Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia

Vierailija
12.02.2022 |

Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.

Kommentit (1292)

Vierailija
321/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella edelleen ne roolit on juuri niin, että nainen on kotona lapset hoitamassa ja tekee pääasiassa kotityöt, mutta sitä ei saa myöntää. Ihan samalla tavalla nainen etsii miestä, joka tekee ”miehen työt” ja tuo turvaa, mutta sitä pidetään nyky-yhteiskunnassa heikkoutena. Älä siis huoli, todellisuus on sun puolella, somessa pitää voimaantua 🤫

Venäjällä kenties. Suomessa ei.

Ihan Suomessa. Jos katsot ympärilläsi olevia (onnellisia) perheitä, huomaat, että näin se menee. Äitiyteen ja naiseuteen luonnollisena kuuluu hoivavietti ja sen tukahduttaminen johtaa vain ongelmiin.

Ja höpö höpö. Ei naisten keskimäärin suuremmalla hoivavietillä voi perustella muista kotitöistä luistamista. Ei se hoivavietti vessanpytyn kuuraukseen kohdistu. Se on 99% naisille ihan samaa jäätävää pakkopullaa kuin miehillekin, samoin kuin useimmat muut kotityöt, kokkausta ehkä lukuun ottamatta (mutta siitä tykkää monet miehetkin).

Ja mitä itse hoivaviettiin tulee, se lienee todellakin naisilla keskimäärin vahvempi, mutta yksilöiden väliset erot ovat tässäkin suuremmat kuin sukupuolten väliset. Henkilökohtaisesti en ikinä tekisi lapsia miehen kanssa jolla ei hoivaviettiä ole. Lapset ansaitsee kaksi lämmintä rakastavaa vanhempaa eikä mitään etäistä sohvalla mököttävää yrmyä.

Sinä siis kuvittelet, että se on joko tai? Ei ole. Nainen hoitaa suurimmanosan, ei kaikkea. Isä hoitaa lapsiaan tietenkin, lapset ei ät ole kodinhoitoa.

Hetkinen, sinä perustelet siis hoivavietillä nimenomaan siivoamista ja passaamista, et lastenhoitoa? Minä en tunne kyllä yhtäkään naista, jonka hoivavietti kohdistuisi moppiin tai tiskiharjaan. Kyllä se kohdistuu nimenomaan lapsiin jos johonkin.

Vierailija
322/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi, että molemmat siivoaa omat asuntonsa.

Olen taitava ruoanlaittaja, mutta en jokapäivä jaksaisi tehdä ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella edelleen ne roolit on juuri niin, että nainen on kotona lapset hoitamassa ja tekee pääasiassa kotityöt, mutta sitä ei saa myöntää. Ihan samalla tavalla nainen etsii miestä, joka tekee ”miehen työt” ja tuo turvaa, mutta sitä pidetään nyky-yhteiskunnassa heikkoutena. Älä siis huoli, todellisuus on sun puolella, somessa pitää voimaantua 🤫

Voisiko joku kerrankin kertoa MITÄ NE MIEHEN TYÖT ON nykyaikana? Ja ne saa mielellään olla päivittäisiä töitä kuten ne perinteiset naisten työt. Odotan innolla vastauksia.

Vierailija
324/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni joka ikinen saa toivoa sellaista naista kuin haluaa, ja mielestäni sinullakin on oikeus etsiä nimenomaan juuri sellainen nainen, joka tekee kaikki nuo asiat.

Ehkä naiset ovat vaan ärsyyntyneet siitä, että miehet saattavat ensiksi esittää, että tekevät puolet kotitöistä ja luvata vaikka mitä, mutta sitten lopulta passiivi-aggressiivisesti vierittävät kaikki kotityöt naisten niskaan. Jos sinulla on ajatus, että haluat naisen hoitavan kaiken, niin kerro myös kaikille tapailunaisille se suoraan, niin he eivät tuhlaa aikaasi sinuun. 

Minä siivoan, pyykkään ja laitan ruokaa, mutta vihaan kaiken noiden kolmen tekemistä. En todellakaan ala siivoamaan toisen perässä. Ne tehdään puoliksi, tai sitten ei olla suhteessa lainkaan. 

Et kelpaisi aloittajalle. Ei riitä, että nainen tekee kotihommia, hänen pitää tehdä niitä ilolla, sillä kotityöt eivät kunnon naiselle ole töitä laisinkaan, vaan rakkauden tekoja. 

Ja tämä on sinulle ongelma koska...?

On aika törkeää vaatia, että työtä ruvetaan kutsumaan huviksi ja sillä vilungilla itse halutaan sysätä se toiselle. 

Ihmiset saavat tykätä mistä tykkäät, ei se sulle kuulu. Ja jos naiset, jotka tykkäävät pitää kodista hyvää huolta ovat miesten suosiossa, niin sille et voi yhtään mitään.

Voi ei, etkai vaan ole T? Muistan, kun tämä kyseinen mies totesi, että "Kaikki naisethan tykkää siivoamisesta". Siis onko miehillä oikeasti sellainen ajatus, että naiset tykkäävät siivoamisesta? Se on enemmänkin sitä, etteivät he halua elää sikalassa. Kyllä jokainen jolla on varaa mielummin palkkaa ulkopuolisen siivoajan, kuin siivoaa itse. Vai oletko kuullut superrikkaiden naisten siivoavan koskaan?

No minä itse asiassa tykkäänkin siivoamisesta. Minusta on ihanaa nähdä oma käden jälki ja sitten nautiskella siitä hyvästä olosta kun olen saanut kropalleni hyötyliikuntaa, on siistiä ja sitten voin vain nauttia siitä siisteydestä ja hyvästä olosta omassa rauhassa.

Se että tykkään siisteydestä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaipaan tähän miestä ja lapsilaumaa sotkemaan kämppäni jotta saisin "nauttia lisää siivoilusta". En usko että auton rassaamisesta tykkäävät miehetkään ilahtuisivat siitä, että kaikki kaverit ja omat vanhemmat sekä anoppi tuovat autonsa heidän korjattavaksi ja ilmaiseksi tietenkin, koska "sinähän tykkäät rassailla autoja". Ja tällaistakin varmasti tapahtuu. Onko se reilua? No ei tietenkään ole.

Niinpä. Minäkin pidän siisteydestä ja siivoamisestakin. On todella kivaa, kun kotona on puhdasta ja raikasta.

Voi että, niin minäkin pidän puhtaudesta ja raikkaudesta kunhan joku muu on siivonnut!

Minä tykkään kyllä ihan itse siivoamisestakin. On mukavaa nähdä, miten kättenjälki tulee näkyviin ja paikat kohentuvat. Ihaninta on, kun vielä laittaa ruokaa ja leipoo samana päivänä niin, että koti on oikein ojennuksessa ja hoidettu. Silti en kaipaa rinnalleni ihmistä, joka ystävällisesti tarjoaisi minulle tätä herkkua omankin osansa verran heittäytyen itse sohvalle. 

Juuri näin. Minäkin rakastan kokkaamista ja pyykkäänkin mielelläni, mutten todellakaan tekisi kumpaakaan millekään itsekkäälle sohvalla makoilijalle. Kumppania pitää arvostaa, ja makoilijan kohdalla se olisi mahdotonta.

Vierailija
325/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mies, joka on suosittu naisten keskuudessa, niin kumman luulette hänen valitsevan. Sen joka tykkää siivota ja tehdä ruokaa tai sen joka ei tykkää näistä?

Vierailija
326/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kerrankin kertoa MITÄ NE MIEHEN TYÖT ON nykyaikana? Ja ne saa mielellään olla päivittäisiä töitä kuten ne perinteiset naisten työt. Odotan innolla vastauksia.

Yleensä näissä käytetään esimerkkinä jotain ikivanhaa puulämmitteistä ja alvariinsa korjailtavaa omakotitaloa landella. Metsätyöt pitää hoitaa ja koko suvun autot korjata omalla autopajalla. Tavallisen kaupunkilaisen elämään soveltuvia esimerkkejä on tarjota vain vähän. Ne on luokkaa vaihdan sulakkeen ja auton renkaat.

Vierailija
327/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kullakin on oma makunsa. Minä olen aina ollut sinkku ja tehnyt - ja osannut tehdä - omin voimin kaiken tarpeellisen. Tarvitsisin miestä vain seksiin, ja vaikka seksi onkin mahtavaa puuhaa, sitä saadakseen ei kannata ryhtyä ihan mihin tahansa kauppoihin ja kompromisseihin.

Tässäkin ketjussa mainitut nikkaroinnit ja korjaukset ovat juuri niitä hommia, joita teen oikein mielelläni, mutta taas ruoanlaiton ja kodinhoidon luovuttaisin jollekulle muulle. Miten onkin päässyt käymään niin, että juuri kivoimmat hommat ovat luisuneet "perinteisiksi miesten töiksi"?

Olin sinkkuvuosinani samanlainen. Korjasin itse pyykinpesukoneen vian, vuotavan wc-pötön, tukkiutuneen putken ja likakaivon. Suurinosa näistähän johtuu pääosin orgaanisesta tukkeesta, pl. pinni pesurummussa. Ruuanlaittaminen mua ei kiinnostanut ja viikkosiivouksen tein, koska noh, onhan se mukamapi asua siistissä asunnossa.

Nykyinen puolisoni tykkää meillä tehdä ruokaa ja hoitaa samalla keittiön riskeineen. Minä hoidan sitten pyykit ja mitä liittyy pesuhuoneeseen. Yhdessä tehdään viikkosiivous ja muut kodin askareet huonekalujen entisöinnistä lähtien.

Meillä ei tule koskaan kotitöihin liittyvää kinaa, koska kotityöt jakautuvat tasapuolisesti. Molemmat tuo myös palkkaa talouteen ja yhteinen taloustili jakautuu kulujen suhteessa, loput on omia.

Olemme kaksi tasavertaista ihmistä, joiden vastuu talouden hoitamisesta perustuu kulutukseen (puoliso syö enemmän) sekä siihen, mikä on vähemmän mukana tai jopa ihan mukava kotityö. Molemmat osallistuu kuin jää enemmän molemmilla aikaa esim. opiskeluun töiden ohella.

Vierailija
328/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mites naiset sitten sellainen, että tuleeko viikonloppuisin tehtyä perheelle ruokaa ja vähän panostettua siivoukseen?

Jos miehen kanssa yhdessä tehdään kotitöitä ja ruokaa niin entä viikonloppu?

Olen muuten sitä mieltä että miehen vastuulle kuuluu lasten koulunkäynti. Miehen tehtävä on seurata mitä kaikkea propagandaa lapsille opetetaan koulussa. Oletan, että suurin osa ymmärtää miksi tämä ei ole naisen tehtävä...

On aina ikävä huomata että edes valtavan hyvä koulujärjestelmämmekään ei pysty kuromaan sitä valtavaa takamatkaa kiinni joka kaltaisillasi syntymässä on saatu.

Vierailija
329/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska se on vastoin kaikkea sitä miten äärifeministi ajattelee. Äijä se naisen olla pitää.

Vierailija
330/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on mies, joka on suosittu naisten keskuudessa, niin kumman luulette hänen valitsevan. Sen joka tykkää siivota ja tehdä ruokaa tai sen joka ei tykkää näistä?

99% tapauksista sen, jolla kaunein naama ja isoimmat tissit. Ja sattumoisin se ei yleensä ole se nöyrin kotipiika, koska näillä naisillakin on ottajia joka sormelle. Ei niiden tarvitse alistua ketään passaamaan päästäkseen naimisiin. Sitten on se 1% joka ottaa mieluummin vaatimattoman näköisen kävelevän kodinkoneen (ja käy vieraissa niiden kaunotarten kanssa).

Vierailija
331/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan Suomessa. Jos katsot ympärilläsi olevia (onnellisia) perheitä, huomaat, että näin se menee. Äitiyteen ja naiseuteen luonnollisena kuuluu hoivavietti ja sen tukahduttaminen johtaa vain ongelmiin.

Ja höpö höpö. Ei naisten keskimäärin suuremmalla hoivavietillä voi perustella muista kotitöistä luistamista. Ei se hoivavietti vessanpytyn kuuraukseen kohdistu. Se on 99% naisille ihan samaa jäätävää pakkopullaa kuin miehillekin, samoin kuin useimmat muut kotityöt, kokkausta ehkä lukuun ottamatta (mutta siitä tykkää monet miehetkin).

Ja mitä itse hoivaviettiin tulee, se lienee todellakin naisilla keskimäärin vahvempi, mutta yksilöiden väliset erot ovat tässäkin suuremmat kuin sukupuolten väliset. Henkilökohtaisesti en ikinä tekisi lapsia miehen kanssa jolla ei hoivaviettiä ole. Lapset ansaitsee kaksi lämmintä rakastavaa vanhempaa eikä mitään etäistä sohvalla mököttävää yrmyä.

Sinä siis kuvittelet, että se on joko tai? Ei ole. Nainen hoitaa suurimmanosan, ei kaikkea. Isä hoitaa lapsiaan tietenkin, lapset ei ät ole kodinhoitoa.

Hetkinen, sinä perustelet siis hoivavietillä nimenomaan siivoamista ja passaamista, et lastenhoitoa? Minä en tunne kyllä yhtäkään naista, jonka hoivavietti kohdistuisi moppiin tai tiskiharjaan. Kyllä se kohdistuu nimenomaan lapsiin jos johonkin.

En, vaan sitä, että lapset ja koti hoidetaan. Lapset tietysti ensin, mutta koti (ja mies) kuuluu samaan pakettiin.

Vierailija
332/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tavallista. Poikkeuksena pikkulasten vanhemmat. Silloinkin ongelma on raha, harva mies haluaa elättää naista edes lyhyttä hoitovapaata vaan sitäkin varten naisen pitää itse säästää rahaa työssä ollessaan.

Mitä perinteisiä rooleja kaipaavat miehet haluavat on nainen, joka tekee kotityöt, mutta jjota miehen ei tarvitse elättää.

Moni mies ”elättää” perheensä oikein mielellään.

Miksi kirjoitit "elättää" etkä elättää? Eikö ne mielellään elätäkään?

”Elättää” koska jos on yhdessä päätetty, että äiti jää kotiin, ei se ole elättämistä vaan yhteistä taloudenhoidon suunnittelua. Ja tällöin yleensä sillä äidilläkin on säästöjä esim.

Jos nainen jää kotiin, hänen pitää elää siitäkin huolimatta ettei tienaa. Perinteisiä rooleja vaalivat miehet eivät halua elättää kotona olevaa naista. Oletus on kuten sinulla, että sillä "naisella on säästöjä".

Miehen ei kuulu maksaa näiden sankareiden mielestä naiset kotona olemista. Mistähän he luulevat tällaisia rahaa tarvitsemattomia naisia löytyvän?

Vierailija
333/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mikään nikkaripena ole. Korjaan silti kaiken hajonneen minkä pystyn lämmityskattiloista lähtien, mutta ei siihen koskaan mitään intohimoa ole syntynyt, että sitä huvikseen tekisi. Rouva ei valita.

Vierailija
334/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se niin olekin. Miksi et itse kykene kotihommiim?

Ja taas oletus. Kyllä minä kykenen ja osaan mutta ei minun tekemisellä tunnelmaa synny, siihen tarvitaan kodinhengetär.

Voi luoja. Mitä tunnelmaa kaipaat siihen, että siivoat sotkusi ja kokkaat ruokasi itse?

Mies kaipaa rakkautta, låmpöä ja kodikkuutta ja sanot siihen noin

Se rakkaus, lämpö ja kodikkuus luodaan yhdessä. Ei yhden ihmisen voimin.

No eihän se sitä tarkoitakaan. Kyse oli uskoakseni miehen näkökulmasta, yhden ihmisen toiveista joka nyt sattui olemaan mies. Naisen osa on myös olemassa ja hän saa mieheltä vastavuoroisesti edellä mainittuja asioita. Mikä sattuu naiselle tuomaan rakkauden, lämmön ja kodikkuuden niin se riippuu naisen kaipuista

Se tuo rakkauden, lämmön ja kodikkuuden, kun toista ei pidetä passaajana. Näin yksinkertaista se on.

No entäs jos molemmat passaa (= hemmottelee) toinen toistaan?  Älä vastaa, ihan hel vetin väärinhän se mielestäsi on.

Vierailija
335/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, vaan sitä, että lapset ja koti hoidetaan. Lapset tietysti ensin, mutta koti (ja mies) kuuluu samaan pakettiin.

Ei kai nyt aikuista miestä hoivata tarvitse? Onko se jotenkin sairas tai vajaa? Siinä tapauksessa ymmärrän kyllä hyvin. Minä ajattelin nyt terveitä täysjärkisiä aikuisia, jotka kykenevät huolehtimaan itsestään ja lapsistaan.

Vierailija
336/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu. Rakasta miestä pitää kyllä hyvänä, muttei hoivaa kuin lapsia, ihan hyvästä syystä: nimittäin hoivasuhteessa ei ole seksuaalista halua. Saava osapuoli voi tietysti olla eri mieltä, mutta nainen tarvitsee miehen rinnalleen, tasaveroiseksi kumppaniksi.

Eri

Vierailija
337/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt tuollaista kommenttia missään. Sekopää mikä sekopää.

Vierailija
338/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies valitsee sen, josta mies on kiinnostunut ja joka on kiinnostunut miehestä.

Vierailija
339/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on hirveän kätevä ajattelutapa. Perustellaan omaa avuttomuutta, laiskuutta ja itsekkyyttä uskottelemalla että se toinen haluaakin siivota yksin. Se ei vaan ressukka sitä tajua.

Vierailija
340/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tavallista. Poikkeuksena pikkulasten vanhemmat. Silloinkin ongelma on raha, harva mies haluaa elättää naista edes lyhyttä hoitovapaata vaan sitäkin varten naisen pitää itse säästää rahaa työssä ollessaan.

Mitä perinteisiä rooleja kaipaavat miehet haluavat on nainen, joka tekee kotityöt, mutta jjota miehen ei tarvitse elättää.

Moni mies ”elättää” perheensä oikein mielellään.

Miksi kirjoitit "elättää" etkä elättää? Eikö ne mielellään elätäkään?

”Elättää” koska jos on yhdessä päätetty, että äiti jää kotiin, ei se ole elättämistä vaan yhteistä taloudenhoidon suunnittelua. Ja tällöin yleensä sillä äidilläkin on säästöjä esim.

Jos nainen jää kotiin, hänen pitää elää siitäkin huolimatta ettei tienaa. Perinteisiä rooleja vaalivat miehet eivät halua elättää kotona olevaa naista. Oletus on kuten sinulla, että sillä "naisella on säästöjä".

Miehen ei kuulu maksaa näiden sankareiden mielestä naiset kotona olemista. Mistähän he luulevat tällaisia rahaa tarvitsemattomia naisia löytyvän?

.....ohiksena, miksi ihmeessä tuollainen, ilmeisesti taloudellisesti riippumaton (ei elätettävä, ei työssäkäyvä) nainen ylipäätään ottaisi miehen vaivoikseen?