Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia

Vierailija
12.02.2022 |

Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.

Kommentit (1292)

Vierailija
681/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä en tule koskaan ymmärtämään tämän miehen tarvetta toistuvasti jankata tätä samaa asiaa vauva.fi palstalla, varsinkin jos kokee saavansa siitä niskaansa "totaalista vihaa". Aika harvaa varmaan kiinnostaa jonkun ventovieraan preferenssit. Mene ja etsi itsellesi se nainen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia, mitä täällä siitä jankutat? Käsittämätöntä.

Vierailija
682/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesuainevalmistajat, mm Unilever tekee jatkuvasti kuluttajatutkimuksia ja AINA niissä nähdään sama tulos: naiset ovat huomattavasti miehiä kiinnostuneempia kosin siivoamisesta.

On kai aina tiedetty, että nainen pitää puhtaudesta enemmän kuin mies. Ei se silti tarkoita, että nainen tykkäisi putsata MIESTEN paskoja.

No jos olet valinnut miehesi väärin, on se ikävää. Normaali mies nyt vaan ei ole paskainen eikä sotke kuin ääliö. Minä kyllä oikein mielelläni pesen mieheni pyykit siinä missä omani ja lastenkin. Sulla varmaan on oma kone miehellesi paskojensa pesuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitusteksti oli mitäänsanomaton mutta eiköhän todeta yhdessä että hoitajien korona- pakkorokottaminen oli rikos ihmisoikeuksia vastaan ja että tietoisesti hoitajia painostettiin ottamaan koronarokote jonka sivuoireet ja vaarallisuus ympäri maailman oli hyvin tiedossa... Kyseiset pakkorokotteen äänestäneet tarvitsevat ehdottomia vankeusrangaistuksia... Ehdotan kansalaisäänestyksiin siirtymistä, ja eduskunta, oppositio, hallitus, kaikki puolueet lakkautetaan... kuka kannattaa? :)

Miksi et osaa päästää irti tästä korona paniikistasi? Jauha välillä jostain muusta, vaikka siitä salaliitosta liittyen Maan litteyteen.

Vierailija
684/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella edelleen ne roolit on juuri niin, että nainen on kotona lapset hoitamassa ja tekee pääasiassa kotityöt, mutta sitä ei saa myöntää. Ihan samalla tavalla nainen etsii miestä, joka tekee ”miehen työt” ja tuo turvaa, mutta sitä pidetään nyky-yhteiskunnassa heikkoutena. Älä siis huoli, todellisuus on sun puolella, somessa pitää voimaantua 🤫

Ei ole tavallista. Poikkeuksena pikkulasten vanhemmat. Silloinkin ongelma on raha, harva mies haluaa elättää naista edes lyhyttä hoitovapaata vaan sitäkin varten naisen pitää itse säästää rahaa työssä ollessaan.

Mitä perinteisiä rooleja kaipaavat miehet haluavat on nainen, joka tekee kotityöt, mutta jjota miehen ei tarvitse elättää.

Moni mies ”elättää” perheensä oikein mielellään.

Miksi kirjoitit "elättää" etkä elättää? Eikö ne mielellään elätäkään?

”Elättää” koska jos on yhdessä päätetty, että äiti jää kotiin, ei se ole elättämistä vaan yhteistä taloudenhoidon suunnittelua. Ja tällöin yleensä sillä äidilläkin on säästöjä esim.

Jos nainen jää kotiin, hänen pitää elää siitäkin huolimatta ettei tienaa. Perinteisiä rooleja vaalivat miehet eivät halua elättää kotona olevaa naista. Oletus on kuten sinulla, että sillä "naisella on säästöjä".

Miehen ei kuulu maksaa näiden sankareiden mielestä naiset kotona olemista. Mistähän he luulevat tällaisia rahaa tarvitsemattomia naisia löytyvän?

Voi kuule, mieskäsityksesi on ajalta kun naiset eivät käyneet töissä. Nykyään miehet arvostavat sitä, että nainen jää kotiin omasta urasta huolimatta. Tällöin asia ätetään yhdessä ja sillä naisella on väkisinkin säästöjä.

Hyvin harva uranainen jää kotiin ja silloin miehellä on vielä kovemman profiilin ura. Useimmat kotiäidit on matalapalkka-aloilta eikä heillä mitään isompia säästöjä ole. Tyypillisesti suurten tuloerojen perheitä joissa mies todellakin maksaa kaiken.

Ei miuten pidä paikkaansa. Nimenomaan ne, joilla on siihen varaa, jää kotiin nykypäivänä.

