Ymmärtääkö miehet, että kaikki naiset ei halua katseita tai tuijoitusta??
Minulla on ollut nuoresta asti sos. tilanteiden pelko, ja ahdistus jos joku katsoo pitkään tai tuijottaa. Pukeudun sivistyneesti ja peittäviin vaatteisiin ja synkkiin jotta minua ei katsottaisi. Oman miehen huomiota haluan vain. Kaikki me naiset ei todellakaan haluata tuntea itseämme "seksikkäiksi" vieraiden miesten toimesta. Minulle se on pelottava ja inhottavaa, oman miehen huomio riittää..
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat kuvitella itsestäsi liikoja? Suomessa saa kulkea kaduilla muilta turvassa.
Tein tämän aiheen sen takia, koska aika moni mies luulee että jokainen nainen haluaa tulla katsotuksi tai tuijotetuksi, "ihailtavaksi" ulkonäkönsä puolesta. Minusta se on pelottavaa, koska haluan vain huomiota omalta mieheltä.
Itse tykkään istua esim. kahvilassa ja katsella katuvilinää. Vaihtelevasti sitten joku nainen, mies, auto tai eläin kiinnittää huomioni hiukan pidemmäksi aikaa. Jokin poikkeaa tavalla tai toisella siitä katuvilinästä. Se voi olla hassu hattu, keltainen takki, henkilö juoksee muiden kävellessä jne. Katseessa ei ole mitään halua ja sitten tilalle tulee jotain muuta mikä vie huomioni tai toinen poistuu näkökentästäni. Samalla tavalla voi nainenkin katsella katuvilinää. Ahdistaisiko sinua naisen katse vai pelkästään minun, kun oletat minulla olevan jotain seksuaalista halua sinua kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson, jos on kaunis, kiinnostava tai kiihottavan näköinen tyttö/nainen. Jos se ahdistaa jotakuta, niin pitäisikö minun sitten lopettaa kaikki katsominen siltä varalta, että se SAATTAA aiheuttaa pelkoa jossain joskus. Ei varmaankaan! Niiin kuin joku tuossa sanoi, hoida oma pääsi kuntoon ensin.
Jokaisen sellaisen henkilön päässä olisi kunnostettavaa, joka on mielestään oikeutettu aiheuttamaan toisessa ihmisessä ahdistusta.
Mikäli ihmisella väkijoukonpelko, niin olenko minä vastuussa hänen fobioistaan? Voinko mennä ihmisen bussipysäkille, koska joku pysäkillä olevista voikin ahdistua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson, jos on kaunis, kiinnostava tai kiihottavan näköinen tyttö/nainen. Jos se ahdistaa jotakuta, niin pitäisikö minun sitten lopettaa kaikki katsominen siltä varalta, että se SAATTAA aiheuttaa pelkoa jossain joskus. Ei varmaankaan! Niiin kuin joku tuossa sanoi, hoida oma pääsi kuntoon ensin.
Jokaisen sellaisen henkilön päässä olisi kunnostettavaa, joka on mielestään oikeutettu aiheuttamaan toisessa ihmisessä ahdistusta.
En ole mielestäni oikeutettu aiheuttamaan ahdistusta, mutta jos jo olemassa oloni (ja mahdollinen katseeni suuunta) aiheuttavat ahdistusta jossakin vastaantulijassa, niin anteeksi, mutta en poista itseäni tästä maailmasta. Jokainen on oikeutettu ahdistumaan, muttei vastuuta omasta ahdistuksestaan voi sysätä minun harteilleni.
Asiaan on helppo ratkaisu. Jos et halua katseita niin käytä maskia ja laita tissit piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Ikä tekee tehtävänsä ja piaan olet aivan näkymätön miehille.
Kyllä erityisesti nuoren ja kauniin naisen pitää vaan rangaistuksena olla imarreltu ja sietää mitä tahansa, kunnes ainut ehkä mahdollinen pelastus on vanhuuden rupsahtaminen. Erittäin nykyaikaista sekä reilua.
Ymmärtävätkö kaikki naiset, että hekään eivät ole mitään 'maailman keskipisteitä' ja että silmien aukioloa tarvitaan jo pelkästään suunnan löytämiseen liikkuessa (tulipa siinä vastaan sitten millaisia ja minkänäköisiä ihmisiä hyvänsä.)
Vierailija kirjoitti:
Asiaan on helppo ratkaisu. Jos et halua katseita niin käytä maskia ja laita tissit piiloon.
Vielä helpompi on olla katsomatta itse ihmisiä niin tarkkaan. En minä tiedä vaikka joku minua katsoisi. Julkisilla paikoilla oma katseeni liikkuu niin tiuhaan ja yleensä olen kuitenkin liikkeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä erityisesti nuoren ja kauniin naisen pitää vaan rangaistuksena olla imarreltu ja sietää mitä tahansa, kunnes ainut ehkä mahdollinen pelastus on vanhuuden rupsahtaminen. Erittäin nykyaikaista sekä reilua.
Voisiko olla jopa niin, että kaikki miesten katseet eivät ole minkään sortin rangaistus?
Siihen katsotuksi tulemiseen voi vaikuttaa ihan itse. Mitä näyttävämpi ja kauniimpi tyttö, sitä enemmän saa huomiota. Niillä kaunottarillakin on kuitenkin vaihtoehtona pukeutua vaatimattomammin ja laittaa tukka vaikka nutturalle niinä päivinä, kun ei huomio kiinnosta.
Jotkut eivät selvästikään ymmärrä tai halua ymmärtää erilaisten katseiden merkitystä. Väännetään rautalangasta: jos tunnet kiihotusta katsoessasi toista, älä katso; jos tunnet vihaa/ärsytystä katsoessasi toista, älä katso, jos tunnet ylemmyyttä katsoessasi toista, älä katso... Tämä vaatii tietysti tunneälyä, jos sinulla ei sellaista ole, niin opettele.
Olen mies, enkä varmasti ole ketään naista tahallisesti tuijottanut. Käännän kyllä aina katseen pois kohteliaasti, jos katseet kohtaavat. Se on mielestäni Suomessa ihan normaalia, ettei vieraita ihmisiä huomioida katsein, eikä puhein. Eikä varsinkaan miehet naisia.
Pitäisikö meidän sitten kulkea tuolla katse maassa ja häntä koipien välissä, ettei kukaan nainen nyt vahingossakaan ajattelisi, että joku ällöttävä mies kehtaa ihan katsoa häntä?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö meidän sitten kulkea tuolla katse maassa ja häntä koipien välissä, ettei kukaan nainen nyt vahingossakaan ajattelisi, että joku ällöttävä mies kehtaa ihan katsoa häntä?
Tällaista se on seksuaalisesti häiriintyneessä yhteiskunnassa. Netti on tehnyt paljon pahaa ihmisyyden perusasioille.
Vaikea sanoa. Ekä ujot miehet ymmärtää. Ne o fiksuimpia miehiä.
Mitkään aki mannisen tyyliset urpot tuskin ymmärtää mistään mitään, vähiten muiden ihmisten tunteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla jopa niin, että kaikki miesten katseet eivät ole minkään sortin rangaistus?
Siihen katsotuksi tulemiseen voi vaikuttaa ihan itse. Mitä näyttävämpi ja kauniimpi tyttö, sitä enemmän saa huomiota. Niillä kaunottarillakin on kuitenkin vaihtoehtona pukeutua vaatimattomammin ja laittaa tukka vaikka nutturalle niinä päivinä, kun ei huomio kiinnosta.
Mikään ei oikeuta tökeröä toljotusta/käytöstä, eikä uhrin pidä pukeutua jätesäkkiin tms. tehdä itseään pieneksi ja epämiellyttäväksi, koska tollot väkisin määräävät ja jyräävät ilman hyvän käytöksen velvoitetta.
Oli kyllä huojentavaa tulla keski-ikään. Nyt saa kulkea kadulla ilman, että kukaan kiinnittää mitään huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eivät selvästikään ymmärrä tai halua ymmärtää erilaisten katseiden merkitystä. Väännetään rautalangasta: jos tunnet kiihotusta katsoessasi toista, älä katso; jos tunnet vihaa/ärsytystä katsoessasi toista, älä katso, jos tunnet ylemmyyttä katsoessasi toista, älä katso... Tämä vaatii tietysti tunneälyä, jos sinulla ei sellaista ole, niin opettele.
Tämä koskee tietysti vain miehiä? Naiset saavat katsella ja kiihottua ihan rauhassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei oikeuta tökeröä toljotusta/käytöstä, eikä uhrin pidä pukeutua jätesäkkiin tms. tehdä itseään pieneksi ja epämiellyttäväksi, koska tollot väkisin määräävät ja jyräävät ilman hyvän käytöksen velvoitetta.
Nyt puhuttiin siis katsomisesta, ei ahdistelusta tai muusta tuomittavasta toiminnasta. Vai onko katsotuksi joutuva nainenkin nyt jo uhri?
Itse näen sen verran huonosti, että saatan katsoa tuijottavasti, vaikka ei olisi tarkoitus tuijottaa ketään. Näin ihan tiedoksi, että kaikkien tuijotus ei välttämättä ole ahdistelutarkoituksessa tehtyä, vaan voi olla ihan puhdas vahinko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koskee tietysti vain miehiä? Naiset saavat katsella ja kiihottua ihan rauhassa?
Kyllä, koska naisten seksuaalisuus on aina puhdasta ja moraalista. Mies on aina ällöttävä, jos ei ole universaalisti komea (tummat hiukset täydellisellä hiusrajalla, rasvaprosentti alle 15, silmälasiton, tyylikäs kallis pukeutuminen, hygienia ja vankkumaton itsevarmuus).