Michael Korsin laukut - auttamatta jo pois muodista?
Mitä mieltä? Onko MK -laukut jo auttamatta täysin pois muodista ja vanhanaikaisia? Siis ihan objektiivisesti ja karun rehellisesti ajateltuna.
Pitääköhän tässä laittaa omat MK-veskat huutonettiin ja toriin myyntiin? Jotenkin ei tee enää mieli kantaa koko merkkiä, ainakaan sellaisia yksilöitä joissa logon ja merkin näkevät sokeatkin. Vähän sama ilmiö kuin Nomination-koruilla, Burberrylla, Guessilla jne.
Kommentit (164)
Mä en ees tienny mikä on Kors ennen ku eksyin tänne aihe vapaalle. Tää on ainut paikka missä niitä ne on joskus ollu muotia. Ei kellää mu tutulla oo ollu näitä..
Tilataa jeans.fi stä laukkuja :) -15 vee
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:11"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 13:46"]Ai ne ovatkin nyt out? Minä luulin, että merkkilaukut ovat ajattomia, kestäviä ja laadukkaita, eikä niitä osteta muodin takia, vaan siksi, että ne vain ovat niin hyviä. :D Näin minulle on aina tälläkin palstalla sanottu, kun olen ihmetellyt, miksi kukaan ostaa kalliita laukkuja. [/quote] heti kun massateinit ja turkkimuuri löytää uuden muodin, se ei enää ole muotia! Luksus on yksilöllistä ja edustaa omalaatuisuutta. Massa on massaa ja noloa!
[/quote]Ja tähän vielä, jos luksus on yksilöllistä ja edustaa omalaatuisuutta, miksi ihmeessä se luksus on sitten tunnettuja merkkejä kopioituina lehtien palstoilta? Jos massa on noloa, silloinhan kannattaa ostaa vähemmän tunnettuja merkkejä.
[/quote]
Tunnettuus on siinä mielessä hauska juttu, että se on riippuvainen ympäristöstään ja kontekstistaan. Eli se mikä on tunnettua tietyissä piireissä, ei välttämättä ole tunnettua jossakin toisessa. Tai ainakaan samaan aikaan.
Vielä pari vuotta sitten harvinaisemmat ja pienemmissä piireissä tunnetut merkit saattavat tänä päivänä olla tunnettuja useammalle henkilölle ja kun jostakin asiasta/tuotteesta/tavarasta tulee massan valinta, se menettää sen erikoisarvonsa ja eturintama vaihtaa merkkiä.
[/quote]
Mutta tämä tekee sen, ettei mikään brändi ole enää nykyajan mediamaailmassa tältä arvonalennukselta turvassa. Kun joku julkkis, bloggaaja tai tv-sarja esittelee uuden vielä tuntemattomamman merkin, siitä tulee pian kaikkien tuntema, ja hinnastaan riippumatta se on sen jälkeen massatuote. Toki se voi tuottaa myyjälle kalliina massatuotteena paljon rahaa, mutta ostajalle se ei anna enää sitä eksklusiivisuutta, minkä vuoksi se on ostettu. Joten on turha pilkata Korsia. Ei oikeasti ole merkkiä, joka olisi aidosti tältä turvassa.
Siksi täyspäinen ostaa järkevällä hinnalla sitä, mistä itse tykkää, ei kuviteltua lisäarvoa harvinaiselta merkiltä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 13:46"]Ai ne ovatkin nyt out? Minä luulin, että merkkilaukut ovat ajattomia, kestäviä ja laadukkaita, eikä niitä osteta muodin takia, vaan siksi, että ne vain ovat niin hyviä. :D Näin minulle on aina tälläkin palstalla sanottu, kun olen ihmetellyt, miksi kukaan ostaa kalliita laukkuja. [/quote] heti kun massateinit ja turkkimuuri löytää uuden muodin, se ei enää ole muotia! Luksus on yksilöllistä ja edustaa omalaatuisuutta. Massa on massaa ja noloa!
[/quote]Ja tähän vielä, jos luksus on yksilöllistä ja edustaa omalaatuisuutta, miksi ihmeessä se luksus on sitten tunnettuja merkkejä kopioituina lehtien palstoilta? Jos massa on noloa, silloinhan kannattaa ostaa vähemmän tunnettuja merkkejä.
[/quote]
Tunnettuus on siinä mielessä hauska juttu, että se on riippuvainen ympäristöstään ja kontekstistaan. Eli se mikä on tunnettua tietyissä piireissä, ei välttämättä ole tunnettua jossakin toisessa. Tai ainakaan samaan aikaan.
Vielä pari vuotta sitten harvinaisemmat ja pienemmissä piireissä tunnetut merkit saattavat tänä päivänä olla tunnettuja useammalle henkilölle ja kun jostakin asiasta/tuotteesta/tavarasta tulee massan valinta, se menettää sen erikoisarvonsa ja eturintama vaihtaa merkkiä.
[/quote]
Mutta tämä tekee sen, ettei mikään brändi ole enää nykyajan mediamaailmassa tältä arvonalennukselta turvassa. Kun joku julkkis, bloggaaja tai tv-sarja esittelee uuden vielä tuntemattomamman merkin, siitä tulee pian kaikkien tuntema, ja hinnastaan riippumatta se on sen jälkeen massatuote. Toki se voi tuottaa myyjälle kalliina massatuotteena paljon rahaa, mutta ostajalle se ei anna enää sitä eksklusiivisuutta, minkä vuoksi se on ostettu. Joten on turha pilkata Korsia. Ei oikeasti ole merkkiä, joka olisi aidosti tältä turvassa.
Siksi täyspäinen ostaa järkevällä hinnalla sitä, mistä itse tykkää, ei kuviteltua lisäarvoa harvinaiselta merkiltä.
[/quote]
Tältä arvonalennukselta ja massakäytöltä suojaa tehokkaimmin korkea hinta.
Siksi MK on erityisen altis arvonalennukselle: se on hinnoiteltu "saatavaksi" ja "saavutettavissaolevaksi", siksi massat nyt niitä hankkivat ja käyttävät. Toisaalta, jos se olisi hinnoiteltu nykyisellä tunnettuudellaan kalliimmaksi, olisiko se koskaan noussut nykyiseen massalaukun statukseen koska siltä nuorena brändinä puuttuu kokonaan historiallinen arvostus. Tässäkin ketjussa monet perustelevat Mk:n hankintaa "sopivalla, järkevällä hinnalla": jos se olisi premiumlaukkumaisesti selvästi kalliimpi, olisiko sen hankkiminen enää niin "järkevää" ja hankkisikohan sitä oikeasti kukaan?
Vaikka joku LV:n tai YSL:n klassikko (Chanelista tai Hermeksestä nyt puhumattakaan) onkin massan tietoisuudessa, sitä ei pysty samalla tavalla hankkimaan kuin MK:n.
Kumma kun näyttää, että noita lv:n ja nykyään jopa chanelinkin klassikoita tulee vastaan joka kadunkulmassa. Joten ovat ihan massatuotteita.
Hinnoittelu toimii, jos hinta on oikeasti keskiluokan ulottumattomissa. Siihenhän nuo merkit eivät ole halunneet mennä, koska tienaavat näin enemmän. Keskiluokalla ei oikeasti ole varaa, kun puhutaan satojen tuhansien tai miljoonien eurojen hintaluokasta. Sinne on sitten omat erityismallinsa. Mutta kuka tahansa työssäkäyvä keskiluokkainen nelikymppinen eurooppalainen nainen pystyy halutessaan maksamaan kymppitonnin käsilaukusta, jos oikeasti haluaa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:52"]
Kumma kun näyttää, että noita lv:n ja nykyään jopa chanelinkin klassikoita tulee vastaan joka kadunkulmassa. Joten ovat ihan massatuotteita.
Hinnoittelu toimii, jos hinta on oikeasti keskiluokan ulottumattomissa. Siihenhän nuo merkit eivät ole halunneet mennä, koska tienaavat näin enemmän. Keskiluokalla ei oikeasti ole varaa, kun puhutaan satojen tuhansien tai miljoonien eurojen hintaluokasta. Sinne on sitten omat erityismallinsa. Mutta kuka tahansa työssäkäyvä keskiluokkainen nelikymppinen eurooppalainen nainen pystyy halutessaan maksamaan kymppitonnin käsilaukusta, jos oikeasti haluaa.
[/quote]
Pikkuisen korkealentoista tuo sun legendasi ja jotenkin hyvin epäolennaista tässä keskustelussa. Miljoonien eurojen laukut? Just. :D Ettei vaan olis eiliset tanssit Hotelli Vantaan cinderellasimulaattorissa sekoittaneet kommentoijan pään?
Chanelin klassikoita ei tosiaankaan tule vastaan "joka kadunkulmassa" kuten Korseja. Ei edes Eirassa, Westendissä tai Kauniaisissa. Onhan ne toki yleistyneet huomattavasti, mutta edelleenkin hinnoiteltu taktisesti keskiluokan ja erityisesti alemman keskiluokan tavoittamattomiin. Onneksi alemmalle keskiluokalle on olemassa näitä Korseja sun muita matalahinnoiteltuja "designlaukkuja".
Taas vilahti eilen Michael Muodin huipulla -ohjelman lopputiisereissä! Sellainen lyhyt miehen patukka harveneva tukka joka suuntaan hapsottaen. Miksi mä sen pyylevöitymistä ja kivaa elämää olisin ylläpitämässä laittamalla rahani hänen laukkuihinsa? Ei se tarjoa mulle naamallaan esteettistä iloa, ei merkillään todellista imagonousua itselleni, ei laukkujensa laadulla mitään, mikä eroasi muista saman hintaluokan vastaavista. Se pullukka lyhyt dude on out. Kors on sellainen merkki, jota jannu on lähtenyt rakentamaan ja katsonut, kuinka pitkälle pelkällä yritteliäisyydellä voi päästä. No ihan kivan pitkälle, koska maailma on täynnä banaaleja merkkidiggareista, jotka ei kuitenkaan erota oikeasti oikeita The tai pikemminkin Les Merkkejä wanna-be-vastaavista.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:14"]
[/quote]
Pikkuisen korkealentoista tuo sun legendasi ja jotenkin hyvin epäolennaista tässä keskustelussa. Miljoonien eurojen laukut? Just. :D Ettei vaan olis eiliset tanssit Hotelli Vantaan cinderellasimulaattorissa sekoittaneet kommentoijan pään?
Chanelin klassikoita ei tosiaankaan tule vastaan "joka kadunkulmassa" kuten Korseja. Ei edes Eirassa, Westendissä tai Kauniaisissa. Onhan ne toki yleistyneet huomattavasti, mutta edelleenkin hinnoiteltu taktisesti keskiluokan ja erityisesti alemman keskiluokan tavoittamattomiin. Onneksi alemmalle keskiluokalle on olemassa näitä Korseja sun muita matalahinnoiteltuja "designlaukkuja".
[/quote]
Sekoita sinä pääsi missä haluat, mikä on cinderellasimulaattori??? Mutta http://www.talouselama.fi/uutiset/tassa+ovat+maailman+kalleimmat+esineet/a2083179 tuosta linkistä löytyy esim tieto 2,6 miljoonan euron laukusta. Kyllä niitä on.
Chanelin laukkuja sen sijaan löytyy jopa tavallisista opehuoneista, lv-laukkuja taas on ihan oikeasti kaduilla ihan hurjasti nykyään. Tuntuu Helsingin keskustassa olevan se kaikkein yleisin laukku.
Ja minä ainakin kirjoitan nyt ihan omastakin puolestani. Joskus kymmenkunta vuotta sitten kuvittelin, että olisi jotenkin hienoa omistaa esim Hermeksen tuotteita. Logot eivät näkyneet, ja varmaan kukaan ei niitä minulla edes tunnistanut, ja sitä juuri halusin. Mitään tunnistettavaa merkkitavaraa en ole koskaan halunnut käyttää. Mutta nykyään ärsyttää koko Hermes. Nuoret tytöt tuhlaavat johonkin pelle-rannekkeisiin rahoja, joilla saisi jo vaikka kultaisenkin rannekorun, ja logo näkyy. Joten kyllä noista kalliimmistakin merkeistä menee maku. Uusin laukkuostokseni oli ihan vaan Furla. Ja kun ei osta hohdokkaan merkin takia, niin ei se hohtokaan katoa. Ja sijoitukset tehdään sitten ihan oikeisiin sijoituksiin.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:29"]
[/quote]
[/quote]
Sekoita sinä pääsi missä haluat, mikä on cinderellasimulaattori??? Mutta http://www.talouselama.fi/uutiset/tassa+ovat+maailman+kalleimmat+esineet/a2083179 tuosta linkistä löytyy esim tieto 2,6 miljoonan euron laukusta. Kyllä niitä on.
Chanelin laukkuja sen sijaan löytyy jopa tavallisista opehuoneista, lv-laukkuja taas on ihan oikeasti kaduilla ihan hurjasti nykyään. Tuntuu Helsingin keskustassa olevan se kaikkein yleisin laukku.
[/quote]
Kummasta sä nyt puhut? Chaneleista vai luikkareista? Viittaat sujuvasti molempiin ja sitten kuitenkin mainitset yksikössä "sen olevan Helsingin keskustassa se kaikkein yleisin laukku". Kehoittaisin nyt lämpöisesti panostamaan kirjalliseen ilmaisuun, tuntuu olevan vielä hieman lapsenkengissä.
Sitä en kiellä, etteikö LV olisi Helsingissä yksi yleisimmistä laukuista. Siis ihan sillä samalla tavalla kuin Michael Kors on sitä Vantaan Jumbossa tai Itiksen Prismassa. Chaneleita näkee kuitenkin vielä melko harvoin, ei todellakaan tule vastaan joka kadunkulmassa kuten alkuperäinen väite oli muotoiltu.
Ai, mä 49 ostan laukun, josta tykkään, merkistä, hinnasta ja muodista välittämättä.
Merkkiliikkeisiin en tosin yleensä astu sisään.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kummasta sä nyt puhut? Chaneleista vai luikkareista? Viittaat sujuvasti molempiin ja sitten kuitenkin mainitset yksikössä "sen olevan Helsingin keskustassa se kaikkein yleisin laukku". Kehoittaisin nyt lämpöisesti panostamaan kirjalliseen ilmaisuun, tuntuu olevan vielä hieman lapsenkengissä.
Sitä en kiellä, etteikö LV olisi Helsingissä yksi yleisimmistä laukuista. Siis ihan sillä samalla tavalla kuin Michael Kors on sitä Vantaan Jumbossa tai Itiksen Prismassa. Chaneleita näkee kuitenkin vielä melko harvoin, ei todellakaan tule vastaan joka kadunkulmassa kuten alkuperäinen väite oli muotoiltu.
[/quote]
Puhuin sekä että. Toki yleisyydessä on eroja. Chanelia kuitenkin näkee usein, lv taas näkyy erittäin usein. Mutta kumpikaan ei ole harvinainen, eikä keskiluokan ulottumattomissa, jos chanelia näkee esim opettajien juhlalaukkuna.
Luulen, että viestini ovat ihan ymmärrettäviä, mutta sinun kommenttisi ovat pelkästään ilkeitä. Miljoonalaukkuja on olemassa, toisin kuin luulit, ja ehkä minun käyttämäni kadunkulmat ovat toiset kuin sinun. Ainakin nuo sinun toistuvat viittauksesi Vantaalle antaisivat niin olettaa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:50"]
Ai, mä 49 ostan laukun, josta tykkään, merkistä, hinnasta ja muodista välittämättä. Merkkiliikkeisiin en tosin yleensä astu sisään.
[/quote]
... koska sulla ei ole varaa :)
Mä oon niiiiiin kyllästynyt näihin sädekehätyyppeihin, jotka todellisuudessa on niin tän patrkarkaalisen yhteiskunnan uhreja. Luulevat, että joku vaatimattomuus, freesiys, meikittömyys, matalat korot, vaatimaton, vaatimaton, vaatimaton ja vielä kerran vaatimaton elämäntapa on joku oikea tapa olla nainen. Todellisuudessa se on tapa viestiä miehille, että on vaaraton, harmiton, omaa tahtoa vailla oleva hyssykkä, kuin luotu kodinkoneeksi ja robotti-imuriksi niin sägyssä kuin sängyn vieressä. Mut saahan tolla asenteella miehen. Sillä ei saa vaan mitään muuta.
Mä laitan meikit faceen, elvistelen ( tietoisesti!) liian kalliilla merkkilaukuilla, käytän liian näyttäviä koruja (aitoja!) ja viestin joka ikisellä "väärällä" ostoksellani, vaattellaani ja muulla signaalilla, että olen oman elämäni herratar enkä minkään nurkissa nyyhkivä piika!
Näin on! High heels!
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:01"]
Kyllä Longchamp on vaan paras! Se kestää ja sinne mahtuu.
[/quote]
Totta. Ja koska Longchampit kelpaa monen Euroopan maan prinsessoillekin, niin kelpaavat aivan varmasti myös minulle :)
Olen huomannut tämmöisen jutun, koska työskentelen ajottain Tukholmassa Helsingin lisäksi:
Helsingissä monet tytöt kulkee usein nolon feikki-Vuittonin tms. kanssa mutta Tukholmassa samanikäiset tytöt ostavat yleensä ensimmäiseksi merkkikassikseen aidon Longchampin nailonkassin, samalla hinnalla kun suomalainen ostaa sen kalliimman merkin surkean feikkimallin jostain Turkista tai Bulgariasta ja joka huutaa korttelin päähän olevansa säälittävä piraattituote! :D Ruotsalaiset ovat tässä suhteessa kyllä fiksumpia eikä kukaan voi sakottaa aidon Longchampin ostamisesta, feikki-Vuittonin tai -Chanelin tms. ostosta voi saada sakot EU:ssa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:35"]
Ja minä ainakin kirjoitan nyt ihan omastakin puolestani. Joskus kymmenkunta vuotta sitten kuvittelin, että olisi jotenkin hienoa omistaa esim Hermeksen tuotteita. Logot eivät näkyneet, ja varmaan kukaan ei niitä minulla edes tunnistanut, ja sitä juuri halusin. Mitään tunnistettavaa merkkitavaraa en ole koskaan halunnut käyttää. Mutta nykyään ärsyttää koko Hermes. Nuoret tytöt tuhlaavat johonkin pelle-rannekkeisiin rahoja, joilla saisi jo vaikka kultaisenkin rannekorun, ja logo näkyy. Joten kyllä noista kalliimmistakin merkeistä menee maku. Uusin laukkuostokseni oli ihan vaan Furla. Ja kun ei osta hohdokkaan merkin takia, niin ei se hohtokaan katoa. Ja sijoitukset tehdään sitten ihan oikeisiin sijoituksiin.
[/quote]
Moni tilaa noita Hermesin H-koruja piraattinettikaupoista joissa ne maksaa viidenkymmenen dollarin verran, luuletteko että ostavat oikeasti monta sellaista kun maksavat 500-600 euroa kappale??? Joistakin H-kirjaimista näkee että eivät ole ihan kohdallaan aitohin verrattuna. Lisäksi Hermesin liikkeistä on kuulemma jopa vaikea saada haluamiaan väri- ja metalli sekä kokoyhdistelmiä, feikkinä saa näköjään mitä vaan.
Eipä monen suomalaisen bloggaajan tai tavistallaajan Chanelitkaan näytä olevan aitoja, koska siitä metallisesta CC-lukkologosta puuttuu tuo neliömäinen aitousleima!
Jos tuo merkki painettaisi feikkeihin niin se alkaisi jonkun vuoden jälkeen rapistumaan siitä kohtaa koska alla pelkkää romumetallia. Siksi tämä on Chanelin tapa saada aitous näkyviin, niitä sisustan hologrammikoodeja- ja korttejakin kun pystytään nähtävästi jo väärentämään.
https://s3.amazonaws.com/lollipuff/media/blog/94/fake-authentic-comparison-chanel-logo-hardware.jpg
Ostakaa mieluummin aito Michael Kors-laukku kuin feikki Chanel!
Jokainen ostakoot omilla rahoillaan vaikka kymmenen Korsia, ei se ole muilta pois, minun mielestäni ne ovat siistejä laukkuja ja niitä saa kaikissa kivoissa väreissäkin.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:40"]
Kun jostakin halutusta merkkituotteesta tulee massaa, se menettää statuksensa. Valitettavasti. :(
Kannattaa sijoittaa pari sataa enemmän ja ostaa ihan oikea MERKKIlaukku, ei mitään pikkutyttöjen muotivillitystä.
[/quote]
En ole nähnyt ainuttakaan alle 40-vuotiasta jolla olisi tuo laukku. Kyllä ne ovat ihan vanhempien aikuisten naisten laukkuja, edes kolmekymppiset eivät niitä pidä, teineistä nyt puhumattakaan.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:40"]
Kun jostakin halutusta merkkituotteesta tulee massaa, se menettää statuksensa. Valitettavasti. :(
Kannattaa sijoittaa pari sataa enemmän ja ostaa ihan oikea MERKKIlaukku, ei mitään pikkutyttöjen muotivillitystä.
[/quote]
En ole nähnyt ainuttakaan alle 40-vuotiasta jolla olisi tuo laukku. Kyllä ne ovat ihan vanhempien aikuisten naisten laukkuja, edes kolmekymppiset eivät niitä pidä, teineistä nyt puhumattakaan.
[/quote]
Mä taas olen nähnyt käytännössä vain teinityttöjä ja alle kolmekymppisiä, jotka käyttävät näitä MK-laukkuja. Ja sitten on tietysti aina ne muutamat epätoivoiset keski-ikäiset, jotka luulevat olevansa nuorekkaita ja muodikkaita kantaessaan massalaukkua suurella ylpeydellä. Tämä tilanne siis PK-seudulla, maaseutupitäjissä voi olla vielä eri juttu.
Joo sehän nyt on ihan massaa ylipäänsä käyttää laukkua. Kaikillahan on jonkinlainen laukku! Paras kantaa tavarat vaan käsissä.
[/quote]