Yleistyksiä naisista -kerro ärsyttävin
Eräillä miehillä on tapana täälläkin kysellä, miksi naiset AINA ja miksi naiset ei koskaan. Harvoin tunnen kuuluvani tähän yleistettyyn lajiin "naiset". Kerro pahin kuulemasi yleistys!
Kommentit (164)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:53"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:41"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle. [/quote] Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta. [/quote] Jos haluaa yleistää jonkin asian koskemaan puolta maapallon väestöä, on syytä löytää väitteensä tueksi tutkimuksia ja todisteita. Omat arkikokemukset eivät kelpaa, sillä ne eivät voi olla riittävän kattavat. Oman mielipiteensä yleistäminen ainoaksi oikeaksi totuudeksi on typerää. On myös typerää vaatia muita keksimään perusteluja väitteelle, jolla ei ole todellisuuspohjaa. . Jos esim. minulla on ollut kolmijalkainen kissa, ja olen sen takia sitä mieltä, että kaikki kissat ovat kolmijalkaisia, en voi olettaa muiden kykenevän järkevästi kysymykseen "miksi kaikki kissat ovat kolmijalkaisia". Ymmärrätkö? [/quote] Minua miespuolisena ärsyttää eniten, että nainen uskoo tietävänsä asian laidan, muttei kuitenkaan ole selvittänyt asiaa mitenkään tieteellisten tai asiatuntijalähteiden kautta. Näitä asioita on useitakin, joista monilla naisilla on vahva tunnepohjainen mielipide miten asiat on, ei niinkään harkitsevan kriittinen ja puntaroiva. [/quote] Eli nainen toimii pelkästään tunteidensa ja omien kokemustensa varassa? [/quote] Naisilla tuntuu olevan taipumus konkretisoida aineettomia kysymyksiä ja ajatella niistä ensiksi sydämellä. Ja vastaavasti vaikeutta vain "pyörittää" näkemyksiä päässä pidättyen sitoutumasta mihinkään kovin vahvasti. Tunteellinen halu olla oikeassa ja saada ääni kuuluville tuntuu pidättyväistä ja kärsivällistä, monelta kantilta katsovaa totuudenetsintää tärkeämmältä. Eivät toki miehetkään ole tässä aina mestareita. Mutta selvästi huomaa kuinka miesten foorumeilla nojaudutaan selkeästi enemmän tutkittuun tietoon, asiantuntijoihin ja teeseihin, vähemmän esimerkiksi arkitietoon. Samoin näkemysten puolesta argumentoidaan laveammin ja analyyttisemmin. [/quote] Tuletko ihan tosissasi tällaiseen ketjuun heittämäään täysin fiilispohjaista mutua yleistykseksi sukupuolten eroista? Ja aivan tosissasi vielä perustelet sitä jollain netin keskustelufoorumeista tekemilläsi päätelmillä? Ja vielä kehtaat kertoa miesten olevan järkevämpiä... . Jos et näe mitään vikaa tässä tutkimusmenetelmässäsi, niin aloitapa vaikka siitä, että et voi mitenkään tietää ihmisten sukupuolta anonyymeillä nettipalstoilla, vakika he väittäisivät mitä. . T. Mies [/quote] Toisena ongelmana voisi mainita sen, että ihmiset (myös me miehet) ihan tutkitusti hakevat vahvistusta ennakkokäsityksilleen ja jättävät huomiotta havainnot, jotka sotivat niitä vastaan. Jos siis ajattelet naisten olevan tunteellisia mutuilijoita ja miesten järkiperäisiä analysoijia, huomaat vain asiat, jotka vahvistavat kuvitelmiasi, et niitä vastaan puhuvia asioita. . T. Miea
[/quote]
En muista tältäkään palstalta keskustelua, jossa naiset vetoaisivat tutkimuksiin ja naisen tyyli keskustella aiheesta olisi analyyttinen. Saa linkittää jos löytyy. Miesjohtoisilla palstoilla olen nähnyt paljon, paljon useampia tällaisia keskusteluja.
[/quote]
Tällä palstalla ei todellakaan tutkimuksiin viitsitä linkittää -palstahan on naisvaltainen ja siksi tyhmyyden tyyssija. Jos jotain tutkimuksia linkittää, niitä ei varmasti avata, lähinnä alapeukutetaan, kun omat taidot eivät riitä edes tutkimuksen lukemiseen T. mies.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:42"]
Nainen ajaa huonommin autoa kuin mies. Ei pidä paikkaansa.
[/quote]
Olen ollut vuosia liikenteenohjaajana eräässä keskisuuressa vuosittaisessa tapahtumassa ja täytyy sanoa, että olen täysin samaa mieltä. Olen nähnyt niin paljon törttöilyä ja yhtälailla miehet ja naiset siellä koheltaa aika tasaväkisesti. Sanoisin, että noin yksi viidestä kuskista on tunari sukupuoleen katsomatta. Samoin myös hyvissä ja keskivertokuskeissa ei ole mitään tiettyä sukupuolijakaumaa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:31"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:48"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:41"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle. [/quote] Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta. [/quote] Jos haluaa yleistää jonkin asian koskemaan puolta maapallon väestöä, on syytä löytää väitteensä tueksi tutkimuksia ja todisteita. Omat arkikokemukset eivät kelpaa, sillä ne eivät voi olla riittävän kattavat. Oman mielipiteensä yleistäminen ainoaksi oikeaksi totuudeksi on typerää. On myös typerää vaatia muita keksimään perusteluja väitteelle, jolla ei ole todellisuuspohjaa. . Jos esim. minulla on ollut kolmijalkainen kissa, ja olen sen takia sitä mieltä, että kaikki kissat ovat kolmijalkaisia, en voi olettaa muiden kykenevän järkevästi kysymykseen "miksi kaikki kissat ovat kolmijalkaisia". Ymmärrätkö? [/quote] Minua miespuolisena ärsyttää eniten, että nainen uskoo tietävänsä asian laidan, muttei kuitenkaan ole selvittänyt asiaa mitenkään tieteellisten tai asiatuntijalähteiden kautta. Näitä asioita on useitakin, joista monilla naisilla on vahva tunnepohjainen mielipide miten asiat on, ei niinkään harkitsevan kriittinen ja puntaroiva. [/quote] heheee no tässä yksi ärsyttävä yleistys just sopivasti!! [/quote]Mitenkä? Tässäkin ketjussa joku nainen väitti, että on väärä yleistys, että naisilla on mielialavaivoja menkoista. Vaikka niitä oikeasti on tosi monella. [/quote] Olikos tuossa tutkimuksessa, että 75 prosentilla on lieviä vaivoja, jotka eivät vaikuta elämään, niihin laskettiin myös esim. turvotus ja rintojen kipeytyminen. Ei siis todellakaan voi väittää, että kaikilla naisilla olisi mielialaongelmia, ainakaan siinä määrin, että ne näkyisivät ulospäin.
[/quote]
Ei KAIKILLA ole mielialaongelmia, mutta isolla osalla, lähes puolella on, ja varmasti pienempiä mielialaongelmia vielä tätä useammalla.
1. Kaikki naiset ovat huoria.
2. Yhdellekkään naiselle ei kelpaa seksi.
3. Naiset eivät osaa ajaa autoa.
4. Naiset eivät osaa käyttää mitään sähkölaitetta (silti kaikki sähköiset kodinkoneet ovat valkoisia, kun häämekkokin on).
5. Kuukautisten aikana naiset vaan itkee, kiukuttelee ja leppyy kun niille tuo suklaata (noh, minä lepyn kun mies tuo minulle suklaata :D)
6. Naiset eivät ole kykeneviä johtotason tehtäviin. Tämäkin taisi useimmiten liittyä kuukautisiin.
7. Kaikki naiset omaavat luontaisen hoivavietin (hyi, en todellakaan).
8. Naiset olisivat huonoja maailmanjohtajia, kun ovat niin lempeitä (ai niinkuin esimerkiksi Margaret Thatcher?)
9. Kaikki naiset rakastavat vaaleanpunaista ja prinsessaunelmia (hyi, en).
10. Naiset ovat juoruilevia selkäänpuukottajia (mihin se lempeys ja hoivaaminen katosi?)
11. Naiset ovat mielellään kotona hoitamassa lapsia, tekemässä ruokaa ja tarjoilemassa miehelle olutta raskaan työpäivän jälkeen.
12. Naisista ei ole rakennushommiin (paitsi että fakta juttu on, että naiset ovat esim. hitsaamisessa parempia kuin miehet)
13. Naiset eivät ole väkivaltaisia.
14. Naiset eivät piereskele, eivätkä kakkaa.
15. Kaikki naiset rakastavat nyyhkyleffoja.
Tässä nyt sellaiset, jotka tuli ekana mieleen.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:42"]
Nainen ajaa huonommin autoa kuin mies. Ei pidä paikkaansa.
[/quote]
Olen ollut vuosia liikenteenohjaajana eräässä keskisuuressa vuosittaisessa tapahtumassa ja täytyy sanoa, että olen täysin samaa mieltä. Olen nähnyt niin paljon törttöilyä ja yhtälailla miehet ja naiset siellä koheltaa aika tasaväkisesti. Sanoisin, että noin yksi viidestä kuskista on tunari sukupuoleen katsomatta. Samoin myös hyvissä ja keskivertokuskeissa ei ole mitään tiettyä sukupuolijakaumaa.
