En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia
Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.
Kommentit (1292)
Onneksi itsellä on fiksu mies. Just pohti tuossa lämpötilaa että voisko pestä ikkunat.
Palstaa kun lukee niin tekee mieli lähinnä t4p paa itsensä kaiken p3r S ulosannin ja Ul 13n vinkumisen takia. Naisvihaa riittää.
Taidan kiittää miestä suikkarilla jos nyt päätyy nuo ikkunat pesemään. Mies tekee osansa ja osaa kiittää siitä mitä minä teen.
17 vuotta yhdessä ❤️
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei kylläkään saa toivoa nikkaroivaa ja korjailevaa miestä. Yksi palstan valiolällätyksistä on juurikin tämä eli naiset ja huonekalujen kokoamiset, taulujen ripustamiset. Todellakaan ei ole sallittua toivoa miestä noita tekemään.
Nykyään pidetään hyvänä, että itsenäinen moderni nainen tekee itse tuon kaiken.
Tuo on se ilmapiiri, jonka moni vaistoaa.
Jos kaipaa kotitöiden tekijää, niin se ei vaan kuulosta mitenkään romanttiselta, vaan työsuhteelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän ap:n toiveen. Olen jo 53 v - se varmaan selitys.
Toimivuus kulminoituu siihen, mitä mies tuo suhteeseen? Millä mies kompensoi suhdetta?
Mies kuuntelee ja tasapainottaa järjellä naisen draamaa ja liikoja tunneövereitä. Kun lähdette ulos, mies on vastuussa että asiat toimivat, ei tule ongelmia muiden miesten kanssa, mies myös tietää kuinka viranomaistahojen kanssa toimitaan. Mies on yhteiskunnan yläpuolella siten, että naisella ja miehellä on helppo elää. Mies ratkaisee ongelmat ja hoitaa neuvottelut, liittyivät ne sitten pankkiasioihin, veroihin, asuntoon, lasten kouluun. Kun lähdette autoilemaan Eurooppaan, mies on kartalla ja on siellä kuin kala vedessä tilanteessa kun tilanteessa...
🤣 Hyvä, melkein jo kirjoitin tuohtuneen vastineen. Myönnettävä, että onnistunut provokaatio.
Vierailija kirjoitti:
Nainen 45v kirjoitti:
Just. Olen varma etta saan nyt vihaa niskoille kanssasisariltani- mutta mina olen nainen joka kokkaa joka ikinen paiva, pitaa hyvaa huolta talosta, miehista ja lapsista, olen myos kokopaivatoissa. Ihan siedettavan nakoinenkin olen, pidan huolta itsestani. Mina NAUTIN ns. vanhanaikaisista arvoista, ja roolistani naisena, vaimona, ja aitina, enka vaihtaisi elamaani mihinkaan. Mina olen onnellinen, mieheni on onnellinen, avioliitto on onnellinen.
Harva ymmartaa- moni surkuttelee etta olen "alistettu" jollakin tavalla. Mutta ei kai se heilta pois ole etta toimin talla tavoin.Ihmettelen, kun monet arvostelevat tämän naisen kirjoitusta??
Ei tuon kirjoittaja ollut nainen.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi itsellä on fiksu mies. Just pohti tuossa lämpötilaa että voisko pestä ikkunat.
Palstaa kun lukee niin tekee mieli lähinnä t4p paa itsensä kaiken p3r S ulosannin ja Ul 13n vinkumisen takia. Naisvihaa riittää.
Taidan kiittää miestä suikkarilla jos nyt päätyy nuo ikkunat pesemään. Mies tekee osansa ja osaa kiittää siitä mitä minä teen.
17 vuotta yhdessä ❤️
Kiittääkö mies sinua suikkarilla, kun olet tehnyt jonkun kotityön?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän ap:n toiveen. Olen jo 53 v - se varmaan selitys.
Toimivuus kulminoituu siihen, mitä mies tuo suhteeseen? Millä mies kompensoi suhdetta?
Jaa, minä olen tasan 50v, enkä ymmärrä tollasia lusmumiehiä yhtään, koska kotoa jo sain mallin että mies tekee kotitöitä yhtälailla kuin nainenkin. Jokainen joka asuu huushollissa osallistuu sen hoitamiseen!
Yleensä mun ikäset on eläneet kodeissa joissa myös isä tekee kotihommia, en tiä mikä körttiläinen sinä olet sitten taustoiltasi. 😂
Vierailija kirjoitti:
Yksi mies onnistui taas saamaan monta naista ulvomaan. Ei uskoisi, että täällä on, oletettavasti, ihan aikuisia naisia.
Mutta että miehiäkin. Mistä tiedät, että heitä on vain yksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 45v kirjoitti:
Just. Olen varma etta saan nyt vihaa niskoille kanssasisariltani- mutta mina olen nainen joka kokkaa joka ikinen paiva, pitaa hyvaa huolta talosta, miehista ja lapsista, olen myos kokopaivatoissa. Ihan siedettavan nakoinenkin olen, pidan huolta itsestani. Mina NAUTIN ns. vanhanaikaisista arvoista, ja roolistani naisena, vaimona, ja aitina, enka vaihtaisi elamaani mihinkaan. Mina olen onnellinen, mieheni on onnellinen, avioliitto on onnellinen.
Harva ymmartaa- moni surkuttelee etta olen "alistettu" jollakin tavalla. Mutta ei kai se heilta pois ole etta toimin talla tavoin.Jos sulla ei olisi lapsia ei häiritsi. Mutta on kuvottavaa että viet noin epätasa-arvoista mallia lapsillesi. Toivottavasti he heräävät ajoissa että tuollainen malli ei ole reilua ja poikasi eivät odota että löytävät tulevaisuudessa tyttöystävää piikomaan kun äitikin nöyränä teki niin ja tyttäresi tietävät että ei ole pakko piikoa ja miehenkin pitää tehdä tasavertaisesti osansa vaikka se ei teillä kotona toteudu.
Tämäpä juuri! Oikeastiko tämä on se malli mitä omille lapsille halutaan antaa eli naisen tehtävä on käydä kokopäivätöissä ja loppuaika paapoa muuta perhettä omista tarpeista viis? Voi olla pojillekin suuri yllätys, etteivät tyttöystävät passaakaan omien opiskelujen/töiden ohella miestä sohvalle. Itse erosin epätasa-arvoisesta suhteesta juuri siksi, ettei tyttärille tule sellaista vaikutelmaa, että naisen elämä on pelkkää muiden passaamista ja omien tarpeiden laiminlyöntiä ihan perustarpeista lähtien. Minä opetan tyttärilleni, että kannattaa kouluttautua, luoda uraa ja keskittyä itselle mieleisiin asioihin. Hyvällä tulotasolla voi ulkoistaa sellaisia tehtäviä, joita ei halua tehdä. Esimerkiksi kaikki autoon liittyvät asiat olen ulkoistanut ja seuraavaksi aion ottaa kotisiivouksen silloin tällöin. Tämä ei poissulje sitä, etteivätkö he oppisi perustaitoja kodinhoidosta. Olen keskituloinen kahden lapsen yh, mutta fiksulla rahankäytöllä asiat ovat mahdollisia.
Nykyään on sanonta, että nainen on naimisissa yhteiskunnan kanssa. Tarkoittaa juuri tätä mitä yllä oleva kirjoitti. Naiselle se on itsestään selvyys, että ulkoistetaan kaikki. Tilaat ruoat woltilta, palkkaat siivooja, lastenhoitajan, autokorjaajan jne.
Ei, tuo on häpeällistä elämää. Toki monet asiat voi ulkoistaa mutta ei kaikkia. Suomessa kaikki ovat korkeasti koulutettuja, ei sitä koulutusta tarvitse yhtään enempää vaan työtä, fyysistä työtä...
Ja mitähän fyysistä mies sitten tekee, kun moni asuu nykyään kaupungissa ja kerrostalossa. Ei ole pihatöitä tehtävänä eikä perheessä aina ole autoakaan, jonka parissa mies puuhailisi. Kerrostalokodissa ei moni myöskään nikkaroi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 45v kirjoitti:
Harva ymmartaa- moni surkuttelee etta olen "alistettu" jollakin tavalla. Mutta ei kai se heilta pois ole etta toimin talla tavoin.Ihmettelen, kun monet arvostelevat tämän naisen kirjoitusta??
Kenelläkään ei ole oikeutta kritisoida tai syyllistää ihmistä, joka tekee asioita joista pitää ja josta puoliso pitää ja elämä hymyilee.
Miten joku voi SYYTTÄÄ tätä naista? Kai se on sitä telaketjufeminismiä, olet kanssamme samaa mieltä tai olet meitä vastaan.
Jokainen heistä on huono naismalli tytöille. Etenkin omille tyttökapsilleen. Se kun ei jää siihen, että nauttii itse, vaan painostaa kaikkia tyttöjä samaan muottiin.
Sekä tytöt että pojat voitaisi opettaa laittamaan ruokaa , siivoamaan ja käyttäytymään.
Se on harvinaista tänä päivänä.
Mun exä oli sitä mieltä, että mun olisi opiskelujen ohella pitänyt imuroida päivittäin ja ruoan olisi pitänyt olla joka päivä valmiina klo 17 kun herra tuli töistä, edellispäivän ruokaa hän ei suostunut syömään. Mun koulupäivät oli yleensä 8-15 ja kotona olin neljän jälkeen, joten eihän nämä miehen toiveet toteutunut. Sitten alkoi se valitus kuin ei ole mitään ruokaa (jääkaapissa oli aina ruokaa) ja miten on hirveän sotkuista kun ei ole pariinpäivään imuroitu. Sitten kun mies jäi lomautetuksi niin hän lupasi ummet ja lammet kuinka siivoaa ja kokkaa yms. Totuus oli se, että kun minä tulin koulusta niin äijä makas kalsareissa sohvalla kaljatölkki nenän edessä ja oli kuulemma ollut niin kiireinen päivä ettei ehtinyt siivota ja laittaa ruokaa.
Nykyisen kanssa kaikki hoidetaan tasapuolisesti, eikä vaadita toisiltamme mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti vaan kaikki isät jotka tunnen on erittäin ylpeitä tyttäristään jos ne menestyy ja pääsee yliopistoon jne. Ei ole kukaan hehkuttanut että käy kateeksi Markkua jonka tytär pamahti paksuksi teininä ja jäi koulut käymättä ja on nyt kotona lapsia hoitamassa.
Tämäpä onkin niin totta. Hiukka on ristiriitaista tuo arvostaminen.
Vierailija kirjoitti:
Nainen 45v kirjoitti:
Harva ymmartaa- moni surkuttelee etta olen "alistettu" jollakin tavalla. Mutta ei kai se heilta pois ole etta toimin talla tavoin.Trolololololo
Mene sinä kirjoitustaidoton ja ala opettelemaan elämää äläkä täällä soita suuta. Sinun ääntely muistuttaa alkueläimistä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen 45v kirjoitti:
Harva ymmartaa- moni surkuttelee etta olen "alistettu" jollakin tavalla. Mutta ei kai se heilta pois ole etta toimin talla tavoin.Kukaan ei kiellä etteikö mielenterveysongelmaisilla ole juurikin noin. Ei mitään omanarvontuntoa ja aina valmis kynnysmatoksi.
Päinvastoin.Vastuuta ottava nainen joka osaa hoitaa sekä kodin, suhteet että työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17 vuotta yhdessä ❤️
Kiittääkö mies sinua suikkarilla, kun olet tehnyt jonkun kotityön?
Sitäkin. Tai harjaa hiukseni, tykkään kun joku muu tekee sen. Tai hieroo hartioita. Tai ihan saan sanoo kiitos. Osoittaa että arvostaa, ei sen aina tarvitse olla isoa. Niin kuin minäkin arvostan kun vaikka tekee lumityöt, imuroi tai pesee ikkunat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei kylläkään saa toivoa nikkaroivaa ja korjailevaa miestä. Yksi palstan valiolällätyksistä on juurikin tämä eli naiset ja huonekalujen kokoamiset, taulujen ripustamiset. Todellakaan ei ole sallittua toivoa miestä noita tekemään.
Huonekalun, ainakin isomman, kokoaminen on kyllä hankalaa yksin. Kaksin paljon helpompaa kun toinen voi pitää osia paikallaan kun toinen ruuvaa tms. Meillä lisäksi mies on huono lukemaan ohjeita joten yleensä minä luen ja neuvon ja hän tekee ne jutut missä tarvitsee voimaa.
Tuntuu kummalliselta jos pariskunnasta toinen ei osallistuisi kokoamiseen ollenkaan.Ja taulujen ripustaminen...what? Meidän 12-vuotiaskin ripustaa taulunsa itse.
Mutta pitäähän seinälle ensin kiinnittä koukku tai muu, johon taulun, peilin tai julisteen voi ripustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvassa on ne naiset, jotka tuosta tykkää vuosikymmenestä toiseen kokopäivätyön ohella. Nainen ei saa väsyä tai sairastua, muuten kotona on heti kaaos. Käy raskaaksi, jos joutuu yksin olemaan vastuussa kaikesta. Jossain vaiheessa joutuu vähentämään jostain ellei mies tee tee jotain vastineeksi.
Ei kodinhengetär käy töissä, vaan hoitaa sitä kotia, lapsia ja miestä. Mies käy töissä ja maksaa laskut.
Suomalaiset miehet ei tuohon halua tai kykene tai sitten kuvittelevat, että kolmen tonnin bruttotuloilla voi elättää koko perheen.
*huutonaurua*
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 45v kirjoitti:
Harva ymmartaa- moni surkuttelee etta olen "alistettu" jollakin tavalla. Mutta ei kai se heilta pois ole etta toimin talla tavoin.Kukaan ei kiellä etteikö mielenterveysongelmaisilla ole juurikin noin. Ei mitään omanarvontuntoa ja aina valmis kynnysmatoksi.
Päinvastoin.Vastuuta ottava nainen joka osaa hoitaa sekä kodin, suhteet että työn.
Ja milloin nainen harrastaa ja nauttii elämästä ja omista jutuistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonekalun, ainakin isomman, kokoaminen on kyllä hankalaa yksin. Kaksin paljon helpompaa kun toinen voi pitää osia paikallaan kun toinen ruuvaa tms. Meillä lisäksi mies on huono lukemaan ohjeita joten yleensä minä luen ja neuvon ja hän tekee ne jutut missä tarvitsee voimaa.
Tuntuu kummalliselta jos pariskunnasta toinen ei osallistuisi kokoamiseen ollenkaan.Ja taulujen ripustaminen...what? Meidän 12-vuotiaskin ripustaa taulunsa itse.
Mutta pitäähän seinälle ensin kiinnittä koukku tai muu, johon taulun, peilin tai julisteen voi ripustaa.
Niin? Jos seinään ei tarvita poraa, niin koukun saa siihen kiinni käsin vääntämällä tai joskus voi tarvita ihan ruuvimeisseliä ja ruuvia. Harvemmin naulaa ja vasaraa. Tahvokin osaa ne laittaa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 45v kirjoitti:
Kenelläkään ei ole oikeutta kritisoida tai syyllistää ihmistä, joka tekee asioita joista pitää ja josta puoliso pitää ja elämä hymyilee.
Miten joku voi SYYTTÄÄ tätä naista? Kai se on sitä telaketjufeminismiä, olet kanssamme samaa mieltä tai olet meitä vastaan.
Jokainen heistä on huono naismalli tytöille. Etenkin omille tyttökapsilleen. Se kun ei jää siihen, että nauttii itse, vaan painostaa kaikkia tyttöjä samaan muottiin.
Oletko harkinnut ammattiapua? Ja itse painostat tyttöjäsi vihaamaan kaikkia kotitöitä? Ja niiden tekijöitä?
Toivon kuitenkin että et ole lisääntynyt, etkä varmaankaan aiokaan. Sehän vaatisi jonkin ällöttävän miehen panosta perinteiseen tapaan tai lurausta spermapankista.
Kummasti vaan kaikki isät jotka tunnen on erittäin ylpeitä tyttäristään jos ne menestyy ja pääsee yliopistoon jne. Ei ole kukaan hehkuttanut että käy kateeksi Markkua jonka tytär pamahti paksuksi teininä ja jäi koulut käymättä ja on nyt kotona lapsia hoitamassa.