Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kimurantti tilanne -- koira otettiin pois!

Vierailija
22.06.2015 |

Koira on ollut minulla "hoidossa" viitisen vuotta. Käytännössä täysin oma, koska omistaja on ollut kyvytön hoitamaan. 

Nyt riitaannuin koiranomistajan kanssa ja on hankkinut sille uuden kodin. Omistusoikeus on hänellä paperilla, mutta todella julmaa meitä kohtaan. Hyvän hyvyyttäni otin ja niin minä kuin lapset olemme kiintyneitä koiraan paljon. 

Olisi pitänyt olla kaukaa viisas ja vaihtaa omistajaa ihan virallisesti. Mutta kaikki meni hyvin tähän asti. Ei paljon koiran etua nyt ajattele tämä ihminen. Koira ei mielestäni ole tavara, jota omistusoikeuden nimissä heitellään paikasta toiseen, kun sattuu kiukuttamaan. 

Lapset eivät vielä tiedä, lauantaina luovutus. Miten tämän nyt heillekin selittää.. huoh?

Kommentit (190)

Vierailija
21/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuraskauden odottajat - MITEN VIIMEISET VIIKOT JAKSAA?! En millään malta odottaa enää, sais tulla jo!

Vierailija
22/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et aukaise ovea lauantaina ja sillä sipuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kävisitte yhdessä jonkun fiksun eläinlääkärin juttusilla? Joka osaisi ammatti-ihmisen auktoriteetilla selittää uudelle perheelle mitä on olla vanha koira ja mitä suuret muutokset saavat aikaan siinä?

Jos se perhe ei ihan kylmä ja kova ole vaan totaalisen ymmärtämätön niin ehkä se avaisi heidän silmänsä ja he luopuisivat karmeasta suunnitelmastaan.

Pihejä kuntuntuvat olevan eivätkä ehkä näe syytä koko eläinlääkärikonsultaatioon niin ap tietty maksaa sen käynnin mutta se ei liene ongelma?

Mikäli kieltäytyvät koko tilaisuudesta puhuu se edelleen susrullista kieltään siitä että koiran parasta ei ajatella eikä tulla jatkossakaan ajattelemaan :(

Sinuna ap yrittäisin nyt tosissani kääntää koiran tulevaisuuden jälleen hyville urille.

Vierailija
24/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ottaisin yhteyttä oikeusaputstoon. Jos olet "hoitanut" 5v ilman korvausta,voit vaatia omistajalta maksua ainakin osalta ajasta. Kun kieltäytyy kuitenkin maksamasta,voit esittää,että otat koiran maksuna tuolta ajalta syntyneistä menoista. Ei ole kirjallinen sopimus ainoa pätevä,myös suusanalliset sopimukset ovat sitovia. Silloin olisi tietysti hyvä,jos on ulkopuolisia kuulemassa,mitä sovitaan. Tietysti AINA kannattaa tehdä sopimukset kirjallisina,todistusarvo kiistaton. Jos muuten ei selvyyttä synny, vetoa uusiin omistajiin ja osta koira heiltä. Luulisi, että haluaisivat nuoremman koiran? Mutta nyt oikeusapua hakemaan,kipi-kapi!

Vierailija
25/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:04"]

Vetoa ap uuden ostajaperheen tunteisiin.

Itse jos olisin lemmikkiä hankkimassa niin en todellakaan haluaisi riistää kenenkään toisen perheenjäsentä itselleni lemmikiksi. Tosin kaikki ihmiset eivät tietenkään ajattele kuten minä, mutta tunteisiin vetoaminen voi auttaa.

[/quote]

Yritän.. teen kaikkeni, kun nähdään lauantaina. Liika tunteilu voi kuitenkin olla pahksi. En missään nimessä aiko vuodattaa kyyneliä ja parkua lapsen lailla: mä kun niin haluuuuuuuun!

Olen periaatteessa hyvä käännyttämään ihmiset puolelleni, mutta nähtäväksi jää. 

ap

[/quote]

Ostajana huomauttaisin, että juridisesti minä omistan koiran, joten se lähtee nyt meille ja kaikista mahdollisista aikaisemmista kuluista vastaa se entinen omistaja.