[/quote]
Vahinkoalapeukky, täysin samaa mieltä!
Musta tässä koko ajan menee sekaisin ihmisillä, että yleistyksiä SAA tehdä hyvästä syystä. Vaikka kaikkeen on poikkeuksia, ei kaikki ole pelkkää poikkeusta. Todellisuus ei ole jokaiselle erilainen.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:46"]
Musta tässä koko ajan menee sekaisin ihmisillä, että yleistyksiä SAA tehdä hyvästä syystä. Vaikka kaikkeen on poikkeuksia, ei kaikki ole pelkkää poikkeusta. Todellisuus ei ole jokaiselle erilainen.
[/quote]
No mitkä ovat mielestäsi juuri niitä yleispäteviä yleistyksiä, joka pätee vaikkapa 98% naisista? Omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei mikään. Enkä puhu itsestäni, vaan katsantani on kaikki tuntemani naiset.
Naiset haluavat itseään vanhemman la lihavamman miehen.
Ketjussa muutaman lassukan kirjoituksia, ja kovasti kaivataan niitä perinteisiä sukupuolirooleja, joiden mukaan naisen sopisi aina taipua sen järkevän miehen tahtoon ja palvella häntä parhaan kykynsä mukaan. Näihin nämä sitten hirttävät itsensä tai mahdolliset puolisonsa ja veikkaan, että tää sama menkoista jauhava jästipää haluaa juuri sellaisen pullantuoksuisen ja tunteella käyvän, heikon ja alistuvan menkkarageen suutuspäissään alistuvan kympin tytön, joka suostuu kaikkeen, mitä lassukka keksii pyytää ja häpeää samalla itseään. Syömishäiriö typylle vielä ja se on siinä.
Yök. Ohis.
Itsellä tulee mieleen korut. En ikinä käytä minkäänlaisia, en tykkää yhtään. Eipä tästä kovasti keskustelua synny, en jaa tätä tietoa kaikille. Mies sanoo minun olevan jalat maassa pitävä ja luonnonläheinen, eli ei ihmettele miksen halua koruja lahjaksi. Ainoa ongelma on hääsormus, en missään nimessä halua sellaista pitää, rahan tuhlausta roskaan. Miehillä ne ovat myös rumia, mutta mieheni ei pidä ajatuksesta, ettei meillä olisi sormuksia.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:56"]
[/quote]
No mitkä ovat mielestäsi juuri niitä yleispäteviä yleistyksiä, joka pätee vaikkapa 98% naisista? Omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei mikään. Enkä puhu itsestäni, vaan katsantani on kaikki tuntemani naiset.
[/quote]
Ei yleistyksen tarvitse kaikkia koskea, jotta se voidaan tehdä, tai edes miltei.
Ihmisten pitäisi pystyä kohtaamaan nainen tyhjänä tauluna, tai että nainen itse olisi tyhjä taulu? Ennustettavuus kävisi mahdottomaksi kun jokainen on omanlaisensa. Sori, mutta sellainen on vain väärä näkemys sosiaalisesta todellisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:07"]
[/quote]
[/quote]
Ei yleistyksen tarvitse kaikkia koskea, jotta se voidaan tehdä, tai edes miltei.
Ihmisten pitäisi pystyä kohtaamaan nainen tyhjänä tauluna, tai että nainen itse olisi tyhjä taulu? Ennustettavuus kävisi mahdottomaksi kun jokainen on omanlaisensa. Sori, mutta sellainen on vain väärä näkemys sosiaalisesta todellisuudesta.
