Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yleistyksiä naisista -kerro ärsyttävin

Vierailija
22.06.2015 |

Eräillä miehillä on tapana täälläkin kysellä, miksi naiset AINA ja miksi naiset ei koskaan. Harvoin tunnen kuuluvani tähän yleistettyyn lajiin "naiset". Kerro pahin kuulemasi yleistys!

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:07"]Nainen ei ole väkivaltainen
[/quote]

Missä tuota väitetään? Minusta miehet päinvastoin uikuttavat aina, että naiset ovat yhtä väkivaltaisia kuin miehet, mutta sitä ei tuoda julki.

Vierailija
82/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat kateellisia nuoremmille kanssasisarilleen. Tämä on tullut nyt vasta vanhempana ilmi, että moni nuorempi nainenkin ajttelee näin eikä vain miehet :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naista pitää kehua ja olla mukava hänelle ja puhua kauniisti, että häneltä saa seksiä.

Vierailija
84/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka naiset ovat keskimäärin jo enemmän koulutettuja kuin miehet, he nojaavat silti näkemyksensä arkitietoon ja mutu-tuntumaan keskustellessaan keskustelupalstoilla.

Vierailija
85/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pärjäävät koulussa ja saavat jatko-opiskelupaikat miesten nenän edestä, koska ovat kilttejä, ahkeria ja tunnollisia mutta he eivat silti ole älykkäitä - vain miehet voivat olla älykkäitä, koko koululaitos vain sorsii heitä.

Työelämässä taas naiset pärjäävät heikommin, koska eivät oikeasti osaa mitään, mistä kuuluisi maksaa. Siksi he kelpaavat lähinnä kahvia keittämään, siivoamaan ja sihteerin hommiin tms. palvelijaksi miehille, jotka suvereenisti hallitsevat ihan kaiken samalta istumalta haaravälissään killuvan pissaletkun takia.

Vierailija
86/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:41"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle. [/quote] Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta. [/quote] Jos haluaa yleistää jonkin asian koskemaan puolta maapallon väestöä, on syytä löytää väitteensä tueksi tutkimuksia ja todisteita. Omat arkikokemukset eivät kelpaa, sillä ne eivät voi olla riittävän kattavat. Oman mielipiteensä yleistäminen ainoaksi oikeaksi totuudeksi on typerää. On myös typerää vaatia muita keksimään perusteluja väitteelle, jolla ei ole todellisuuspohjaa. . Jos esim. minulla on ollut kolmijalkainen kissa, ja olen sen takia sitä mieltä, että kaikki kissat ovat kolmijalkaisia, en voi olettaa muiden kykenevän järkevästi kysymykseen "miksi kaikki kissat ovat kolmijalkaisia". Ymmärrätkö? [/quote] Minua miespuolisena ärsyttää eniten, että nainen uskoo tietävänsä asian laidan, muttei kuitenkaan ole selvittänyt asiaa mitenkään tieteellisten tai asiatuntijalähteiden kautta. Näitä asioita on useitakin, joista monilla naisilla on vahva tunnepohjainen mielipide miten asiat on, ei niinkään harkitsevan kriittinen ja puntaroiva. [/quote] Eli nainen toimii pelkästään tunteidensa ja omien kokemustensa varassa?

[/quote]

Naisilla tuntuu olevan taipumus konkretisoida aineettomia kysymyksiä ja ajatella niistä ensiksi sydämellä. Ja vastaavasti vaikeutta vain "pyörittää" näkemyksiä päässä pidättyen sitoutumasta mihinkään kovin vahvasti. Tunteellinen halu olla oikeassa ja saada ääni kuuluville tuntuu pidättyväistä ja kärsivällistä, monelta kantilta katsovaa totuudenetsintää tärkeämmältä.

Eivät toki miehetkään ole tässä aina mestareita. Mutta selvästi huomaa kuinka miesten foorumeilla nojaudutaan selkeästi enemmän tutkittuun tietoon, asiantuntijoihin ja teeseihin, vähemmän esimerkiksi arkitietoon. Samoin näkemysten puolesta argumentoidaan laveammin ja analyyttisemmin.
[/quote]

Tuletko ihan tosissasi tällaiseen ketjuun heittämäään täysin fiilispohjaista mutua yleistykseksi sukupuolten eroista? Ja aivan tosissasi vielä perustelet sitä jollain netin keskustelufoorumeista tekemilläsi päätelmillä? Ja vielä kehtaat kertoa miesten olevan järkevämpiä...
.
Jos et näe mitään vikaa tässä tutkimusmenetelmässäsi, niin aloitapa vaikka siitä, että et voi mitenkään tietää ihmisten sukupuolta anonyymeillä nettipalstoilla, vakika he väittäisivät mitä.
.
T. Mies

Vierailija
87/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:41"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle. [/quote] Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta. [/quote] Jos haluaa yleistää jonkin asian koskemaan puolta maapallon väestöä, on syytä löytää väitteensä tueksi tutkimuksia ja todisteita. Omat arkikokemukset eivät kelpaa, sillä ne eivät voi olla riittävän kattavat. Oman mielipiteensä yleistäminen ainoaksi oikeaksi totuudeksi on typerää. On myös typerää vaatia muita keksimään perusteluja väitteelle, jolla ei ole todellisuuspohjaa. . Jos esim. minulla on ollut kolmijalkainen kissa, ja olen sen takia sitä mieltä, että kaikki kissat ovat kolmijalkaisia, en voi olettaa muiden kykenevän järkevästi kysymykseen "miksi kaikki kissat ovat kolmijalkaisia". Ymmärrätkö? [/quote] Minua miespuolisena ärsyttää eniten, että nainen uskoo tietävänsä asian laidan, muttei kuitenkaan ole selvittänyt asiaa mitenkään tieteellisten tai asiatuntijalähteiden kautta. Näitä asioita on useitakin, joista monilla naisilla on vahva tunnepohjainen mielipide miten asiat on, ei niinkään harkitsevan kriittinen ja puntaroiva. [/quote] Eli nainen toimii pelkästään tunteidensa ja omien kokemustensa varassa?

[/quote]

Naisilla tuntuu olevan taipumus konkretisoida aineettomia kysymyksiä ja ajatella niistä ensiksi sydämellä. Ja vastaavasti vaikeutta vain "pyörittää" näkemyksiä päässä pidättyen sitoutumasta mihinkään kovin vahvasti. Tunteellinen halu olla oikeassa ja saada ääni kuuluville tuntuu pidättyväistä ja kärsivällistä, monelta kantilta katsovaa totuudenetsintää tärkeämmältä.

Eivät toki miehetkään ole tässä aina mestareita. Mutta selvästi huomaa kuinka miesten foorumeilla nojaudutaan selkeästi enemmän tutkittuun tietoon, asiantuntijoihin ja teeseihin, vähemmän esimerkiksi arkitietoon. Samoin näkemysten puolesta argumentoidaan laveammin ja analyyttisemmin.
[/quote]

Heheh, ai niin kuin jossain Hommafoorumilla vai? :D

Vierailija
88/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on mestari yleistämään tässä aihepiirissä, koska hänellä ei juurikaan ole kokemusta naisista. Hän yleistää ihan joka asiassa. Jos kerran esimerkiksi sanon, että minulla on kylmä, hän vastaa siihen, että aina naisilla on kylmä. Mutta kaikista raivoatuttavin oli ehdottomasti se, kun hän sanoi että ei naisia ole luotu panemaan monen ihmisen kanssa. Miehet sen sijaan kuulemma on.

Vierailija
89/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:53"]

[/quote]

[/quote]

Tuletko ihan tosissasi tällaiseen ketjuun heittämäään täysin fiilispohjaista mutua yleistykseksi sukupuolten eroista? Ja aivan tosissasi vielä perustelet sitä jollain netin keskustelufoorumeista tekemilläsi päätelmillä? Ja vielä kehtaat kertoa miesten olevan järkevämpiä...
.
Jos et näe mitään vikaa tässä tutkimusmenetelmässäsi, niin aloitapa vaikka siitä, että et voi mitenkään tietää ihmisten sukupuolta anonyymeillä nettipalstoilla, vakika he väittäisivät mitä.
.
T. Mies
[/quote]

Toisena ongelmana voisi mainita sen, että ihmiset (myös me miehet) ihan tutkitusti hakevat vahvistusta ennakkokäsityksilleen ja jättävät huomiotta havainnot, jotka sotivat niitä vastaan. Jos siis ajattelet naisten olevan tunteellisia mutuilijoita ja miesten järkiperäisiä analysoijia, huomaat vain asiat, jotka vahvistavat kuvitelmiasi, et niitä vastaan puhuvia asioita.
.
T. Miea

Vierailija
90/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät tiedä mitään tekniikasta

Naiset haluavat romanttista seksiä

Vierailija
91/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on naisenvaisto.

