Michael Korsin laukut - auttamatta jo pois muodista?
Mitä mieltä? Onko MK -laukut jo auttamatta täysin pois muodista ja vanhanaikaisia? Siis ihan objektiivisesti ja karun rehellisesti ajateltuna.
Pitääköhän tässä laittaa omat MK-veskat huutonettiin ja toriin myyntiin? Jotenkin ei tee enää mieli kantaa koko merkkiä, ainakaan sellaisia yksilöitä joissa logon ja merkin näkevät sokeatkin. Vähän sama ilmiö kuin Nomination-koruilla, Burberrylla, Guessilla jne.
Kommentit (164)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:24"]
Mitä mieltä? Onko MK -laukut jo auttamatta täysin pois muodista ja vanhanaikaisia? Siis ihan objektiivisesti ja karun rehellisesti ajateltuna.
Pitääköhän tässä laittaa omat MK-veskat huutonettiin ja toriin myyntiin? Jotenkin ei tee enää mieli kantaa koko merkkiä, ainakaan sellaisia yksilöitä joissa logon ja merkin näkevät sokeatkin. Vähän sama ilmiö kuin Nomination-koruilla, Burberrylla, Guessilla jne.
[/quote]
Ainakin itselläni tulee jo ähky niistä. Kors itse on vanha pyylevä ukko, jossa ei ole mitään hottista taikaa. Hänen vaatteensa eivät ole sen häikäisevämpiä kuin muidenkaan merkkien ja se, että hän tosiaan on niin paljon julkisuudessa omalla naamallaan muistuttamassa, että supernimetkin ovat vain - todellakin - ihmisiä, tekevät merkille hallaa, poistavat siitä luksuksen auran. Kun merkki vielä jatkuvasti roikkuu zalandon alennusmyynnieissä, niin se on juuri sellaista junttien luxusta, mitä pelkäätkin sen olevan. Aivan liian kallista romuttuneeseen merkkimielikuvaan nähden. Kors saa nimensä inflaatiosta syyttää paljon itseään. Mokoma pikku papparainen.
Teinilaukuissa on niittejä ja ne on mustia. En tiedä yhtään teiniä joka suostuis kantamaan jotain beigeä Michael Korsin laukkua.
Aika puusilmä täytyy olla jos näkee siinä nuorekasta.
Tajuatko että täällä maalla ei myydä kuin jotain Anttilan tavaratalon laukkuja? Niistä pitäisi sitten valita joku laukku? Mitä suosittelet?
Jaa-a. Enpä tiedä onko in vai out, kun en seuraa muotia tai blogeja. Mulla on oma tyyli. Michael Kors laukustani en luovu, oli senn verran kallis ja tasokas laukku. Käytän sitä niin kauan kun on hyvässä kunnossa, jos kestää vuosikymmeniä, niin hyvä. Laadukas nahkalaukku, todella laadukas vetoketju. aivna huipputuote. En ole katsonut onko muilla vastaavia laukkuja. On niin paljon muutakin ajateltavaa elämässä. Tykkään pukeutua hyvin ja tyylikkäästi, mutta trendit ei kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 13:02"]
Joo sehän nyt on ihan massaa ylipäänsä käyttää laukkua. Kaikillahan on jonkinlainen laukku! Paras kantaa tavarat vaan käsissä.
[/quote]
....tai muovipussissa.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:40"]
Kun jostakin halutusta merkkituotteesta tulee massaa, se menettää statuksensa. Valitettavasti. :(
Kannattaa sijoittaa pari sataa enemmän ja ostaa ihan oikea MERKKIlaukku, ei mitään pikkutyttöjen muotivillitystä.
[/quote]
En ole nähnyt ainuttakaan alle 40-vuotiasta jolla olisi tuo laukku. Kyllä ne ovat ihan vanhempien aikuisten naisten laukkuja, edes kolmekymppiset eivät niitä pidä, teineistä nyt puhumattakaan.
[/quote]
Mä taas olen nähnyt käytännössä vain teinityttöjä ja alle kolmekymppisiä, jotka käyttävät näitä MK-laukkuja. Ja sitten on tietysti aina ne muutamat epätoivoiset keski-ikäiset, jotka luulevat olevansa nuorekkaita ja muodikkaita kantaessaan massalaukkua suurella ylpeydellä. Tämä tilanne siis PK-seudulla, maaseutupitäjissä voi olla vielä eri juttu.
[/quote]
No täällä 'maalla' niitä näkyy koulutytöillä, Helsingissä myös tavallisilla aikuisilla naisilla, jotka eivät varmaan hirveästi merkkejä mieti, kunhan ostavat hyvälaatuisen nahkalaukut järkevään hintaan.
Nolompia minusta ovat naiset, jotka ostavat tuhansien eurojen laukkuja vain koska luulevat niiden ole sen jollain tavalla muiden laukkujen yläpuolella.
Korsin laukut ovat kyllä laadukasta NAHKAA eikä muovia kuten vuittonit!
Myin omani talvella (nahkainen musta hamilton eli ei mikään muovilaukku) koska niitä näkyi kaikilla. Nyt ostan vain (nahkaisia) mulberryjä. Ajattomampi ja hillitympi. Yksi LV laukkukin on mutta siihen en kyllästynyt vaikka niitäkin näkee liikaa - aitoina ja feikkeinä.
Kun ehdottelette vaihtoehtoja Korsille, niin olisiko mahdollista pysytellä samassa hintaluokassa? Noi Pradat ja MiuMiut taitaa maksaa vähän enemmän.
Helkkarin hyvin tiivistetty kirjoittajalta nro 11, suorastaan pakko kompata!
Sitähän se MK juuri on! " Junttien luxusta"!
Eteläisessä Suomessa ollaan jo pikkuhiljaa siirrytty uuteen vaiheeseen, muu Suomi seuraa vielä perässä parin vuoden viiveellä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 13:10"]
Kun ehdottelette vaihtoehtoja Korsille, niin olisiko mahdollista pysytellä samassa hintaluokassa? Noi Pradat ja MiuMiut taitaa maksaa vähän enemmän.
[/quote]
Ralph Lauren on hyvä
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:41"]
Kun jostakin halutusta merkkituotteesta tulee massaa, se menettää statuksensa. Valitettavasti. :(
Kannattaa sijoittaa pari sataa enemmän ja ostaa ihan oikea MERKKIlaukku, ei mitään pikkutyttöjen muotivillitystä.
[/quote]
Onko suosituksia merkeistä?
[/quote]
Kannattaa sijoittaa klassiseen, täysnahkaiseen ja käytettävyydeltään loppuunmietittyyn laukkuun. Kestää aikaa ja kulutusta, kehtaa pitää tilaisuudesta riippumatta eikä ole pelkoa, että kymmenen samanlaista tulee jokaisella kauppareissulla vastaan.
Monelta premiummerkiltä löytyy tosi hyviä vaihtoehtoja. Kannattaa sovittaa ja etsiä omaa suosikkiaan. Hyviä merkkivaihtoehtoja joilta kannattaa omaa laukkuklassikkoa metsästää on esim. YSL, Mulberry, LV:n nahkaiset, Prada, Miu Miu (vähän tosin jo rajalla)... Suomalaisiakin merkkejä kannattaa harkita: esim. LUMI-merkiltä löytyy tosi hyviä vaihtoehtoja, suorastaan itse yllätyin! Marimekon laukkuihin olen puolestani pettynyt, tuntuu että taso ja laatu on laskenut aiemmilta vuosilta. :(
[/quote]
No vähän höpöä tämä. Kyllä jollain kolmella sadalla saa laukuissa ihan laatua. Esim Ralph Laurenin Lauren-mallisto on täysnahkaista, hyvää ja kestävää. Eikä niitäkään niin montaa ole, että kaikki heti tunnistaisivat minkä vuoden muotilaukku olisi. Itselläni on 10 v vanha Lumi-laukku, jota ei ihan tolkuttomasti ole käytetty, mutta kyllä nahkakengän kuluu. Joten mitään loppuelämän investointia ei käyttöesineestä saa. Omakin maku muuttuu. Nuo luettelemasi ulkomaiset brändit ovat kalliita luksusmaineensa takia, ei ylivertaisen laatunsa.
Tässä on se miesten ja naisten ero. Naiset kantaa laukkua koska se on in. Ei sen takia että siellä kannettaisiin tavaraa jota tarvitsee. Miehet ostaa laukun joka sopii käyttötarkotukseen ja kestää.
[/quote]
[/quote]
Kannattaa sijoittaa klassiseen, täysnahkaiseen ja käytettävyydeltään loppuunmietittyyn laukkuun. Kestää aikaa ja kulutusta, kehtaa pitää tilaisuudesta riippumatta eikä ole pelkoa, että kymmenen samanlaista tulee jokaisella kauppareissulla vastaan.
Monelta premiummerkiltä löytyy tosi hyviä vaihtoehtoja. Kannattaa sovittaa ja etsiä omaa suosikkiaan. Hyviä merkkivaihtoehtoja joilta kannattaa omaa laukkuklassikkoa metsästää on esim. YSL, Mulberry, LV:n nahkaiset, Prada, Miu Miu (vähän tosin jo rajalla)... Suomalaisiakin merkkejä kannattaa harkita: esim. LUMI-merkiltä löytyy tosi hyviä vaihtoehtoja, suorastaan itse yllätyin! Marimekon laukkuihin olen puolestani pettynyt, tuntuu että taso ja laatu on laskenut aiemmilta vuosilta. :(
[/quote]
Nuo Pradat ja Mulberryt on vaan ihan todella todella kalliita. Saa aika kauan säästää että saa sellaisen unelmien laukun itselleen. Itse jouduin tyytymään Ralph Laureniin.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:40"]
[/quote]
En ole nähnyt ainuttakaan alle 40-vuotiasta jolla olisi tuo laukku. Kyllä ne ovat ihan vanhempien aikuisten naisten laukkuja, edes kolmekymppiset eivät niitä pidä, teineistä nyt puhumattakaan.
[/quote]meidän lukiossa joka toisella tytöllä on suunnillee tuo merkkilaukku
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 13:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Nuo Pradat ja Mulberryt on vaan ihan todella todella kalliita. Saa aika kauan säästää että saa sellaisen unelmien laukun itselleen. Itse jouduin tyytymään Ralph Laureniin.
[/quote]
Ralph Laurenin laukut ovat Mulberryä helposti kymmenen kertaa kalliimpia. Lauren merkki Ralph Laurenilla on edullinen ja minusta ihan hyvä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 13:13"]
Tässä on se miesten ja naisten ero. Naiset kantaa laukkua koska se on in. Ei sen takia että siellä kannettaisiin tavaraa jota tarvitsee. Miehet ostaa laukun joka sopii käyttötarkotukseen ja kestää.
[/quote]
Joo... ja autonkin ostaa varmasti aina vain sen vuoksi, että kestää... kun miehet on niin fiksuja... eikä ikinä missään, koskaan tuhlaa rahaa pelkkiin mielikuviin... joo... näin... miehen... itsensä.... märissä... unissa... itsestään maailmankaikkeuden älykkäimpänä ja rationaalisimpana olentona...
[/quote]
Eikös ketjussa ollutkin puhetta, että kannattaa kerralla sijoittaa se pari sataa euroa enemmän ja ostaa ihan oikea merkkilaukku. Tajuaahan sen sokea Reettakin, että tietysti ollaan eri hintaluokassa. Mieluummin yksi hyvä ja ajaton kuin kolme semi-halpaa massakassia. Mutta aina tietysti on niitä, jotka haluavat ostaa muka-tyylikkään muka-merkkilaukun ja tärkein ostoa johdatteleva peruste on mahdollisimman halpa hinta...
Mä ostan ja pidän sellaisia laukkuja, joista itse pidän. Oli merkki tai ei. Raja se on mullakin mitä laukusta suostun maksamaan. Mulla on pari MK feikkilaukkua ja muutama muukin ns merkkifeikki löytyy. Olen ostanut ne siksi et mä tykkään niistä.
Juuri tulin matkalta ja ostin 4 laukkua. 1 merkitön. Yhdessä ostamassani laukussa killuu isolla se "merkki". Se pisti silmään, mutta tutkailtuani asiaa ennen ostia niin sen sai helposti napsaistua pois.
Olen myös hyvin pärjännyt reissuilla matkalaukuilla, jotka ovat maksaneet 40-100€. En vain pysty, enkä halua ostaa jotain Samsonitea tai Rimowa ja maksaa useita satoja euroja.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 13:20"]
[/quote]
Eikös ketjussa ollutkin puhetta, että kannattaa kerralla sijoittaa se pari sataa euroa enemmän ja ostaa ihan oikea merkkilaukku. Tajuaahan sen sokea Reettakin, että tietysti ollaan eri hintaluokassa. Mieluummin yksi hyvä ja ajaton kuin kolme semi-halpaa massakassia. Mutta aina tietysti on niitä, jotka haluavat ostaa muka-tyylikkään muka-merkkilaukun ja tärkein ostoa johdatteleva peruste on mahdollisimman halpa hinta...
[/quote]
Ei se laatu sen kalliin brändin mukana enää oikeasti nouse, eikä sinun makusi ole ikuisesti sama. 300-400 euron hintaluokassa saa hyviä aitoa nahkaa olevia kivoja laukkuja, eikä kaikkien tarvitse päteä merkillä.
Hyviä kohtuuhintaisia merkkejä, joilla aitoa nahkaa on vaikka Longchamp, Lauren Ralph Lauren, Furla jne
[/quote]
[/quote]