[/quote]
Eli sun mielestä on ihan ok olettaa kaikkien naisten olevan tyhjäpäisiä, menkkapääraivoissaan parkuvia, suklaata mussuttavia pihtaavia huoria, koska noin naiset vain voidaan noin yleispätevästi luonnehtia?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:20"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:53"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:41"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle. [/quote] Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta. [/quote] Jos haluaa yleistää jonkin asian koskemaan puolta maapallon väestöä, on syytä löytää väitteensä tueksi tutkimuksia ja todisteita. Omat arkikokemukset eivät kelpaa, sillä ne eivät voi olla riittävän kattavat. Oman mielipiteensä yleistäminen ainoaksi oikeaksi totuudeksi on typerää. On myös typerää vaatia muita keksimään perusteluja väitteelle, jolla ei ole todellisuuspohjaa. . Jos esim. minulla on ollut kolmijalkainen kissa, ja olen sen takia sitä mieltä, että kaikki kissat ovat kolmijalkaisia, en voi olettaa muiden kykenevän järkevästi kysymykseen "miksi kaikki kissat ovat kolmijalkaisia". Ymmärrätkö? [/quote] Minua miespuolisena ärsyttää eniten, että nainen uskoo tietävänsä asian laidan, muttei kuitenkaan ole selvittänyt asiaa mitenkään tieteellisten tai asiatuntijalähteiden kautta. Näitä asioita on useitakin, joista monilla naisilla on vahva tunnepohjainen mielipide miten asiat on, ei niinkään harkitsevan kriittinen ja puntaroiva. [/quote] Eli nainen toimii pelkästään tunteidensa ja omien kokemustensa varassa? [/quote] Naisilla tuntuu olevan taipumus konkretisoida aineettomia kysymyksiä ja ajatella niistä ensiksi sydämellä. Ja vastaavasti vaikeutta vain "pyörittää" näkemyksiä päässä pidättyen sitoutumasta mihinkään kovin vahvasti. Tunteellinen halu olla oikeassa ja saada ääni kuuluville tuntuu pidättyväistä ja kärsivällistä, monelta kantilta katsovaa totuudenetsintää tärkeämmältä. Eivät toki miehetkään ole tässä aina mestareita. Mutta selvästi huomaa kuinka miesten foorumeilla nojaudutaan selkeästi enemmän tutkittuun tietoon, asiantuntijoihin ja teeseihin, vähemmän esimerkiksi arkitietoon. Samoin näkemysten puolesta argumentoidaan laveammin ja analyyttisemmin. [/quote] Tuletko ihan tosissasi tällaiseen ketjuun heittämäään täysin fiilispohjaista mutua yleistykseksi sukupuolten eroista? Ja aivan tosissasi vielä perustelet sitä jollain netin keskustelufoorumeista tekemilläsi päätelmillä? Ja vielä kehtaat kertoa miesten olevan järkevämpiä... . Jos et näe mitään vikaa tässä tutkimusmenetelmässäsi, niin aloitapa vaikka siitä, että et voi mitenkään tietää ihmisten sukupuolta anonyymeillä nettipalstoilla, vakika he väittäisivät mitä. . T. Mies [/quote] Toisena ongelmana voisi mainita sen, että ihmiset (myös me miehet) ihan tutkitusti hakevat vahvistusta ennakkokäsityksilleen ja jättävät huomiotta havainnot, jotka sotivat niitä vastaan. Jos siis ajattelet naisten olevan tunteellisia mutuilijoita ja miesten järkiperäisiä analysoijia, huomaat vain asiat, jotka vahvistavat kuvitelmiasi, et niitä vastaan puhuvia asioita. . T. Miea [/quote] En muista tältäkään palstalta keskustelua, jossa naiset vetoaisivat tutkimuksiin ja naisen tyyli keskustella aiheesta olisi analyyttinen. Saa linkittää jos löytyy. Miesjohtoisilla palstoilla olen nähnyt paljon, paljon useampia tällaisia keskusteluja. [/quote] Melkein joka väittelyssä täällä on tutkimuksia! Lisäksi tämä ei ole enää pitkään aikaan ollut naisvaltainen palsta. Hienosti kyllä todistat näiden mutupohjaisten yleistysten järkiperäisyyden olemattomaksi. Koska et miehiseen tapaan (huomaa typerä yleistys) kykene näkemään vikaa toiminnassasi, jätän tämän tähän, sillä en halua pilata hyvää ketjua jankkaamisella. Voit vaikka aloittaa taas yhden Miksi naiset aina -ketjun aiheesta, niin jatketaan siellä.
[/quote]
Naiset kyllä aniharvoin linkittelevät täällä tutkimuksia.
[/quote]
Kerro mullekin, miten anonyymilla palstalla pystyy näkemään kirjoittajan sukupuolen? Tosin täytyy olla älykkään miehinen ominaisuus kyllä tuon, ei vois mitenkään multa tyhmänä ja linkitystaidottomana naisena luonnistua?
Tein uuden ketjun väittelylle, jotta tämä ketju voitaisiin pyhittää tarkoitukselleen. Jatketaan jooko väittelyä täällä: http://www.vauva.fi/keskustelu/4505143/ketju/miksi_miehet_kuvittelevat ja annetaan tämän ketjun olla rauhassa vääntämiseltä.
Huom. esim. viestien 103 ja 108 kirjoittaja(t).
- Naiset ovat parempia äidinkielessä ja taitavat kirjoittamisen moitteetta.
- Naisilla on parempi kielipää kuin miehillä.
- Naiset ovat huonoja matematiikassa.
- Kaikilla naisilla on PMS-oireita. (Jep. Täällä yksi, jolla ei ole koskaan ollut PMS-oireita)
- Nainen ei voi kasvattaa lihaksia ilman hormoneja.
- Naisten lihasten kasvattaminen on aina työn ja tuskan takana.
- Kaikilla naisilla on laaja ystäväpiiri ja paljon kavereita.
- VELA-naiset inhoavat lapsia.
- Kaunis nainen ei voi olla älykäs.
- Kaikki naiset pitävät suuseksistä vastaanottavana osapuolena.
- Nainen ei voi harrastaa seksiä ilman tunteita.
- Jos naisella on fuckbuddy, nainen kehittää syviä rakastavia tunteita tätä fuckbuddya kohtaan, koska nainen ei voi harrastaa seksiä ilman tunteita.
- Nainen ja mies eivät voi koskaan olla "vain ystäviä".
- Lihaksikas nainen on miehinen. (Lihakseton mies on siis naisellinen)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:58"]
Naiset haluavat itseään vanhemman la lihavamman miehen.
[/quote]
noin 80% naisilla on itseään vanhempi ja lihavampi mies... ja kyllä naiset menevät suomessa pakottamatta naimisiin joten väite on tosi
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli sun mielestä on ihan ok olettaa kaikkien naisten olevan tyhjäpäisiä, menkkapääraivoissaan parkuvia, suklaata mussuttavia pihtaavia huoria, koska noin naiset vain voidaan noin yleispätevästi luonnehtia?
[/quote]
Luovutan. Hyvä esimerkki huonosta analytiikasta.
Naiset ei pidä kusipäisistä miehistä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Luovutan. Hyvä esimerkki huonosta analytiikasta.
[/quote]
Miten tuo oli huonoa analyysia? Tuossa oli kaikki sellaisia yleistyksiä, joihin usein viitataan, kun puhutaan naisista. Ja kun mies menee baariin iskemään itselleen naista, niin eikö ennustettavuuden takia kannata juuri jotain tuon kaltaista stereotyyppistä naista olettaa löytävänsä?
Mun mielestä yhtä hyvä yleistys kuin: Kaikki miehet ovat ylipainoisia kaljamahoja, jotka haluavat naisella olevan keritty alapää, koska kaikki miehet ovat oikeasti raiskaavia pedofiileja? Unohtamatta sitä yleispätevää faktaa, että kaikki miehet rakastavat panna perseeseen, koska eivät halua lapsia.
Jos sinä et ymmärrä, mistä tässä ketjussa on kyse, niin ei kannata jatkaa lukemista.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle. [/quote] Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta. [/quote] Jos haluaa yleistää jonkin asian koskemaan puolta maapallon väestöä, on syytä löytää väitteensä tueksi tutkimuksia ja todisteita. Omat arkikokemukset eivät kelpaa, sillä ne eivät voi olla riittävän kattavat. Oman mielipiteensä yleistäminen ainoaksi oikeaksi totuudeksi on typerää. On myös typerää vaatia muita keksimään perusteluja väitteelle, jolla ei ole todellisuuspohjaa. . Jos esim. minulla on ollut kolmijalkainen kissa, ja olen sen takia sitä mieltä, että kaikki kissat ovat kolmijalkaisia, en voi olettaa muiden kykenevän järkevästi kysymykseen "miksi kaikki kissat ovat kolmijalkaisia". Ymmärrätkö?
[/quote]
Minua miespuolisena ärsyttää eniten, että nainen uskoo tietävänsä asian laidan, muttei kuitenkaan ole selvittänyt asiaa mitenkään tieteellisten tai asiatuntijalähteiden kautta. Näitä asioita on useitakin, joista monilla naisilla on vahva tunnepohjainen mielipide miten asiat on, ei niinkään harkitsevan kriittinen ja puntaroiva.
[/quote]
heheee no tässä yksi ärsyttävä yleistys just sopivasti!!
[/quote]Mitenkä? Tässäkin ketjussa joku nainen väitti, että on väärä yleistys, että naisilla on mielialavaivoja menkoista. Vaikka niitä oikeasti on tosi monella.
[/quote]
Olikos tuossa tutkimuksessa, että 75 prosentilla on lieviä vaivoja, jotka eivät vaikuta elämään, niihin laskettiin myös esim. turvotus ja rintojen kipeytyminen. Ei siis todellakaan voi väittää, että kaikilla naisilla olisi mielialaongelmia, ainakaan siinä määrin, että ne näkyisivät ulospäin.