Tässä ketjussa on ihan hurja määrä vääriä tietoja ja olettamuksia. Jos koirasta ei ole hoitosopimusta, ei perheellä ole mitään oikeuksia siihen koiraan, vaikka miten kauniisti laumasta ja lapsista puhuisitte. Suurin osa ostajista onneksi tuntee oikeutensa, joten jos koira ei lähde matkaan hyvällä, lähtee se seuraavaksi poliisin hakemana ja se maksaa ap:lle aika paljon.

[/quote]

ei ole oikeuksia koiraan, mutta on oikeus saada kohtuullinen korvaus koiran hoitamisen aikana syntyneistä kuluista. Tämä ei ole mutu-tietoa vaan ihan faktaa. Ja kuten moni tässä ketjussa arveli, koiran entinen omistaja tuskin on halukas maksamaan kustannuksista.

Vierailija
26/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:52"]

Itse jos olisin lemmikkiä hankkimassa niin en todellakaan haluaisi riistää kenenkään toisen perheenjäsentä itselleni lemmikiksi. Tosin kaikki ihmiset eivät tietenkään ajattele kuten minä, mutta tunteisiin vetoaminen voi auttaa.

[/quote]

Yritän.. teen kaikkeni, kun nähdään lauantaina. Liika tunteilu voi kuitenkin olla pahksi. En missään nimessä aiko vuodattaa kyyneliä ja parkua lapsen lailla: mä kun niin haluuuuuuuun!

ap

[/quote]

Ostajana huomauttaisin, että juridisesti minä omistan koiran, joten se lähtee nyt meille ja kaikista mahdollisista aikaisemmista kuluista vastaa se entinen omistaja.

Tässä ketjussa on ihan hurja määrä vääriä tietoja ja olettamuksia. Jos koirasta ei ole hoitosopimusta, ei perheellä ole mitään oikeuksia siihen koiraan, vaikka miten kauniisti laumasta ja lapsista puhuisitte. Suurin osa ostajista onneksi tuntee oikeutensa, joten jos koira ei lähde matkaan hyvällä, lähtee se seuraavaksi poliisin hakemana ja se maksaa ap:lle aika paljon.

[/quote]Minä ostajana? Maksuttahan se koira on siirtymässä uuteen perheseen.

[/quote]

Ei tarvitse rahaa vaihtaa, omistussuhde on nyt siirtynyt. Ja tiedän hyvin "oikeuteni". Niitä ei yksinkertaisesti ole tässä tilanteessa. 

Asia on lainopillisesti sama kuin olisin naapurilta kirvestä lainannut viideksi vuodeksi ja omistaja hakee kirveensä pois. Ihan sama vaikka sitä kirvestä olisin syöttänyt ja juottanut. 

Näin nyt on ja käräjistä ei ole apua. 

ap

Vierailija
27/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meille tulleen koiran omistajuuden saanut itselleni vaihdettua ilmoittamalla vain kennellliittoon että olen nyt koiran omistaja. Mitään kauppakirjoja ei ollut ja monta omistajaa välissä. Neuvoivat kennelliitosta vain laittamaan lapun jossa ilmoitan olevani nykyään ko. Koiran omistaja. Paperit koiran omistajuudesta tulivat pian minulle. Tässä tilanteessa en tiedä miten toimisi? Tai olisiko liian myöhäistä toimia näin. Etenkin jos oikea omistaja vastustaa ym. Minun tapauksessani koiran yritti saada itselleen ihminen joka oli omistanut koiran ensimmäisenä vuosia sitten ja kohdellut sitä
kaltoin.

Vierailija
28/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:52"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]Minä ostajana? Maksuttahan se koira on siirtymässä uuteen perheseen.

[/quote]

Ei tarvitse rahaa vaihtaa, omistussuhde on nyt siirtynyt. Ja tiedän hyvin "oikeuteni". Niitä ei yksinkertaisesti ole tässä tilanteessa. 

Asia on lainopillisesti sama kuin olisin naapurilta kirvestä lainannut viideksi vuodeksi ja omistaja hakee kirveensä pois. Ihan sama vaikka sitä kirvestä olisin syöttänyt ja juottanut. 

Näin nyt on ja käräjistä ei ole apua. 

ap
[/quote]
Mitä silloin 5 vuotta sitten sovittiin? Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen.

Vierailija
29/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt et luovuta! Vaadit korvauksia!

Vierailija
30/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:05"]

Nostaisin kanteen.

[/quote]

Mistä ja ketä vastaan?

Vierailija
31/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräjistä ei ole apua.. oletko edes ottanut selvää?

Ja se eläinlääkäriehdotus on ajattelemisen arvoinen.

Nyt muakin epäilyttää onko ap provo kun ei tunnu oikeasti yrittävän mitään. Ja jos ei ole provo niin suututtaa lammasmaisuus.

Joskus katsotaan oikeudellisestikin tilanteessa asioita monilta kanteilta, ei kaikki ole kiveen hakattua.

Eläinsuojeluihmisen, Tuire Kaimoin tai hyvän ja empaattisen eläinlääkärin apua kannattaisi tosissaan kokeilla. Ajatteletko itse sen koiran parasta? Jos, niin silloin sinä toimit etkä yrittämättä luovuta.

Vierailija
32/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä koiralla mikrosirua?

Jos ei ole mene tutlle lääkärille jolla olet jo useammin käynyt ja hoida homma kotiin.

Vierailija
33/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa siltä, ettei ap:lla ole edes haluja pitää koiraa.

Miksi ihmeessä luovuttaa, jos kerran on oikeutettu korvauksiin hoitoon menneistä kuluista? Selkeä ilmoitus, että koira luovutetaan vasta sitten, kun hoitokulut on maksettu. Ilmoitus sekä koiran entiselle että uudelle omistajalle. Tuo on oikeastaan ainoa keino viivyttää luovutusta tai saada se peruttua kokonaan.

Samoin ap:n kannattaisi konsultoida juristia: jos koira on ollut ap:n hallussa 5 vuotta siten, että hän on huolehtinut siitä kuin omastaan, niin juridisessa mielessä tuossa voi hyvinkin olla soveltamismahdollisuuksia, koira kun on irtain esine lain mukaan.

Mutta joo, helpompi varmasti nostella kädet pystyyn ja antaa koiran mennä. Eläinlääkärin konsultaatio ym. on ihan yhtä turhan kanssa.

Vierailija
34/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:10"]

Käräjistä ei ole apua.. oletko edes ottanut selvää?

Ja se eläinlääkäriehdotus on ajattelemisen arvoinen.

Nyt muakin epäilyttää onko ap provo kun ei tunnu oikeasti yrittävän mitään. Ja jos ei ole provo niin suututtaa lammasmaisuus.

Joskus katsotaan oikeudellisestikin tilanteessa asioita monilta kanteilta, ei kaikki ole kiveen hakattua.

Eläinsuojeluihmisen, Tuire Kaimoin tai hyvän ja empaattisen eläinlääkärin apua kannattaisi tosissaan kokeilla. Ajatteletko itse sen koiran parasta? Jos, niin silloin sinä toimit etkä yrittämättä luovuta.

[/quote]

En oo provo, mutta varmaan niin lamaantunut vain, että en oikein ota mitään vastaan täällä. Ymmärrän epäilyn, mutta en totisesti ole. Ihan totta on kaikki. 

Anteeksi vastaajille, kun olen jotenkin negatiivinen kommenteille. Ei tarkoitus!

Vierailija
35/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt kysynyt tätä asiaa asianajalta? soita sinne lakipuhelimeen, niin saat samoin tein tiedon onko jotain tehtävissä.

