitse nauttia. Jos olet itse hyvä, sinulla on myös oikeus ja velvollisuus vaatia hyvää. Upea kirjoitus.
Ja tässä sinulle vastapalloon samanlainen julkinen tiedote: On paljon naisia, joille on täysin yhdentekevää, kuka tai ketkä miehet haluaisivat hänet vaimokseen.
Naimisiin ei ole mikään pakko mennä, eikä parisuhde ole mikään (naisen) elämän kiintopiste tai lopullinen päämäärä.
Parisuhteeseen kannattaa alkaa vain silloin, kun elämänlaatu paranee ratkaisevasti. Ei muussa tapauksessa.
Ja no, mikäs siinä, jos tuo ääkkösetön amerikalainen kotirouva nauttii kotirouvailusta, more power to her. Ei se ole minulta pois.
Mekin syödään joka viikonloppu lounasta, jonka mun mies on valmistanut. On hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 45v kirjoitti:
Harva ymmartaa- moni surkuttelee etta olen "alistettu" jollakin tavalla. Mutta ei kai se heilta pois ole etta toimin talla tavoin.Tässä, hyvät naiset ja herrat on nainen, joka on kultaakin kalliimpi ja kenet jokainen maailman mies haluaa vaimoksi. Ei se ole niin vaikea asia ymmärtää mistä siinä on kysymys. Tiedän paljon ulkomaalaisia naisia, heille on itsestään selvyys että koti on puts blank siisti ja asiat järjestyksessä. He myös syövät joka viikonloppu perheen kanssa lounaan jossa nainen tekee ruoan, ei puhettakaan että lapset viilettäisivät silloin jossain raitilla.
Toki on syytä myöntää, että tuon kirjoittanut nainen myös ansaitsee totaalisen alfamiehen, koska tuo nainen omaa sellaisen arvon josta ihan kuka tahansa ei ansaitse nauttia. Jos olet itse hyvä, sinulla on myös oikeus ja velvollisuus vaatia hyvää. Upea kirjoitus.
Ja tässä sinulle vastapalloon samanlainen julkinen tiedote: On paljon naisia, joille on täysin yhdentekevää, kuka tai ketkä miehet haluaisivat hänet vaimokseen.
Naimisiin ei ole mikään pakko mennä, eikä parisuhde ole mikään (naisen) elämän kiintopiste tai lopullinen päämäärä.
Parisuhteeseen kannattaa alkaa vain silloin, kun elämänlaatu paranee ratkaisevasti. Ei muussa tapauksessa.
Ja no, mikäs siinä, jos tuo ääkkösetön amerikalainen kotirouva nauttii kotirouvailusta, more power to her. Ei se ole minulta pois.
Mekin syödään joka viikonloppu lounasta, jonka mun mies on valmistanut. On hyvää.
Amen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän ap:n toiveen. Olen jo 53 v - se varmaan selitys.
Toimivuus kulminoituu siihen, mitä mies tuo suhteeseen? Millä mies kompensoi suhdetta?
Mies kuuntelee ja tasapainottaa järjellä naisen draamaa ja liikoja tunneövereitä. Kun lähdette ulos, mies on vastuussa että asiat toimivat, ei tule ongelmia muiden miesten kanssa, mies myös tietää kuinka viranomaistahojen kanssa toimitaan. Mies on yhteiskunnan yläpuolella siten, että naisella ja miehellä on helppo elää. Mies ratkaisee ongelmat ja hoitaa neuvottelut, liittyivät ne sitten pankkiasioihin, veroihin, asuntoon, lasten kouluun. Kun lähdette autoilemaan Eurooppaan, mies on kartalla ja on siellä kuin kala vedessä tilanteessa kun tilanteessa...
Mun mies on slaavi, joka ei puhu suomea. Minä hoidan kaikki nuo yllä luettelemasi asiat, draamoja ja övereitä lukuunottamatta. (Meidän perheessä ei kukaan draamaile tai övereile.) Kovin suojelunhaluinen on, toki, muttei sillä lailla heikkoitsetuntoisen mustiksen tavoin.
Vastineeksi saankin sitten koko tilipussin käyttööni, koska mies katsoo, että hänen rahansa ovat meidän perheen rahoja, joiden on tarkoitus helpottaa koko meidän perheen elämää. Ei sillä, että mitenkään törsäilisin, kyllä suurin osa rahoista menee peruselämiseen ja lapsiin.
Itse naisena tykkään laittaa ruokaa rakkailleni, se on yksi tapa antaa rakkautta, kun tekee ruoan oikeista aineksista hyvissä mielentiloissa eikä vain laita jotain einestä uuniin.
Myös pidän kodin tunnelman laittamisesta niin kuin moni muukin nainen.
Feminisitit ovat saaneet naiset uskomaan, että oikea elämä on kodin ulkopuolella, ja kotona olevat äidit ovat pallo jalassa, ja omien lasten hoitaminen lähtökohtaisesti yhtä helvettiä.
Olin itse monta vuotta kotiäitinä ja nautin lasteni hoitamisesta, heidän kanssaan olemisesta, sen kuuluisan pullan leipomisesta ("pullantuoksuinen kotiäiti") ja lasteni ravitsemisesta. Kiireettömyydestä.
Ehkä juuri siksi työssäkäyvät naiset saavat huonon kuvan pienten lasten kanssa olemisesta, kun se hoitaminen on aamulla kiireellä hoitoon vientiä ja illalla hakemista, ja sitten töistä väsyneenä lyhyt iltahetki lasten kanssa pakkopullanomaisesti. Siitäkin Pikkukakkonen vie osan. Yhteistä aikaa jää lähinnä viikonloppuna.
Ongelma kotiäideillä on se, että kun lapset kasvaa ja kotityöt vähenee alkaa mies miettiä, että tuokin loisii palkallani, menisi töihin. Nainen ei tienaa palkkaa, eläkettä tai edes ansiosidonnaista jäämällä kotiin, ja harva ta miettii, että 10v poissa työelämästä ollut olisi parhain työntekijä. Sitten, jos tulee ero jää lapset naiselle, kasvaa kulut, tulee säästöt syötyä ja mies hidastaa eroa, joten taloudellinen konkurssi on valmis. Aika iso riski on kotiäitiys.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei kylläkään saa toivoa nikkaroivaa ja korjailevaa miestä. Yksi palstan valiolällätyksistä on juurikin tämä eli naiset ja huonekalujen kokoamiset, taulujen ripustamiset. Todellakaan ei ole sallittua toivoa miestä noita tekemään.
Ei tietenkään, koska naista ei voi odottaa hoitavan perinteisiä naisten kotitöitä.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 45v kirjoitti:
Sekä tytöt että pojat voitaisi opettaa laittamaan ruokaa , siivoamaan ja käyttäytymään.
Se on harvinaista tänä päivänä.
Koulussa opetetaan kyllä ruuanlaittoa kaikille. Toki siivoaminen ja pyykinpesu edellyttävät jotain osaamista ja tietoa pyykin lajittelusta, ettei mene vaatteet pilalle. Noissa mies ei tee mitään kotona -tapauksissa lienee enemmänkin kysymys viitsimättömyydestä. Miestä ei huvita tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoa saa tietenkin. Eri asia on löytääkö sellaisen joka tuon toiveen täyttää. Itse voisin hyvin jäädä kotihengettäreksi. En ole ollenkaan työorientoitinut ja urahakuinen. Ihan puhtaasti rahan takia käyn töissä, ja jos mies elättäisi jäisin mielelläni kotiin hoitamaan lapset ja huushollin. Aika hyvin toimeentuleva mies pitäisi olla ettei elintaso kuitenkaan laskisi, ja lisäksi hänen pitäisi suostua myös siihen, että tili on sitten vapaasti myös minun käytettävissäni. Jonkinlainen suunnitelma olisi myös mahdollisen eron varalta oltava taloudellisen tilanteeni turvaamiseksi. Eli ihan helposti en hommaan lähtisi, ja se on ihan rahasta kiinni, eikä siitä ettenkö viihtyisi kotiaskareiden ja lasten parissa.
