Pienin asia, mistä kumppanisi/eksäsi on hermostunut?
Itse eksä sai joskus raivarin kun leikkasin tiskirätti-rullasta niin, etten leikannut sen viivan mukaan. Heitti rätin roskikseen ja käski minun mennä johonkin kodinhoitokouluun :D rosimme myöhemmin muista syistä.
Kommentit (930)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut ihmiset jaksavat olla noin hirveitä ja suuttua turhista? En tajua.
Kun ei oikeasti rakasta toista, vähän kaikki mitä hän tekee ärsyttää. Tosin sitten voi kysyä, että miksi ärsyyntyjä ei vaan jätä sitä kaikin tavoin vääränlaista ihmistä.
Koska "Kaikkihan olisi hyvin jos SÄ muuttuisit sellaiseksi kuin MÄ haluan!", itsehän ollaan täydellisiä, joten mitään muutostatarvetta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisolla oli muutama vuosi sitten jonkinlainen henkilökohtainen kriisi, ja hän purki pahaa oloaan minuun suuttumalla minulle mm. siitä, etten sulkenut valoja aina poistuessani huoneesta. Siis kun vaikka menin olohuoneesta keittiöön hetkeksi, enkä sammuttanut olkkarista valoja siksi aikaa. Sama juttu olkkarin TV:n kanssa, sekin olisi pitänyt sammuttaa heti, jos sitä ei katsonut aktiivisesti. Samoin suuttui, jos olin jättänyt kotiavaimeni lastenvaunujen taskuun, kun hän oli päättänyt keskenänsä etten saa säilyttää niitä siellä, vaikken silloin poistunut käytännössä koskaan kotoa ilman vaunuja. Kun kenkkuilua oli jatkunut muutaman kuukauden, eikä hän ollut suostunut kertomaan mistä kenkä oikeasti puristi, ehdotin pariterapiaa. Kenkkuilu loppui kuin taikaiskusta siihen paikkaan. Se ei koskaan selvinnyt, mistä moinen käytös oli johtunut.
Pieni lapsi --> toinen nainen?
Niin, tämä olisi se helpoin selitys ja olen miettinyt sen mahdollisuutta paljon. Olosuhteet olivat silloin tosin sellaiset, että pettäminen olisi ollut niiden puolesta epätodennäköistä. Mutta mistäpä sitä tietää.
Pysähdyin suojatien eteen kun viereiselle kaistalle oli pysähtynyt auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exä suuttui aina kun näki somessa mun jonkin mun aikaisemman exän julkaisun, jota olin tykännyt. Täysin neutraaleja julkaisuja, mm saanut tutkinnon valmiiksi, päässyt uusiin töihin, yms yms.
Miksi sun pitää seurata exiä somessa?
Tuota en ole ikinä oikein ymmärtänyt, ei mua ainakaan eron jälkeen kiinnosta enää.
Ja selviää tulevaisuudessa monelta riidalta, kun ei roikota niitä exiä "kavereina".
Mä en kans ymmärrä tätä.
Exäni tykkäili kans kaikista ex-naistensa tekemisistä ja kävi yksäreillä onnittelemassa heitä. Asia ei olisi sinänsä haitannut, mutta se tilannetajun täydellinen puute ja asennemaailma vain paistoi niin läpi, että tuo eksien kuvista ja tapahtumista tykkäily vain oli konkreettinen esimerkki siitä. Erosimme, koska aloin hajoilla siihen exän temppuiluun niin paljon.
Olin hakemassa yliopistoon, niin viimeisinä hetkinä kun olisi pitänyt lukea, niin ex järjesti pitkiä kynttiläillallisia ja tarjoili viiniä ja kylpylöitä. Yritin sanoa, ettei nyt ole aikaa, niin ex vain oli et oma vikasi jos et ole lukenut ajoissa tarpeeksi (?? niinhän yritinkin). Lopulta siinä kävi niin, etten kouluun päässyt. Samalla exäni kertoi, miten hänen entinen naisystävänsä oli ollut karonkassa ja väitellyt tohtoriksi - ja tämän näin ensin hänen fiidistään.
