En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia
Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.
Kommentit (1292)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kun täällä jotkut naiset ei oikeasti tajua että osa naisista (miksei miehistäkin!) oikeasti tykkää tehdä kotitöitä ja pitää huusholli järjestyksessä. *popparit esiin*
On eri asia pitää niistä ja tehdä niitä itse vapaaehtoisesti kuin vaatia toista pitämään niistä.
Tässä aloituksessa ei _vaadittu_ vaan kysyttiin miksi sellainen mies saa vihaa niskaansa joka TOIVOO naista joka tykkää tehdä kotityöt.
Onko joku mies saanut vihaa siitä toiveesta niskaansa? Itse en ole huomannut sellaista. Sen sijaan itseäni haukuttiin rumaksi, tyhmäksi ja lihavaksi, kun kirjoitin omista miestoiveistani. Oletan, että nimittelijät ovat miehiä, jotka eivät kestä sitä, että naisella voi olla toiveita.
No oletettavasti aloittaja on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kun täällä jotkut naiset ei oikeasti tajua että osa naisista (miksei miehistäkin!) oikeasti tykkää tehdä kotitöitä ja pitää huusholli järjestyksessä. *popparit esiin*
On eri asia pitää niistä ja tehdä niitä itse vapaaehtoisesti kuin vaatia toista pitämään niistä.
Tässä aloituksessa ei _vaadittu_ vaan kysyttiin miksi sellainen mies saa vihaa niskaansa joka TOIVOO naista joka tykkää tehdä kotityöt.
Onko joku mies saanut vihaa siitä toiveesta niskaansa? Itse en ole huomannut sellaista. Sen sijaan itseäni haukuttiin rumaksi, tyhmäksi ja lihavaksi, kun kirjoitin omista miestoiveistani. Oletan, että nimittelijät ovat miehiä, jotka eivät kestä sitä, että naisella voi olla toiveita.
No oletettavasti aloittaja on?
Olisiko joku esimerkki tästä vihasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se niin olekin. Miksi et itse kykene kotihommiim?
Ja taas oletus. Kyllä minä kykenen ja osaan mutta ei minun tekemisellä tunnelmaa synny, siihen tarvitaan kodinhengetär.
Oliko äitisi tuollainen kodinhengetär?
Ei tarkalleen, ei jaksanut töiltään ja muilta sitoumuksiltaan.
Oliko päihde- ja mielenterveysongelmia?
Missä niitä vihajuttuja voi lukea? Löytyikö yhtään, jota voisi käyttää esimerkkinä apn mainitsemasta ilmiöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on viha meininki päällä niin arvostelkaapa meidän parisuhde, kumpi hyötyy enemmän kummasta.
Mies on tohtori, korkeassa vaativassa asemassa. Tekee pitkää työpäivää. Maksaa laskut, tekee lumityöt ja pienet askareet pihalla. 4 lasta 6-15v. Ei ole koskaan vaippoja vaihtanut, yötä valvonut, käynyt lääkäreillä tai palavereissa koululla. Kysyy joskus millä luokalla se Olli on.
Minä teen kaikki kotityöt sekä hoidan kasvipuutarhan. Lapset on 100% mun hoidossa aina olleet. Käyn töissä sekalaisesti milloin kodin/lastenhoidolta kykenen. Pidän näistä saamani rahat itselläni. Ostan lapsille jotain jos tarvitsee mutta en esim osallistu kodinkoneen hankintaan. Maksan ulkomaanmatkoja minulle ja lapsille. Se on meidän yhteinen harrastus. Mies jää silloin kotiin hoitamaan eläimiä.
En ymmärrä mihin miestä edes tarvitaan tässä kuviossa, mutta jokainen tyylillään. Jos ajattelen lasten näkökulmasta niin isä jää heille etäiseksi ja vieraaksi ihmiseksi. He myös saavat todella erikoisen kuvan perhe-elämästä ja parisuhteesta, kun isä tekee omiaan ja äiti huolehtii kaikesta muusta.
Miestä ei tarvitse mihinkään. Itseasiassa naisen työtaakka help8ttuu, kun on yksi aikuinen lapsi bähemmän passattavana
Ennenkuin naiset muutatte miehen kanssa yhteen, niin selvittäkää kolme asiaa: 1) Miten kohtelee naisia 2) Miten hoitaa raha- asiat 3) Miten hoitaa kotityöt.
