Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia

Vierailija
12.02.2022 |

Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.

Kommentit (1292)

Vierailija
181/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli esim. minä en olisi kovin houkutteleva aviomies: korjailen kodinkoneet, teen lumityöt, leikkaan nurmikon, hakkaan halot, putsaan rännit, tsekkailen talon yleiskuntoa ja korjaan tarvittaessa, huollan, korjaan ja pesen autot itse, teen ruokaa, maksan laskut ja käyn töissä.

Harrastuksiahan nämä vain ovat, kyllä miehen pitäisi osallistua kotihommiinkin.

Nämä kuvaukset naurattaa aina. Tosiaankin viikko alkaa kun maanantaina putsataan kaikille ränni valmiiksi klo 7 aamulla, viedään talon yleiskunto päiväkotiin ja luetaan halkojen Wilma-ilmoitukset. Halot viedään hammaslääkäriin varttia vaille kahdeksaksi ja katsotaan että mukana on sukset JA sisäliikuntavehkeet JA elämyspäivän joku tarinaesine tulevaa koulupäivää varten.

Klo 12 pienemmillä, kotona hoidettavilla haloilla on nälkä, joten putsaat rännin uudestaan. Autoakin olisi pestävä iltapäivän mittaan kaksi lastillista, koska viikonloppuna ei ollut aikaa hoitaa autovuorta ja muuten loppuu puhtaat renkaat, jouset ja tuulilasinpyyhkijät. Ainiin, tuulilasinpyyhkijät oli jäänyt pieneksi ja niitäkin pitäisi ostaa lisää viikonloppuna. Siivoat ränninputsaustarvikkeet pois, viet halot happihyppelylle leikkipuistoon, ja kotiintultua alat pesemään autovuorta.

Isommat halot tulevat koulusta siinä kahden maissa, jolloin pitää taas putsata ränni ja hakea talon yleiskunto päiväkodista. Halkojen, halkojen kavereiden, ja talon yleiskunnon kengissä sisälle tulee paljon hiekkaa. Harmittaa, kun vasta launtaina leikkasit nurmikon kiiltävän lyhyeksi ja jo nyt kaikki lattiat on taas hiekan peitossa. Leikkaat nurmen uudestaan. SItten kello lyökin kuusi, kaikilla on huutava nälkä, eli taas pitäisi putsata ränni. Ja parin tunnin päästä uudestaan, kun on iltapalan aika. Auto unohtuu märkänä pesukoneeseen, joten päätät pyöräyttää sen uudestaan joskus huomenaamulla. Siinä rännien putsauksen välissä.

Mikähän tämänkin hengentuotteen tarkoitus oli? Typerää tekstiä monta riviä.

Yrittäkää nyt feministit päättää mitä helvettiä te haluatte? Elää yksin tai feministikavereiden kanssa? 

Se on ihan ok ja hyväksyttävää, mutta miksi helvetissä kaikkien pitäisi tehdä samoin kuin te?

Teidän mielestänne tasa-arvoista parisuhdetta miehen ja naisen välillä ei voi, eikä saa olla? Pitäisi olla vain, kuten te haluatte ja teistä on kivaa?

Sarkasmi on ilmaisumuoto, jota tajutaan tai sitten ei. Tämä oli loistavaa sellaista.

Vierailija
182/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän aloittajan pointti ole sen kaksinaismoralismin paljastaminen, että naiset pitävät tiukasti kiinni oikeudestaan päättää itse minkälaisen miehen haluavat, oli se mitä tahansa, mutta lyttäävät sen jos mies ajattelee samoin ja sanoo ääneen minkälaisen naisen haluaa.

Jos kumpikin sukupuoli toivoo ja odottaa elämäntapaa, joka ei sovi vastapuolelle, niin ei ihme, että on niin paljon yksin eläviä aikusiia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoa saa tietenkin. Eri asia on löytääkö sellaisen joka tuon toiveen täyttää. Itse voisin hyvin jäädä kotihengettäreksi. En ole ollenkaan työorientoitinut ja urahakuinen. Ihan puhtaasti rahan takia käyn töissä, ja jos mies elättäisi jäisin mielelläni kotiin hoitamaan lapset ja huushollin. Aika hyvin toimeentuleva mies pitäisi olla ettei elintaso kuitenkaan laskisi, ja lisäksi hänen pitäisi suostua myös siihen, että tili on sitten vapaasti myös minun käytettävissäni. Jonkinlainen suunnitelma olisi myös mahdollisen eron varalta oltava taloudellisen tilanteeni turvaamiseksi. Eli ihan helposti en hommaan lähtisi, ja se on ihan rahasta kiinni, eikä siitä ettenkö viihtyisi kotiaskareiden ja lasten parissa.