Vierailija
36/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:52"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:23"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:19"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:04"] Vetoa ap uuden ostajaperheen tunteisiin. Itse jos olisin lemmikkiä hankkimassa niin en todellakaan haluaisi riistää kenenkään toisen perheenjäsentä itselleni lemmikiksi. Tosin kaikki ihmiset eivät tietenkään ajattele kuten minä, mutta tunteisiin vetoaminen voi auttaa. [/quote] Yritän.. teen kaikkeni, kun nähdään lauantaina. Liika tunteilu voi kuitenkin olla pahksi. En missään nimessä aiko vuodattaa kyyneliä ja parkua lapsen lailla: mä kun niin haluuuuuuuun! Olen periaatteessa hyvä käännyttämään ihmiset puolelleni, mutta nähtäväksi jää.  ap [/quote] Ostajana huomauttaisin, että juridisesti minä omistan koiran, joten se lähtee nyt meille ja kaikista mahdollisista aikaisemmista kuluista vastaa se entinen omistaja. Tässä ketjussa on ihan hurja määrä vääriä tietoja ja olettamuksia. Jos koirasta ei ole hoitosopimusta, ei perheellä ole mitään oikeuksia siihen koiraan, vaikka miten kauniisti laumasta ja lapsista puhuisitte. Suurin osa ostajista onneksi tuntee oikeutensa, joten jos koira ei lähde matkaan hyvällä, lähtee se seuraavaksi poliisin hakemana ja se maksaa ap:lle aika paljon. [/quote]Minä ostajana? Maksuttahan se koira on siirtymässä uuteen perheseen. [/quote] Ei tarvitse rahaa vaihtaa, omistussuhde on nyt siirtynyt. Ja tiedän hyvin "oikeuteni". Niitä ei yksinkertaisesti ole tässä tilanteessa.  Asia on lainopillisesti sama kuin olisin naapurilta kirvestä lainannut viideksi vuodeksi ja omistaja hakee kirveensä pois. Ihan sama vaikka sitä kirvestä olisin syöttänyt ja juottanut.  Näin nyt on ja käräjistä ei ole apua.  ap [/quote] Mitä silloin 5 vuotta sitten sovittiin? Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen.

[/quote]

Eipä juuri mitään sovittu.

Koira siirtyi tänne vaivihkaa muutaman kuukauden aikana. Hoitoperiodit vain pidentyivät ja pidentyivät, kunnes sanoin, että voin ottaa kokonaan. Olen hoitanut kaikki päivittäiset toiminnot eli ruuan ja ulkoilun. Omistaja maksoi madotuksen nyt keväällä ja on hoitanut tämän joka vuosi ja tietyt täydennysrokotukset. 

Hammaskiven poisto on ollut kaksi kertaa ja ne minä maksoin. 

Vierailija
37/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ala jo lähennellä eläinrääkkäystä? 10v koiravanhus uuteen perheeseen eroon laumastaan koston vuoksi?

Vierailija
38/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:19"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:04"] Vetoa ap uuden ostajaperheen tunteisiin. Itse jos olisin lemmikkiä hankkimassa niin en todellakaan haluaisi riistää kenenkään toisen perheenjäsentä itselleni lemmikiksi. Tosin kaikki ihmiset eivät tietenkään ajattele kuten minä, mutta tunteisiin vetoaminen voi auttaa. [/quote] Yritän.. teen kaikkeni, kun nähdään lauantaina. Liika tunteilu voi kuitenkin olla pahksi. En missään nimessä aiko vuodattaa kyyneliä ja parkua lapsen lailla: mä kun niin haluuuuuuuun! Olen periaatteessa hyvä käännyttämään ihmiset puolelleni, mutta nähtäväksi jää.  ap [/quote] Ostajana huomauttaisin, että juridisesti minä omistan koiran, joten se lähtee nyt meille ja kaikista mahdollisista aikaisemmista kuluista vastaa se entinen omistaja. Tässä ketjussa on ihan hurja määrä vääriä tietoja ja olettamuksia. Jos koirasta ei ole hoitosopimusta, ei perheellä ole mitään oikeuksia siihen koiraan, vaikka miten kauniisti laumasta ja lapsista puhuisitte. Suurin osa ostajista onneksi tuntee oikeutensa, joten jos koira ei lähde matkaan hyvällä, lähtee se seuraavaksi poliisin hakemana ja se maksaa ap:lle aika paljon. [/quote] Oikeus saattaa hyvinkin todeta, että omistajuus on näiden vuosien aikana siirtynyt ap:lle, joka on koirasta huolehtinut ja hoitanut sitä viimeiset viisi vuotta. Eli se siitä, sinun kannaltasi.