Lisänä onko joku addiktio, jonka parissa aika kuluu työpäivän jälkeen.
Työnarkomaani, alkoholi tai huumeet.
-ohis
Ap. Se johtuu siitä etteä tämä palsta anna todellista kuvaa normaaleista ihmisistä ja normaalista arkielämästä ja ihmissuhteista. Tänne voi kuka tahansa aukoa mitä tahaansa ilman filtteriä. Siitä se johtuu.
Jotkut miehet jaksaa jauhaa tätä jostain jenkeistä lähtenyttä tarinaa, jonka mukaan feministit ovat aivopesseet naiset. Tarinan mukaan jos naiset "ajattelisivat omilla aivoillaan" eli eivät uskoisi tähän "feministiseen ideologiaan" niin he muuttuisivat välittömästi lempeiksi kodin hengettäriksi koska tämä on naisille "biologisesti luontaista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä ketjussa on kysytty ainakin kahteen kertaan
- miksi se mies kokee tarpeelliseksi kertoa toiveestaan? Mitä hän odottaa sillä saavuttavansa?
- miksi sitä miestä liikuttaa se, mitä täysin ventovieraat ihmiset ajattelevat hänen toiveestaan?
Joko nyt kolmannella kerralla saisi vastauksen noihin kysymyksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- miksi se mies kokee tarpeelliseksi kertoa toiveestaan? Mitä hän odottaa sillä saavuttavansa?
- miksi sitä miestä liikuttaa se, mitä täysin ventovieraat ihmiset ajattelevat hänen toiveestaan?
No en ole ap, mutta hä? Ei tässä nyt varmaan ole kyse siitä, että hän olisi alunperin tuota vihaa saanut täällä vajaiden palstalla? Voisin kuvitella että tässä on taustalla jotain tinderiä tai muuta, jossa on sitten saanut kuraa varmaan aika tavalla niskaansa. Tai tiedä sitten, voihan hän olla vaan provokin. Mutta aika olennaista kait se kuitenkin on kertoa millasta paria etsii, jos etsii. Sitä kai ap on koittanut saavuttaa, että löytäisi sen etsimänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nainen joka on tämmönen ”kodin hengetär”. Olen 34 vuotias. 3 lasta. Käyn kokopäivätyössä. Hoidan pääasiassa kotityöt, siivoan, pyykkään, kokkaan, leivon, sisustan ja nautin jokaisesta hetkestä. Mies huoltaa autot, tekee lumityöt, nurmikonleikkuut, vaihtaa lamput, korjaa, nikkaroi, remontoi. Ja nauttii siitä. Itse osaisin kyllä vaihtaa renkaat ja pilkkoa takkapuut mutta se on mun miehen hommaa lähes aina. Toki autan jos on aikaa, kuten hänkin auttaa kotihommissa jos tarvetta. Ei meillä kaaosta synny jos toinen sairastuu. Tästä ei tosin ääneen saa sanoa, kun heti on joku kertomassa miten sairasta meidän elämä on 😂
Aina löytyy niin tyhmiä naisia, että oikein hävettää. Vaikka toi lista kuulostaa niin tutulta palstalla asuvan vanhan ukon listalta, etten usko että kirjoittaja on oikeasti edes nainen.
Hop hop! Lueppas tästä taaksepäin muutama kommentti. Sinä tai KUKAAN ei ikinä koskaan milloinkaan saa noin sanoa, vaan se on minun (tämä ”ei varmaan edes nainen”) kuvitelmaani.
Haluatko kertoa miksi olen tyhmä? Onko se, että tykkään ruuanlaitosta, siivoamisesta ja sisustamisesta mielestäsi tyhmää? Pitäisikö vaihtaa tykkäyksen kohteita johonkin toiseen? Mikä sun mielestä olisi hyvä? Sopisiko kirjojen luku? Entä kun ihan hirveästi haluaisin leipoa nuorimman lapseni kanssa ystävänpäiväksi muffineja mutta mieheni ei yhtään pidä leivonnasta niin leivonko hänellekin vai haistattelenko ja käsken hankkimaan oman kahvipullansa kaupasta? Entäpä kun hän lähti lumitöihin ja lupasi skrapata auton ikkunat ja lisätä pissapojan nesteet, että pääsen kauppaan ostamaan leivontatarpeita ni saako hän siitä syystä edes nuolla taikinakulhoa?