Vierailija
92/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki huorat ei ole partureita

Vierailija
93/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:53"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:41"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle. [/quote] Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta. [/quote] Jos haluaa yleistää jonkin asian koskemaan puolta maapallon väestöä, on syytä löytää väitteensä tueksi tutkimuksia ja todisteita. Omat arkikokemukset eivät kelpaa, sillä ne eivät voi olla riittävän kattavat. Oman mielipiteensä yleistäminen ainoaksi oikeaksi totuudeksi on typerää. On myös typerää vaatia muita keksimään perusteluja väitteelle, jolla ei ole todellisuuspohjaa. . Jos esim. minulla on ollut kolmijalkainen kissa, ja olen sen takia sitä mieltä, että kaikki kissat ovat kolmijalkaisia, en voi olettaa muiden kykenevän järkevästi kysymykseen "miksi kaikki kissat ovat kolmijalkaisia". Ymmärrätkö? [/quote] Minua miespuolisena ärsyttää eniten, että nainen uskoo tietävänsä asian laidan, muttei kuitenkaan ole selvittänyt asiaa mitenkään tieteellisten tai asiatuntijalähteiden kautta. Näitä asioita on useitakin, joista monilla naisilla on vahva tunnepohjainen mielipide miten asiat on, ei niinkään harkitsevan kriittinen ja puntaroiva. [/quote] Eli nainen toimii pelkästään tunteidensa ja omien kokemustensa varassa? [/quote] Naisilla tuntuu olevan taipumus konkretisoida aineettomia kysymyksiä ja ajatella niistä ensiksi sydämellä. Ja vastaavasti vaikeutta vain "pyörittää" näkemyksiä päässä pidättyen sitoutumasta mihinkään kovin vahvasti. Tunteellinen halu olla oikeassa ja saada ääni kuuluville tuntuu pidättyväistä ja kärsivällistä, monelta kantilta katsovaa totuudenetsintää tärkeämmältä. Eivät toki miehetkään ole tässä aina mestareita. Mutta selvästi huomaa kuinka miesten foorumeilla nojaudutaan selkeästi enemmän tutkittuun tietoon, asiantuntijoihin ja teeseihin, vähemmän esimerkiksi arkitietoon. Samoin näkemysten puolesta argumentoidaan laveammin ja analyyttisemmin. [/quote] Tuletko ihan tosissasi tällaiseen ketjuun heittämäään täysin fiilispohjaista mutua yleistykseksi sukupuolten eroista? Ja aivan tosissasi vielä perustelet sitä jollain netin keskustelufoorumeista tekemilläsi päätelmillä? Ja vielä kehtaat kertoa miesten olevan järkevämpiä... . Jos et näe mitään vikaa tässä tutkimusmenetelmässäsi, niin aloitapa vaikka siitä, että et voi mitenkään tietää ihmisten sukupuolta anonyymeillä nettipalstoilla, vakika he väittäisivät mitä. . T. Mies [/quote] Toisena ongelmana voisi mainita sen, että ihmiset (myös me miehet) ihan tutkitusti hakevat vahvistusta ennakkokäsityksilleen ja jättävät huomiotta havainnot, jotka sotivat niitä vastaan. Jos siis ajattelet naisten olevan tunteellisia mutuilijoita ja miesten järkiperäisiä analysoijia, huomaat vain asiat, jotka vahvistavat kuvitelmiasi, et niitä vastaan puhuvia asioita. . T. Miea

[/quote]

En muista tältäkään palstalta keskustelua, jossa naiset vetoaisivat tutkimuksiin ja naisen tyyli keskustella aiheesta olisi analyyttinen. Saa linkittää jos löytyy. Miesjohtoisilla palstoilla olen nähnyt paljon, paljon useampia tällaisia keskusteluja.

Vierailija
94/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset nalkuttaa turhasta. Mun mies ei enää sanonut noin, kun ilmoitin tekstarilla, että menen duunin jälkeen työkavereiden kanssa parille. Hae lapset ja käy kaupassa + tee ruoka. Tulin sitten yöllä ja nukuin koko seuraavan päivän ja katselin telkkaria, kun mies hoiti kotia ja muksuja. Hän tekee noin vähintään kerran kuussa ja sitten ärsyyntyy, kun "nalkutan". Mukavan rentouttava viikonloppu hoitaa yksin lapset ja kotihommat yms.

Vierailija
95/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle. [/quote] Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta. [/quote] Jos haluaa yleistää jonkin asian koskemaan puolta maapallon väestöä, on syytä löytää väitteensä tueksi tutkimuksia ja todisteita. Omat arkikokemukset eivät kelpaa, sillä ne eivät voi olla riittävän kattavat. Oman mielipiteensä yleistäminen ainoaksi oikeaksi totuudeksi on typerää. On myös typerää vaatia muita keksimään perusteluja väitteelle, jolla ei ole todellisuuspohjaa. . Jos esim. minulla on ollut kolmijalkainen kissa, ja olen sen takia sitä mieltä, että kaikki kissat ovat kolmijalkaisia, en voi olettaa muiden kykenevän järkevästi kysymykseen "miksi kaikki kissat ovat kolmijalkaisia". Ymmärrätkö?

[/quote]

Minua miespuolisena ärsyttää eniten, että nainen uskoo tietävänsä asian laidan, muttei kuitenkaan ole selvittänyt asiaa mitenkään tieteellisten tai asiatuntijalähteiden kautta. Näitä asioita on useitakin, joista monilla naisilla on vahva tunnepohjainen mielipide miten asiat on, ei niinkään harkitsevan kriittinen ja puntaroiva.

[/quote]

heheee no tässä yksi ärsyttävä yleistys just sopivasti!!

Vierailija
96/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistys miesten ja naisten ammateista.Nainen ei voi olla toimia yhdistelmäajoneuvonkuljettana,poliisina,vartijana...Naisen ruumiilliset voimat ovat aina vähäisemmät kuin miehen.

Vierailija
97/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:53"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:41"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle. [/quote] Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta. [/quote] Jos haluaa yleistää jonkin asian koskemaan puolta maapallon väestöä, on syytä löytää väitteensä tueksi tutkimuksia ja todisteita. Omat arkikokemukset eivät kelpaa, sillä ne eivät voi olla riittävän kattavat. Oman mielipiteensä yleistäminen ainoaksi oikeaksi totuudeksi on typerää. On myös typerää vaatia muita keksimään perusteluja väitteelle, jolla ei ole todellisuuspohjaa. . Jos esim. minulla on ollut kolmijalkainen kissa, ja olen sen takia sitä mieltä, että kaikki kissat ovat kolmijalkaisia, en voi olettaa muiden kykenevän järkevästi kysymykseen "miksi kaikki kissat ovat kolmijalkaisia". Ymmärrätkö? [/quote] Minua miespuolisena ärsyttää eniten, että nainen uskoo tietävänsä asian laidan, muttei kuitenkaan ole selvittänyt asiaa mitenkään tieteellisten tai asiatuntijalähteiden kautta. Näitä asioita on useitakin, joista monilla naisilla on vahva tunnepohjainen mielipide miten asiat on, ei niinkään harkitsevan kriittinen ja puntaroiva. [/quote] Eli nainen toimii pelkästään tunteidensa ja omien kokemustensa varassa? [/quote] Naisilla tuntuu olevan taipumus konkretisoida aineettomia kysymyksiä ja ajatella niistä ensiksi sydämellä. Ja vastaavasti vaikeutta vain "pyörittää" näkemyksiä päässä pidättyen sitoutumasta mihinkään kovin vahvasti. Tunteellinen halu olla oikeassa ja saada ääni kuuluville tuntuu pidättyväistä ja kärsivällistä, monelta kantilta katsovaa totuudenetsintää tärkeämmältä. Eivät toki miehetkään ole tässä aina mestareita. Mutta selvästi huomaa kuinka miesten foorumeilla nojaudutaan selkeästi enemmän tutkittuun tietoon, asiantuntijoihin ja teeseihin, vähemmän esimerkiksi arkitietoon. Samoin näkemysten puolesta argumentoidaan laveammin ja analyyttisemmin. [/quote] Tuletko ihan tosissasi tällaiseen ketjuun heittämäään täysin fiilispohjaista mutua yleistykseksi sukupuolten eroista? Ja aivan tosissasi vielä perustelet sitä jollain netin keskustelufoorumeista tekemilläsi päätelmillä? Ja vielä kehtaat kertoa miesten olevan järkevämpiä... . Jos et näe mitään vikaa tässä tutkimusmenetelmässäsi, niin aloitapa vaikka siitä, että et voi mitenkään tietää ihmisten sukupuolta anonyymeillä nettipalstoilla, vakika he väittäisivät mitä. . T. Mies [/quote] Toisena ongelmana voisi mainita sen, että ihmiset (myös me miehet) ihan tutkitusti hakevat vahvistusta ennakkokäsityksilleen ja jättävät huomiotta havainnot, jotka sotivat niitä vastaan. Jos siis ajattelet naisten olevan tunteellisia mutuilijoita ja miesten järkiperäisiä analysoijia, huomaat vain asiat, jotka vahvistavat kuvitelmiasi, et niitä vastaan puhuvia asioita. . T. Miea

[/quote]

En muista tältäkään palstalta keskustelua, jossa naiset vetoaisivat tutkimuksiin ja naisen tyyli keskustella aiheesta olisi analyyttinen. Saa linkittää jos löytyy. Miesjohtoisilla palstoilla olen nähnyt paljon, paljon useampia tällaisia keskusteluja.
[/quote]

Melkein joka väittelyssä täällä on tutkimuksia! Lisäksi tämä ei ole enää pitkään aikaan ollut naisvaltainen palsta. Hienosti kyllä todistat näiden mutupohjaisten yleistysten järkiperäisyyden olemattomaksi. Koska et miehiseen tapaan (huomaa typerä yleistys) kykene näkemään vikaa toiminnassasi, jätän tämän tähän, sillä en halua pilata hyvää ketjua jankkaamisella. Voit vaikka aloittaa taas yhden Miksi naiset aina -ketjun aiheesta, niin jatketaan siellä.

Vierailija
98/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle. [/quote] Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta. [/quote] Jos haluaa yleistää jonkin asian koskemaan puolta maapallon väestöä, on syytä löytää väitteensä tueksi tutkimuksia ja todisteita. Omat arkikokemukset eivät kelpaa, sillä ne eivät voi olla riittävän kattavat. Oman mielipiteensä yleistäminen ainoaksi oikeaksi totuudeksi on typerää. On myös typerää vaatia muita keksimään perusteluja väitteelle, jolla ei ole todellisuuspohjaa. . Jos esim. minulla on ollut kolmijalkainen kissa, ja olen sen takia sitä mieltä, että kaikki kissat ovat kolmijalkaisia, en voi olettaa muiden kykenevän järkevästi kysymykseen "miksi kaikki kissat ovat kolmijalkaisia". Ymmärrätkö?

[/quote]

Minua miespuolisena ärsyttää eniten, että nainen uskoo tietävänsä asian laidan, muttei kuitenkaan ole selvittänyt asiaa mitenkään tieteellisten tai asiatuntijalähteiden kautta. Näitä asioita on useitakin, joista monilla naisilla on vahva tunnepohjainen mielipide miten asiat on, ei niinkään harkitsevan kriittinen ja puntaroiva.

[/quote]

heheee no tässä yksi ärsyttävä yleistys just sopivasti!!

[/quote]Mitenkä? Tässäkin ketjussa joku nainen väitti, että on väärä yleistys, että naisilla on mielialavaivoja menkoista. Vaikka niitä oikeasti on tosi monella.

Vierailija
99/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:05"]Naiset eivät pidä huolta ulkonäöstään sitoutumisen jälkeen.
[/quote]
Naisten ulkonäöstä huolehtimiseen ei riitä siisteys ja puhtaus, vaan siihen tarvitaan taidokas meikki, huolellinen kampaus ja epäkäytännölliset vaatteet.

Vierailija
100/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:20"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:53"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:41"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle. [/quote] Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta. [/quote] Jos haluaa yleistää jonkin asian koskemaan puolta maapallon väestöä, on syytä löytää väitteensä tueksi tutkimuksia ja todisteita. Omat arkikokemukset eivät kelpaa, sillä ne eivät voi olla riittävän kattavat. Oman mielipiteensä yleistäminen ainoaksi oikeaksi totuudeksi on typerää. On myös typerää vaatia muita keksimään perusteluja väitteelle, jolla ei ole todellisuuspohjaa. . Jos esim. minulla on ollut kolmijalkainen kissa, ja olen sen takia sitä mieltä, että kaikki kissat ovat kolmijalkaisia, en voi olettaa muiden kykenevän järkevästi kysymykseen "miksi kaikki kissat ovat kolmijalkaisia". Ymmärrätkö? [/quote] Minua miespuolisena ärsyttää eniten, että nainen uskoo tietävänsä asian laidan, muttei kuitenkaan ole selvittänyt asiaa mitenkään tieteellisten tai asiatuntijalähteiden kautta. Näitä asioita on useitakin, joista monilla naisilla on vahva tunnepohjainen mielipide miten asiat on, ei niinkään harkitsevan kriittinen ja puntaroiva. [/quote] Eli nainen toimii pelkästään tunteidensa ja omien kokemustensa varassa? [/quote] Naisilla tuntuu olevan taipumus konkretisoida aineettomia kysymyksiä ja ajatella niistä ensiksi sydämellä. Ja vastaavasti vaikeutta vain "pyörittää" näkemyksiä päässä pidättyen sitoutumasta mihinkään kovin vahvasti. Tunteellinen halu olla oikeassa ja saada ääni kuuluville tuntuu pidättyväistä ja kärsivällistä, monelta kantilta katsovaa totuudenetsintää tärkeämmältä. Eivät toki miehetkään ole tässä aina mestareita. Mutta selvästi huomaa kuinka miesten foorumeilla nojaudutaan selkeästi enemmän tutkittuun tietoon, asiantuntijoihin ja teeseihin, vähemmän esimerkiksi arkitietoon. Samoin näkemysten puolesta argumentoidaan laveammin ja analyyttisemmin. [/quote] Tuletko ihan tosissasi tällaiseen ketjuun heittämäään täysin fiilispohjaista mutua yleistykseksi sukupuolten eroista? Ja aivan tosissasi vielä perustelet sitä jollain netin keskustelufoorumeista tekemilläsi päätelmillä? Ja vielä kehtaat kertoa miesten olevan järkevämpiä... . Jos et näe mitään vikaa tässä tutkimusmenetelmässäsi, niin aloitapa vaikka siitä, että et voi mitenkään tietää ihmisten sukupuolta anonyymeillä nettipalstoilla, vakika he väittäisivät mitä. . T. Mies [/quote] Toisena ongelmana voisi mainita sen, että ihmiset (myös me miehet) ihan tutkitusti hakevat vahvistusta ennakkokäsityksilleen ja jättävät huomiotta havainnot, jotka sotivat niitä vastaan. Jos siis ajattelet naisten olevan tunteellisia mutuilijoita ja miesten järkiperäisiä analysoijia, huomaat vain asiat, jotka vahvistavat kuvitelmiasi, et niitä vastaan puhuvia asioita. . T. Miea [/quote] En muista tältäkään palstalta keskustelua, jossa naiset vetoaisivat tutkimuksiin ja naisen tyyli keskustella aiheesta olisi analyyttinen. Saa linkittää jos löytyy. Miesjohtoisilla palstoilla olen nähnyt paljon, paljon useampia tällaisia keskusteluja. [/quote] Melkein joka väittelyssä täällä on tutkimuksia! Lisäksi tämä ei ole enää pitkään aikaan ollut naisvaltainen palsta. Hienosti kyllä todistat näiden mutupohjaisten yleistysten järkiperäisyyden olemattomaksi. Koska et miehiseen tapaan (huomaa typerä yleistys) kykene näkemään vikaa toiminnassasi, jätän tämän tähän, sillä en halua pilata hyvää ketjua jankkaamisella. Voit vaikka aloittaa taas yhden Miksi naiset aina -ketjun aiheesta, niin jatketaan siellä.

[/quote]

Naiset kyllä aniharvoin linkittelevät täällä tutkimuksia.