Juuri näin. Minä olen kodinhengetär-tyyppinen nainen myös, ja nautin siivoamisesta, ruuanlaitosta, vaatehuollosta sun muusta mutta kyllä minunkin on sanottava että 8 h työpäivän jälkeen en nauti tehdä yksin kaikkia perheen kotitöitä.
Minulle sopisi ihan hyvin sellainen järjestely, että jään kotiin ja eletään miehen palkalla, mutta harvalla miehellä on sellaiset tulot. Lisäksi on tuo eron mahdollisuus. Tuttavapiirissä on paljon tapauksia, joissa nainen on ollut vuosia kotona miehenkin toiveesta, mutta eron tullessapa mies taistelee kynsin hampain että nainen jäisi tyhjin käsin. Sellaista riskiä ei vain ole järkevää ottaa, että itsellä on vuosien aukko työurassa ja koulutuksessa. Se vaikuttaa taloudellisesti koko loppuelämään, joten myös eron tullessa kompensaation kotirouvan työstä pitäisi olla hyvinkin huomattava.
Nyt on oikeastaan ainoa realistinen mahdollisuus että priorisoi miehiä jotka eivät toivo naisen tekevän yksin kaikkia kotitöitä jotta saisi itse maata sohvalla ja rentoutua. Tällainen mies onkin onneksi löytynyt.
Ja juuri tuostapa syystä esim. Amerikassa elatusmaksut myös entiselle puolisolle ovat niin tähtitieteelliset, sillä katsotaan, ettei ole reilua se, että miehen taloudellisen menestyksen mahdollistanut nainen jääkin miehen oikkuilujen takia sormia napsauttamalla rutiköyhäksi yhdessä yössä.
Mikko Koivun kaltaisten paskamiesten takia koko systeemi on olemassa. Kunpa hänkään ei saisi avioeroa Suomesta, vaan nimenomaan Jenkkilästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kannattaa alkaa muslimiksi. Siinä on hyväksyttyä pakottaa nainen kotona olevaksi synnytyskoneeksi.
Toki. Ei vain sovi unohtaa, että mies sitten maksaakin ihan kaiken, kaikki rahat kuuluvat naiselle, myös ne, jotka nainen itse tienaa. Eikä ole epätavallista elättää niin omaa kuin naisenkin äitiä, jos heille ei elatus muuten järjesty. Jos näin ei tee, tulee yhteisön edessä naurunalaiseksi.
Samaten perhettä pitää puolustaa, tarvittaessa kovinkin ottein. Pojista kasvatetaan pystyviä, minkäänlainen pleikalla vetelehtimen ei tule kysymykseenkään.
Eivät ne muslimivaimotkaan ihan mihin tahansa suostu.
Osoittavathan sikäläiset yhteiskunnankin, että homma toimii...jos eivät pojat vetelehdi pleikalla he vetelehtivät kauppakeskuksissa ja lähtöalueella vetelehtivät toreilla tai muuten kylillä😂😂😂
Todella epäreilua odottaa naiselta 100% panostusta kotiin, ja sitä että hän käy töissä kuten mieskin. Ja mahdolliset lapsetkin pitäisi yksin hoitaa. Nainen ei ole mikään työjuhta eikä kenelläkään riitä energiaa tuollaiseen. Osallistu kotitöihin tai palkkaa siivooja senkin laiska vätys. Tai rikastu kunnolla ja ylläpidä naiselle luksus elintasoa jossa hänen ei tarvitse työskennellä, niin ehkä hän suostuu ehdotukseesi. Itse teen 80% kotitöistä omasta tahdostani, mutta olenkin työtön. Silloin kun oltiin kummatkin töissä, yhdessä hoidettiin. Ja muuta en hyväksyisikään.
Mikä mahtaa olla aloittajan äidinkieli? Jäin kummastelemaan tuota sanamuotoa "toivoo naisen". Suomeksi ei sanota noin. Meillä sanotasan toivoo naista, joka... Tai haluaa naisen, joka... ("Haluaa naista" sen sijaan tarkoittaa fyysistä halua jotakin naista kohtaan).