"Sinä tai KUKAAN ei ikinä koskaan milloinkaan saa noin sanoa, vaan se on minun (tämä ”ei varmaan edes nainen”) kuvitelmaani." Täällä ei ole sanottu sinulle noin. Opettele lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus ensimmäiseen kysymykseesi on se, että ap tarvitsee alustan, jolla levittää tasa-arvovastaista anti-feminististä propagandaa. Siten hän haluaa vahvistaa haurasta minäkuvaansa, jonka yhtenä kulmakivenä ovat erilaiset äärioikeistokristillisten sivustojen markkinoimat myytit ja käsitykset naisen ja miehen välisistä suhteista.
Vastaus toiseen esitämääsi kysymykseen on se, ettei apta kiinnosta mitä täysin ventovieraat ihmiset ajattelevat hänen toiveestaan, vaan hän haluaa avata ketjun jossa voi markkinoida sitä jenkeistä lähtenyttä tarinaa, jonka mukaan jos naiset "ajattelisivat omilla aivoillaan" eli eivät uskoisi tähän "feministiseen ideologiaan" niin he muuttuisivat välittömästi lempeiksi kodin hengettäriksi koska tämä on naisille "biologisesti luontaista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nainen joka on tämmönen ”kodin hengetär”. Olen 34 vuotias. 3 lasta. Käyn kokopäivätyössä. Hoidan pääasiassa kotityöt, siivoan, pyykkään, kokkaan, leivon, sisustan ja nautin jokaisesta hetkestä. Mies huoltaa autot, tekee lumityöt, nurmikonleikkuut, vaihtaa lamput, korjaa, nikkaroi, remontoi. Ja nauttii siitä. Itse osaisin kyllä vaihtaa renkaat ja pilkkoa takkapuut mutta se on mun miehen hommaa lähes aina. Toki autan jos on aikaa, kuten hänkin auttaa kotihommissa jos tarvetta. Ei meillä kaaosta synny jos toinen sairastuu. Tästä ei tosin ääneen saa sanoa, kun heti on joku kertomassa miten sairasta meidän elämä on 😂
Aina löytyy niin tyhmiä naisia, että oikein hävettää. Vaikka toi lista kuulostaa niin tutulta palstalla asuvan vanhan ukon listalta, etten usko että kirjoittaja on oikeasti edes nainen.
Hop hop! Lueppas tästä taaksepäin muutama kommentti. Sinä tai KUKAAN ei ikinä koskaan milloinkaan saa noin sanoa, vaan se on minun (tämä ”ei varmaan edes nainen”) kuvitelmaani.
Haluatko kertoa miksi olen tyhmä? Onko se, että tykkään ruuanlaitosta, siivoamisesta ja sisustamisesta mielestäsi tyhmää? Pitäisikö vaihtaa tykkäyksen kohteita johonkin toiseen? Mikä sun mielestä olisi hyvä? Sopisiko kirjojen luku? Entä kun ihan hirveästi haluaisin leipoa nuorimman lapseni kanssa ystävänpäiväksi muffineja mutta mieheni ei yhtään pidä leivonnasta niin leivonko hänellekin vai haistattelenko ja käsken hankkimaan oman kahvipullansa kaupasta? Entäpä kun hän lähti lumitöihin ja lupasi skrapata auton ikkunat ja lisätä pissapojan nesteet, että pääsen kauppaan ostamaan leivontatarpeita ni saako hän siitä syystä edes nuolla taikinakulhoa?"Sinä tai KUKAAN ei ikinä koskaan milloinkaan saa noin sanoa, vaan se on minun (tämä ”ei varmaan edes nainen”) kuvitelmaani." Täällä ei ole sanottu sinulle noin. Opettele lukemaan.
Buahhahhaa! 😂😂😂 täriseekö hennalla punakaksi värjätyt rastasi kun aamulla nappaat kierrätyskeskuksesta hankkimasi jopon ja painelet uffin vakosamettihousut viuhuten humanistisen alan työpaikallesi passaamaan tästä palsasta pakuriteetauolla?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen nainen erottaa milloin viesti ei ole naisen kirjoittama. Tämä ei selkeästi ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ole ap, mutta hä? Ei tässä nyt varmaan ole kyse siitä, että hän olisi alunperin tuota vihaa saanut täällä vajaiden palstalla? Voisin kuvitella että tässä on taustalla jotain tinderiä tai muuta, jossa on sitten saanut kuraa varmaan aika tavalla niskaansa. Tai tiedä sitten, voihan hän olla vaan provokin. Mutta aika olennaista kait se kuitenkin on kertoa millasta paria etsii, jos etsii. Sitä kai ap on koittanut saavuttaa, että löytäisi sen etsimänsä.
