Yleistyksiä naisista -kerro ärsyttävin
Eräillä miehillä on tapana täälläkin kysellä, miksi naiset AINA ja miksi naiset ei koskaan. Harvoin tunnen kuuluvani tähän yleistettyyn lajiin "naiset". Kerro pahin kuulemasi yleistys!
Kommentit (164)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"]
Olen erilainen kuin kaikki muut naiset!
[/quote]
Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen.
[/quote]
Ymmärsit väärin. Haen yleistyksiä, joihin naiset ovat törmänneet. Monet niistä eivät sovi minuun. En tee itse yleistyksiä, että muut naiset pitävät ruusuista ja minä en. Tiedän, että osa naisista pitää ruusuista ja osa ei pidä.
-ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:04"]
Väitättekö nyt, että kuukautiset ei vaikuta naisen mielialaan?
[/quote]
Todella usealla naisella ne ei vaikuta.
[/quote]Vaikea uskoa tuota. Jos asiaa googlettaa https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=female+period+mood+swings niin näyttäisi etusivun joka linkki todistavan mielialan vaihtuvan kuukautisten yhteydessä.
[/quote]
Olisit lukenut muutakin kuin otsikot :)
"While it’s true that some symptoms really are caused by your raging hormones, a new review of 47 studies found no real link between bad mood and your pre-menstrual hormonal fluctuations. Worse yet? The review authors suggest that when you use PMS as an excuse for your emotions, people don’t take your feelings seriously—and neither do you.
"
[/quote]
Britannian NHS:n eli sikäläisen THL:n sivulta:
Premenstrual syndrome (PMS)
PMS is thought to be linked to changing levels of hormones throughout the menstrual cycle. Not all women experience PMS, and among those who do, the range and severity of symptoms can vary.
Severe PMS can disrupt a woman’s personal and work life, making it hard to function in the days before her period.
Symptoms include:
mood swings irritability depression headaches bloating breast tenderness
Symptoms appear and can intensify during the second half of the menstrual cycle, and then ease and disappear after the period has started.
The Royal College of Obstetricians and Gynaecologists has useful information on managing PMS.
Some women who experience PMS benefit from following general health advice, such as eating a healthy, balanced diet, reducing their alcohol and caffeine intake, and getting regular exercise to keep fit.
Cognitive behavioural therapy (CBT) may also help. CBT is when a counsellor helps you to recognise negative behaviours and work out strategies to change them.
Read more about counselling.
Various complementary therapies and vitamin supplements claim to help with PMS. While more research is needed, current information seems to show that magnesium and Agnus Castus can help some women.
Some complementary therapies can interact with medication, so get advice from your doctor before starting any.
Other PMS treatments include:
a combined contraceptive pill certain antidepressants, such as selective serotonin reuptake inhibitors (SSRIs) or serotonin-norepinephrine reuptake inhibitors (SNRIs)
In some cases, there may be an underlying psychological condition that doesn’t go away when the period finishes. This is an indication that it's not a symptom of PMS. In such cases, treatment for the psychological condition may help.
Read more about PMS, including symptoms and treatment.
[/quote]
Ymmärräthän, että PMS ja kuukautiset eivät ole sama asia?
[/quote]
PMS on kuitenkin yhteydessä kuukautisiin.
If problems with your periods are affecting your life, there's help and support available. Find out how to treat painful periods, heavy periods, PMS, ovulation pain and what to do if you're not having periods.
Most women have a regular menstrual cycle that's around 28 days long (28 days from the start of one period to the start of the next), and they bleed for three to seven days each cycle. However, some women experience problems with their periods.
Before you see your doctor about period problems, it can be useful to keep a diary of your symptoms throughout the menstrual cycle. This can give your doctor a detailed idea of what happens, and when, during your cycle.
You can read this whole article, or click on the links to go straight to the section you want.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle.
[/quote]
Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta.
Aivan kaikki sukupuoliyleistykset ärsyttävät ihan älyttömästi. En tunne yhtäkään naista tai miestä, joka täyttäisi murto-osankaan niistä. Ehkä eniten ärsyttävät nämä hyvä jätkä -naiset, jotka yleistävät kaikki muut naiset kikatteleviksi tyhjäpäisiksi bimboiksi, kun taas he ovat järkeviä ja mukavia juttukavereita. Älytöntä oman oksan sahaamista!
PMS: Lieviä vaivoja ilmenee lähes kaikilla naisilla jossakin vaiheessa elämän varrella, vaikeasta oireilusta kärsii 4–10 % naisista. Tyypillisintä oireilu on 35–45-vuotiailla. Terveyskirjasto.
Nyt täällä tehdään taas yleistyksiä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:28"]
[/quote]
Väitämme,että naisella voi olla muitakin syitä olla vihainen/surullinen kuin ne menkat. Isäpuolellani oli tapana kysyä onko äidilläni alhainen verensokeri,siis joka kerta kun äiti oli vihainen isäpuolen kusipäisyydestä. Joskus nainen on vihainen,koska hänellä on syytä olla vihainen.Tuollainen "Onko sulla menkat vai?" on alentavaa.Miehilläkin vissiin aina jotain hormonaalista häikkää kun suuttuvat jostain?!
[/quote]
Voi olla muita syitä, mutta menkat ovat yksi iso syy. Taitaa todellisuus vituttaa.
[/quote]
Kai tiesit,että perinteisesti kuukautiset ovat vain kerran kuussa.Saako siis niinä kolmena viikkona kuussa kun ei ole menkkoja olla vihainen oikeista syistä,vai pistävätkö nämä "onko sulla menka?"-tampiot kaiken silti hormonien piikkiin? Ja mikä miesten syy sitten on kiukutteluun,heillä ei pitäisi olla menkkoja,miehet eivät siis koskaan ole vihaisia tai surullisia?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:30"]
[/quote]
[/quote]Vaikea uskoa tuota. Jos asiaa googlettaa https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=female+period+mood+swings niin näyttäisi etusivun joka linkki todistavan mielialan vaihtuvan kuukautisten yhteydessä.
[/quote]
Heh. Jos nyt tarvitaan yksi omakohtainen kokemus, olkaapa hyvä: minulla ei ole koskaan ollut kuukautiskipuja eikä mielialanvaihteluita. Ei koskaan. En usko olevani tässä asiassa maailman ainoa nainen, joten ehkä jätetään ne yleistykset tekemättä.
[/quote]
Olet kuitenkin enemmän poikkeus kuin sääntö: Amerikkalaisen National Women's Health Resource Center, Inc. sivuilta http://www.healthywomen.org/condition/menstrual-disorders
"PMS is a term commonly used to describe a wide variety of physical and psychological symptoms associated with the menstrual cycle. About 30 to 40 percent of women experience symptoms severe enough to disrupt their lifestyles. PMS symptoms are more severe and disruptive than [b]the typical mild premenstrual symptoms that as many as 75 percent of all women experience.[/b]"
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:13"]Naiset juovat mansikkasiideriä, vadelmalightsiideriä tai mansikkamargaritoja.
[/quote]
Ja vastakohtana: mies hämmästyi juuri juhannuksena, että juon olutta! Miksen joisi? Todella moni nainen juo olutta.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle.
[/quote]
Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta.
[/quote]
Jos haluaa yleistää jonkin asian koskemaan puolta maapallon väestöä, on syytä löytää väitteensä tueksi tutkimuksia ja todisteita. Omat arkikokemukset eivät kelpaa, sillä ne eivät voi olla riittävän kattavat. Oman mielipiteensä yleistäminen ainoaksi oikeaksi totuudeksi on typerää. On myös typerää vaatia muita keksimään perusteluja väitteelle, jolla ei ole todellisuuspohjaa.
.
Jos esim. minulla on ollut kolmijalkainen kissa, ja olen sen takia sitä mieltä, että kaikki kissat ovat kolmijalkaisia, en voi olettaa muiden kykenevän järkevästi kysymykseen "miksi kaikki kissat ovat kolmijalkaisia". Ymmärrätkö?
No ei nyt pahin, mutta miksi kaikki naiset haluaa naimisiin. What? En minä ainakaan halua.
Nainen ajaa huonommin autoa kuin mies. Ei pidä paikkaansa.
Ihme jankkausta vaikuttaako kuukautiset mielialaan.Joo,voi olla että vaikuttaa.Se ei poista naisen oikeutta olla vihainen,jos siihen on syytä.Nämä "onko sulla menkat?"-vajakit yleensä yrittävät vain luikerrella tilanteesta,jossa nainen on vihainen heidän käytöksensä takia.Mikäpä olisikaan helpompaa kuin teeskennellä,ettei ole itse tehnyt mitään väärää,toinen osapuoli vain hormonihuuruissaan huutaa turhasta.
