Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yleistyksiä naisista -kerro ärsyttävin

Vierailija
22.06.2015 |

Eräillä miehillä on tapana täälläkin kysellä, miksi naiset AINA ja miksi naiset ei koskaan. Harvoin tunnen kuuluvani tähän yleistettyyn lajiin "naiset". Kerro pahin kuulemasi yleistys!

Kommentit (164)

Vierailija
121/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:58"]

Naiset haluavat itseään vanhemman la lihavamman miehen.

[/quote]

noin 80% naisilla on itseään vanhempi ja lihavampi mies... ja kyllä naiset menevät suomessa pakottamatta naimisiin joten väite on tosi

[/quote]

Todennäköisesti koska pakkoavioliitot ovat kiellettyjä. Tarttee nääs nykyään kysyä lupa ihan morsmaikultakin.

Vierailija
122/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:04"]

Väitättekö nyt, että kuukautiset ei vaikuta naisen mielialaan?

[/quote]

Mulla vaikuttaa todella paljon, muttei mun kaikki mielialat johdu menkoista. Joskus vaan on huono päivä ja kaikkien negatiivisten tunteiden kääntäminen pms-oireiksi on rasittavaa ja jotenkin alentavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:46"]

Musta tässä koko ajan menee sekaisin ihmisillä, että yleistyksiä SAA tehdä hyvästä syystä. Vaikka kaikkeen on poikkeuksia, ei kaikki ole pelkkää poikkeusta. Todellisuus ei ole jokaiselle erilainen.

[/quote]

No mitkä ovat mielestäsi juuri niitä yleispäteviä yleistyksiä, joka pätee vaikkapa 98% naisista? Omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei mikään. Enkä puhu itsestäni, vaan katsantani on kaikki tuntemani naiset.

[/quote]

Ei yleistyksen tarvitse kaikkia koskea, jotta se voidaan tehdä, tai edes miltei.

Ihmisten pitäisi pystyä kohtaamaan nainen tyhjänä tauluna, tai että nainen itse olisi tyhjä taulu? Ennustettavuus kävisi mahdottomaksi kun jokainen on omanlaisensa. Sori, mutta sellainen on vain väärä näkemys sosiaalisesta todellisuudesta.

[/quote]

Minun sosiaalisessa todellisuudessani (mitä ikinä se tarkoittaakaan) vihreäsilmäisyys ja vasenkätisyys ovat yhtä hyviä perusteita yleistämiselle kuin sukupuoli. Kaikki tuntemani vasenkätiset ovat lihavia, mukavia ja leppoisia miehiä. Näin ollen oletan kaikkien vasenkätisten olevan sellaisia.

Vierailija
124/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle. [/quote] Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta. [/quote] Jos haluaa yleistää jonkin asian koskemaan puolta maapallon väestöä, on syytä löytää väitteensä tueksi tutkimuksia ja todisteita. Omat arkikokemukset eivät kelpaa, sillä ne eivät voi olla riittävän kattavat. Oman mielipiteensä yleistäminen ainoaksi oikeaksi totuudeksi on typerää. On myös typerää vaatia muita keksimään perusteluja väitteelle, jolla ei ole todellisuuspohjaa. . Jos esim. minulla on ollut kolmijalkainen kissa, ja olen sen takia sitä mieltä, että kaikki kissat ovat kolmijalkaisia, en voi olettaa muiden kykenevän järkevästi kysymykseen "miksi kaikki kissat ovat kolmijalkaisia". Ymmärrätkö?

[/quote]

Minua miespuolisena ärsyttää eniten, että nainen uskoo tietävänsä asian laidan, muttei kuitenkaan ole selvittänyt asiaa mitenkään tieteellisten tai asiatuntijalähteiden kautta. Näitä asioita on useitakin, joista monilla naisilla on vahva tunnepohjainen mielipide miten asiat on, ei niinkään harkitsevan kriittinen ja puntaroiva.

[/quote]

Jos missään ei olisi todistettu että synnytys sattuu, niin sinä uskoisit ettei synnytys satu, vaikka sata naista sanoisivat kokemuksesta että se sattuu?

Vierailija
125/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että nainen joka meikkaa, jolla on hiusten/ripsienpidennykset, pukeutuu tietyllä tavalla ym on automaattisesti tyhmä bimbo.

Vierailija
126/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haukkuvat aina yhteen kokoontuessaan miehiä.

Vierailija
127/164 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:58"]

Kaikki naiset rakastavat suklaata. Öööö jos mulle tois mies suklaarasian niin se lentäis samaa matkaa sen suklaan kanssa roskiin.