Yksi syy voi olla tapa jolla Ap asian esittää. Tässäkin oli pari sivua sitten yksi yleissävyltään ylimielinen ja passiivis-aggressiivinen kommentti, jossa ihmeteltiin miksi perinteinen järjestely herättää kiukkua. Tulee mieleen, että ehkä Ap:lla sama juttu? Palaute ei tule pelkästään tai aina välttämättä lainkaan siitä perinteisen vaimon toivomisesta, vaan siitä tavasta jolla asia ilmaistaan. Ivallinen, vähättelevä, ylimielinen, halveksiva ym esitystapa aiheuttaa usein kiukkuista palautetta ihan aiheesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottahan se on, myönnä pois.
En myönnä. Kotityöt jakamalla ja taitavasti tekemällä saadaan maksimoitua yhteinen aika mukavammille jutuille.
Kieltämättä ap kuulostaa mieheltä jonka mielestä olisi ihana makoilla rankan työpäivän jälkeen sohvalla ja katsella kuinka vaimo laittaa maittavan ruuan ja sen jälkeen siivoaa keittiön. Sitte voitaisiin siirtyä viettämään yhteistä aikaa makuuhuoneen puolelle missä vaimo sitten kivasti hoitaa vielä miehen tarpeet.
Eli vaimo joutuisi raatamaan töiden jälkeen kun mies makaa ja lepää ja sen jälkeen vielä makuuhuonehommat miehen mielen mukaan.
Siltä nuo apn jutut kuulostaa. Miehen kannalta loistava diili ja naisen kannalta surkea. Ihan vinkkinä ap että eipä niitä naisia juurikaan ole jotka kokevat kotityöt lomaksi, hauskuudeksi jne vaan työtä ne ovat naisillekin.
Se että sinusta kotityöt ja kodin ylläpitäminen on perseestä ei tarkoita että se olisi sitä kaikille. Toisille arjen eläminen on juuri se juttu elämässä.
On varmaan ihanaa elää elämänsä 4 seinän sisällä wc-pönttöä kiillotellen. Onnea sinulle ja kiva kun olit tyytyväinen elämän"sisältöösi" :D
Ja sinun tapasi elää on se ainoa oikea ja kaikkien pitäisi tehdä asioita kuten sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen nainen erottaa milloin viesti ei ole naisen kirjoittama. Tämä ei selkeästi ole.
Ihan varmasti olen nainen. Valitettavasti mulla ei ole linkata mitään jumppatrikooperse-tiliä tähän todisteeksi, koska en esineellistä itseäni.
Niin, näinhän se menee, kotityöt jotka ennen on olleet ns naisten töitä kuuluu nykyään jakaa tasan sukupuolten välillä, mutta missä on ne naiset jotka ilomielin tekevät pakolliset remontit, paskaviemäreiden putsaukset, lumenluonnit ym raskaammat ja ikävämmät miesten työt? Itse en enää jaksa katsoa sekuntiakaan naista joka vaatii että kotityöt jaetaan tasan, mutta jota ei näy maisemissa silloin kun täytyy kiivetä katolle putsaamaan rännejä tai kun pitää levittää 10t soraa pihalle. Ja ei sillä että nuo naisten työt olisi jotenkin vaikeita tai vaivalloisia, imuroinnin hoitaa robotti, tiskikone pesee astiat ja kuivaava pyykkikone pesee ne kalsarit, joten lähinnä ihmetyttää että mistä ne naiset valittaa kun väittävät että kotityöt on raskaita?
S p essu lähinnä saa naiset tiedostamaan, kuinka tärkeää onkaan että kotityöt jaetaan, ei muuta.
Minä veikkaan että sillä on joku fetissi, niin usein tulee toi "kodin hengetär". Ehkä hän tahtoisi itse olla se pitsiesiliinassa pölyjä pyyhkivä tyyppi, siksi asia hiertää häntä jatkuvasti, ja hän tekee näitä aloituksia tänne jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei vastannut sun ajattelua, niin tietysti ei voi olla nainen.
Valitetaan valittamisesta / aika metaa.