Annatteko kumppanille rahaa?
Kommentit (23)
Kyllä. Mielestäni se jolla on rahaa voi antaa, jos toisen elämä ei mene kuin strömsössä. Eri asia jos ei sovi oikein yhteen, silloin voi auttaa erillään ihmistä, ei ole pakko yhdessä asua.
Ei tarvitse antaa, hän kyllä ottaa ihan itse tarvitsemansa rahat yhteisestä rahapinosta.
En missään tapauksessa.
Kaikkien kuuluu tulla toimeen omillaan. Sehän olisi yksi kankkulan kaivo jos alkaisi antamaan.
rahaa löytyy aina jos tarttee, ellei muuten niin nordnetille ja hakee muutaman satasen tililtä. Ei sinänsä tarkoita että ois mistä antaa mutta tarpeelliset hoidetaan.
Tottakai, jos tarvitsee. Ja hän minulle. Päivänselvää.
Ei tarvitse, kummallakin on omansa eikä kumpikaan hassaa kaikkea mikä tilille tulee.
Ei juurikaan. En tiedä miten verotushommelit menee avioliitossa. Hoidetaan muulla tavalla.
Meillä on yhteiset rahat. Harvoin tarvitsee antaa rahaa, mutta joskus on niinkin tapahtunut. Yleensä esim. maksan hänen visalaskunsa.
Vierailija kirjoitti:
Ei juurikaan. En tiedä miten verotushommelit menee avioliitossa. Hoidetaan muulla tavalla.
Avioliitossa katsotaan, että omaisuus on yhteistä.
Siis vastasin tähän teoreettisesti, minulla ei ole oikeasti kumppania.
Miksen antaisi? Tuloni ovat paremmat ja vaikka maksan isomman osuuden esimerkiksi asumisen kuluista, niin toki jeesaan. Rahan tarvetta voi aiheuttaa esimerkiksi auton huolto.
Annoin rannekkeen, ja siitäki tuli mutinaa 🤭
välillä 'riidellään' siitä kumpi maksaa jonkin vähän suuremman hankinnan, olisin viimeksi maksanut uuden telkun 2250e, mutta mies halusi välttämättä maksaa sen... no mä puolestani maksoin sitten 2 uutta ILPiä, pyöreesti n. 4000e. Uuden auton maksoimme kutakuinkin tasan molempien tililtlä.Tällä viisiin meillä.
Ei ole mistä antaa. Ex oli niin nuuka että ruuvat maksettiin puoliksi (vaikka söikin huomattavasti enemmän kuin mää) ja kun huomasi että käytän enemmän vessapaperia niin sen jälkeen kumpikin osti omansa... Toki jos joku oli loppu niin sai ottaa toisen tavaroista ja autokuluihin ei tarvinnut osallistua vaikka sainkin muutaman kerran vuodessa kyydin jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitossa katsotaan, että omaisuus on yhteistä.
Avioliitolain 2.luku, jossa käsitellään omaisuutta.: "Se omaisuus, mikä puolisolla on avioliittoon mennessään, kuuluu edelleen hänelle. Niin ikään on hänen omaisuuttaan, mitä hän avioliiton aikana saa."
Eli omaisuus ei todellakaan ole yhteistä, Suomessa omaisuudessa on nimiperiaate, eli omaisuus on sen kenen nimissä se on.
En.