Juuri näin. Minä olen kodinhengetär-tyyppinen nainen myös, ja nautin siivoamisesta, ruuanlaitosta, vaatehuollosta sun muusta mutta kyllä minunkin on sanottava että 8 h työpäivän jälkeen en nauti tehdä yksin kaikkia perheen kotitöitä.

Minulle sopisi ihan hyvin sellainen järjestely, että jään kotiin ja eletään miehen palkalla, mutta harvalla miehellä on sellaiset tulot. Lisäksi on tuo eron mahdollisuus. Tuttavapiirissä on paljon tapauksia, joissa nainen on ollut vuosia kotona miehenkin toiveesta, mutta eron tullessapa mies taistelee kynsin hampain että nainen jäisi tyhjin käsin. Sellaista riskiä ei vain ole järkevää ottaa, että itsellä on vuosien aukko työurassa ja koulutuksessa. Se vaikuttaa taloudellisesti koko loppuelämään, joten myös eron tullessa kompensaation kotirouvan työstä pitäisi olla hyvinkin huomattava.

Nyt on oikeastaan ainoa realistinen mahdollisuus että priorisoi miehiä jotka eivät toivo naisen tekevän yksin kaikkia kotitöitä jotta saisi itse maata sohvalla ja rentoutua.  Tällainen mies onkin onneksi löytynyt.

Ja juuri tuostapa syystä esim. Amerikassa elatusmaksut myös entiselle puolisolle ovat niin tähtitieteelliset, sillä katsotaan, ettei ole reilua se, että miehen taloudellisen menestyksen mahdollistanut nainen jääkin miehen oikkuilujen takia sormia napsauttamalla rutiköyhäksi yhdessä yössä.

Mikko Koivun kaltaisten paskamiesten takia koko systeemi on olemassa. Kunpa hänkään ei saisi avioeroa Suomesta, vaan nimenomaan Jenkkilästä.

Kun Prinssi Harry muutti USAAN vaimonsa kanssa, lehtien nettipalstoilla monet varoittivat Harrya.  Kaliforniassa on kuulemma erityisen tiukat avioeroa koskevat käytännöt  omaisuuden ja elatuksen  suhteen. Luulisi silti, että kuninkaallinen on hoitanut ne jutut ajoissa.

Vierailija
184/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies jää kotiin hoitamaan lapsia ja vaimo käy töissä tienaamassa perheen elannon niin lasten hoito ja kotityöt eivät olekaan enää niin rankkaa ja aliarvostettua työtä naisen mielestä, vaan kyse on siitä että mies pakoilee työn tekemistä ja siipeilee vaimon rahoilla.

Ja dataa olet kerännyt tähän mistä? Ja tutkimus johon viittaat on missä?

Vierailija
185/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli esim. minä en olisi kovin houkutteleva aviomies: korjailen kodinkoneet, teen lumityöt, leikkaan nurmikon, hakkaan halot, putsaan rännit, tsekkailen talon yleiskuntoa ja korjaan tarvittaessa, huollan, korjaan ja pesen autot itse, teen ruokaa, maksan laskut ja käyn töissä.

Nämä kuvaukset naurattaa aina. Tosiaankin viikko alkaa kun maanantaina putsataan kaikille ränni valmiiksi klo 7 aamulla, viedään talon yleiskunto päiväkotiin ja luetaan halkojen Wilma-ilmoitukset. Halot viedään hammaslääkäriin varttia vaille kahdeksaksi ja katsotaan että mukana on sukset JA sisäliikuntavehkeet JA elämyspäivän joku tarinaesine tulevaa koulupäivää varten.

Klo 12 pienemmillä, kotona hoidettavilla haloilla on nälkä, joten putsaat rännin uudestaan. Autoakin olisi pestävä iltapäivän mittaan kaksi lastillista, koska viikonloppuna ei ollut aikaa hoitaa autovuorta ja muuten loppuu puhtaat renkaat, jouset ja tuulilasinpyyhkijät. Ainiin, tuulilasinpyyhkijät oli jäänyt pieneksi ja niitäkin pitäisi ostaa lisää viikonloppuna. Siivoat ränninputsaustarvikkeet pois, viet halot happihyppelylle leikkipuistoon, ja kotiintultua alat pesemään autovuorta.

Isommat halot tulevat koulusta siinä kahden maissa, jolloin pitää taas putsata ränni ja hakea talon yleiskunto päiväkodista. Halkojen, halkojen kavereiden, ja talon yleiskunnon kengissä sisälle tulee paljon hiekkaa. Harmittaa, kun vasta launtaina leikkasit nurmikon kiiltävän lyhyeksi ja jo nyt kaikki lattiat on taas hiekan peitossa. Leikkaat nurmen uudestaan. SItten kello lyökin kuusi, kaikilla on huutava nälkä, eli taas pitäisi putsata ränni. Ja parin tunnin päästä uudestaan, kun on iltapalan aika. Auto unohtuu märkänä pesukoneeseen, joten päätät pyöräyttää sen uudestaan joskus huomenaamulla. Siinä rännien putsauksen välissä.

Yrittäkää nyt feministit päättää mitä helvettiä te haluatte? Elää yksin tai feministikavereiden kanssa? 

Se on ihan ok ja hyväksyttävää, mutta miksi helvetissä kaikkien pitäisi tehdä samoin kuin te?

Teidän mielestänne tasa-arvoista parisuhdetta miehen ja naisen välillä ei voi, eikä saa olla? Pitäisi olla vain, kuten te haluatte ja teistä on kivaa?

Sarkasmi on ilmaisumuoto, jota tajutaan tai sitten ei. Tämä oli loistavaa sellaista.

Se oli heikkoa jopa sarkasmiksi. Sarkasmiyritelmän taakse onkin helppo "piilottaa" toisen sukupuolen halveksuntaa ja aliarvostamista-

Vierailija
186/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän miksi moni mies kokee olonsa niin uhatuksi. Vuosituhansia etuoikeutettuna alistajana ja nyt naiset tulee joka saralla ohi oikealta ja vasemmalta kun niiltä ei saa kieltää koulutusta, lukita keittiöön ja ne saa käydä töissä, omistaa ja päättää omasta rahankäytöstään. 😱

Lapsiakin voivat hankkia ilman parisuhdetta ja seksiä. Iiik miten epiä!

Vierailija
187/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse naisena tykkään laittaa ruokaa rakkailleni, se on yksi tapa antaa rakkautta, kun tekee ruoan oikeista aineksista hyvissä mielentiloissa eikä vain laita jotain einestä uuniin.

Myös pidän kodin tunnelman laittamisesta niin kuin moni muukin nainen.

Feminisitit ovat saaneet naiset uskomaan, että oikea elämä on kodin ulkopuolella, ja kotona olevat äidit ovat pallo jalassa, ja omien lasten hoitaminen lähtökohtaisesti yhtä helvettiä.

Olin itse monta vuotta kotiäitinä ja nautin lasteni hoitamisesta, heidän kanssaan olemisesta, sen kuuluisan pullan leipomisesta ("pullantuoksuinen kotiäiti") ja lasteni ravitsemisesta. Kiireettömyydestä.

Ehkä juuri siksi työssäkäyvät naiset saavat huonon kuvan pienten lasten kanssa olemisesta, kun se hoitaminen on aamulla kiireellä hoitoon vientiä ja illalla hakemista, ja sitten töistä väsyneenä lyhyt iltahetki lasten kanssa pakkopullanomaisesti. Siitäkin Pikkukakkonen vie osan. Yhteistä aikaa jää lähinnä viikonloppuna.

Et ole edes nainen.

Vierailija
188/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli heikkoa jopa sarkasmiksi. Sarkasmiyritelmän taakse onkin helppo "piilottaa" toisen sukupuolen halveksuntaa ja aliarvostamista-

Miten saadaan toisen sukupuolen aliarvostamista ja halveksuntaa siitä, että osoitetaan epätasapuolisuus perinteisten miehen ja naisen kotitöiden ja vastuualueiden välillä päivittäisen työmäärän ja sen aikaavievyyden osalta?