Tämä ei ole totta. Kotiäitejä on kaikkein eniten köyhissä ja kouluttamattomissa. Korkeasti koulutetut miehet ovat koulutettujen naisten kanssa ja molemmat käyvät töissä.

Ehkä sun elämässäsi. Meidän ympärillämme kotiin ovat jääneet vain korkeastikoulutetut ja hyvin tienaavat naiset.

Olen eri, mutta ei se ole mikään "sun elämässäsi" vaan ihan tilastollista faktaa. Sinä yrität nyt jonkun oman agendasi takia selittää mustaa valkoiseksi. Oikeasti kotiin jäävät uranaiset on erittäin harvinaisia. Se on vain harvoin taloudellisesti järkevää ja sitä paitsi hyvin harva etenee hyväpalkkaiseen työhön puolivahingossa, ilman että se ura ja eteneminen merkitsee mitään.

Miksi kotiin jääminen esim. yksityisyrittäjälle tarkoittaisi uran etenemisen tyssäämistä? Ja eiköhän nämä ole valinneet miehen, jolla on myös hyväpalkkainen työ, jolloin tuo ”taloudellisesti järkevää” on ihan höpöä.

Olitko sinä se rikas kotirouva, jolla on miehen sponsoroima yritys?

En, minulla on ihan oma yritys, ollut jo 15 vuotta.

Kai menestyvä yritys vaatii työtä?

No ei vaadi sit enää, kun se menestyy. Teen töitä nyt, kun lapset on jo koulussa, silloin kuin haluan.

Ethän sinä ole kotirouva, kun teet työtä yrittäjänä!

Olen, harrastan muutaman tunnin vkossa töitä, silloin kun jaksan.

Miksi väheksyt itseäsi?

Mikään yritys, joka tuottaa, ei pyöri sillä, että harrastat satunnasti työntekoa. Ei sellaista ole.

Toki, jos ei ole tarvetta yrityksen tuotolle ja mies spondoroi. Onhan näitäkin, joissa yritys maksaa, tuottaa tappiota ja mies nämä iloisesti maksaa. Rouvan harrastuksesta onkin hyvä maksaa.

Voi kuule, kun olet korkeasti koulutettu alasi ammattilainen, voit tehdä töitö firmassasi silloin kun sanot joo pyydettäessä. Mieheni ei millään tavalla liity firmaani, hän ei maksa mitään töihini liittyvää vaan kaikki on kotiinpäin. Teen töitä 170€/h-700€/3h silloin kun haluan. Katsopas kun nainenkin saattaa olla ammattilainen sen lisäksi, että on äiti ja vaimo.

Noi voi kuule ja katsopa ovat vähän turhia ja kertovat vain sinusta.

Mikä tämä työsi on?

Eikö firmasi hoito vaadi muuta kuin sen kolmen tunnin työn joskus? Et lue sähköposteja, huolehdi suhteista, markkinoi ym? Et pidä yllä ammattitaitoasi, kouluttaudu tai valmistaudu työhön?

Hoi tuntipalkat tuntuu isolta, mutta eihän niistä paljoa jää, kun maksat yrittäjän muut kulut. Tämän toki tiesitkin.

Miksi kutsut itseäsi mielummin kotiäidiksi, jos oikeasti olet yrittäjä ja teet töitä?

Minun ei tarvitse valmistautua töihini, koska osaan ne asiat. Sähköposteja tietenkin luen, muuten en pyyntöjä töihin huomaisi. Sähköposteja luen muutenkin, se ei liity työhöni. En joudu enää amrkkinoimaan itseäni, se on tehty jo kauan ennen kotiin jääntiä. Ja kutsun itseäni kotiäidiksi, koska olen sellainen. Minulla on firma, johon en 7 vuoteen tehnyt mitään ja nyt pari vuotta olen tehnyt joitakin tunteja vkossa silloin kun minulta on pyydetty johonkin mielenkiintoiseen hommaan.

Erikoinen ala. 7 vuoteen ei ole tarvinnut päivittää osaamistaan, kun osaa ne asiat. Ei edes 5 vuotta alata täysin ulkona oleminen ole muuttanut mitään.

En ole iennen kuullut tällaisesta.

Minäkin luen sähköposteja, mutta työsähköpostit on työtä.

Varmaan joku muu sitten tekee sopimukset, laskutukset ja kirjanpidon ym?

Tästä ei varmaan tarvi tiensta mitään? Eikä tienaa.

Kuhan pitää äidin virkeänä.

Kuten sanoin, tienaan vallan hyvin. Se on totta, että teen sitä harrastuksena, en rahan vuoksi. Itse hoidan kaiken nyt, ennen kotiin jäämistä minulla oli kirjanpitäjä ja markkinointivastaava. Mitä tulee osaamisen päivittämiseen niin kotiäitiys on suuri osa sitä, sen lisäksi harrastukeni tukevat ammattitaitoani.

Eli et kehitä ammattitaitoasi mitenkään?

Hyvin erikoista.

Aikaa ei kulu mihinkään hallinnolliseen.

Ha tienaat vallan hyvin?

Et maksa vakuutusmaksuja tai veroja? Se 170 € tarkoittaa, että saat käteen mitä?

Riippuu vuodesta mitä jää käteen, alv on nolla. Aikaa ei kulu hallinnolliseen, koska yhden hengen firma. Vakuutukset liittomaksulla. Verot maksan toki.

Eli olet myymässä jotain sotepalveluita.

Tienaat erittäin vähän, jos et maksa YEL maksuja tai ennakkoveroja.

Ei tosiaan tämä on harrastus. Ei yritys.

Minullakin on tällainen harrastus. Myyn palveluita palkkiolaskutuksena, en yrittäjänä. Ei siitä.mitään tienaa.

Ei, olen terveydenhuollon ammattilainen, joka maksaa YELit ja verot, en alvia. Ja tienaan hyvin.

Etkä ole päivittänyt osaamistasi??

Pelottavaa!

Ei minunkaan ammatissani mikään ole muuttunut urani aikana. Toki kursseja silloin tällöin ja omaksi iloksi olen käynyt, mutta ihminen on edelleen ihminen ja aivot on edelleen aivot. Mitään mullistavaa uutta ei ole saatu tietää moneen kymmeneen vuoteen.

-eri

Tämä! Luuleeko nää, että lääkärit, psykologit jne. menettää ammattitaitonsa muutamassa vuodessa?

Vierailija
685/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitustekstistä voisi päätellä että puhutaan näistä kulttuureista missä naisen arvo on nolla ja valitettavasti meillä on kohta Ruotsin malli missä poliisilla ei ole enää mitään asiaa mennä lähiöihin ja missä naisten ja lasten - etenkin tyttöjen - turvallisuus on jatkuvasti uhattuna...

Sun viestistähän se naisen arvostus oikein huokuu 😅. Asenneongelma tarttuu, sukupuoli ei.

Vierailija
686/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun on viha meininki päällä niin arvostelkaapa meidän parisuhde, kumpi hyötyy enemmän kummasta.

Mies on tohtori, korkeassa vaativassa asemassa. Tekee pitkää työpäivää. Maksaa laskut, tekee lumityöt ja pienet askareet pihalla. 4 lasta 6-15v. Ei ole koskaan vaippoja vaihtanut, yötä valvonut, käynyt lääkäreillä tai palavereissa koululla. Kysyy joskus millä luokalla se Olli on.

Minä teen kaikki kotityöt sekä hoidan kasvipuutarhan. Lapset on 100% mun hoidossa aina olleet. Käyn töissä sekalaisesti milloin kodin/lastenhoidolta kykenen. Pidän näistä saamani rahat itselläni. Ostan lapsille jotain jos tarvitsee mutta en esim osallistu kodinkoneen hankintaan. Maksan ulkomaanmatkoja minulle ja lapsille. Se on meidän yhteinen harrastus. Mies jää silloin kotiin hoitamaan eläimiä.

En ymmärrä mihin miestä edes tarvitaan tässä kuviossa, mutta jokainen tyylillään. Jos ajattelen lasten näkökulmasta niin isä jää heille etäiseksi ja vieraaksi ihmiseksi. He myös saavat todella erikoisen kuvan perhe-elämästä ja parisuhteesta, kun isä tekee omiaan ja äiti huolehtii kaikesta muusta.

Vierailija
687/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä omaa miestä pitää muistuttaa että kotitöitä ei hoideta jalkovälillä. Tai ainakaan minä en osaa hoitaa. Se että jalkovälissä on kikkeli ei tee ihmisestä huonompaa pyykkääjää tai pöntön pesijää. Tai se että siellä on reikä ei tarkoita että minulla on luontainen kyky täyttää astianpesukonetta tai vaihtaa sänkyvaatteet. Eikä varsinkaan että nautisin kotitöistä.

Onneksi ei kovin usein enää. Ja miehen on helpompi ottaa palautetta kun minäkin teen osani. Minä korjailen tietokoneen ja yhdessä ihmetellään kuivausrummut, kahvinkeittimet, siis niiden korjaukset yms. Youtubesta.

Mies vaihtaa meidän renkaat, minä anopin ja äidin. Ja jos johonkin ei kummankaan kyvyt riitä niin ostetaan rahalla.

Johonkin ei minulla voima tai pituus riitä. Mies taas ei mahdu pieniin koloihin ja minulla on pienet ja näppärämmät kädet.

Yhdessä hoidetaan ja se on tärkeintä.

Vierailija
688/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun on viha meininki päällä niin arvostelkaapa meidän parisuhde, kumpi hyötyy enemmän kummasta.

Mies on tohtori, korkeassa vaativassa asemassa. Tekee pitkää työpäivää. Maksaa laskut, tekee lumityöt ja pienet askareet pihalla. 4 lasta 6-15v. Ei ole koskaan vaippoja vaihtanut, yötä valvonut, käynyt lääkäreillä tai palavereissa koululla. Kysyy joskus millä luokalla se Olli on.

Minä teen kaikki kotityöt sekä hoidan kasvipuutarhan. Lapset on 100% mun hoidossa aina olleet. Käyn töissä sekalaisesti milloin kodin/lastenhoidolta kykenen. Pidän näistä saamani rahat itselläni. Ostan lapsille jotain jos tarvitsee mutta en esim osallistu kodinkoneen hankintaan. Maksan ulkomaanmatkoja minulle ja lapsille. Se on meidän yhteinen harrastus. Mies jää silloin kotiin hoitamaan eläimiä.

En ymmärrä mihin miestä edes tarvitaan tässä kuviossa, mutta jokainen tyylillään. Jos ajattelen lasten näkökulmasta niin isä jää heille etäiseksi ja vieraaksi ihmiseksi. He myös saavat todella erikoisen kuvan perhe-elämästä ja parisuhteesta, kun isä tekee omiaan ja äiti huolehtii kaikesta muusta.

Samaa mieltä! Kotiäitiys ei tarkoita missään tapauksessa sitä, että tekee kaiken ja lapset eivät opi tuntemaan isäänsä.

Vierailija
689/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä toivoa saa, mutta nykyisin on naisella muutakin kuin kodinhoito.

Vielä 50- ja 60-luvuilla oli joka jätkälläkin varaa pitää kotirouvaa ja rouvan oli pakko olla kotona, kun niitä lapsia putkahteli. Ei ollut päivähoitoa.

Silloin toi mies palkkapussin kotiin vaimolleen, joka hoiti talouden. Mies sai tupakkarahaa tms. omiin pieniin kuluihinsa. Jos miehellä ryyppy hirtti kiinni, oli palkkapussi pahasti vajaa.... 😢

Rouva teki täyden työpäivän: koti kiilsi, lapset ja koirat kurissa, ruoat ajallaan, ompeli vaatteet, paikkasi, parsi, hoiti hyötypuutarhan, leipoi pullat, leivät, säilöi, hillosi, mehusti jne. jne. Viihdytti vielä miehenkin, halusi tai ei.

Tähän "idylliin" ei ole paluuta. Esimerkin kotirouva on nyt 90-vuotias ja saa muutaman satasen kuussa takuueläkettä.

Minä tiesin jo nuorena, että minun naisenelämäni tulee olemaan toisenlainen, opinnot, keskipalkkainen sopivasti vaativa työ, matkustelua, harrastuksia, ei lapsia, ei elikoita. Mies, joka osaa myös imuroida eikä kuole nälkään täyden jääkaapin eteen.

Vierailija
690/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisia naisia on suomen maa täynnä. Vai kumpiko sukupuoli sinkkuna ollessaan pitää kodistaan huolta ja kumpi ei? Kummalla käy äiti siivoamassa yleisesti ottaen? Kumpi vaihtaa käsipyyhkeet säännöllisesti ja kummallakos ei ole kun yksi koppurainen pyyhe olemassa koko taloudessa?

Naisethan ne on jotka sinkkunakin pitävät kodin kunnossa ja laittavat sitä kotiruokaa, miehet eivät välttämättä huolehdi näitä perusasioita jos ei ole motivaattoria elämässä eli naista. Joten, ei helmiä sioille. Miksi naisen pitäisi haluta hoitaa miehen taloutta kun mieskään ei halua sitä hoitaa ollessaan yksin? Aina saa ihmetellä miten jotkut miehet selviävät läpi elämän, eikö pysty katsomalla oppimaan esim miten äiti on lapsuuden kodissa välillä pessyt sen vessan tai vaihtanut ne pyyhkeet? Hiipuuko aivosolut kun muuttaa äitin helmoista pois? Ennenkuin vaatii muilta mitään pitää varmistaa että pystyy antamaan sitä mitä itse vaatii.

Naisen on myös helppo yksinollessaan tykätä siitä kodin kunnossa pidosta kun siellä on oikeesti vaan ne omat jäljet siivottavana. Nainen kun käyttää astioita, hän tietää että hänen ne on myös tiskattava. Mies kun käyttää astioita, keittiö saa ihan vapaasti homehtuna tiskivuorineen. Jokainen teistä on varmasti nähnyt tai kuullut ainakin yhdestä sinkkumiehestä jolla ei ole yhtään puhdasta astiaa ja kaikki vaan homehtumassa keittiön tiskialtaassa. Joten miehillä tämä on yleisempää siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Vierailija
691/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tämän ekä muidenkaan palstojen totaalista vihaa ihan mitä tahansa kohtaan.

Vierailija
692/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesuainevalmistajat, mm Unilever tekee jatkuvasti kuluttajatutkimuksia ja AINA niissä nähdään sama tulos: naiset ovat huomattavasti miehiä kiinnostuneempia kosin siivoamisesta.

On kai aina tiedetty, että nainen pitää puhtaudesta enemmän kuin mies. Ei se silti tarkoita, että nainen tykkäisi putsata MIESTEN paskoja.

Typeriä stereotypioita taas. Useimpia miehiä haittaa sotku enemmän kuin minua. Ja tunnen muitakin naissottapyttyjä.

Vierailija
693/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule koskaan ymmärtämään joidenkin miesten ymmärtämättömyyttä siitä että nainen ei ole olemassa vain niitä varten. Ihmettelen aina missä tynnyrissä nämä miehet ovat kasvaneet, ja mitkä omituiset vanhemmat (ja varmaan koko suku) niillä on täytynyt olla.

Pelottavampaa vielä, että aikovat kasvattaa lapsensa kaltaisikseen. Pojistaan päivittäisessä arjessa uusavuttomia, jotka eivät osaa laittaa ruokaa ja pestä pyykkiään vaan ovat riippuvaisia naisista. Onneksi sentään peruskoulu pitää huolen kaikista opettamalla kotitaloutta ja tekstiili- sekä teknisiä töitä, vaikka vanhemmat yrittäisivät syöttää kapea-alaisesti teoriaansa miesten/naisten töistä.

Vierailija
694/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[qu

ote=Vierailija]Semmoisia naisia on suomen maa täynnä. Vai kumpiko sukupuoli sinkkuna ollessaan pitää kodistaan huolta ja kumpi ei? Kummalla käy äiti siivoamassa yleisesti ottaen? Kumpi vaihtaa käsipyyhkeet säännöllisesti ja kummallakos ei ole kun yksi koppurainen pyyhe olemassa koko taloudessa?

Naisethan ne on jotka sinkkunakin pitävät kodin kunnossa ja laittavat sitä kotiruokaa, miehet eivät välttämättä huolehdi näitä perusasioita jos ei ole motivaattoria elämässä eli naista. Joten, ei helmiä sioille. Miksi naisen pitäisi haluta hoitaa miehen taloutta kun mieskään ei halua sitä hoitaa ollessaan yksin? Aina saa ihmetellä miten jotkut miehet selviävät läpi elämän, eikö pysty katsomalla oppimaan esim miten äiti on lapsuuden kodissa välillä pessyt sen vessan tai vaihtanut ne pyyhkeet? Hiipuuko aivosolut kun muuttaa äitin helmoista pois? Ennenkuin vaatii muilta mitään pitää varmistaa että pystyy antamaan sitä mitä itse vaatii.

Naisen on myös helppo yksinollessaan tykätä siitä kodin kunnossa pidosta kun siellä on oikeesti vaan ne omat jäljet siivottavana. Nainen kun käyttää astioita, hän tietää että hänen ne on myös tiskattava. Mies kun käyttää astioita, keittiö saa ihan vapaasti homehtuna tiskivuorineen. Jokainen teistä on varmasti nähnyt tai kuullut ainakin yhdestä sinkkumiehestä jolla ei ole yhtään puhdasta astiaa ja kaikki vaan homehtumassa keittiön tiskialtaassa. Joten miehillä tämä on yleisempää siitä ei pääse yli eikä ympäri.[/quote]

Ei kaikki miehet tuollaisia ole. Ja ne jotka on, jää helposti yksin. Kyllä nainen osaa tehdä päätelmät villakoirista, tiskivuoresta ja koppuraisesta pyyhkeestä. Ne on merkkejä avuttomuudesta ja jälkeenjääneisyydestä ja kumpikaan ei ole viehättävä piirre miehessä. Ihan minimivaatimus naisen kiinnostukselle on se että mies on pystyvä ja pärjäävä aikuinen joka osaa pitää itsestään huolta.

Vierailija
695/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseasiassa. Kyllä sellaisia naisia on, tunnen muutama romani perhettä. Mutta siellä erona on se, että se mies oikeasti ja aidosti arvostaa sitä kodin siisteyttä eikä todellakaan omalla toiminnallaan aiheuta h*lvetillisiä sotkuja siellä kotona. Romani miestä siistimpää miestä en tiedä enkä tunne. Moni heistäkin kyllä tekee kotitöitä, että ei sen puoleen. Heidän kulttuurissa se siisteys on niin iso arvo ja kunnia asia sekä miehelle että naiselle, että molemmat osallistuu siihen että koti ja ympäristö on siisti. Minun kaverin vanha romani ukki täytti aina tiskikonetta keittiössä kaikessa hiljaisuudessa, vaikka vanhaan aikaan sekin kuului "vain naisten hommaksi" mutta silti hän sitä teki. Monesti olen näissä tunteissani romaniperheissä myös nähnyt, että jos terassille on eksynyt vaikka lehtiä tai tupakan tuhkaa, niin mies se on ekana joka tarttuu harjan varteen ja kiireesti lakaisee ne pois. Mutta nämä on kai niitä kulttuuri eroja, mihin kukakin on kasvatettu. Tiedän vain että tuntemani romani naiset, jotka saattavat tehdä vaikka päivällä töitä lähärinä, sanovat että kodin kunnossa pito ei tunnu raskaalta silloin kun se on kaikkien yhteinen päämäärä. Se on hieno asia tuossa kulttuurissa, tässä ei tarvitse alkaa käydä läpi mitä mätiä kohtia siinä kulttuurissa on, vaan tässä vastattiin ap n kysymykseen. Mutta tämä ei varmaan sovi vastaukseksi koska he edustaa eri kulttuuria kun ap joten ei lasketa.

Vierailija
696/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tule koskaan ymmärtämään joidenkin miesten ymmärtämättömyyttä siitä että nainen ei ole olemassa vain niitä varten. Ihmettelen aina missä tynnyrissä nämä miehet ovat kasvaneet, ja mitkä omituiset vanhemmat (ja varmaan koko suku) niillä on täytynyt olla.

Pelottavampaa vielä, että aikovat kasvattaa lapsensa kaltaisikseen. Pojistaan päivittäisessä arjessa uusavuttomia, jotka eivät osaa laittaa ruokaa ja pestä pyykkiään vaan ovat riippuvaisia naisista. Onneksi sentään peruskoulu pitää huolen kaikista opettamalla kotitaloutta ja tekstiili- sekä teknisiä töitä, vaikka vanhemmat yrittäisivät syöttää kapea-alaisesti teoriaansa miesten/naisten töistä.

No, näiden pojat jää yksin ellei tilillä ole miljoonia. Ehkä se on hyväkin. Ei kaikkien tarvitse jatkaa sukua ja typeriä alistavia perinteitä.

Vierailija
697/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tämän ekä muidenkaan palstojen totaalista vihaa ihan mitä tahansa kohtaan.

Miten se että ei hyväksy kotitöiden epätasaista jakautumista tai tämän mallin opettamista lapsille on vihaa tai vihaamista?

Miten käännätte sen niin?

Vierailija
698/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella edelleen ne roolit on juuri niin, että nainen on kotona lapset hoitamassa ja tekee pääasiassa kotityöt, mutta sitä ei saa myöntää. Ihan samalla tavalla nainen etsii miestä, joka tekee ”miehen työt” ja tuo turvaa, mutta sitä pidetään nyky-yhteiskunnassa heikkoutena. Älä siis huoli, todellisuus on sun puolella, somessa pitää voimaantua 🤫

Ei ole tavallista. Poikkeuksena pikkulasten vanhemmat. Silloinkin ongelma on raha, harva mies haluaa elättää naista edes lyhyttä hoitovapaata vaan sitäkin varten naisen pitää itse säästää rahaa työssä ollessaan.

Mitä perinteisiä rooleja kaipaavat miehet haluavat on nainen, joka tekee kotityöt, mutta jjota miehen ei tarvitse elättää.

”Elättää” koska jos on yhdessä päätetty, että äiti jää kotiin, ei se ole elättämistä vaan yhteistä taloudenhoidon suunnittelua. Ja tällöin yleensä sillä äidilläkin on säästöjä esim.

Jos nainen jää kotiin, hänen pitää elää siitäkin huolimatta ettei tienaa. Perinteisiä rooleja vaalivat miehet eivät halua elättää kotona olevaa naista. Oletus on kuten sinulla, että sillä "naisella on säästöjä".

Miehen ei kuulu maksaa näiden sankareiden mielestä naiset kotona olemista. Mistähän he luulevat tällaisia rahaa tarvitsemattomia naisia löytyvän?

Voi kuule, mieskäsityksesi on ajalta kun naiset eivät käyneet töissä. Nykyään miehet arvostavat sitä, että nainen jää kotiin omasta urasta huolimatta. Tällöin asia ätetään yhdessä ja sillä naisella on väkisinkin säästöjä.

Hyvin harva uranainen jää kotiin ja silloin miehellä on vielä kovemman profiilin ura. Useimmat kotiäidit on matalapalkka-aloilta eikä heillä mitään isompia säästöjä ole. Tyypillisesti suurten tuloerojen perheitä joissa mies todellakin maksaa kaiken.

Ei miuten pidä paikkaansa. Nimenomaan ne, joilla on siihen varaa, jää kotiin nykypäivänä.

Tämä ei ole totta. Kotiäitejä on kaikkein eniten köyhissä ja kouluttamattomissa. Korkeasti koulutetut miehet ovat koulutettujen naisten kanssa ja molemmat käyvät töissä.

Ehkä sun elämässäsi. Meidän ympärillämme kotiin ovat jääneet vain korkeastikoulutetut ja hyvin tienaavat naiset.

Olen eri, mutta ei se ole mikään "sun elämässäsi" vaan ihan tilastollista faktaa. Sinä yrität nyt jonkun oman agendasi takia selittää mustaa valkoiseksi. Oikeasti kotiin jäävät uranaiset on erittäin harvinaisia. Se on vain harvoin taloudellisesti järkevää ja sitä paitsi hyvin harva etenee hyväpalkkaiseen työhön puolivahingossa, ilman että se ura ja eteneminen merkitsee mitään.

Miksi kotiin jääminen esim. yksityisyrittäjälle tarkoittaisi uran etenemisen tyssäämistä? Ja eiköhän nämä ole valinneet miehen, jolla on myös hyväpalkkainen työ, jolloin tuo ”taloudellisesti järkevää” on ihan höpöä.

No ei vaadi sit enää, kun se menestyy. Teen töitä nyt, kun lapset on jo koulussa, silloin kuin haluan.

Miksi väheksyt itseäsi?

Mikään yritys, joka tuottaa, ei pyöri sillä, että harrastat satunnasti työntekoa. Ei sellaista ole.

Toki, jos ei ole tarvetta yrityksen tuotolle ja mies spondoroi. Onhan näitäkin, joissa yritys maksaa, tuottaa tappiota ja mies nämä iloisesti maksaa. Rouvan harrastuksesta onkin hyvä maksaa.

Voi kuule, kun olet korkeasti koulutettu alasi ammattilainen, voit tehdä töitö firmassasi silloin kun sanot joo pyydettäessä. Mieheni ei millään tavalla liity firmaani, hän ei maksa mitään töihini liittyvää vaan kaikki on kotiinpäin. Teen töitä 170€/h-700€/3h silloin kun haluan. Katsopas kun nainenkin saattaa olla ammattilainen sen lisäksi, että on äiti ja vaimo.

Mikä tämä työsi on?

Eikö firmasi hoito vaadi muuta kuin sen kolmen tunnin työn joskus? Et lue sähköposteja, huolehdi suhteista, markkinoi ym? Et pidä yllä ammattitaitoasi, kouluttaudu tai valmistaudu työhön?

Hoi tuntipalkat tuntuu isolta, mutta eihän niistä paljoa jää, kun maksat yrittäjän muut kulut. Tämän toki tiesitkin.

Miksi kutsut itseäsi mielummin kotiäidiksi, jos oikeasti olet yrittäjä ja teet töitä?

Minun ei tarvitse valmistautua töihini, koska osaan ne asiat. Sähköposteja tietenkin luen, muuten en pyyntöjä töihin huomaisi. Sähköposteja luen muutenkin, se ei liity työhöni. En joudu enää amrkkinoimaan itseäni, se on tehty jo kauan ennen kotiin jääntiä. Ja kutsun itseäni kotiäidiksi, koska olen sellainen. Minulla on firma, johon en 7 vuoteen tehnyt mitään ja nyt pari vuotta olen tehnyt joitakin tunteja vkossa silloin kun minulta on pyydetty johonkin mielenkiintoiseen hommaan.

Erikoinen ala. 7 vuoteen ei ole tarvinnut päivittää osaamistaan, kun osaa ne asiat. Ei edes 5 vuotta alata täysin ulkona oleminen ole muuttanut mitään.

Kuten sanoin, tienaan vallan hyvin. Se on totta, että teen sitä harrastuksena, en rahan vuoksi. Itse hoidan kaiken nyt, ennen kotiin jäämistä minulla oli kirjanpitäjä ja markkinointivastaava. Mitä tulee osaamisen päivittämiseen niin kotiäitiys on suuri osa sitä, sen lisäksi harrastukeni tukevat ammattitaitoani.

Hyvin erikoista.

Ha tienaat vallan hyvin?

Et maksa vakuutusmaksuja tai veroja? Se 170 € tarkoittaa, että saat käteen mitä?

Riippuu vuodesta mitä jää käteen, alv on nolla. Aikaa ei kulu hallinnolliseen, koska yhden hengen firma. Vakuutukset liittomaksulla. Verot maksan toki.

Minullakin on tällainen harrastus. Myyn palveluita palkkiolaskutuksena, en yrittäjänä. Ei siitä.mitään tienaa.

Ei, olen terveydenhuollon ammattilainen, joka maksaa YELit ja verot, en alvia. Ja tienaan hyvin.

Pelottavaa!

Ei minunkaan ammatissani mikään ole muuttunut urani aikana. Toki kursseja silloin tällöin ja omaksi iloksi olen käynyt, mutta ihminen on edelleen ihminen ja aivot on edelleen aivot. Mitään mullistavaa uutta ei ole saatu tietää moneen kymmeneen vuoteen.

-eri

Meille rekrytoidaan parhaillaan, keskipalkkainen tehtävä, jossa on vaatimuksena korkeakoulututkinto. Viidestä haastatteluun valitusta etukäteen vahvimmilla on henkilö, jolla on laajat verkostot ja tuore kokemus samankaltaisesta työstä, vaikka hänellä onkin vain alempi korkeakoulututkinto.

Vierailija
699/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan sitä toivoa saa, mutta nykyisin on naisella muutakin kuin kodinhoito.

Vielä 50- ja 60-luvuilla oli joka jätkälläkin varaa pitää kotirouvaa ja rouvan oli pakko olla kotona, kun niitä lapsia putkahteli. Ei ollut päivähoitoa.

Silloin toi mies palkkapussin kotiin vaimolleen, joka hoiti talouden. Mies sai tupakkarahaa tms. omiin pieniin kuluihinsa. Jos miehellä ryyppy hirtti kiinni, oli palkkapussi pahasti vajaa.... 😢

Rouva teki täyden työpäivän: koti kiilsi, lapset ja koirat kurissa, ruoat ajallaan, ompeli vaatteet, paikkasi, parsi, hoiti hyötypuutarhan, leipoi pullat, leivät, säilöi, hillosi, mehusti jne. jne. Viihdytti vielä miehenkin, halusi tai ei.

Tähän "idylliin" ei ole paluuta. Esimerkin kotirouva on nyt 90-vuotias ja saa muutaman satasen kuussa takuueläkettä.

Minä tiesin jo nuorena, että minun naisenelämäni tulee olemaan toisenlainen, opinnot, keskipalkkainen sopivasti vaativa työ, matkustelua, harrastuksia, ei lapsia, ei elikoita. Mies, joka osaa myös imuroida eikä kuole nälkään täyden jääkaapin eteen.

Anteeksi, mutta ei Suomessa koskaan ole ollut mitää " kotirouva"- kunttuuria, koska siihen ei ollut varaa. Itse olen 60- luvulla syntynyt, enkä muista ketään tuttava-, ystävä-,tai sukulaispiiristä, joja olisi ollut kotirouva. Kyllä naisten piti käydä töissä. Ja kyllä sodan käynyt, 20- luvulla käynyt isänikin teki kotitöitä. Jotenihmettelen tätä ap:ta- trollihan se on, mutta sitä, että miten tuommoisia nössyköitä löytyy, että naisen pitäisi olla kotiorja.

Vierailija
700/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi väheksyt itseäsi?

Mikä tämä työsi on?

Hyvin erikoista.

Ha tienaat vallan hyvin?

Pelottavaa!

-eri

Tämä! Luuleeko nää, että lääkärit, psykologit jne. menettää ammattitaitonsa muutamassa vuodessa?

En kyllä halua kenenkään sellaisen hoidettavaksi, joka ei ole seitsemään vuoteen päivittänyt tietojaan.

Ei ole yhtään asiantuntija-alaa, jossa ei tulisi uutta tietoa jatkuvasti.