On välillä kuukautiskipuja, mutta ei ne tee minusta itkevää ja raivotarta. Mikä tuota mun miestä risoo, kun räjähtelee vähintään kerran viikossa ja itkeekin usein. Tiedän, MENKAT!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:28"]
[/quote]
Väitämme,että naisella voi olla muitakin syitä olla vihainen/surullinen kuin ne menkat. Isäpuolellani oli tapana kysyä onko äidilläni alhainen verensokeri,siis joka kerta kun äiti oli vihainen isäpuolen kusipäisyydestä. Joskus nainen on vihainen,koska hänellä on syytä olla vihainen.Tuollainen "Onko sulla menkat vai?" on alentavaa.Miehilläkin vissiin aina jotain hormonaalista häikkää kun suuttuvat jostain?!
[/quote]
Ne naiset, joilla kuukautiset vaikuttavat mielialaan, ovat myös yleensä itse tietoisia tästä. Kun ärtymyksen syyn tietää, ärtymyksen tunnetta voi hallita. Itse olen koko ajan vihainen ennen kuukautisia, mutta en näytä sitä ulospäin.
Kaikki naiset jaarittelevat tuntikausia puhelimessa.
Se että kaikki naiset haluaa rikkaan, urheilullisen ja karismaattisen miehen. Mua ne lähinnä ällöttää.
Ja sit tuo menkka juttu. Mä oon itse lähes aina äkänen ja pinna kireellä menkkojen aikaan mutta se ei tarkoita sitä että kaiken vois aina laittaa menkkojen piikkiin. Kyllä mä osaan muutenkin olla äkänen jos mua ärsytetään.
Ja sit tää että naiset on kaikki tyhmiä ja pinnallisia. Mut tota nyt lähinnä hokee vaan katkeroituneet miehet ja provot mutta kyllä se silti ärsyttää.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:02"] Olen erilainen kuin kaikki muut naiset! [/quote] Tuota kuulee kyllä paljon. Yleistetään muut naiset tietynlaisiksi ja ollaan itse niin erilaisia. Joten ap. millainen on sinun yleistämä nainen, johon sinä koet olevasi suhteessa erilainen. [/quote] Eikö kyse ollut näistä tämän palstan aloituksista, joissa kaikku naiset yleistetään samanlaisiksi? Yleensä keskustelu mene jota kuinkin niin, että aloittaja kysyy esim. että miksi kaikki naiset haluavat rikkaan miehen. 200 naista vastaa, että eipäs halua ja pyytää tutkimuksia tai todisteita aiheesta. Nämä aloittaja kuittaa jankkaamalla, että miten naiset eivät osaa perustella ja vaatimalla perusteita päästään repimälle yleistykselle. [/quote] Eli naisilla ei saa yleisesti olla omaa mielipidettä vaan se pitää perustua johonkin tutkimukseen tai se pitää todentaa jotekin todeksi tai se pitää pystyä perustelemaan. Ei vaan saa olla jotain mieltä jostakin asiasta. [/quote] Jos haluaa yleistää jonkin asian koskemaan puolta maapallon väestöä, on syytä löytää väitteensä tueksi tutkimuksia ja todisteita. Omat arkikokemukset eivät kelpaa, sillä ne eivät voi olla riittävän kattavat. Oman mielipiteensä yleistäminen ainoaksi oikeaksi totuudeksi on typerää. On myös typerää vaatia muita keksimään perusteluja väitteelle, jolla ei ole todellisuuspohjaa. . Jos esim. minulla on ollut kolmijalkainen kissa, ja olen sen takia sitä mieltä, että kaikki kissat ovat kolmijalkaisia, en voi olettaa muiden kykenevän järkevästi kysymykseen "miksi kaikki kissat ovat kolmijalkaisia". Ymmärrätkö?
[/quote]
Minua miespuolisena ärsyttää eniten, että nainen uskoo tietävänsä asian laidan, muttei kuitenkaan ole selvittänyt asiaa mitenkään tieteellisten tai asiatuntijalähteiden kautta. Näitä asioita on useitakin, joista monilla naisilla on vahva tunnepohjainen mielipide miten asiat on, ei niinkään harkitsevan kriittinen ja puntaroiva.
[/quote]
[/quote]
Heh. Jos nyt tarvitaan yksi omakohtainen kokemus, olkaapa hyvä: minulla ei ole koskaan ollut kuukautiskipuja eikä mielialanvaihteluita. Ei koskaan. En usko olevani tässä asiassa maailman ainoa nainen, joten ehkä jätetään ne yleistykset tekemättä.