Kun kysyin asiaa, niin ex selitti laupiaana, miten hänelläkin tarvitsee olla ystäviä ja kyllä hän tsemittää kun toisilla on ollut kovat paikat tärkeässä tilaisuudessa.
Toinen ihmeellinen ajatus oli, etten kuulemma ansaitse omia lapsia. Ex vain ilmoitti näin kylmästi, ja luetteli miljoonia syitä miksi olen surkea äiti. Kun marssin ulos baarista jättäen hänet pöytään tämän ilmoituksen jälkeen, niin ex tuli parkuen perässä miten häntä kohdellaan niin kaltoin ja hän ei ymmärrä reaktioitani, ja koska juttumme ei toimi mun palautteenottokyvyttömyyden vuoksi, niin meidän on erottava. Kuitenkin samaan aikaan minun olisi pitänyt olla taustajoukkona kun hänen siskonsa sai lapsen, ja siinä olisi ollut minullekin lasta riittävästi, vaikken saanut vauvaa kertaakaan ottaa edes syliin täydellisen kelvottomuuteni vuoksi. Siihen lisäksi lapsesta umpimustasukkainen käly päälle, niin totesin että olen tuossa yhtälössä liikaa. Olen nykyisin muuten äiti eksän kielloista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla mun exillä on ollut isommat tissit kuin sulla. Niillä kaikilla oli valtavat tissit.
Naiseni pahoitti mielensä tuosta ja kertoi itsetuntonsa romuttuneen. Hänen itkiessä sanoin vielä että hänen pienet tissit ovat ihan hyvät, mutta nainen ei uskonut sitä.
Kaikenlaisesta turhasta sitä voikin mielensä pahoittaa.
M44
Harmi ettei naisesi kertonut sinulle, mikä kaikilla hänen exillä on ollut isompi, kuin sinulla, tossakin tilanteessa ajatteli sinun herkkiä tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kehtasin kehua häntä hyvän näköiseksi ja kerroin että saatan ostaa hänelle joululahjaksi uusia pitsialusvaatteita. Ei kuulemma sovi hänen läskille vartalolleen. Enkä mitenkään voinut pitää häntä kauniina, valehtelin vaan.
Opin läksyni, en enää hänen ulkonäköään kehunut.
Puolisi suuttui kerran kun mainitsin että hänen uusi paitansa näyttää värikkäältä. Ei kuulemma halua kommentteja kuulla vaatteistaan, tai itseään kehuttavan.
Ja sitten voikin pettää kun joltain vieraalta saa niin ihanasti huomiota. Näin exäni lopulta teki.
-86
Onneks olen sinkku omasta tahdostani.Ei tommosia hulluja miehiä jaksasisi katsella.
Vaimo saa raivarit jos joskus jätän esim karkkipaperin tiskipöydälle.
Alkaa huuto ja raivo.
Itse hän ei ole siivonnut 2 kk aikana.
Minä joudun lajittelemaan kaiken kierrätyksen.
Hän ei osaa keskustella, kaikki erimielisyydet hän vain huutaa.
Itsekäs narsistinen luonne siis.
Huutaa myös vanhemmilleen.
Ainoa lapsi hän, ns prinsessa tyyli ja kasvatus.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin Roomassa ja mies yritti eksyttää minua jättäytymällä ruuhkaisella aukiolla taakse. Kun huomasin hänen kadonneen, olin hetken hädissäni. Kun lopulta löysin hänet nojailemasta kaiteeseen, kysyin mistä ihmeestä oli kyse. Hän lähti vain hiljaisena kävelemään eikä minulla ollut muuta mahdollisuutta kuin seurata häntä. Hiljaisuutta jatkui, kunnes hän alkoi huutaa että mitä tässä puhumaan kun sinä haluat vain ottaa valokuviasi ja katselet koko ajan muualle! Olin ihan ihmeissäni sillä en ollut kuvannut kahteen päivään mitään, enkä takuulla katsele muualle sen enempää kuin ihminen vieraassa paikassa yleensä. Hän alkoi sitten tenttaamaan miten hänen kertomansa tarina kolmen päivän takaa meni. Olin kuulemma katsellut muualle kuin häneen aina kun hän puhui.
Samalla reissulla jäätiin bussista ja mies suuttui siitä että ystävällinen pizzapaikan pitäjä soitti meille pyynnöstäni taksin. Hotellilla sain huudot siitä että hän ei reissuilla apua pyydä, ihan hyvin olisi voinut nukkua siinä kadulla.
Ei olla enää yhdessä.
Minullakin on ollut eksyttäjä-ex. Kertoi, että harrastaa vaellusta ja rakastaa eläimiä ja luontoa. Ensimmäisillä treffeillä lähdimme metsään retkelle. Ensin mies näki perhosentoukan mönkivän polulla ja tallasi sen kuoliaaksi. Sitten valitti n. puoli kilometriä käveltyämme, kuinka jalkoja särkee ja kengät kastuvat (ohuet ja kuluneet lenkkarit) Lähti yhtäkkiä jostain syystä juoksemaan enkä löytänyt häntä. Sitten löysin hänet pusikosta kyykyssä. Nousi sieltä nauraen ja sanoi "jos sä et olis löytänyt mua, tää suhde olisi ollut tässä"
Ensinnäkin, mikä hiton suhde :D Ja toiseksi, kuka jatkaisi tuollaisen tapailua?
Monet kommentit on kuin keskenkasvuisten kiukuttelua.
Kauan sitten ex yritti hallita elämääni kiukuttelemalla systerin käymisestä ym. vastaavaa. Tuhoisa on sellainen suhde. Toista pitää kunnioittaa.
Kesällä tulee 40 vuotta avioliittoa täyteen. On tässäkin joskus erimielisyyttä, mutta pitää olla kärsivällinen ja ohjata mies itse päättämään..
Taitolaji.
Vierailija kirjoitti:
Mun puoliso kilahti mulle siitä kun muistutin hänen lastaan siitä että vois laittaa voiveitsen tiskariin.
Meilläkin raivottiin. Miehen mukaan lapsia saa paiskoa pitkin seiniä ja lattioita, mutta niille tiukasti sanominen ja äänenkorottaminen oli ihan hirveän tuhoavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävää luettavaa koko ketju!! Onneksi en ole koskaan törmännyt tämäntyyppisiin ihmisiin.
Onnellinen!
Mulla sekä isä että 3 sisarusta tätä tyyppiä, ja opiskeluaikaisista kämppiksistäkin 3 (vaikka koitin vaihtaa parempaan). Jotenkin en uskalla oikein toivoa löytäväni hyvää puolisoa, kun olen elänyt niin sairaassa ympäristössä, etten näytä edes erottavan näitä kamalia ihmisiä, että osaisin väistää ajoissa.
Ehkä menee vähän ohi, mutta jos kämppikset katsotaan myös asuinkumppaneiksi (ja siten kumppaneiksi), niin minulle on raivottu tai mökötetty mm.
- kun sanoin että hei, ethän syö mun ruokia (olin mukamas ahne, kun syön kaiken itse)
- kun menin yövaatteissa aamupalalle
- kun eräs toinen ihminen oli kämppikseni mielestä ollut ilkeä hänelle
- kun oletin ja vaadin kämppiksen osallistuvan tasavertaisesti loppusiivoukseen ennen asunnon luovutusta
- kun en halunnut antaa tiettyjä arvoesineitä kämppikseni käyttöön
- ilman että hän suostui kertomaan syytä. Mökötti vain jostain. 🤷♀️
- kun toimin juuri niin kuin oli sovittu. (Yritti vihjailemalla manipuloida minua toimimaan toisin, mutta en ollut tajunnut hänen vihjeitään.)
- kun en halunnut jatkaa kämppiksenä määräaikaisen vuokrakauden jälkeen. Sain raivopuhelun hänen sukulaiseltaankin tämän vuoksi.
jne.
Onneksi näistä on jo kulunut sen verran aikaa, että osan olen jo unohtanutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävää luettavaa koko ketju!! Onneksi en ole koskaan törmännyt tämäntyyppisiin ihmisiin.
Onnellinen!
Mulla sekä isä että 3 sisarusta tätä tyyppiä, ja opiskeluaikaisista kämppiksistäkin 3 (vaikka koitin vaihtaa parempaan). Jotenkin en uskalla oikein toivoa löytäväni hyvää puolisoa, kun olen elänyt niin sairaassa ympäristössä, etten näytä edes erottavan näitä kamalia ihmisiä, että osaisin väistää ajoissa.Ehkä menee vähän ohi, mutta jos kämppikset katsotaan myös asuinkumppaneiksi (ja siten kumppaneiksi), niin minulle on raivottu tai mökötetty mm.
- kun sanoin että hei, ethän syö mun ruokia (olin mukamas ahne, kun syön kaiken itse)
- kun menin yövaatteissa aamupalalle
- kun eräs toinen ihminen oli kämppikseni mielestä ollut ilkeä hänelle
- kun oletin ja vaadin kämppiksen osallistuvan tasavertaisesti loppusiivoukseen ennen asunnon luovutusta
- kun en halunnut antaa tiettyjä arvoesineitä kämppikseni käyttöön
- ilman että hän suostui kertomaan syytä. Mökötti vain jostain. 🤷♀️
- kun toimin juuri niin kuin oli sovittu. (Yritti vihjailemalla manipuloida minua toimimaan toisin, mutta en ollut tajunnut hänen vihjeitään.)
- kun en halunnut jatkaa kämppiksenä määräaikaisen vuokrakauden jälkeen. Sain raivopuhelun hänen sukulaiseltaankin tämän vuoksi.
jne.Onneksi näistä on jo kulunut sen verran aikaa, että osan olen jo unohtanutkin.
OMG meillä samat kokemukset! Jostain syystä minua vielä hirveästi syyllistettiin noista raivareista ja mitä enemmän hiivin varpaisillani ja yritin välttää näitä yhteenottoja, niin niitä tuli silti ja kahta voimakkaammin. Olen nykyisin aika ilkeä tämän vuoksi, ja kohdistan ilkeyteni näihin pimahtelijoihin. En myöskään enää puhu tällaisille tyypeille jotka tulevat silmille pikku jutuista, eli olen yksinkertaisesti lakannut puhumasta tai lyön luurin korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin Roomassa ja mies yritti eksyttää minua jättäytymällä ruuhkaisella aukiolla taakse. Kun huomasin hänen kadonneen, olin hetken hädissäni. Kun lopulta löysin hänet nojailemasta kaiteeseen, kysyin mistä ihmeestä oli kyse. Hän lähti vain hiljaisena kävelemään eikä minulla ollut muuta mahdollisuutta kuin seurata häntä. Hiljaisuutta jatkui, kunnes hän alkoi huutaa että mitä tässä puhumaan kun sinä haluat vain ottaa valokuviasi ja katselet koko ajan muualle! Olin ihan ihmeissäni sillä en ollut kuvannut kahteen päivään mitään, enkä takuulla katsele muualle sen enempää kuin ihminen vieraassa paikassa yleensä. Hän alkoi sitten tenttaamaan miten hänen kertomansa tarina kolmen päivän takaa meni. Olin kuulemma katsellut muualle kuin häneen aina kun hän puhui.
Samalla reissulla jäätiin bussista ja mies suuttui siitä että ystävällinen pizzapaikan pitäjä soitti meille pyynnöstäni taksin. Hotellilla sain huudot siitä että hän ei reissuilla apua pyydä, ihan hyvin olisi voinut nukkua siinä kadulla.
Ei olla enää yhdessä.
Minullakin on ollut eksyttäjä-ex. Kertoi, että harrastaa vaellusta ja rakastaa eläimiä ja luontoa. Ensimmäisillä treffeillä lähdimme metsään retkelle. Ensin mies näki perhosentoukan mönkivän polulla ja tallasi sen kuoliaaksi. Sitten valitti n. puoli kilometriä käveltyämme, kuinka jalkoja särkee ja kengät kastuvat (ohuet ja kuluneet lenkkarit) Lähti yhtäkkiä jostain syystä juoksemaan enkä löytänyt häntä. Sitten löysin hänet pusikosta kyykyssä. Nousi sieltä nauraen ja sanoi "jos sä et olis löytänyt mua, tää suhde olisi ollut tässä"
Ensinnäkin, mikä hiton suhde :D Ja toiseksi, kuka jatkaisi tuollaisen tapailua?
Ei hitto mikä tyyppi XD
Minullakin ex ensimmäisellä tapaamisella sekoili metsässä kuin pahainen kakara, ja siitä paistoi kilsojen päähän, että tyyppi yritti antaa itsestään jotain vaikutelmaa mutta teki sen vain todella huonosti. Hän löysi metästä jonkun liaanipaikan mikä oli selkeästi rakennettu sitä varten, että voisi hypätä viereiseen jokeen, ja hän meni sinne roikkumaan " SÄ saat antaa mulle vauhtia!" ja sit kun en ollut ihan jutussa mukana vaan täysin vaivaantuneena seurasin hänen sähläämistään, niin tyyppi meni kiven taa piiloon tuijottamaan. Kun kävelin hänen luokseen niin ettei reaktiotani voinut olla huomaamatta, niin tyyppi "Ai sä löysit mut?"
Toisia treffejä ei tullut tuon (3)5-vuotiaan kanssa.
En suostunu maistamaan nutellaa
Exä repi hermot, kun meinasin sanoa hänen toisen nimensä, se kun on ulkolainen, kun syntyi oliko se nyt Marokossa vai missä, kun isänsä oli siellä töissä. Huusi naama punaisena turpa kiinni. Hänen kaverinsa katsoivat huuli pyöreänä, että mikä ihme nyt oikeen...
Vierailija kirjoitti:
Otin McDonaldsissa häneltä yhden ranskalaisen. Pauhasi pää punaisena.
Ehkä vähän ylireagoitu, mutta toisaalta ymmärrän. Voin vaikka ostaa toiselle omat ranskalaiset, mutta minun ruokiini ei kajota. Se on tosi ärsyttävää ja epäkohteliasta.
Olin Prismassa enkä ollut kuullut, kun puhelin soi kassissa. Exä oli laittanut tästä tunti eteenpäin tekstiviestin, että hän ei jaksa enää olla tässä parisuhteessa, että tämä särkee hänen sydämensä eikä pää kestä (johtui siis siitä, etten vastannut puhelimeen). Kertoi vielä myöhemmin, että oli ollut samaan aikaan parkkialueella omalla autollaan (niin varmaan) ja nähnyt kun olin palannut autolle. Oli kuulemma lukenut huulilta (kymmenien metrien päästä) että sanoin lapselleni, että taas se hullu yritti soittaa.
Tadaa...näin voitetaan ex-poikaystävän titteli...
Fatim Diarran sähköpyörä.
Siihen aikaan uutisoitiin siitä, että vihreiden vpj Diarra oli tehnyt kaupallista yhteistyötä Helkaman kanssa ja saanut ilmaisen sähköpyörän. Hallinto-oikeuden asiantuntijoiden mielestä tällaista voitiin pitää poliitikolle ongelmallisena. Olin aiemmassa elämässä tottunut siihen, että kun Hesaria luettiin, kommentoitiin toisinaan uutisia ja keskusteltiin niistä. Luin sitten aamupalapöydässä tuohon liittyvän jutun ja jotain sanoakseni kysäisin, mitä hän on asiasta mieltä.
Nainen sai jäätävät kilarit ja alkoi huutaa. Ei koskaan selvinnyt, miksi. Antoi ymmärtää, että otti kysymyksen jotenkin vinoiluna, ehkä siksi että äänesti vihreitä (mitä en ollut koskaan millään tavalla kommentoinut). Kun kysyin, miksi ihmeessä vinoilisin hänelle aamiaisella, alkoi huutaa, miksi käytän aikaa ja energiaa noin joutavien ja tyhmien asioiden miettimiseen, kun maailmassa on oikeitakin ongelmia.
Nykyään seurustelen ihmisen kanssa, joka seuraa uutisia ja jonka kanssa niistä on kiva keskustella, olivat ne pieniä tai isoja.
Puolisi suuttui kerran kun mainitsin että hänen uusi paitansa näyttää värikkäältä. Ei kuulemma halua kommentteja kuulla vaatteistaan, tai itseään kehuttavan.