[/quote]

En minäkään tykkää suklaasta, mutta en välttämättä viskaisi miestä roskiin suklaan tuomisesta. Hienoahan se on jos mies tuo lahjoja, voi sitten jotenkin nätisti sanoa että ensi kerralla voi tuoda salmiakkia tai mistä nyt kukakin pitää.

Vierailija
128/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, yksikään nainen ei voi pitää kalastuksesta, autojen laittamisesta taikka penkkiurheilusta.

Vierailija
129/164 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta.

[/quote]

Siinä yksi juttu, naisten mielipiteet on vain jotain tunteisiin perustuvia tyhmyyksiä, ei tarvitse ottaa vakavasti. Naisten todella pitää perustella, luotettavista lähteistä ja viittein, muuten se on vain naisen mielipide.

Vierailija
130/164 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:52"]

[/quote]

Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta.

[/quote]

Siinä yksi juttu, naisten mielipiteet on vain jotain tunteisiin perustuvia tyhmyyksiä, ei tarvitse ottaa vakavasti. Naisten todella pitää perustella, luotettavista lähteistä ja viittein, muuten se on vain naisen mielipide.

[/quote]

Niin, yksittäisen naisen mielipide ja kokemus ei kelpaa, pitää olla taustalla tutkimus jossa on haastateltu ja tutkittu joukkoa naisia :D

Vierailija
131/164 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisilla aloilla on huono työhenki ja kiusaamista. Masennus on yleisempää naisilla kuin miehillä. Oops, nää olikin totta...

Vierailija
132/164 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin, yksittäisen naisen mielipide ja kokemus ei kelpaa, pitää olla taustalla tutkimus jossa on haastateltu ja tutkittu joukkoa naisia :D

[/quote]

Ja se on silti vaan tyhmä ja epätieteellinen "naistutkimus". Parasta olisi vaan kysyä miehiltä mitä ne naiset on mieltä mistäkin.

Vierailija
133/164 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat toisilleen "susia". (Miehet haluavat jostain syystä ajatella näin, mikä on jännittävä aihe jo itsessään.)

Epämiellyttäviä aiheita koskeva puhe on "nalkutusta", jos se tulee naisen suusta. (Samoista asioista puhuva mies otetaan vakavasti.)

Vitutus on "ailahtelua", jos vittuuntujana on nainen. (Miestä vain vituttaa.)

Vierailija
134/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tykkää pinkistä. Joka hiton urheilurättivalmistaja tarjoaa naisille pinkkejä paitoja ja kenkiä. Onneksi netistä löytyy muitakin värejä, kun kotimaiset kivijalkakaupat satsaa pelkkään pinkkiin.

Vierailija
135/164 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on lapselle parempi vanhempi.

Vierailija
136/164 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:34"]

Naisilla ei voi olla fyysistä voimaa, liian moni mies tuntuu ajattelevan näin.

[/quote]

Naisten voimat loppuu siinä kymmenen kilon painoisten esineiden kohdalla. Tosin jotkut sinnikkäät naiset, usein pienimmät muuten, kykenevät nostamaan 20 kg esineitäkin.

Vierailija
137/164 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 03:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:34"]

Naisilla ei voi olla fyysistä voimaa, liian moni mies tuntuu ajattelevan näin.

[/quote]

Naisten voimat loppuu siinä kymmenen kilon painoisten esineiden kohdalla. Tosin jotkut sinnikkäät naiset, usein pienimmät muuten, kykenevät nostamaan 20 kg esineitäkin.

[/quote]

Hyvin nousee 40 kiloset rehusäkit.

Vierailija
138/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisilla työpaikoilla juorutaan selän takana eikä osata tehdä päätöksiä.

Olin aiemmin naisvaltaisella alalla, josta vaihdoin toisiin hommiin. Nykyisin olen työpaikan ainoa nainen, ja voi jessus miten jotkut äijät jaksaa juoruta ja kieroilla. Ihan on yksilöiden ominaisuuksia nämä.

Vierailija
139/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset käyttävät piNppipassia

Vierailija
140/164 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:04"]

Väitättekö nyt, että kuukautiset ei vaikuta naisen mielialaan?

[/quote]

Mulla vaikuttaa todella paljon, muttei mun kaikki mielialat johdu menkoista. Joskus vaan on huono päivä ja kaikkien negatiivisten tunteiden kääntäminen pms-oireiksi on rasittavaa ja jotenkin alentavaa.
[/quote]

No niinpä. Kuukautiskierrossa on monia vaiheita, joten pitänee alkaa selostaa, että "ei kun mun kuukautiset loppui viikko sitten ja nyt olen kohta puoliin ovuloimassa, limakalvo on alkanut jo paksuuntua."