Kuka on saanut piiskaa lapsena?
Paljaalle pyllylle vai saiko pitää housut jalassa?Mietin vaan että kumpi tuntuu inhottavallemme
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:38"]Olen syntynyt vuonna 58, enkä ole saanut piiskaa lapsena, enkä tuntenut ketään jota olisi piiskattu. Vanhempani ovat syntyneet 20-luvulla eikä heitäkään ole piiskattu. Nämä teidän juttunne tuntuvat aivan uskomattomilta. Taidatte keksiä aikanne kuluksi.
[/quote]
Miksi kukaan keksisi tällaisia?
[/quote]
Sitä ihmettelen. Nämä jutut kuitenkin tuntuvat aivan käsittämättömiltä. Missä päin maata tälläistä on harrastettu vieläpä aivan nykypäiviin asti?
Minkä ikäisiä olitte kun saitte viimeisen kerran selkäänne ja pitikö silloin paljastaa pylly?
Ihmettelen, että miten aikuinen pystyy voimansa säätämään niin, että remmin isku ei vahingoita lasta?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:32"]Onko ketään kiihottanut piiskan saanti? Itse muistelen kiihottuneeni siitä jollain tavalla (olen mies).
[/quote]
Vanhempiasi se varmaan kiihotti. Vaikea muuta syytä lapsen piiskaamiseen on keksiä kuin kierotunut seksuaalisuus
Olen kuullut et remmi annettuna housujen päälle saattaa tuntua jopa enemmän kuin paljaalle pyllylle annettuna.Pitääkö paikkansa?
Ainoa edes hiukan jotain järkeä sisältävä kuulemani perustelu remmin käytölle on se, että se asia saadaan kerralla nopeasti loppuunkäsiteltyä eikä se jää pilaamaan arkielämään. Eli lapselle kerrotaan miksi rangaistus annetaan, sitten housut alas ja kuritus, sitten itkut ja halaukset ja sitten palataan arkeen.
Ja saitteko remmiä vai risua?Itse sain remmiä muutaman kerran.Ei jäänyt traumoja?
En ole koskaan saanut piiskaa, olen syntynyt 70-luvun alussa.
No kyllä se aika selvää on, että jos ei ole housut suojana niin se sattuu enemmän.
No eiköhän meistä suurin osa ole. Ja milloin mitenkin.
Eikö se ollut laissa kiellettyä jo 90-luvulla?Itse oon syntynyt vuonna -75 ja piiskaa sain eskari-ikäisenä ja muistaakseni ekalla tai tokalla.Jälkimmäisellä kerralla löin pikkuveljeä kepillä päähän ekaa kertaa en muista.Ehkä vaan kiukuttelin.Housut piti laskea itse ja remmiä tuli.
Oli kai 84 kun kiellettiin jos muistan oikein. Tuttuni sai 90-luvun lopulla, paljaaseen perseeseen. Sossujuttu siitä tuli, muttei huostaanottoa tai oikeastaan mitään muutakaan
Sain ekan kerran piiskaa 2-vuotiaana. Paljaalle pyllylle. Vaikka olinkin vasta 2, muistan että sattui ja istuminen sattui pari päivää. En tiedä/muista sainko useamminkin piiskaa 2-vuotiaana, äitini ei suostu kertomaan. Mutta muistan että myöhemminkin sain. 6-vuotiaana kun pikkuveljeni oli 3, äitini paukautti aina päämme yhteen. Se sattui ja joskus oli pää kipeä pari päivää.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:00"]Eikö se ollut laissa kiellettyä jo 90-luvulla?Itse oon syntynyt vuonna -75 ja piiskaa sain eskari-ikäisenä ja muistaakseni ekalla tai tokalla.Jälkimmäisellä kerralla löin pikkuveljeä kepillä päähän ekaa kertaa en muista.Ehkä vaan kiukuttelin.Housut piti laskea itse ja remmiä tuli.
[/quote]
Muistaakseni -84 kiellettiin.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:04"]Sain ekan kerran piiskaa 2-vuotiaana. Paljaalle pyllylle. Vaikka olinkin vasta 2, muistan että sattui ja istuminen sattui pari päivää. En tiedä/muista sainko useamminkin piiskaa 2-vuotiaana, äitini ei suostu kertomaan. Mutta muistan että myöhemminkin sain. 6-vuotiaana kun pikkuveljeni oli 3, äitini paukautti aina päämme yhteen. Se sattui ja joskus oli pää kipeä pari päivää.
[/quote]
Ja olen syntynyt 80-luvun alussa.
Tulihan sitä. Isäni kuoli kun olin 4-vuotias ja sen jälkeen äitini koki jotenkin oikeudekseen olla väkivaltainen. Ja kaikkia muitakin "oikeuksiaan" hän perusteli sillä että oli leski ja yksinhuoltaja.
Minä olen syntynyt -94 ja kyllä olen saanut piiskaa. En muista kuinka usein mutta useamman kerran. Välit isään ovat luultavasti tämän takia olleet huonot. Isäni ei myöskään osannut komentaa muuten kun huutamalla ja ei yhtään osannut hillitä hermojaan. Nyt odotan esikoistani ja omiin lapsiin en koskaan aio käyttää väkivaltaa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:08"]Minä olen syntynyt -94 ja kyllä olen saanut piiskaa. En muista kuinka usein mutta useamman kerran. Välit isään ovat luultavasti tämän takia olleet huonot. Isäni ei myöskään osannut komentaa muuten kun huutamalla ja ei yhtään osannut hillitä hermojaan. Nyt odotan esikoistani ja omiin lapsiin en koskaan aio käyttää väkivaltaa.
[/quote]
Jatkan. En tiedä pystynkö luottamaan siihen että isä ei käytä väkivaltaa minun lapsiini. Jos näin käy, niin aion tehdä rikosilmotuksen.
Housut piti laskea itse alas ja remmiä tuli kunnolla.Toimituksen jälkeen piti kiittää selkäsaunasta ja pyytää anteeksi tekoaan.Selkään tuli milloin mistäkin Välillä ihan pienistäkin asioista.Takapuoli saattoi olla hellä monta päivää sen jälkeen.