Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttää ihmisten tapa puhua lapselleni

Vierailija
28.07.2026 |

Siis tuntemattomat ihmiset tai puolitututkin silloin kun ollaan liikkeellä kaupoissa, tapahtumissa tai muuten yleisillä paikoilla. Joskus jopa lasten synttäreillä. Aikuiset tulee lepertelemään lapselleni tai saattavat kysyä lapselta jotain. Ei se haittaa jos lapselle jotain sanoo, mutta ne ihmiset käyttäytyy kuin minä itse olisin täysin ilmaa ja siitä tulee aika outo fiilis. Usein joudun vastaamaankin lapsen puolesta jos se ei uskalla tai osaa, tai sanoo niin hiljaa ettei toinen kuule. Silti se ihminen ei missään kohtaa edes vilkaise minua päin. Onkohan minussa vikaa vai onko tämä joku yleinenkin juttu.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinullekin leperrellä?

Vierailija
2/6 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, että ihmiset suhtautuvat lapseesi sinusta erillisenä ihmisenä. Eivät lapset ole vain vanhempiensa jatkoa. Näin kaikki lapset oppivat perus vuorovaikutustaitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli naapuri, joka oli ihan samanlainen kuin ap. Koki, että on itse ilmaa kun hänen lapselleen puhui suoraan ja hän koki jäävänsä ulkopuoliseksi. Hänellä oli todella vaikea alkoholistiperheen lapsuus, joka ilmeisesti vaikutti hylätyksi tulemisen tunteeseen. Opin naapurin kanssa, etten puhu lapsille enää yhtään mitään . Se toimi hänen suhteensa, mutta lasten kannalta vähän sääli miten aikuiskontaktit piti rajata kontroloivan naapurin eli heidän äitinsä vuoksi.

Vierailija
4/6 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sinullekin leperrellä?

Ei tietenkään, mutta mielestäni on outoa, että ei noteerata millään tavalla etenkin jos joudun vieläpä puhumaan lapsen puolesta. Tulee olo, että en ole edes olemassa. Vielä oudompaa oli silloin kun lapsi oli niin pieni ettei osannut vielä itse sanoa sanaakaan ja joku tuntematon aikuinen alkaa lässyttää sille kiinnittämättä mitään huomiota vanhempaan. 

Ap

Vierailija
5/6 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseesi: on sinussa vikaa. En usko, että sillä tavalla etteivät ihmiset haluaisi puhua sinulle vaan siksi kun tälläinen aivan tavallinen aikuisen ja lapsen kanssakäyminen häiritsee sinua. Anna aikuisten jutella lapsellesi ja anna lapsellesi rauhassa tilaa vastata itse ja opetella juttelua muidenkin aikusten kun sinun kanssasi.

Vierailija
6/6 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimpia on ne naapurin mummelit jotka ei vastaa tervehdykseen, mut vauvalle lässyttää minkä kerkeää ja jutut on luokkaa "voivoi pikkuista eikö äiti ole laittanut tarpeeksi vaatetta päälle voivoi kyllä sinua varmaan paleltaa" tai muuta vastaavaa mitä nyt keksiikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän