Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset kotona ilman vanhempia, viikkoja, missä iässä?

Vierailija
22.06.2015 |

Varmaan tästä aiheesta on käyty keskusteluja paljonkin vuosien varrella, mutta nyt tavallaan ajankohtainen itselläni.
12 ja 15 vuotiaat kahdestaan kesällä 2-4 viikkoa kerrallaan, onko ok?
Onko eroa jos lapset 13 ja 16?
Ovat ns. kilttejä, kunnon lapsia.
Ja ei ole nyt kyse minun lapsistani joten ei tarvitse saarnata minulle jos sellaiseen tuntee tarvetta.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma 13 v poikaani en jättäisi yksin kotiin pidemmäksi aikaa kuin työpäivän ajaksi. varmaan kyllä hengissä pysyisi ja jotenkin pärjäisi ellei tulisi yllättäviä hätätilanteita. mutta haluan pitää lapsistani huolta. itselläni olisi paha olo, jos jättäisin lapsen oman onnensa nojaan. 15 v varmaan jo ihan mielellään olisi yksin muutaman päivän, mutta vastuuta nuoremmasta sisaruksesta en kyllä senkään ikäiselle pitkäksi aikaa antaisi.

Vierailija
22/28 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pärjää, mutta mikä tarve vanhemmilla on viikkojen yksin jättämiselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:15"]Oliko tässä siis kyseessä 24/7 vai vaan vanhempien työpäivät?
[/quote]

24/7, ei tullut mieleenkään että joku kyseenalaistaa tuon ikäisten jättämisen työpäivän ajaksi yksin, siksi sitä ei erikseen mainittu. ap

Vierailija
24/28 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettajan yläkouluissa ja jos kuulisin, että joku oppilaani on viikkoja yksin kotona, joutuisin tekemään lastensuojeluilmoituksen. Tämän ohjeen olen saanut lasusta. 

Vierailija
25/28 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 8-luokkalaisena viikon yksin kotona ekan kerran, sen jälkeen ehkä vuosittain sen viikon tai vähän vähemmän.

Isovanhemmilla sain käydä halutessani syömässä, kaveri sai olla yötä (oli ehkä yhden yön), ja naapurit tiesi asiasta.

Itse tykkäsin ja se viikko meni tosi äkkiä ja helposti. Iltaisin kävin tarkistamassa ulko-oven useamman kerran, mutta sitä teen toisaalta edelleen.

Vierailija
26/28 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikeastaan asuin yksin 15v alkaen. Äitini vietti uuden miehensä luona melkein kaikki päivät ja yöt. Toi aina välillä ruokaa ja rahaa minulle. Olihan se aluksi aika makeeta kun ei äiti ollut kotona mutta kyllä ne pimeät syksy yöt pelotti :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/28 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:16"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:13"]

Minulla on 14v tyttö enkä usko että voisin jättää viikoiksi yksin.

[/quote]miten pahasti kehitysvammainen tyttösi on?
[/quote]
Ihan normaali fiksu likka kyseessä ja varmaan pärjäisi jos pakko olisi mutta en silti viikoiksi jättäisi. Oli tyttö juuri keväällä yön yksin kun olimme mökillä eikä halunnut tulla mukaan.
Nyt siis kyse monista viikoista!

Vierailija
28/28 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tässä siis kyseessä 24/7 vai vaan vanhempien työpäivät?