Yleistyksiä naisista -kerro ärsyttävin
Eräillä miehillä on tapana täälläkin kysellä, miksi naiset AINA ja miksi naiset ei koskaan. Harvoin tunnen kuuluvani tähän yleistettyyn lajiin "naiset". Kerro pahin kuulemasi yleistys!
Kommentit (164)
Nainen toimii tunteiden pyörteissä niin työpaikalla kuin kotonakin.
Kaikki naiset tuhlaavat kenkiin järjettömiä summia.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle. [/quote] Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta. [/quote] Jos haluaa yleistää jonkin asian koskemaan puolta maapallon väestöä, on syytä löytää väitteensä tueksi tutkimuksia ja todisteita. Omat arkikokemukset eivät kelpaa, sillä ne eivät voi olla riittävän kattavat. Oman mielipiteensä yleistäminen ainoaksi oikeaksi totuudeksi on typerää. On myös typerää vaatia muita keksimään perusteluja väitteelle, jolla ei ole todellisuuspohjaa. . Jos esim. minulla on ollut kolmijalkainen kissa, ja olen sen takia sitä mieltä, että kaikki kissat ovat kolmijalkaisia, en voi olettaa muiden kykenevän järkevästi kysymykseen "miksi kaikki kissat ovat kolmijalkaisia". Ymmärrätkö?
[/quote]
Minua miespuolisena ärsyttää eniten, että nainen uskoo tietävänsä asian laidan, muttei kuitenkaan ole selvittänyt asiaa mitenkään tieteellisten tai asiatuntijalähteiden kautta. Näitä asioita on useitakin, joista monilla naisilla on vahva tunnepohjainen mielipide miten asiat on, ei niinkään harkitsevan kriittinen ja puntaroiva.
[/quote]
Eli nainen toimii pelkästään tunteidensa ja omien kokemustensa varassa?
Naiset on empaattisempia kuin miehet.
Naisella on hirveä arsenaali kallista kosmetiikkaa ja hoitotuotteita.
Naiset rakastavat puutarhanhoitoa ja kitkemistä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle. [/quote] Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta. [/quote] Jos haluaa yleistää jonkin asian koskemaan puolta maapallon väestöä, on syytä löytää väitteensä tueksi tutkimuksia ja todisteita. Omat arkikokemukset eivät kelpaa, sillä ne eivät voi olla riittävän kattavat. Oman mielipiteensä yleistäminen ainoaksi oikeaksi totuudeksi on typerää. On myös typerää vaatia muita keksimään perusteluja väitteelle, jolla ei ole todellisuuspohjaa. . Jos esim. minulla on ollut kolmijalkainen kissa, ja olen sen takia sitä mieltä, että kaikki kissat ovat kolmijalkaisia, en voi olettaa muiden kykenevän järkevästi kysymykseen "miksi kaikki kissat ovat kolmijalkaisia". Ymmärrätkö?
[/quote]
Minua miespuolisena ärsyttää eniten, että nainen uskoo tietävänsä asian laidan, muttei kuitenkaan ole selvittänyt asiaa mitenkään tieteellisten tai asiatuntijalähteiden kautta. Näitä asioita on useitakin, joista monilla naisilla on vahva tunnepohjainen mielipide miten asiat on, ei niinkään harkitsevan kriittinen ja puntaroiva.
[/quote]
Jälleen kerran aivan sama pätee miehiinkiin. Eiköhän tuo tunnepohjainen mielipide ole ihan vaan inhimillinen ominaisuus. Miksi se pitää liittää vain naisiin, varsinkin ketjussa, jossa haetaan yleistyksiä? Vai halusitko antaa malliesimerkin ärsyttävästä yleistämisestä?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:04"]
Väitättekö nyt, että kuukautiset ei vaikuta naisen mielialaan?
[/quote]
Todella usealla naisella ne ei vaikuta.
[/quote]Vaikea uskoa tuota. Jos asiaa googlettaa https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=female+period+mood+swings niin näyttäisi etusivun joka linkki todistavan mielialan vaihtuvan kuukautisten yhteydessä.
[/quote]
Heh. Jos nyt tarvitaan yksi omakohtainen kokemus, olkaapa hyvä: minulla ei ole koskaan ollut kuukautiskipuja eikä mielialanvaihteluita. Ei koskaan. En usko olevani tässä asiassa maailman ainoa nainen, joten ehkä jätetään ne yleistykset tekemättä.
[/quote]
Täällä toinen. Yleensä kuukautisten ekana päivänä vähän vihlaisee selästä. Muina päivinä saatan unohtaa että minulla on kuukautiset meneillään. Onneksi sentään yleensä muistan tyhjentää kuukupin ajoissa. Myöskään e-pillerit tai raskaushormonit eivät ole aiheuttaneet mitään ihmeellisiä oireita.
Miehet haluavat kiltin naapurintytön
[/quote]
[/quote]
Jos väität, että KAIKKI naiset ovat jotain, väitteesi kumoutuu jo sillä, että yksi nainen ei ole sitä. Jos ylipäätään yleistää, että puolet väestöstä on jonkinlaisia, on kyse nimenomaan tunnepohjaisesta mutusta, jos väitteelle ei ole minkäänlaista tutkimustietoa pohjaksi.
Naiset eivät osaa laskea, paljonko jokin valuutta on euroina. Siksi heidän rahankäyttöään on syytä tarkkailla ulkomailla, etteivät maksa ylihintaa.
Naiset pelkäävät lihottavaa ruokaa ja syöminen on vain kevyen vihersalaatin näykkimistä.
Minun ystävieni tapaamisissa juodaan olutta, grillataan lihaa ja vedetään hyvää ruokaa ja juomaa niin että napa ruskaa.
Naiset eivät pidä huolta ulkonäöstään sitoutumisen jälkeen.
Kaikkia naisia voi tytötellä. Jos joku ei pidä tyttö-nimikkeestä, hän on kuivakka tosikko.
Kaikki naiset haluavat olla hoikkia.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:00"]Kun nainen on vihainen, sillä on menkat. Lausahduksella mitätöidään oikeus omiin tunteisiin. PMS tietty erikseen. [/quote] Joo, olen toista kertaa naimisissa ja aina jos olen eri mieltä jostain asiasta, mieheni kysyy, onko sulla menkat! Edellinen mies väitti, että kaikki naiset pillittää, kun niillä on vuotopäivät.
[/quote]
Oho. Mä pillitän joka päivä, mutta vuodan vain kolmena. :-O
Itse inhoan yleistystä, että kaikki naiset tykkäävät shoppailla.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:41"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle. [/quote] Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta. [/quote] Jos haluaa yleistää jonkin asian koskemaan puolta maapallon väestöä, on syytä löytää väitteensä tueksi tutkimuksia ja todisteita. Omat arkikokemukset eivät kelpaa, sillä ne eivät voi olla riittävän kattavat. Oman mielipiteensä yleistäminen ainoaksi oikeaksi totuudeksi on typerää. On myös typerää vaatia muita keksimään perusteluja väitteelle, jolla ei ole todellisuuspohjaa. . Jos esim. minulla on ollut kolmijalkainen kissa, ja olen sen takia sitä mieltä, että kaikki kissat ovat kolmijalkaisia, en voi olettaa muiden kykenevän järkevästi kysymykseen "miksi kaikki kissat ovat kolmijalkaisia". Ymmärrätkö? [/quote] Minua miespuolisena ärsyttää eniten, että nainen uskoo tietävänsä asian laidan, muttei kuitenkaan ole selvittänyt asiaa mitenkään tieteellisten tai asiatuntijalähteiden kautta. Näitä asioita on useitakin, joista monilla naisilla on vahva tunnepohjainen mielipide miten asiat on, ei niinkään harkitsevan kriittinen ja puntaroiva. [/quote] Eli nainen toimii pelkästään tunteidensa ja omien kokemustensa varassa?
[/quote]
Naisilla tuntuu olevan taipumus konkretisoida aineettomia kysymyksiä ja ajatella niistä ensiksi sydämellä. Ja vastaavasti vaikeutta vain "pyörittää" näkemyksiä päässä pidättyen sitoutumasta mihinkään kovin vahvasti. Tunteellinen halu olla oikeassa ja saada ääni kuuluville tuntuu pidättyväistä ja kärsivällistä, monelta kantilta katsovaa totuudenetsintää tärkeämmältä.
Eivät toki miehetkään ole tässä aina mestareita. Mutta selvästi huomaa kuinka miesten foorumeilla nojaudutaan selkeästi enemmän tutkittuun tietoon, asiantuntijoihin ja teeseihin, vähemmän esimerkiksi arkitietoon. Samoin näkemysten puolesta argumentoidaan laveammin ja analyyttisemmin.
Jos nainen jättää, hän on pelkästään rahan perässä jahtaamassa rikkaampaa miestä.