Vierailija
189/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen 45v kirjoitti:

Just. Olen varma etta saan nyt vihaa niskoille kanssasisariltani- mutta mina olen nainen joka kokkaa joka ikinen paiva, pitaa hyvaa huolta talosta, miehista ja lapsista, olen myos kokopaivatoissa. Ihan siedettavan nakoinenkin olen, pidan huolta itsestani. Mina NAUTIN ns. vanhanaikaisista arvoista, ja roolistani naisena, vaimona, ja aitina, enka vaihtaisi elamaani mihinkaan. Mina olen onnellinen, mieheni on onnellinen, avioliitto on onnellinen.

Harva ymmartaa- moni surkuttelee etta olen "alistettu" jollakin tavalla. Mutta ei kai se heilta pois ole etta toimin talla tavoin.

Kukaan ei kiellä etteikö mielenterveysongelmaisilla ole juurikin noin. Ei mitään omanarvontuntoa ja aina valmis kynnysmatoksi.

Päinvastoin.Vastuuta ottava nainen joka osaa hoitaa sekä kodin, suhteet että työn.

Tottakai, noinhan sinkkunaiset tekevätkin. Onnistuu myös sinkkumiehiltä, mutta osa unohtaa kaiken parisuhteeseen päästyään.

Vierailija
190/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen juuri sellainen kodinhengetär. Nautin siivoamisesta ja siitä että työpäivänsä jälkeen mies voi käydä rentoutumaan kanssani, eikä ala hoitaa kotitöitä. Minulle kodin hoito on henkilökohtainen kunnia-asia. Lisäksi ollessani määräaikaisella eläkkeellä ei minulla ole päivisin muutakaan tekemistä.

Meillä ei ole lapsia, eikä tulekkaan, elämämme on hyvää. Minun ei tarvitse käydä kaupassa tai apteekissa yms asioilla ellen itse halua koska mies hoitaa kaikki kodon ulkopuoliset asiat, minä kodin. Ja ennenkuin kukasn aloittaa että "jos olet kipeä koti on heti kaaos" ei ole, koska aina toimitaan tilanteen mukaan. Jos olen kipeä, mies huolehtii minusta ja tarpeistani ja toisinpäin.

Tiedän saavani paljon alapeukkuja, mutta tämä on joillekkin se todellisuus. Avain onnemme on ollut asioiden jakaminen molemmille mieluisiksi, sekä lapsettomuus.

26v nainen

Tämä kuulostaa juuri sellaiselta, mitä itsekin haluisin! Se juuri, että molemmat tukevat toisiaan arjessa ja tekevät niitä hommia, joista pitävät. En ymmärrä näitä alapeukkuja tähän, miksi toisen onni on muilta pois?

Vierailija
191/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse naisena tykkään laittaa ruokaa rakkailleni, se on yksi tapa antaa rakkautta, kun tekee ruoan oikeista aineksista hyvissä mielentiloissa eikä vain laita jotain einestä uuniin.

Myös pidän kodin tunnelman laittamisesta niin kuin moni muukin nainen.

Feminisitit ovat saaneet naiset uskomaan, että oikea elämä on kodin ulkopuolella, ja kotona olevat äidit ovat pallo jalassa, ja omien lasten hoitaminen lähtökohtaisesti yhtä helvettiä.

Olin itse monta vuotta kotiäitinä ja nautin lasteni hoitamisesta, heidän kanssaan olemisesta, sen kuuluisan pullan leipomisesta ("pullantuoksuinen kotiäiti") ja lasteni ravitsemisesta. Kiireettömyydestä.

Ehkä juuri siksi työssäkäyvät naiset saavat huonon kuvan pienten lasten kanssa olemisesta, kun se hoitaminen on aamulla kiireellä hoitoon vientiä ja illalla hakemista, ja sitten töistä väsyneenä lyhyt iltahetki lasten kanssa pakkopullanomaisesti. Siitäkin Pikkukakkonen vie osan. Yhteistä aikaa jää lähinnä viikonloppuna.

Oma äitini oli kotona lasten kanssa siihen asti, että nuorimmainen meni ekaluokalle. Hänellä ei ollut mitään tuloja ja perheen piti pärjätä isän pienellä palkalla. Äiti teki luonnollisesti kaikki kotityöt ja hoiti lapset kotona ollessaan, mutta tilanne ei muuttunut hänen töihin menon jälkeenkään.