[/quote]

Kuule, omistus ei siirry vuokra-asunnossakaan, vaikka joku siinä asuisi 10 vuotta. Koiran kanssa sama asia, ei hoitaminen ja omistaminen liity toisiinsa.
[/quote]
Jos maksan kuluja sinun asunnostasi vuosikausia, itse asiassa niin paljon, että asunnon todellinen arvo moninkertaisesti ylittyy? Ja meillä ei ole (vuokra)sopimusta, joka minut tähän velvoittaisi. Hyvällä syyllä voisin esittää sinulle vaateita oikeudessa :)

Vierailija
39/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin. Mikäli ei ole todistajia tälle sopimukselle on kuitenkin usite henkilöitä (naapurit) jotak voivat todistaa että koira on ollut sinulla monta vuotta, ei vain hoidossa silloin tällöin.

Mikäli tämä uusi perhe tosiaan luulee että se virallinen omistaja on itse pitänyt koiransa ja sinä ainoastaan välillä hoitanut koiraa ja siksi oavt nyt ottamassa koiran itselleen, tee tilanne selväksi heille.

Jos ovat fiksuja ja vähääkään normaaliälyllä ja empatialla varustettuja, tajuavat tilanteen ja ongelma on sillä ratkaistu.

Heillä on varaa ostaa ihan oma penturotukoira joka ei aiheuta surua kenellekään, ei ihmisille eikä eläimille.

Yleensäkin koiran tuloon pitäisi valmistautua huolelaa eikä noin "viikon päästä saatte mun vanhan koiran".

Niitäkin tilanteita tietysti on joissa ei ole muuta mahdollisuutta kuin nopea toiminta mutta tämä ei ole sellainen.

Vierailija
40/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:31"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:19"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:04"] Vetoa ap uuden ostajaperheen tunteisiin. Itse jos olisin lemmikkiä hankkimassa niin en todellakaan haluaisi riistää kenenkään toisen perheenjäsentä itselleni lemmikiksi. Tosin kaikki ihmiset eivät tietenkään ajattele kuten minä, mutta tunteisiin vetoaminen voi auttaa. [/quote] Yritän.. teen kaikkeni, kun nähdään lauantaina. Liika tunteilu voi kuitenkin olla pahksi. En missään nimessä aiko vuodattaa kyyneliä ja parkua lapsen lailla: mä kun niin haluuuuuuuun! Olen periaatteessa hyvä käännyttämään ihmiset puolelleni, mutta nähtäväksi jää.  ap [/quote] Ostajana huomauttaisin, että juridisesti minä omistan koiran, joten se lähtee nyt meille ja kaikista mahdollisista aikaisemmista kuluista vastaa se entinen omistaja. Tässä ketjussa on ihan hurja määrä vääriä tietoja ja olettamuksia. Jos koirasta ei ole hoitosopimusta, ei perheellä ole mitään oikeuksia siihen koiraan, vaikka miten kauniisti laumasta ja lapsista puhuisitte. Suurin osa ostajista onneksi tuntee oikeutensa, joten jos koira ei lähde matkaan hyvällä, lähtee se seuraavaksi poliisin hakemana ja se maksaa ap:lle aika paljon. [/quote] Oikeus saattaa hyvinkin todeta, että omistajuus on näiden vuosien aikana siirtynyt ap:lle, joka on koirasta huolehtinut ja hoitanut sitä viimeiset viisi vuotta. Eli se siitä, sinun kannaltasi. [/quote] Kuule, omistus ei siirry vuokra-asunnossakaan, vaikka joku siinä asuisi 10 vuotta. Koiran kanssa sama asia, ei hoitaminen ja omistaminen liity toisiinsa. [/quote] Jos maksan kuluja sinun asunnostasi vuosikausia, itse asiassa niin paljon, että asunnon todellinen arvo moninkertaisesti ylittyy? Ja meillä ei ole (vuokra)sopimusta, joka minut tähän velvoittaisi. Hyvällä syyllä voisin esittää sinulle vaateita oikeudessa :)

[/quote]

Höpö höpö. Väitteitä tai jopa vaatimuksia saat toki esittää, mutta ei niillä mitään perustetta ole. Tällaisessa tilanteessa teidän katsottaisiin sopineen asunnon vuokraamisesta, vaikka siitä ei paperilla lukisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän