Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia

Vierailija
12.02.2022 |

Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.

Kommentit (1292)

Vierailija
801/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla naisilla on jokin ihmeellinen käsitys, että naiset luokkana omistaisivat kaikki naiset ja heidän pitäisi käyttäytyä jonkin modernin yhdenmukaisuuden mukaan konformisesti. Auta armias tai Luoja ( kumpi nyt sattuu olemaan työvuorossa), jos nainen piut paut välittää tai peräti rikkoo näitä sääntöjä.

Ai, minusta tämä tuntuu olevan aika universaali piirre eikä niinkään tietyn sukupuolen tai aatesuunnan ongelma. Fanaattisimmat perinteisten roolien kannattajatkin tuntuvat olevan sitä mieltä, että oikeasti kaikki naiset haluavat pohjimmiltaan olla vain kotona tekemässä kotitöitä. Se on ikäänkuin naisen luonnollinen rooli. Kun miesten toiveita käsittelevään ketjuun tulee joku kertomaan, että hän ei itse asiassa kaipaa erityisen siveää naista tai kotityöinnokasta naista tai mitä se nyt onkaan mitä kyseinen ketju väittää ihan kaikkien miesten haluavan, hänet suorastaan lynkataan, lytätään miehisyys ja epäillään seksuaalista suuntautumista tai väitetään suoraan naiseksi. Näitä ketjuja on paljon. Ja seksuaalisia naisia lytätään paitsi miesten, myös toisten naisten toimesta, "mutta kun sinä häpäiset meidät kaikki" -tyyppisillä argumenteilla. Että kyllä hyvin monenlaiset ja monenlaisilla arvoilla varustetut ihmiset osaavat tämän koko sukupuolen suulla puhumisen ja ei-toivottujen näkemysten häpäisemisen.

Vierailija
802/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja meillä minä olen se joka tekee ruuan. Nautin todella paljon kokkaamisesta. Ehkä tämä johtuu osittain siitä, että ruuanlaitto on perinteisesti ollut naisten työ. Jos olisin nainen ja joutuisin parisuhteessa tekemään puoliväkisin ruuat perinteisiin vedoten, en minäkään siitä tykkäisi.

Mutta nainen joka tekee ruuat mielellään on valehtelija, tyhmä tai molempia. Ainakin tämän ketjun perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nainen joka on tämmönen ”kodin hengetär”. Olen 34 vuotias. 3 lasta. Käyn kokopäivätyössä. Hoidan pääasiassa kotityöt, siivoan, pyykkään, kokkaan, leivon, sisustan ja nautin jokaisesta hetkestä. Mies huoltaa autot, tekee lumityöt, nurmikonleikkuut, vaihtaa lamput, korjaa, nikkaroi, remontoi. Ja nauttii siitä. Itse osaisin kyllä vaihtaa renkaat ja pilkkoa takkapuut mutta se on mun miehen hommaa lähes aina. Toki autan jos on aikaa, kuten hänkin auttaa kotihommissa jos tarvetta. Ei meillä kaaosta synny jos toinen sairastuu. Tästä ei tosin ääneen saa sanoa, kun heti on joku kertomassa miten sairasta meidän elämä on 😂

Minusta on aina yhtä lapsellista lykätä viestin loppuun tuo iänikuinen "tällaistahan ei saa sanoa" loppulausahdus ja siihen vielä passiivis-aggressiivinen nauruhymiö päälle. Ei kuulu aikuisten keskusteluun työntää sanoja muiden suuhun.

Juuri noin. Ja seuraavaksi kyseinen kommentoija tulkitsee saamiaan alapeukkuja niin, että hän oli oikeassa. Vaikka ne alapeukut johtuisivat juuri tuosta viimeisestä lauseesta.

Kukaan ei ole sanonut, etteikö nainen (tai mies) saisi nauttia kotitöistä, ei kukaan. Ainoastaan sitä on toivottu, että lapsille opetetaan tasa-arvoinen perhemalli. Mutta kyllä Siperia sitten aikanaan opettaa senkin...

Tuo viimeinen lause tarkoittaa sitä, että on omakohtainen kokemus että näin ei saa sanoa. Vähän kuin tuo ”kyllä siperia opettaa öyhötys”. Eli kuvittelet että naisten työt/miesten työt-tyyppiset pariskunnat eivät voi kasvattaa lapsistaan tasa-arvoisia vaan ne lapset kasvatetaan sitten siperian opeilla! Huoh.

Mitä vastaat, kun poikasi kysyy, miksi isän ei tarvitse tiskata, siivota, pestä pyykkiä jne, vaikka hän ja sisaruksensa sekä sinä joudutte niitä tekemään?

Äitini oli vakaasti sitä mieltä, että poikien ei kuulu/tarvitse tehdä kotitöitä. Meillä tytöillä oli tiskivuorot ja isompi sisareni teki usein ruokaa ja minä olin kova siivoamaan. Pojilta ei saanut vaatia mitään ja äitini oikeasti sanoi, jos yritimme saada veljet töihin, että poikien ei tarvitse tehdä, koska talo on akkoja täynnä. Meillä oli maatila ja tietenkin peltotyöt ja kasvimaa. Poiken ei tarvinnut kitkeä eikä kastella kasvimaita, se oli meidän tyttöjen hommaa ja oikeastaan kaikki ne peltotyötkin. Pojilta ei vaadittu mitään.

Hulluinta tässä on se, että isämme ei töitä jakanut miesten ja naisten töihin vaan teki kaikkia itsekin. Tämä ei ollut ollenkaan tavallista sen ajan ihmisissä. Isämme  ompeli koneella ja korjasi omat työvaattensa ja kokkasi sunnuntaisin. Isä kävi vieraalla töissä ja siinä sivussa vielä pyöritti maatilaa.

Kuin ihmeenkaupalla veljeni (saivat varmaan geeninsä isältämme, koska) eivät pilaantuneet äidin aivopesussa, vaan kaikki, kun olivat kotoa pois muuttaneet,  ovat olleet kovia kokkaamaan, leipomaan, laittamaan pihoja/kasvattamaan köynösruusuja ym ym ja yksi jopa ompelemaan vaatteita.

Onneksi ihminen pystyy muuttumaan, eikä aina noudata niitä kotoa saamiaan oppeja.

Vierailija
804/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavali kirjoitti:

Niin, näinhän se menee, kotityöt jotka ennen on olleet ns naisten töitä kuuluu nykyään jakaa tasan sukupuolten välillä, mutta missä on ne naiset jotka ilomielin tekevät pakolliset remontit, paskaviemäreiden putsaukset, lumenluonnit ym raskaammat ja ikävämmät miesten työt? Itse en enää jaksa katsoa sekuntiakaan naista joka vaatii että kotityöt jaetaan tasan, mutta jota ei näy maisemissa silloin kun täytyy kiivetä katolle putsaamaan rännejä tai kun pitää levittää 10t soraa pihalle. Ja ei sillä että nuo naisten työt olisi jotenkin vaikeita tai vaivalloisia, imuroinnin hoitaa robotti, tiskikone pesee astiat ja kuivaava pyykkikone pesee ne kalsarit, joten lähinnä ihmetyttää että mistä ne naiset valittaa kun väittävät että kotityöt on raskaita?

Ei rännejä tarvitse enää nousta katolle putsaamaan, vaan siihen on jo kehitetty sellainen varrellinen harja. Ei meillä ainakaan ole koskaan rännejä putsattu katolta käsin. Ehkä sen voi niinkin tehdä?

Eikä siihen kyllä kauaa aikaa vuodessa mene, tuohon rännien putsaukseen, joten mies ehtii oikein hyvin laittaa sen robotti-imurinkin liikkeelle ja koska pyykit hoituu itsekseen, ihan vain nappia painamalla, mies ehtii varmaan painamaan sitäkin nappia, siihen ei montaa sekuntia mene.Luultavasti se kone vie ne kalsarit itsekseen kaappiinkin sieltä koneesta?  Niin ja tuo tiskikone, sekin toimii itsekseen nappia painamalla, joten näppärä mies painaa äkkiä sitäkin nappia, eikö niin? Ja konehan siirtää astiat myös kaappeihin paikoilleen. 

Ja tuo soran levitys.... no siinä on kyllä jonkin verran hommaa, jos sen lapoilla tekee, mutta kuinka monta kertaa vuodessa se pitää tehdä?  

Meillä kuormaauto tuo soran pihaan ja liuttaa sen suunnilleen oikeisiin paikkoihin ja tämä tapahtuu hyvin hyvin harvoin, ehkä 2x  sinä aikana kun on tässä talossa vuosikymmeniä asuttu.

Ps. tekeekö teillä joku kone ruuatkin vain nappia painamalla? Ja hoitaa lapset?

Vierailija
805/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa ei tykkäisi siitä että puoliso tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia? Tyhmä on joka olettaa että tällainen tulee ilmaiseksi, ilman kunnon turvaa ja tasa-arvoa.

Vierailija
806/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja meillä minä olen se joka tekee ruuan. Nautin todella paljon kokkaamisesta. Ehkä tämä johtuu osittain siitä, että ruuanlaitto on perinteisesti ollut naisten työ. Jos olisin nainen ja joutuisin parisuhteessa tekemään puoliväkisin ruuat perinteisiin vedoten, en minäkään siitä tykkäisi.

Mutta nainen joka tekee ruuat mielellään on valehtelija, tyhmä tai molempia. Ainakin tämän ketjun perusteella.

Kerrotko sen viestin numeron, jossa sanotaan että kokkauksesta pitävä nainen on tyhmä tai valehtelija? Jään innolla odottamaan.

Vierailija
807/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kannattaa alkaa etsimään puolisoa, joka rakastaa vessan kuurausta ja pyykkien viikkausta yli kaiken. On äkkiä väestöräjähdyskin ratkaistu.

Vierailija
808/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paavali kirjoitti:

Niin, näinhän se menee, kotityöt jotka ennen on olleet ns naisten töitä kuuluu nykyään jakaa tasan sukupuolten välillä, mutta missä on ne naiset jotka ilomielin tekevät pakolliset remontit, paskaviemäreiden putsaukset, lumenluonnit ym raskaammat ja ikävämmät miesten työt? Itse en enää jaksa katsoa sekuntiakaan naista joka vaatii että kotityöt jaetaan tasan, mutta jota ei näy maisemissa silloin kun täytyy kiivetä katolle putsaamaan rännejä tai kun pitää levittää 10t soraa pihalle. Ja ei sillä että nuo naisten työt olisi jotenkin vaikeita tai vaivalloisia, imuroinnin hoitaa robotti, tiskikone pesee astiat ja kuivaava pyykkikone pesee ne kalsarit, joten lähinnä ihmetyttää että mistä ne naiset valittaa kun väittävät että kotityöt on raskaita?

Ei rännejä tarvitse enää nousta katolle putsaamaan, vaan siihen on jo kehitetty sellainen varrellinen harja. Ei meillä ainakaan ole koskaan rännejä putsattu katolta käsin. Ehkä sen voi niinkin tehdä?

Eikä siihen kyllä kauaa aikaa vuodessa mene, tuohon rännien putsaukseen, joten mies ehtii oikein hyvin laittaa sen robotti-imurinkin liikkeelle ja koska pyykit hoituu itsekseen, ihan vain nappia painamalla, mies ehtii varmaan painamaan sitäkin nappia, siihen ei montaa sekuntia mene.Luultavasti se kone vie ne kalsarit itsekseen kaappiinkin sieltä koneesta?  Niin ja tuo tiskikone, sekin toimii itsekseen nappia painamalla, joten näppärä mies painaa äkkiä sitäkin nappia, eikö niin? Ja konehan siirtää astiat myös kaappeihin paikoilleen. 

Ja tuo soran levitys.... no siinä on kyllä jonkin verran hommaa, jos sen lapoilla tekee, mutta kuinka monta kertaa vuodessa se pitää tehdä?  

Meillä kuormaauto tuo soran pihaan ja liuttaa sen suunnilleen oikeisiin paikkoihin ja tämä tapahtuu hyvin hyvin harvoin, ehkä 2x  sinä aikana kun on tässä talossa vuosikymmeniä asuttu.

No siinä tapauksessa sinulta hoituu nuo kaikki näppärästi, et varmaankaan tarvitse miestä/naista riesaksesi? 

Ja mikä tuo ruuanlaiton hehkuttaminen on? Muutama minuutti ja ruoka on valmis tai valmistumassa.

Vierailija
809/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko sen viestin numeron, jossa sanotaan että kokkauksesta pitävä nainen on tyhmä tai valehtelija? Jään innolla odottamaan.

755

Vierailija
810/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paavali kirjoitti:

Naiset varmasti vaihtavat mielellään vaipat tai nekin hoituvat napin painalluksella?

Sukulaismiehelle tuli karu paikka oppia, ettei kaikki hoidu napin painalluksella, kun vaimo joutui sairaalaan. Lapset olivat jo lentäneet pesästä, mutta tiukkaa teki kaksiviikkoinen, kun täytyi ihan omin avuin kotonaan pärjätä ja ihan itse tehdä ruoka ja pestä omat pyykkinsä.

Vierailija
811/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

755

Se on typerä kommentti, jossa vastataan provosoivan ylimieliseen sävyyn kirjoitettuun toiseen typerään kommenttiin, mutta ei siinäkään kyllä sanota että kokkauksesta tykkäävä nainen olisi tyhmä.

Vierailija
812/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pystyvät ihan samoihin hommiin kotona kuin miehetkin.

Viisas nainen antaa miehen olla silloin tällöin mies ja tehdä jotain "raskasta ja vaikeaa". Tietenkin asiaankuuluvan ihailun kera, kun miehet ovat niin herkkiä.

Esimerkiksi moottorisahaus, raivaussahan käyttö ja muut haisevat ja pärisevät koneet ja laitteet, lumityöt, lampunvaihto 😅 ja 10 tonnin pikkukivilastin levitys... ai, pahus, minähän ne kivet levitin! Siihen meni monta kesäviikonloppua lapiolla ja kottikärryllä, mutta tehtyä tuli! Ainakin näki kättensä jäljen ja lihaskunto koheni. Sainko kehuja, en.

Vierailija
813/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollolllit kyykkyyn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa parisuhde markkinat toimivat niin että naiset valitsevat miehistä eikä miehet naisista.

Ei miehellä saa olla kriteerejä kun hänet valitaan ja naiset eivät kestä torjumista jos hän on päättänyt valita miehen ja huomaakin että miehellä on kriteerejä naista kohtaan eikä nainen pysty niihin kriteereihin.

Öh, noin asiat melkeinpä missän vain muuallakin eläinmaailmassa toimiva. Iso määrä koiraita yrittää päästä parittelemaan mitä erilaisimmin keinoin, naaras valikoi parhaimman (jälkeläisten selviämisen kannalta).

Ei siinä sen kummempaa torjutuksi tulemisen kestämistä ole: nainen vailtsee vain toisen miehen, paremman, jos yhden ehdokkaan latelemat (epärelevantit) kriteerit eivät täytä parhaan siittäjän vaatimusta :D

Mitä puolisoon tulee, niin hyvillä miehillä riittää naisia, joista valita vaimo. Muut miehet sitten joutuvat tyytymään naiseen joka on hänestä kiinnostunut.

Todellakin hyvällä miehellä riittää naisia, heillä on vaimon lisäksi myös muita naisia, joita käyvät panemassa.

Yksi vei naisen kotiin jota pani parisängyssä, vaimo oli lasten kanssa muutaman päivän reissussa.

Vaimo ei tiedä tänä päivänäkään mitään.

Vierailija
814/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän kotitöiden tekemisestä, enkä näe ongelmaa siinä, että teen enemmän kuin mieheni. Sopimuskysymyshän tuo vain on. Olettaa ei siis saa todellakaan pidä, että "kyllä muija hoitaa".

Ongelma tulee siinä, jos toisen tekemän (ihan yhtä lailla naisen kuin miehenkin) palkattoman työn ottaa itsestäänselvyytenä ja sitä kohtaan ei osoita minkäänlaista kunnioitusta.

Meillä kotitöistä on sovittu niin, että minä teen kaiken (paitsi miehen pyykit, ne hän hoitaa itse) ja mies maksaa minulle siitä, että teen hänen osansa. Satunnaisesti hän tyhjentää ja täyttää astianpesukoneen tai vie roskat, vaikka hänen ei tarvitsisi, mutta osoittaa tällä, että hänkin kykenee näihin yhtä lailla eikä oleta asioiden tapahtuvan itsestään.

Tämä järjestely on tehty, koska mieheni suorastaan inhoaa siivoamista ja ruoanlaittoa. Minä satun olemaan meistä kahdesta se, joka tekee nämä asiat nopeasti, tehokkaasti, järkevästi ja riittävällä tarkkuudella. Meillä minä hoidan myös autojen renkaat ja monet tekniset asiat, koska olen osaavampi. Eikös ole kaikkien etu, että se tekee, joka suoriutuu parhaiten? Sukupuolesta viis.

Olenkin siis melkoinen tosimies!

Vierailija
815/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä selittänee sen miksi jotkut kokee, että "mitään ei saa sanoa" tai "mitään mielipiteitä ei saa olla". Mitään erimielisyyttä ei siedetä tai ne paisutellaan aivan älyttömiin mittasuhteisiin. Poimitaan joku yksittäinen ärsyttävä kommentti, liitoitellaan ja vääristellään sitä ja tulkitaan se koko ketjun yleiseksi konsensukseksi. Ihan samalla tavalla voisi väittää, että tämän ketjun mukaan moppaus ja tiskaus on naisella on geeneissä ja mies joka vaihdattaa auton renkaat huollossa on vellihousu ja homo. Näinkin on tässä ketjussa vihjattu.

Vierailija
816/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paavali kirjoitti:

No siinä tapauksessa sinulta hoituu nuo kaikki näppärästi, et varmaankaan tarvitse miestä/naista riesaksesi? 

Ja mikä tuo ruuanlaiton hehkuttaminen on? Muutama minuutti ja ruoka on valmis tai valmistumassa.

Mä asun kahdeksatta vuotta omakotitalossa lasten kanssa ainoana aikuisena, ja voin oikein hyvin kokemuksella kertoa, että lumenluonit, nurmikonleikkuut, soran levittelyt, auton huollattamiset, korjausmaalaukset, yms. "miesten" duunit on noin 2-5% siitä työtaakasta, mitä ihan perus kotityöt on.

Siis siivous, pyykkäys, ruoanlaitto. Mutta se kyllä ihmetyttää myös, että kun kerran tämäkin herra tietää ruoanlaiton vievän minuutteja ja kaikkien koneiden tekevän kotityöt nappia painamalla, niin mikä ihme siinä on niin vaikeaa sitten painaa niitä nappeja? Miksi pitää kiukutella että naisen pitäisi ne napit painella?

Vierailija
817/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä selittänee sen miksi jotkut kokee, että "mitään ei saa sanoa" tai "mitään mielipiteitä ei saa olla". Mitään erimielisyyttä ei siedetä tai ne paisutellaan aivan älyttömiin mittasuhteisiin. Poimitaan joku yksittäinen ärsyttävä kommentti, liitoitellaan ja vääristellään sitä ja tulkitaan se koko ketjun yleiseksi konsensukseksi. Ihan samalla tavalla voisi väittää, että tämän ketjun mukaan moppaus ja tiskaus on naisella on geeneissä ja mies joka vaihdattaa auton renkaat huollossa on vellihousu ja homo. Näinkin on tässä ketjussa vihjattu.

On ihan järkevää tehdä itse ruokaa esim. 3 litran nakkikeitto maksaa alle 5 euroa ja siitä saa ainakin 6 annosta, kun ravintolassa yksi keittoannos on 6 - 7 euroa.

Vierailija
818/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N30 kirjoitti:

Itse pidän kotitöiden tekemisestä, enkä näe ongelmaa siinä, että teen enemmän kuin mieheni. Sopimuskysymyshän tuo vain on. Olettaa ei siis saa todellakaan pidä, että "kyllä muija hoitaa".

Ongelma tulee siinä, jos toisen tekemän (ihan yhtä lailla naisen kuin miehenkin) palkattoman työn ottaa itsestäänselvyytenä ja sitä kohtaan ei osoita minkäänlaista kunnioitusta.

Meillä kotitöistä on sovittu niin, että minä teen kaiken (paitsi miehen pyykit, ne hän hoitaa itse) ja mies maksaa minulle siitä, että teen hänen osansa. Satunnaisesti hän tyhjentää ja täyttää astianpesukoneen tai vie roskat, vaikka hänen ei tarvitsisi, mutta osoittaa tällä, että hänkin kykenee näihin yhtä lailla eikä oleta asioiden tapahtuvan itsestään.

Tämä järjestely on tehty, koska mieheni suorastaan inhoaa siivoamista ja ruoanlaittoa. Minä satun olemaan meistä kahdesta se, joka tekee nämä asiat nopeasti, tehokkaasti, järkevästi ja riittävällä tarkkuudella. Meillä minä hoidan myös autojen renkaat ja monet tekniset asiat, koska olen osaavampi. Eikös ole kaikkien etu, että se tekee, joka suoriutuu parhaiten? Sukupuolesta viis.

Olenkin siis melkoinen tosimies!

Minä olen nainen, joka inhoaa siivoamista (ruoanlaitto on minun vastuullani). Puoliso hoitaa pyykit, käsitiskit, imuroinnin (robotti-imurin lisäksi), roskien lajittelun ja viemisen, ne tasot mitä käytetään ruoanlaittoon tai syömiseen ja muut päivittäiset hommat. Minä kompensoin maksamalla siivoojan, joka hoitaa sitten perusteellisemman pyyhkimisen ja imuroinnin (esim. sohva) sekä lattioiden ja WC-tilojen jynssäämisen. Tänä keväänä aion ostaa myös ikkunoiden pesun. En kokisi luontevaksi maksaa puolisolleni siitä, että hän tekee kotitöitä, enkä usko että hänelle tulisi koskaan mieleenkään pyytää siitä maksua.

Lakanoiden vaihtamisen, saunan pesun ym tehtäviä hoidamme yhdessä mutta suurin osa niistä ei ole viikottaisia.

Vierailija
819/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan järkevää tehdä itse ruokaa esim. 3 litran nakkikeitto maksaa alle 5 euroa ja siitä saa ainakin 6 annosta, kun ravintolassa yksi keittoannos on 6 - 7 euroa.

Yksin asuvana naisena pystyy tekemään kuukauden lämpimät ruoat 80 eurolla.

Vierailija
820/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40 sivua aiheesta jokainen valitsee sellaisen puolison kuin haluaa.