Äitini oli varmaan feministi, sillä hän puhui minulle ihan pienestä pitäen miten naisella pitää olla koulutus, ammatti ja omat rahat ettei tarvitse koskaan olla miehestä riippuvainen. Rivien välistä voi lukea, millaista hänen elämä oli. Sinäkin syytät feministejä vaikka oikea taho on edellisen sukupolven miehet.

Vierailija
192/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnän sinulle palkinnon ja kutsun sinut linnan juhliin <3

Vierailija
193/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies jää kotiin hoitamaan lapsia ja vaimo käy töissä tienaamassa perheen elannon niin lasten hoito ja kotityöt eivät olekaan enää niin rankkaa ja aliarvostettua työtä naisen mielestä, vaan kyse on siitä että mies pakoilee työn tekemistä ja siipeilee vaimon rahoilla.

Suomessa on hyvin vähän täysin tulottomia kotirouvia, joten kotiin jäävä mieskin saa jostain ulkopuolelta rahaa. Kyllä sillä maksaa perheen kuluja. Kotona lapsia hoitava säästää lapsista päivähoitomaksut, se on satoja euroja kuukaudessa.

Vierailija
194/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen meillä kaikki kotityöt yksin ja olen lapsen kanssa päivisin kotona.

Mies käy töissä ja tuo leivän pöytään. Rahat ovat yhteiset, joten minulle tämä on loistava diili..

Työelämään en aio ikinä lähteä.

Paljonko sinulla on eläkeikään aikaa? 35v?  ja yksi lapsi? Lapsi kasvaa ja lähtee kotoa, mutta sinä aijot kelliä kotona? No ei siinä mitään, jos miehesi sinut sinne elättää, silloin se on ihan ok. Jos kuitenkin aiot elää esim työttömyystuella, eikä aikomustakaan mennä töihin olet kurja ihminen ja elät muiden siivellä. Ukkosi siivellä saat elää siihen ei kellään sanomista.

Vierailija
195/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se niin olekin. Miksi et itse kykene kotihommiim?

Ja taas oletus. Kyllä minä kykenen ja osaan mutta ei minun tekemisellä tunnelmaa synny, siihen tarvitaan kodinhengetär.

Voi luoja. Mitä tunnelmaa kaipaat siihen, että siivoat sotkusi ja kokkaat ruokasi itse?

Varmaan sitä sisustamista. Sinällään hassua, koska siitä naisia myös moititaan. Sen verran usein on tullut pilkkaavia viestejä verhojen vaihdosta ja sohvatyynyistä.

Ei kaikki naiset vaihda verhoja, tympeää ja raskasta, eikä kiinnosta sisustaminen.

Vierailija
196/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella epäreilua odottaa naiselta 100% panostusta kotiin, ja sitä että hän käy töissä kuten mieskin. Ja mahdolliset lapsetkin pitäisi yksin hoitaa. Nainen ei ole mikään työjuhta eikä kenelläkään riitä energiaa tuollaiseen. Osallistu kotitöihin tai palkkaa siivooja senkin laiska vätys. Tai rikastu kunnolla ja ylläpidä naiselle luksus elintasoa jossa hänen ei tarvitse työskennellä, niin ehkä hän suostuu ehdotukseesi. Itse teen 80% kotitöistä omasta tahdostani, mutta olenkin työtön. Silloin kun oltiin kummatkin töissä, yhdessä hoidettiin. Ja muuta en hyväksyisikään.

Onko liikaa vaadittu, että palstan naiset osaisivat lukea? Kun ollaan kaikki korkeasti koulutettuja. Edelleen, kukaan ei oleta, että naisen pitäisi tehdä 100% yhtään mitään. Ainoastaan ihmetellään, kuinka naiset ovat vapautuneet niinkin arvokkaista asioista kun ruoanlaitto, siivoaminen ja kodin ylläpito.

Vierailija
197/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut naimisissa jo 30 vuotta ja olemme miehen kanssa kasvattaneet kolme lasta ja lähettäneet heidät jo maailmalle. Vaikka nautin suuresti kodin kauneudesta ja siisteydestä, kyllä minun täytyy myöntää, että kotityöt eivät ole mikään ilon aihe, kuten alottaja toivoo niiden olevan tulevalle puolisolleen. Ne ovat työtä ja erittäin tylsää työtä, sillä niitä pitää tehdä koko ajan uudelleen ja uudelleen, eli työn jälki ei säily puolta päivää pidemmälle, etenkään lapsiperheessä. Sama ongelma on ruoanlaitossa. Ruokaintoilijat kokeilevat uusia reseptejä ja nauttivat uuden oppimisesta. Jokapäiväinen ruoanlaitto perheelle harvoin on kuitenkaan tällaista. Se on jatkuvaa saman asian toistoa päivästä toiseen ja siitä ei edes kovin paljon voi innostua, kun perhe hotkaisee joskus monen tunnin työnkin vaatineen ruoan vartissa ja lähtee jälleen omiin puuhiinsa. Saa olla todella paljon rakkautta, että viitsii palvella toisia vuodesta toiseen tehden jatkuvasti töitä, mistä ei juuri jälkeä jää. Ovat miehet ennenkin halunneet naisia, jotka tekevät kotitöitä, mutta nyt on päästy vaatimuksissa ihan uudelle tasolle, kun mies toivoo, että nainen vielä iloitsisi pakollisista hommista, eikä kokisi niitä työnä. 

Vierailija
198/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella epäreilua odottaa naiselta 100% panostusta kotiin, ja sitä että hän käy töissä kuten mieskin. Ja mahdolliset lapsetkin pitäisi yksin hoitaa. Nainen ei ole mikään työjuhta eikä kenelläkään riitä energiaa tuollaiseen. Osallistu kotitöihin tai palkkaa siivooja senkin laiska vätys. Tai rikastu kunnolla ja ylläpidä naiselle luksus elintasoa jossa hänen ei tarvitse työskennellä, niin ehkä hän suostuu ehdotukseesi. Itse teen 80% kotitöistä omasta tahdostani, mutta olenkin työtön. Silloin kun oltiin kummatkin töissä, yhdessä hoidettiin. Ja muuta en hyväksyisikään.

Onko liikaa vaadittu, että palstan naiset osaisivat lukea? Kun ollaan kaikki korkeasti koulutettuja. Edelleen, kukaan ei oleta, että naisen pitäisi tehdä 100% yhtään mitään. Ainoastaan ihmetellään, kuinka naiset ovat vapautuneet niinkin arvokkaista asioista kun ruoanlaitto, siivoaminen ja kodin ylläpito.

Ruuat haetaan ResQ:sta. Siivouksen hoitaa kotisiivooja ja robotti-imuri.

Vierailija
199/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin minusta tuntuu, että ruokaa laittavia ja kotiaan hoitavia naisia kyllä löytyy paljonkin. Joku muu asia mättää ap:n seuranhakuprosessissa.

Vierailija
200/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sinä toivoa ihan millaista naista tahansa. Yleensä tuo toivomus tuppaa käytännössä vaan tarkoittamaan sitä että mies ei saa edes sukkiaan pyykkikoriin. Myöskään se ei tunnu miehelle käyvän että kotityöt jaetaan tasapuolisesti tykkäsi toinen niistä enemmän tai ei. Jokainen tarvitsee ruokaa, puhtaita vaatteita ja astioita, oli niiden laittaminen tai puhtaanapito miellyttävää itselle tai ei. Siksi en ymmärrä miksi voidaan muka kipata sen niskaan suurin osa kotitöistä, joka niistä "tykkää". Ylipäänsä pitäisi lopettaa tuo puhe kotitöistä tykkäämisen kohteena, pitäisi ajatella haluatko syödä puhtaalta lautaselta vai viikon likaisena olleelta, haluatko käyttää puhtaita vai likaisia vaatteita.

Useinhan myös suhteessa se joka vähemmän "tykkää" tehdä kotitöitä, alkaakin niistä pitää kun toinen ei enää automaattisesti pesekään toisen pyykkejä.

Lisäksi, jos nainen tykkää kotitöistä, se ei tarkoita että mies pääsee siksi vähemmällä. Se tarkoittaa että nainen hoitaa oman osansa ilolla ja saa ehkä hyvää mieltä kodin kunnossa pidosta. Mies sitten hoitaa oman osansa vaikka itkien, kunhan hoitaa, eikä oleta toisen tekevän kaikkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan