Michael Korsin laukut - auttamatta jo pois muodista?
Mitä mieltä? Onko MK -laukut jo auttamatta täysin pois muodista ja vanhanaikaisia? Siis ihan objektiivisesti ja karun rehellisesti ajateltuna.
Pitääköhän tässä laittaa omat MK-veskat huutonettiin ja toriin myyntiin? Jotenkin ei tee enää mieli kantaa koko merkkiä, ainakaan sellaisia yksilöitä joissa logon ja merkin näkevät sokeatkin. Vähän sama ilmiö kuin Nomination-koruilla, Burberrylla, Guessilla jne.
Kommentit (164)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:40"]
Kun jostakin halutusta merkkituotteesta tulee massaa, se menettää statuksensa. Valitettavasti. :(
Kannattaa sijoittaa pari sataa enemmän ja ostaa ihan oikea MERKKIlaukku, ei mitään pikkutyttöjen muotivillitystä.
[/quote]
Ootko sokee?
En ole nähnyt ainuttakaan alle 40-vuotiasta jolla olisi tuo laukku. Kyllä ne ovat ihan vanhempien aikuisten naisten laukkuja, edes kolmekymppiset eivät niitä pidä, teineistä nyt puhumattakaan.
[/quote]
Tälläistä laukkujen kyttääjiä ei ole missään muualla kuin Suomessa.
Ostin MK:n Selma-laukun alesta, koska olen etsinyt yksinkertaista mustaa nahkalaukkua. Minua ei jaksa kiinnostaa, onko MK muodissa vai ei, en ole muutenkaan merkkiuskollinen. Hyvä laukku on kuitenkin ollut, saffianonahkaan ei saa käytönjälkiä millään.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:20"]
Tälläistä laukkujen kyttääjiä ei ole missään muualla kuin Suomessa.
[/quote]
Et ilmeisesti ole juurikaan käynyt Suomen ulkopuolella? Kyllä niitä nimittäin on. Ihan samanlaisia.
Mä en osta luiskia ja MK:ta just siks, et ne on massaa. Omistan kyl yhen Burberryn, mut sitä ei tunnista Burberryksi koska se on musta ja rock. Ostan laukkuja jotka sopii mulle, joihin mahtuu mun tavarat ja joita ei oo kaikilla. Hinta pitää olla 50-500 euroa, kallimpaan mulla ei oo rahaa.
Tiesittekö mitä naisen käsilaukun sanotaan symbolisoivan? Vähän samaa ku miehen nenän miehellä...
Merkkilaukut ovat 2010-luvun naurettavin muoti-ilmiö, hakkaa 80-luvun olkatoppaukset mennen tullen. Viimeksi näin kyllä niitä kirppiksellä niin monta, että päättelin huippuajan olevan jo ohi useammaltakin merkiltä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:28"]
Mä en osta luiskia ja MK:ta just siks, et ne on massaa. Omistan kyl yhen Burberryn, mut sitä ei tunnista Burberryksi koska se on musta ja rock. Ostan laukkuja jotka sopii mulle, joihin mahtuu mun tavarat ja joita ei oo kaikilla. Hinta pitää olla 50-500 euroa, kallimpaan mulla ei oo rahaa.
Tiesittekö mitä naisen käsilaukun sanotaan symbolisoivan? Vähän samaa ku miehen nenän miehellä...
[/quote]
Mulla on varmaan sitten kymmeniä eri värisiä ja kokoisia pilluja. Osa on kalliita, osa halpoja. Osa on kuluneita, osa uusia. Osa on nahkaa, osa muovia.
Joo, eiväthän ne MK:t enää mitään tyylikkäitä tai haluttavia ole. Ilmeisen "muodikkaita" kyllä, jos ottaa huomioon näkyvyyden katukuvassa ja sen, että lähes jokaisella sellainen massatuote jo itsellään on. Kun jostakin asiasta tulee niin yleinen ja saavutettava, että se on jokaisella tikkakoskelaisella mökin muorilla, hupenee luxusvaikutelma koko brändistä. Se juuri on nyt tapahtunut MK:lle.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 16:06"]Joo, eiväthän ne MK:t enää mitään tyylikkäitä tai haluttavia ole. Ilmeisen "muodikkaita" kyllä, jos ottaa huomioon näkyvyyden katukuvassa ja sen, että lähes jokaisella sellainen massatuote jo itsellään on. Kun jostakin asiasta tulee niin yleinen ja saavutettava, että se on jokaisella tikkakoskelaisella mökin muorilla, hupenee luxusvaikutelma koko brändistä. Se juuri on nyt tapahtunut MK:lle.
[/quote]
Mikä siinä "luxusvaikutelmassa" on tärkeää? Oma MK:ni ei mielestäni ole mitenkään erityisen luxus, kunhan ihastuin laukun muotoon ja väriin. Sama se olisiko ollut MK tai Furla tai mitä ikinä näitä nyt onkaan, tai ihan vaan perus OIS.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 16:06"]Joo, eiväthän ne MK:t enää mitään tyylikkäitä tai haluttavia ole. Ilmeisen "muodikkaita" kyllä, jos ottaa huomioon näkyvyyden katukuvassa ja sen, että lähes jokaisella sellainen massatuote jo itsellään on. Kun jostakin asiasta tulee niin yleinen ja saavutettava, että se on jokaisella tikkakoskelaisella mökin muorilla, hupenee luxusvaikutelma koko brändistä. Se juuri on nyt tapahtunut MK:lle. [/quote] Mikä siinä "luxusvaikutelmassa" on tärkeää? Oma MK:ni ei mielestäni ole mitenkään erityisen luxus, kunhan ihastuin laukun muotoon ja väriin. Sama se olisiko ollut MK tai Furla tai mitä ikinä näitä nyt onkaan, tai ihan vaan perus OIS.
[/quote]
Hyvä sulle!
Useimmat Korsin ostajat ostavat laukkunsa kuitenkin ensisijaisesti siksi, että se on Kors. Ikään kuin se olisi "se juttu" ja alkuperäinen syy kassin hankinnalle. Harva menee ostamaan laukkua ja valitsee Korsin pelkästään sen laadukkuuden tai ulkonäön vuoksi. Useimmat menevät ostamaan nimenomaan Michael Korsin laukkua riippumatta sen laadusta tai ulkonäöstä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 16:06"]Joo, eiväthän ne MK:t enää mitään tyylikkäitä tai haluttavia ole. Ilmeisen "muodikkaita" kyllä, jos ottaa huomioon näkyvyyden katukuvassa ja sen, että lähes jokaisella sellainen massatuote jo itsellään on. Kun jostakin asiasta tulee niin yleinen ja saavutettava, että se on jokaisella tikkakoskelaisella mökin muorilla, hupenee luxusvaikutelma koko brändistä. Se juuri on nyt tapahtunut MK:lle. [/quote] Mikä siinä "luxusvaikutelmassa" on tärkeää? Oma MK:ni ei mielestäni ole mitenkään erityisen luxus, kunhan ihastuin laukun muotoon ja väriin. Sama se olisiko ollut MK tai Furla tai mitä ikinä näitä nyt onkaan, tai ihan vaan perus OIS.
[/quote]
Hyvä sulle!
Useimmat Korsin ostajat ostavat laukkunsa kuitenkin ensisijaisesti siksi, että se on Kors. Ikään kuin se olisi "se juttu" ja alkuperäinen syy kassin hankinnalle. Harva menee ostamaan laukkua ja valitsee Korsin pelkästään sen laadukkuuden tai ulkonäön vuoksi. Useimmat menevät ostamaan nimenomaan Michael Korsin laukkua riippumatta sen laadusta tai ulkonäöstä.
[/quote]
Ehkä sitten niin. Voi niitä.
Ainakin nykyään niitä näkee ihan liikaa. Harmittaa vietävästi, omistan Hamiltonin. Olen ostanut monta vuotta sitten, tosi hyvässä kunnossa. Mutta, on niin massaa koko MK, että maku mennyt.
Muovilaukkuja, joissa on liikennemerkin kokoinen kultainen merkkilätkä, jossa on jonkun homoelostelijan nimikirjaimet. Pliis, hei. Hyvää makua ne ei ainakaan edusta!
Mun mielipide. Ihan rehellisesti, sori jo etukäteen jos loukkaan korsolaisten yh-mammojen ja perähikiäläisten teinityttöjen herkkiä tunteita. Michael Korsista on tullut muutamien viime vuosien aikana lähinnä säälittävien pyrkyreiden laukkumerkki. Muka-tyylikäs, muka-kallis, muka-persoonallinen, muka-arvokas, muka-muka-muka.
Mut täysin en Korsia merkkinä silti dumaisi, Michael Korsin vaatteista ja kenkäpuolelta löytyy vielä paljon hyvää ja yksilöllistäkin. Mut ne isoilla kultakilluttimilla varustetut neliölaukut, yack, so lasta season. Please get yourself a personality!
Kun jostakin halutusta merkkituotteesta tulee massaa, se menettää statuksensa. Valitettavasti. :(
Kannattaa sijoittaa pari sataa enemmän ja ostaa ihan oikea MERKKIlaukku, ei mitään pikkutyttöjen muotivillitystä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:40"]
[/quote]
Onko suosituksia merkeistä?
Kävin Zalandosta (kiitos vinkistä joku teistä aiemmista kirjoittajista!) katsomassa näitä Korsin laukkuja ja se mikä yllätti positiivisesti, oli halpa hinta! Oikeasti! Olen luullut että Mk:t olisivat kalliita, mutta nehän onkin vaan parinsadan euron hintaisia. Sillä hinnalla voi hyvinkin ostaa laukun vaikkei aktiivisesti käyttäisikään tai vaikka arvo laskisi, eihän se kauhean korkea ole alunperinkään ollut!
Mä ihan aidosti olen tähän asti luullut (ja en siis ole ikinä käyttänyt tai ostanut Korsia), että Korsin laulut olisivat 500-1000 euron välimaastossa. Erityisesti kun merkin vaatteet on hinnoiteltu niin yläkanttiin.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 13:05"]Teinilaukuissa on niittejä ja ne on mustia. En tiedä yhtään teiniä joka suostuis kantamaan jotain beigeä Michael Korsin laukkua.
Aika puusilmä täytyy olla jos näkee siinä nuorekasta.
Tajuatko että täällä maalla ei myydä kuin jotain Anttilan tavaratalon laukkuja? Niistä pitäisi sitten valita joku laukku? Mitä suosittelet?
[/quote]
Näimpä!! Parilla lestalla oon nähny laukun. Muut teinit tyytyy niihin mitä saa kaupungin ainoasta vaateliikkeestä (x-globe )
Ainakin mun arvomaailmassani Michael Kors on kokenut melkoisen inflaation. Sanoisin suorastaan romahduksen. Vantaan Jumbossahan niitä nykyään näkyy lähes jokaisella naispuolisella teinitytöistä keski-ikäisiin. Jos pitäisi kuvata MK:a käyttävän naisen stereotypia, se olisi sellainen lievästi ylipainoinen, moniväriraidoitetulla kuontalolla varustettu ja linttaan astuneilla Uggeilla tallustava matalakoulutettu, työtön tai matalapalkka-alalla työskentelevä tyylilyyli. Yhtenä lemppariartisteina todnäköisesti Kaija Koo.
Toisaalta, MK sopii kaltaiselleen oikein mainiosti!