En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia
Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.
Kommentit (1292)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nainen joka on tämmönen ”kodin hengetär”. Olen 34 vuotias. 3 lasta. Käyn kokopäivätyössä. Hoidan pääasiassa kotityöt, siivoan, pyykkään, kokkaan, leivon, sisustan ja nautin jokaisesta hetkestä. Mies huoltaa autot, tekee lumityöt, nurmikonleikkuut, vaihtaa lamput, korjaa, nikkaroi, remontoi. Ja nauttii siitä. Itse osaisin kyllä vaihtaa renkaat ja pilkkoa takkapuut mutta se on mun miehen hommaa lähes aina. Toki autan jos on aikaa, kuten hänkin auttaa kotihommissa jos tarvetta. Ei meillä kaaosta synny jos toinen sairastuu. Tästä ei tosin ääneen saa sanoa, kun heti on joku kertomassa miten sairasta meidän elämä on 😂
Minusta on aina yhtä lapsellista lykätä viestin loppuun tuo iänikuinen "tällaistahan ei saa sanoa" loppulausahdus ja siihen vielä passiivis-aggressiivinen nauruhymiö päälle. Ei kuulu aikuisten keskusteluun työntää sanoja muiden suuhun.
Juuri noin. Ja seuraavaksi kyseinen kommentoija tulkitsee saamiaan alapeukkuja niin, että hän oli oikeassa. Vaikka ne alapeukut johtuisivat juuri tuosta viimeisestä lauseesta.
Kukaan ei ole sanonut, etteikö nainen (tai mies) saisi nauttia kotitöistä, ei kukaan. Ainoastaan sitä on toivottu, että lapsille opetetaan tasa-arvoinen perhemalli. Mutta kyllä Siperia sitten aikanaan opettaa senkin...
Tuo viimeinen lause tarkoittaa sitä, että on omakohtainen kokemus että näin ei saa sanoa. Vähän kuin tuo ”kyllä siperia opettaa öyhötys”. Eli kuvittelet että naisten työt/miesten työt-tyyppiset pariskunnat eivät voi kasvattaa lapsistaan tasa-arvoisia vaan ne lapset kasvatetaan sitten siperian opeilla! Huoh.
Mitä vastaat, kun poikasi kysyy, miksi isän ei tarvitse tiskata, siivota, pestä pyykkiä jne, vaikka hän ja sisaruksensa sekä sinä joudutte niitä tekemään?
Poikani ei ole koskaan kysynyt koska on kasvanut tässä perheessä. Kyllä meillä mies siivoaa ja pesee pyykkiä jos on tarve ja itse en ole vaikka ehtinyt. Tai kerran viikossa kun harrastan niin laittaa illalla ruuat ja astiat koneeseen. Mutta päävastuu on mulla. Lapset tietää että kaikkea pitää tehdä mutta jos on itse kiinnostunut jostain ja muille sopii että keskittyy siihen, niin sekin voidaan sopia. Mutta kaikkea pitää silti opetella tekemään ja osata. 2 poikaa joista toinen auttaa mielellään isäänsä ja on kiinnostunut ”miesten töistä” ja haluaa isona autokorjaajaksi. Toinen poika ja tytär tykkäävät enemmän näistä mun vastuulla olevista hommista. Kaikki kolme kuitenkin osaavat tehdä kaikkea ja tekevätkin, mutta saavat myös valita mitä haluavat tehdä eniten. Ihan simppeliä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa parisuhde markkinat toimivat niin että naiset valitsevat miehistä eikä miehet naisista.
Ei miehellä saa olla kriteerejä kun hänet valitaan ja naiset eivät kestä torjumista jos hän on päättänyt valita miehen ja huomaakin että miehellä on kriteerejä naista kohtaan eikä nainen pysty niihin kriteereihin.
Öh, noin asiat melkeinpä missän vain muuallakin eläinmaailmassa toimiva. Iso määrä koiraita yrittää päästä parittelemaan mitä erilaisimmin keinoin, naaras valikoi parhaimman (jälkeläisten selviämisen kannalta).
Ei siinä sen kummempaa torjutuksi tulemisen kestämistä ole: nainen vailtsee vain toisen miehen, paremman, jos yhden ehdokkaan latelemat (epärelevantit) kriteerit eivät täytä parhaan siittäjän vaatimusta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kun täällä jotkut naiset ei oikeasti tajua että osa naisista (miksei miehistäkin!) oikeasti tykkää tehdä kotitöitä ja pitää huusholli järjestyksessä. *popparit esiin*
On eri asia pitää niistä ja tehdä niitä itse vapaaehtoisesti kuin vaatia toista pitämään niistä.
Kukaan ei vaadi yhtään mitään. Jokainen valitsee sellaisen kumppanin jonka kanssa haluaa elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nainen joka on tämmönen ”kodin hengetär”. Olen 34 vuotias. 3 lasta. Käyn kokopäivätyössä. Hoidan pääasiassa kotityöt, siivoan, pyykkään, kokkaan, leivon, sisustan ja nautin jokaisesta hetkestä. Mies huoltaa autot, tekee lumityöt, nurmikonleikkuut, vaihtaa lamput, korjaa, nikkaroi, remontoi. Ja nauttii siitä. Itse osaisin kyllä vaihtaa renkaat ja pilkkoa takkapuut mutta se on mun miehen hommaa lähes aina. Toki autan jos on aikaa, kuten hänkin auttaa kotihommissa jos tarvetta. Ei meillä kaaosta synny jos toinen sairastuu. Tästä ei tosin ääneen saa sanoa, kun heti on joku kertomassa miten sairasta meidän
Minusta on aina yhtä lapsellista lykätä viestin loppuun tuo iänikuinen "tällaistahan ei saa sanoa" loppulausahdus ja siihen vielä passiivis-aggressiivinen nauruhymiö päälle. Ei kuulu aikuisten keskusteluun työntää sanoja muiden suuhun.
Aivan yhtä lapsellista on dissata mun kokemukset siitä, että näin on mulle monesti sanottu. Miten mun kokemukset on ”sanojen laittamista toisen suuhun”? Tai se, että mua huvittaa se, että joku kuvittelee voivansa arvostella mun omaa valintaa ja huvittuneena käytän hymiötä ni se onkin passiivisaggressiivista? Höpö höpö. Pahoita mielesi jostain muusta.
Lue edellinen kommentti, ei ole minun mutta kertoi aika lailla sen mitä en itse jaksanut lapselliseen julistukseesi kommentoida koska arvasin ettei sinua kiinnosta keskustella. Olet jo valmiiksi uhriutunut etkä jaksa edes kuunnella muita mielipiteitä. Kuten edellinen kirjoitti, täällä ei ole kukaan sanonut että kotitöistä tykkäämisessä tai töiden jakamisessa olisi jotain väärää. Jos lukisit ketjua ihan ajatuksella, niin ymmärtäisit mitä on ne asiat joita täällä kritisoidaan.
Niin, ja minähän en vähätellyt sinun kokemustasi. Sinä et puhunut menneestä kokemuksesta, vaan yritit etukäteen mitätöidä sinulle tulevat kommentit väittämällä tietäväsi mitä sinulle vastataan. Se todella on sanojen suuhun laittamista. On eri asia todeta, että "minulle on joskus sanottu näin", kun lällätellä tyyliin "en voi sanoa näin koska te vastaatte kuitenkin noin".[/quot
Kuka nyt laittaa sanoja toisten suuhun??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nainen joka on tämmönen ”kodin hengetär”. Olen 34 vuotias. 3 lasta. Käyn kokopäivätyössä. Hoidan pääasiassa kotityöt, siivoan, pyykkään, kokkaan, leivon, sisustan ja nautin jokaisesta hetkestä. Mies huoltaa autot, tekee lumityöt, nurmikonleikkuut, vaihtaa lamput, korjaa, nikkaroi, remontoi. Ja nauttii siitä. Itse osaisin kyllä vaihtaa renkaat ja pilkkoa takkapuut mutta se on mun miehen hommaa lähes aina. Toki autan jos on aikaa, kuten hänkin auttaa kotihommissa jos tarvetta. Ei meillä kaaosta synny jos toinen sairastuu. Tästä ei tosin ääneen saa sanoa, kun heti on joku kertomassa miten sairasta meidän elämä on 😂
Juuri noin. Ja seuraavaksi kyseinen kommentoija tulkitsee saamiaan alapeukkuja niin, että hän oli oikeassa. Vaikka ne alapeukut johtuisivat juuri tuosta viimeisestä lauseesta.
Kukaan ei ole sanonut, etteikö nainen (tai mies) saisi nauttia kotitöistä, ei kukaan. Ainoastaan sitä on toivottu, että lapsille opetetaan tasa-arvoinen perhemalli. Mutta kyllä Siperia sitten aikanaan opettaa senkin...
Tuo viimeinen lause tarkoittaa sitä, että on omakohtainen kokemus että näin ei saa sanoa. Vähän kuin tuo ”kyllä siperia opettaa öyhötys”. Eli kuvittelet että naisten työt/miesten työt-tyyppiset pariskunnat eivät voi kasvattaa lapsistaan tasa-arvoisia vaan ne lapset kasvatetaan sitten siperian opeilla! Huoh.
Mistä lähtien se, että tietty mielipide voi saada eriäviä näkemyksiä tarkoittaa ettei niin saa sanoa? Miten voi edes keskustella mistään, jos asenne on tuo? Olen minäkin tällä palstalla saanut vaikka miten painokelvotonta palautetta mutta koskaan en ole väittänyt etten saa sanoa mielipidettäni.
Kyseisen kommentin sävy voi antaa myös vihjeitä siitä, miksei palaute ole ehkä aina ollut ruusuista. Jopa silloin, kun varsinaista näkemyseroa ei edes ole.
Minkähän ihmeen takia te tarviitte muiden hyväksynnän sille mitä te ite haluatte, sitä ei tipu eikä heru, sä pidät hauskaa väärin ja haluat vääriä asioita, riippumatta mitä ne asiat ja hauska on.
Saa olla ihan omaa mieltä ja haluta, ilman lupaa. <3
Trollolllit kyykkyyn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa parisuhde markkinat toimivat niin että naiset valitsevat miehistä eikä miehet naisista.
Ei miehellä saa olla kriteerejä kun hänet valitaan ja naiset eivät kestä torjumista jos hän on päättänyt valita miehen ja huomaakin että miehellä on kriteerejä naista kohtaan eikä nainen pysty niihin kriteereihin.Öh, noin asiat melkeinpä missän vain muuallakin eläinmaailmassa toimiva. Iso määrä koiraita yrittää päästä parittelemaan mitä erilaisimmin keinoin, naaras valikoi parhaimman (jälkeläisten selviämisen kannalta).
Ei siinä sen kummempaa torjutuksi tulemisen kestämistä ole: nainen vailtsee vain toisen miehen, paremman, jos yhden ehdokkaan latelemat (epärelevantit) kriteerit eivät täytä parhaan siittäjän vaatimusta :D
Mitä puolisoon tulee, niin hyvillä miehillä riittää naisia, joista valita vaimo. Muut miehet sitten joutuvat tyytymään naiseen joka on hänestä kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehellä saa olla kriteerejä kun hänet valitaan ja naiset eivät kestä torjumista jos hän on päättänyt valita miehen ja huomaakin että miehellä on kriteerejä naista kohtaan eikä nainen pysty niihin kriteereihin.Öh, noin asiat melkeinpä missän vain muuallakin eläinmaailmassa toimiva. Iso määrä koiraita yrittää päästä parittelemaan mitä erilaisimmin keinoin, naaras valikoi parhaimman (jälkeläisten selviämisen kannalta).
Mitä puolisoon tulee, niin hyvillä miehillä riittää naisia, joista valita vaimo. Muut miehet sitten joutuvat tyytymään naiseen joka on hänestä kiinnostunut.
Tyytymään? Enpä povaa onnistunutta suhdetta. Mies kun osoitaa, etyä on tyytynyt joka välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyytymään? Enpä povaa onnistunutta suhdetta. Mies kun osoitaa, etyä on tyytynyt joka välissä.
Tämän takia moni suhde epäonnistuukin. Kun ei saada sitä naista joka oikeasti olisi halunnut, niin vaihtoehdot on joko olla sinkku tai olla suhteessa ns kakkosvaihtoehdon kanssa. Liian moni tyytyy.
Itsellä lässähti homma siihen, että aina sai olla korjaamassa toisen sotkuja. Meillä oli lähtökohtaisesti jaettu kotitöitä, mutta mies oletti että mulla on joku vetovastuu kuitenkin naisena asioissa. Yleensä loppupalaute mun siivouksesta oli se, että juuri kun olin saanut esim keittiön siivottua lattiasta kattoon, tulee ukko tekemään leipää, jättäen kaikki tarvikkeet levälleen siihen juuri pyyhitylle tasolle. Siis kaikki roskat, leivän murut ja margariininen veitsikin piti laittaa siihen pyödälle niin että koko pöytä oli ihan rasvassa. Tiskikoneen tyhjennyksestä pidettiin oikein listaa. Vippasin sen roskiin siinä vaiheessa kun listassa alkoi olla vain minun nimi. Turhaahan sitä oli pitää kirjaa kun muistin sen ilmankin, ettei siihen muut koskeneet. Ärsyttävintä oli kun likaiset tiskit vanui aina pöydällä kun ei voinut edes tyhjennettyyn tiskikoneeseen astioitaan laittaa.
Mies kyllä osasi korjailla juttuja ja näin, mutta ne korjailut ei ole jokapäiväisiä asioita eikä mies joutunut kyllä mun juttuja koskaan korjailemaankaan kun yhdessä oltiin. Eli en laske sitä samaksi asiaksi lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tämän ekä muidenkaan palstojen totaalista vihaa ihan mitä tahansa kohtaan.
Miten se että ei hyväksy kotitöiden epätasaista jakautumista tai tämän mallin opettamista lapsille on vihaa tai vihaamista?
Miten käännätte sen niin?
Miten sinä väännät aloituksen epätasaiseksi jakamiseksi?
Jokainen voi etsiä mitä haluaa ja jokainen voi olla toisen parinvalintakriteereistä mitä mieltä haluaa. Miksi ollaan niin hyväksynnännälkäisiä, ettei siedetä sitä ettei ne omat arvot ja toiveet miellytä ihan kaikkia? Mihin ihmeeseen se perinteistä kodinhengetärtä etsivä mies (tai se perinteinen kodinhengetär itse) tarvitsee kiukkuisen telaketjufeministin hyväksyntää? Kyseleekö se feministi perinteisiltä lupia omia mielipiteilleen ja elämänvalinnoilleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on viha meininki päällä niin arvostelkaapa meidän parisuhde, kumpi hyötyy enemmän kummasta.
Mies on tohtori, korkeassa vaativassa asemassa. Tekee pitkää työpäivää. Maksaa laskut, tekee lumityöt ja pienet askareet pihalla. 4 lasta 6-15v. Ei ole koskaan vaippoja vaihtanut, yötä valvonut, käynyt lääkäreillä tai palavereissa koululla. Kysyy joskus millä luokalla se Olli on.
Minä teen kaikki kotityöt sekä hoidan kasvipuutarhan. Lapset on 100% mun hoidossa aina olleet. Käyn töissä sekalaisesti milloin kodin/lastenhoidolta kykenen. Pidän näistä saamani rahat itselläni. Ostan lapsille jotain jos tarvitsee mutta en esim osallistu kodinkoneen hankintaan. Maksan ulkomaanmatkoja minulle ja lapsille. Se on meidän yhteinen harrastus. Mies jää silloin kotiin hoitamaan eläimiä.
En ymmärrä mihin miestä edes tarvitaan tässä kuviossa, mutta jokainen tyylillään. Jos ajattelen lasten näkökulmasta niin isä jää heille etäiseksi ja vieraaksi ihmiseksi. He myös saavat todella erikoisen kuvan perhe-elämästä ja parisuhteesta, kun isä tekee omiaan ja äiti huolehtii kaikesta muusta.
Miestä ei tarvitse mihinkään. Itseasiassa naisen työtaakka help8ttuu, kun on yksi aikuinen lapsi bähemmän passattavana
Ennenkuin naiset muutatte miehen kanssa yhteen, niin selvittäkää kolme asiaa: 1) Miten kohtelee naisia 2) Miten hoitaa raha- asiat 3) Miten hoitaa kotityöt.
Vierailija kirjoitti:
Aina löytyy niin tyhmiä naisia, että oikein hävettää. Vaikka toi lista kuulostaa niin tutulta palstalla asuvan vanhan ukon listalta, etten usko että kirjoittaja on oikeasti edes nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kun täällä jotkut naiset ei oikeasti tajua että osa naisista (miksei miehistäkin!) oikeasti tykkää tehdä kotitöitä ja pitää huusholli järjestyksessä. *popparit esiin*
On eri asia pitää niistä ja tehdä niitä itse vapaaehtoisesti kuin vaatia toista pitämään niistä.
Tässä aloituksessa ei _vaadittu_ vaan kysyttiin miksi sellainen mies saa vihaa niskaansa joka TOIVOO naista joka tykkää tehdä kotityöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti kaikki naiset ajattelevat niin kuin sinä. Tietysti.
Aina löytyy niin tyhmiä naisia, että oikein hävettää. Vaikka toi lista kuulostaa niin tutulta palstalla asuvan vanhan ukon listalta, etten usko että kirjoittaja on oikeasti edes nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hop hop! Lueppas tästä taaksepäin muutama kommentti. Sinä tai KUKAAN ei ikinä koskaan milloinkaan saa noin sanoa, vaan se on minun (tämä ”ei varmaan edes nainen”) kuvitelmaani.
Haluatko kertoa miksi olen tyhmä? Onko se, että tykkään ruuanlaitosta, siivoamisesta ja sisustamisesta mielestäsi tyhmää? Pitäisikö vaihtaa tykkäyksen kohteita johonkin toiseen? Mikä sun mielestä olisi hyvä? Sopisiko kirjojen luku? Entä kun ihan hirveästi haluaisin leipoa nuorimman lapseni kanssa ystävänpäiväksi muffineja mutta mieheni ei yhtään pidä leivonnasta niin leivonko hänellekin vai haistattelenko ja käsken hankkimaan oman kahvipullansa kaupasta? Entäpä kun hän lähti lumitöihin ja lupasi skrapata auton ikkunat ja lisätä pissapojan nesteet, että pääsen kauppaan ostamaan leivontatarpeita ni saako hän siitä syystä edes nuolla taikinakulhoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on viha meininki päällä niin arvostelkaapa meidän parisuhde, kumpi hyötyy enemmän kummasta.
Mies on tohtori, korkeassa vaativassa asemassa. Tekee pitkää työpäivää. Maksaa laskut, tekee lumityöt ja pienet askareet pihalla. 4 lasta 6-15v. Ei ole koskaan vaippoja vaihtanut, yötä valvonut, käynyt lääkäreillä tai palavereissa koululla. Kysyy joskus millä luokalla se Olli on.
Minä teen kaikki kotityöt sekä hoidan kasvipuutarhan. Lapset on 100% mun hoidossa aina olleet. Käyn töissä sekalaisesti milloin kodin/lastenhoidolta kykenen. Pidän näistä saamani rahat itselläni. Ostan lapsille jotain jos tarvitsee mutta en esim osallistu kodinkoneen hankintaan. Maksan ulkomaanmatkoja minulle ja lapsille. Se on meidän yhteinen harrastus. Mies jää silloin kotiin hoitamaan eläimiä.
En ymmärrä mihin miestä edes tarvitaan tässä kuviossa, mutta jokainen tyylillään. Jos ajattelen lasten näkökulmasta niin isä jää heille etäiseksi ja vieraaksi ihmiseksi. He myös saavat todella erikoisen kuvan perhe-elämästä ja parisuhteesta, kun isä tekee omiaan ja äiti huolehtii kaikesta muusta.
Miestä ei tarvitse mihinkään. Itseasiassa naisen työtaakka help8ttuu, kun on yksi aikuinen lapsi bähemmän passattavana
Ennenkuin naiset muutatte miehen kanssa yhteen, niin selvittäkää kolme asiaa: 1) Miten kohtelee naisia 2) Miten hoitaa raha- asiat 3) Miten hoitaa kotityöt.
Ole sinkkku, ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä aloituksessa ei _vaadittu_ vaan kysyttiin miksi sellainen mies saa vihaa niskaansa joka TOIVOO naista joka tykkää tehdä kotityöt.
Onko joku mies saanut vihaa siitä toiveesta niskaansa? Itse en ole huomannut sellaista. Sen sijaan itseäni haukuttiin rumaksi, tyhmäksi ja lihavaksi, kun kirjoitin omista miestoiveistani. Oletan, että nimittelijät ovat miehiä, jotka eivät kestä sitä, että naisella voi olla toiveita.
Sitten voi kertoa selkeämmin viittavansa aiempiin keskusteluihin eikä ennustavansa nykyiseen keskusteluun osallistuvien mielipiteitä.