Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ajatellaan että vanhemman työttömyys olisi automaattisesti jotenkin haitallista lapsen kannalta?

Vierailija
11.02.2022 |

Nyt työttömyysjakson aikana olen pystynyt olemaan enemmän lasten kanssa kuin koskaan. Esim. lukiolaisen koeviikon aikana autoin häntä miltei päivittäin kokeisiin valmistautumisessa. Nuorempaa olen pystynyt kuskaamaan harrastuksiin, eikä ole tarvinnut mennä kävellen tai bussilla. Ruoka on aina valmiina odottamassa kun tulevat kotiin. Kotikin on siistimpi.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat huono mallin, kun makaat vaan kotona tukia nostaen.

Vierailija
2/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin tahallani eropaketin kun lapset oli alakoulussa. Se oli pelkästään hyvä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä makaa 😀

Vierailija
4/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se automaattisesti olekaan, paitsi jos lapsi ei saa kotoa minkäänlaista työnteon mallia.

Vierailija
5/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on tutkimuksissa todistettu.

Vierailija
6/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin heti työttömäksi, kun menin esikoisen vapaiden jälkeen takaisin töihin. Vähän yli vuoden ikäinen lapsi ei tainnut saada siitä huonoja vaikutteita. Toisaalta se on hyvää aikaa, mutta kaipasin töitä ja palkkaa sekä aikuisten ihmisten seuraa. Myös uuden työpaikan etsiminen aiheutti valtavasti stressiä.

Vierailija
7/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuo hetken aikaa menee, mutta ei se koti jatkuvasti siivoamista kaipaa, eikä teini läksyjensä kanssa. Luulisin, että tulee aika, jolloin kaipaat jotain mikä haastaisi aivoja.

Vierailija
8/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen huomaa millaisia työttömien lapsista on tullut. Itsekin laiskureita, jotka haahuilevat menemään.

Vierailija
9/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se automaattisesti olekaan, paitsi jos lapsi ei saa kotoa minkäänlaista työnteon mallia.

Saa mallin että toinen vanhemmista ei viitsi käydä töissä.

Vierailija
10/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mallin ottaminen on se uhka.

Vierailija
11/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tuo hetken aikaa menee, mutta ei se koti jatkuvasti siivoamista kaipaa, eikä teini läksyjensä kanssa. Luulisin, että tulee aika, jolloin kaipaat jotain mikä haastaisi aivoja.

Voihan sitä harrastaakin kaikenlaista. Esim. itae opiskelen uutta kieltä.

Vierailija
12/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työttömyys jatkuu pitkään niin taloudellisesti se vaikuttaa ainakin paljon, lapsella ei ole välttämättä rahaa harrastaa mitään, vaatteet saattaa olla kirpputori kamaa yms.

Lisäksi se että työttömyys voi johtua esim vanhemman päihde-tai mielenterveys ongelmista on varmasti asia mikä vaikuttaa lapsen kehitykseen.

Vierailija
13/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sua: auttaa lukiolaista, kuskaa pienempää, siivoaa paremmin= makaa?

Vierailija
14/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen huomaa millaisia työttömien lapsista on tullut. Itsekin laiskureita, jotka haahuilevat menemään.

No jaa, jos lapsi on jo 15 v nähnyt mun käyvän töissä niin tuskin edes puoli vuotta tai vuosi äidin työttömyyden katsomista häntä laiskistuttaa.

Vierailija
15/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömyys jatkuu pitkään niin taloudellisesti se vaikuttaa ainakin paljon, lapsella ei ole välttämättä rahaa harrastaa mitään, vaatteet saattaa olla kirpputori kamaa yms.

Lisäksi se että työttömyys voi johtua esim vanhemman päihde-tai mielenterveys ongelmista on varmasti asia mikä vaikuttaa lapsen kehitykseen.

No ansiosidonnaisella pärjää kyllä ja toinen vanhemmista käy töissä.

Ap

Vierailija
16/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheelliset, työttömät naiset harvoin makaavat päivät sohvalla, miehiltä tuo sujuu hyvin usein.

Vierailija
17/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo esille on tuotu, isoin haitta lapsille on se, että ottavat mallia.

Lisäksi pitkään jatkunut työttömyys saattaa tuoda taloudellisia vaikeuksia, joka vaikuttaa myös lapsiin.

Se, että toinen vanhempi on hetken työttömänä ei varmasti vaikuta lapsiin millään tapaa.

Vierailija
18/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien lapset kasvavat sellaisessa ympäristössä jossa heidän sosiaalinen kehitys jää vajaaksi. on häiriö tekijöitä ja usein vanhemmilla mielenterveydellisiä ongelmia

Vierailija
19/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani oli tavallista, että oli kotiäitejä. Olisiko meistä sen ajan lapsista tullut rupusakkia, jos he olisivat kotiäitiyden sijaan olleet työttömiä?

Itsekin olin joitakin jaksoja työttömänä. 

Minkä mallin lapsi saa kotona etätyötä tekevästä varsinkin niissä tapauksissa, joissa se kotona olija on lusmu? Vaikka moni selittää että tekee paremmin töitä kotona ja varmasti tekee, se ei poista sitä, etteikö työpaikalla lusmu olisi sitä etätöissäkin.

Ja syy miksi itse olen nyt kotona, tulin ihan ruokikselle kotiin kun menen kohta käymään lääkärissä tässä lähellä ja palaan vielä töihin. 

Vierailija
20/33 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vastaukset samasta kynästä, joku OCD hokee huonosta mallista ja makaamisesta. Tää palstaon vajonnut niin alas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan