Mua ei kiinnosta tai haittaa kenenkään ylipaino, mutta parisuhteeseen en ylipainoisen kanssa halua
Työkaveri, ystävä, sisko, ihan sama. Heidän elämäntapansa, terveytensä ja painonsa ei kuulu mulle.
Mutta ihminen, jonka kanssa pitäisi elää arkea, ehkä elämän loppuun asti, harrastaa seksiä, ym. Terveydellä ja jaksamisella on todellakin väliä. Ulkonäkö ei ole se koko pointti.
Kommentit (269)
Kyllä ulkonäkö ratkaisee valitettavasti... mutta sitäkin tärkeämpi on välttää seuraavat ehdokkaat joita tinder ja muut vastaavat ovat täynnä :
-narsistit
-sosiopaatit
-psykopaatit
-perheväkivaltaiset
-naisten ja lasten ahdistelijat
-stalkkerit ja muut vainoajat ylipäänsä
Ja tämäkö on maailman onnellisin maa... no hyvin se ihmisten uskottelu toimii täällä...
Kyllä ne elämäntavat vaan alkavat näkyä sitä enemmän mitä vanhemmaksi tullaan. Harva pullea mies pysyy mun perässä lenkillä (bonusta jos ylipäätään jaksaa sohvalta nousta), syö suht terveellisesti jne. Sitten vielä määkii kun jätän poloisen yksin liikuntaharrastuksieni ajaksi enkä innostu kaivelemaan puolipehmeää käärmettä pallomahan uumenista.
Sama.
Tykkään hiihtäjä tyyppisestä hoikasta mies vartalosta. En halua lihavaa parisuhteeseen, riittää että minä olen.
N35 ja bmi 37
Hihii jokinorsut täällä huutelee
Eihän kukaan kaikenlaisiin voi vetoa tunteakkaan. Jotenkin lapsellista alkaa luetella minkälaista ei kelpuuttaisi suhteeseen ihan kuin itse olisi jokaisen unelma tyyppi eikä todellakaan ole.
Toisekseen eihän normaali painoisistakaan kaikista kukaan viehäty eikä ole kemiaa ja aloittaja varmaan unohti mainita sen. En usko että kukaan ylipainoinen tyrkyttää itseään painokammoisille ja minä ylipainoisena naisena kyllä välttelen miehiä niin että mies saa tehdä aloitteen jos juttelu seurani kelpaa. Suhdetta en hae koska olen varattu.
Jon on oikeasti normaalipainoinen, eikä kehopisitiivisesti normaalipainoinen, niin minkä ihmeen takia seurustelisi läskin kanssa?
Monen painokammoisen olen nähnyt itse alkavan lihoa keski-ikäisenä niin ettei enää pysty omaakaan painoaan hallitsemaan. On siinä naurussa ollut pitelemistä sellaisen tyypin kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Erehdyin tapailemaan pulleampaa miestä. Laitettiin aina ruokakulut puoliksi, vaikka tyyppi söi selvästi enemmän. Aloin myös huomaamattani syödä isompia annoksia kun ne vaikuttivat kohtuullisilta toisen annoksiin verrattuna. Eipä ainakaan kyseinen tyyppi ollut mitenkään liikunnallisesti aktiivinen ja tosiaan hyytyi sängyssä supernopeasti. Sen jälkeen olen tapaillut kaltaisiani eli normaalipainoisia. Osuu harrastukset ja seksielämä paremmin kohdilleen.
Ja näitä lihavien miesten ilkkumisviestejä yläpeukutetaan ihan kiimassa, miksi niin vakavia kun puhutaan lihavista naisista?
Mä oon pullukka keski-ikäinen nainen, enkä loukkaantunut aloituksesta. Tämähän on mielipide-palsta, tänne kai saa sanoa mielipiteensä ja tehdä aloituksen aiheesta kun aiheesta? Aloitus olisi voinut olla vaikka: "En pidä lihaksikkaista miehistä parisuhdemielessä" ja perustelut. Siitä tuskin kukaan olisi hernettä vetänyt nenään mutta kun aiheena on lihavuus, se näyttää olevan tabu.
Mua ei rehellisesti haittaa että moni pitää varmasti muakin epäviehättävänä. Jotkut taas tykkääkin, olen kasvoiltani ihan nätti. En minäkään kovin montaa katsele "sillä silmällä", syynä voi olla vaikkapa että ulkonäkö ei vaan miellytä, tyyppi voi olla olemukseltaan ylimielinen tai jos näen heti, että tuon tyypin kanssa ei olisi mitään yhteistä puhuttavaa, niin siinäpä niitä kriteereitä. Saa muillakin olla mua kohtaan samanlaisia. Ei niitä arjessa kuitenkaan lauota toisen naamalle, siinä menee raja. Jos vaikka lapseni luokkakaverin isä tokaisisi lasta kylään tuodessa, että "en p****i sua" niin kyllä pitäisin törkimyksenä. En minäkään kerro päin naamaa, että "vaikutatpa tyhmältä äijältä."
Mutta. Pointti minkä halusin kertoa, on se että ei ylipainoinen useinkaan ole huonokuntoinen. Moni on aktiiviliikkuja ja sen rasvan alla on vahvat lihakset. Näitä ihmisiä näkee jumpissa, laduilla jne. Katsokaapa vaikka voiman/painonnostajia. Melkoisia mörssäreitä moni, ulkoisesti vaatteet päällä näyttävät lihavilta ihmisiltä, mutta ovatkin rautaisessa kunnossa olevia tyyppejä. Sitten taas jotkut hoikat ovat erittäin huonokuntoisia, lihaksia ei ole nimeksikään. Eli jos hyvä kunto on kriteeri, sitä ei voi varmaksi ulkoöstä päätellä. Mutta silti on ok olla pitää tai olla pitämättä tietyntyyppisistä kehoista, kunhan ei mene naamatusten tai somessa sitä tyypille itselleen laukomaan. Mitä se lihava sillä tiedolla tekee, tuskin hän on sitä tyyppiä ulos pyytänytkään? Varmaankin tunne on molemminpuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Jon on oikeasti normaalipainoinen, eikä kehopisitiivisesti normaalipainoinen, niin minkä ihmeen takia seurustelisi läskin kanssa?
Mikä on kehopositiivisesti normaalipainoinen? Normaalipainoinen on ylipainon ja alipainon välissä. Sen tietää kehopositiivisetkin. Normaalipainon BMI on 18.5 - 25.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kehopositiivisesti normaalipainoinen? Normaalipainoinen on ylipainon ja alipainon välissä. Sen tietää kehopositiivisetkin. Normaalipainon BMI on 18.5 - 25.
Vyötärö kertoo kaiken, BMI on täysi vitsi.
En oikein arvosta nyky-akkoja vetävät tupakkia posket lommollaan jossain porttikongissa joka välissä suu tumppikupin makuisena myrkyttäen solunsa niin että perillisistä tulee pölöjä ja vetävät sidukkaa kuin sienet, mutta jos miehellä on vähän vatsaa niin se on sitten ehdoton nounou sitten sitä kyllä ollaan terveysinnostuksen vallassa.
Kyllähän jollekki luikulle insinörtille kelpaa pullukatkin, pakkohan se joku ottaa kun paine kova perustaa perhe .
Ainakin oulussa tuollaisia pareja paljon kaupungilla, hyvin laiha mies ja voimismamma.
Monet naiset myös rupsahtaa kun tekevät lapsia tai syövät/juovat itsensä lihaviksi. Ylipaino on epäterveellistä ja aiheuttaa monia sairauksia. Kyllä parisuhteessa molempien pitää huolehtia itsestään ja terveydestään. Lihavuus on itsensä laiminlyöntiä
Laihoista naisista tulee vanhemmiten vastenmielisiä niillä alkaa nahka roikkua, tulee sellainen ällöttävä vatsapömppö ja kanankoivet alkavat mennä vinoon. Lihavat pysyvät paremmassa kuosissa
Vierailija kirjoitti:
En oikein arvosta nyky-akkoja vetävät tupakkia posket lommollaan jossain porttikongissa joka välissä suu tumppikupin makuisena myrkyttäen solunsa niin että perillisistä tulee pölöjä ja vetävät sidukkaa kuin sienet, mutta jos miehellä on vähän vatsaa niin se on sitten ehdoton nounou sitten sitä kyllä ollaan terveysinnostuksen vallassa.
Tupakointi on vähentynyt, ja nykyään 18-64-vuotiaisita naisista tupakoi säännöllisesti vain 11% (14-18-vuotaista tytöistä 5%). Ammatillisten oppilaitosten opiskelijat tupakoivat enemmän kuin lukiolaiset.
https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/paihteet-ja-riip…
Jos tuntuu, että naiset ”vetävät tupakkia posket lommollaan jossain porttikongissa”, niin kerrot enemmän itsestäsi ja naismaustasi kuin ”nykyakoista”.
Selvä, kiitos. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, vaikka sen merkitys on sama kuin koiran paska tien vieressä.
Vierailija kirjoitti:
"Työkaveri, ystävä, sisko, ihan sama. Heidän elämäntapansa, terveytensä ja painonsa ei kuulu mulle.
Mutta ihminen, jonka kanssa pitäisi elää arkea, ehkä elämän loppuun asti, harrastaa seksiä, ym. Terveydellä ja jaksamisella on todellakin väliä. Ulkonäkö ei ole se koko pointti."Ei ehkä koko pointti mutta isoin.
Aika outoa, että olisit huolissasi vain kumppanisi terveydestä (ja painosta), mutta et lainkaan sisaresi, ystäväsi tai vaikka äitisi. Jos olisi kyse vain terveydestä, olisit kyllä huolissasi läheistesikin painosta. Mutta et ole, koska heidän ulkonäkönsä ei ole sulle tärkeintä. (Onnea siitä, et ole täysin pinnallinen!)
kumppanin kanssa jaetaan arki aika eritavalla kuin ystävien? eiköhän jokainen tiedä jonkun ystävän joka on todella hyvä ystävänä mutta ei voisi elämän tyylien eroavaisuuksien vuoksi ajatella mitenkään kumppanina?
Läski on rumaa! Silti monella Läskillä on miehet.
Niinpä. Toisaalta se on karma. Nämä sisäisesti rumat viettävät aikansa täällä ja muut elävät ja kokevat oikeassa elämässä.
Mutta tyhmähän sitä pitää olla kun ei huomaa että tuolla pilaa vain omaa elämäänsä.