Ymmärtääkö miehet, että kaikki naiset ei halua katseita tai tuijoitusta??
Minulla on ollut nuoresta asti sos. tilanteiden pelko, ja ahdistus jos joku katsoo pitkään tai tuijottaa. Pukeudun sivistyneesti ja peittäviin vaatteisiin ja synkkiin jotta minua ei katsottaisi. Oman miehen huomiota haluan vain. Kaikki me naiset ei todellakaan haluata tuntea itseämme "seksikkäiksi" vieraiden miesten toimesta. Minulle se on pelottava ja inhottavaa, oman miehen huomio riittää..
Kommentit (239)
Ihmiset eivät tunnu ymmärtävän tuijottamisen ja katsomisen eroa. Kyllähän väkisinkin toisia ihmisiä katsoo, mutta se, että jää toljottamaan on vain ja ainoastaan töykeää käytöstä. Tuijottaja on täysi tampio.
Ei mua ole koskaan tuijotettu häiriöksi asti vaikka olen ollut ihan kivan näköinen. Jonkun mielestä jopa nätti.
Ihmettelen näitä valituksia.
Nykyään on porukkaa joka paikat täynnä, niin on todella vaikeaa olla vahingossa katsomatta ketään, ellei sitten tuijota kenkiin kävellessä. Älkää luulko liikoja itsestänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä tekee tehtävänsä ja piaan olet aivan näkymätön miehille.
Kyllä erityisesti nuoren ja kauniin naisen pitää vaan rangaistuksena olla imarreltu ja sietää mitä tahansa, kunnes ainut ehkä mahdollinen pelastus on vanhuuden rupsahtaminen. Erittäin nykyaikaista sekä reilua.
Voisiko olla jopa niin, että kaikki miesten katseet eivät ole minkään sortin rangaistus?
Siihen katsotuksi tulemiseen voi vaikuttaa ihan itse. Mitä näyttävämpi ja kauniimpi tyttö, sitä enemmän saa huomiota. Niillä kaunottarillakin on kuitenkin vaihtoehtona pukeutua vaatimattomammin ja laittaa tukka vaikka nutturalle niinä päivinä, kun ei huomio kiinnosta.
Mikään ei oikeuta tökeröä toljotusta/käytöstä, eikä uhrin pidä pukeutua jätesäkkiin tms. tehdä itseään pieneksi ja epämiellyttäväksi, koska tollot väkisin määräävät ja jyräävät ilman hyvän käytöksen velvoitetta.
Nyt puhuttiin siis katsomisesta, ei ahdistelusta tai muusta tuomittavasta toiminnasta. Vai onko katsotuksi joutuva nainenkin nyt jo uhri?
Tietysti on jos häntä tuijotetaan häiritsevästi ja epätoivotusti kuola valuen, eikä kyyläystä lopeteta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on porukkaa joka paikat täynnä, niin on todella vaikeaa olla vahingossa katsomatta ketään, ellei sitten tuijota kenkiin kävellessä. Älkää luulko liikoja itsestänne.
Ei välttämättä monikaan edes luule. Häiritsevä, epätoivottu tuijotus (mistä tahansa syystä) vain häiritsee.
Ymmärtää, ei kaikkia naisia katsotakaan. Mutta vaikea tietää ennalta kuka ahdistuu pelkästä katseesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät tunnu ymmärtävän tuijottamisen ja katsomisen eroa. Kyllähän väkisinkin toisia ihmisiä katsoo, mutta se, että jää toljottamaan on vain ja ainoastaan töykeää käytöstä. Tuijottaja on täysi tampio.
Kyllä minuakin vanhemmat ihmiset toisinaan tuijottavat, mutten ahdistu siitä, vaan ajattelen jotakuinkin noin, että onpa tampio. Niin ja olen siis keski-ikäinen mies.
Aivan samalla tavalla naiset kuolaa hyvännäköisten miesten perään, eikä se tunnu olevan mikään ongelma naisille.
Kadulla kävellessäni tarvitsen näkökykyäni,ennen muuta, turvalliseen liikkumiseen.
Jos ei minulla sitä olisi, tarvitsisin koulutettua opaskoiraa ja valkoista keppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat kuvitella itsestäsi liikoja? Suomessa saa kulkea kaduilla muilta turvassa.
Tein tämän aiheen sen takia, koska aika moni mies luulee että jokainen nainen haluaa tulla katsotuksi tai tuijotetuksi, "ihailtavaksi" ulkonäkönsä puolesta. Minusta se on pelottavaa, koska haluan vain huomiota omalta mieheltä.
No minä tykkään miesten tuijotuksista, sekä oman että vieraiden. Et voi julistaa asioita toisiksi omien traumojesi takia. Kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä huojentavaa tulla keski-ikään. Nyt saa kulkea kadulla ilman, että kukaan kiinnittää mitään huomiota.
Sama juttu! 😊
Ikääntymisessä on tämä juuri paras asia, enää ei limanuljaskat huutele perään tai käy ihan jopa käsiksi.
Nuoren naisen elämä on kuin olisi saalis, jota jahdataan. Nyt keski-ikäisenä on vihdoin päässy turvaan. Siltä tuntuu.
Vanheneminen ei kyllä muutoin ole vaivoineen mukavaa, mutta kaikessa on hyvät puolensa.
50v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat kuvitella itsestäsi liikoja? Suomessa saa kulkea kaduilla muilta turvassa.
Tein tämän aiheen sen takia, koska aika moni mies luulee että jokainen nainen haluaa tulla katsotuksi tai tuijotetuksi, "ihailtavaksi" ulkonäkönsä puolesta. Minusta se on pelottavaa, koska haluan vain huomiota omalta mieheltä.
No minä tykkään miesten tuijotuksista, sekä oman että vieraiden. Et voi julistaa asioita toisiksi omien traumojesi takia. Kasva aikuiseksi.
Sinun kaltaisia naisia on vähemmistö, mutta urpoimmat miehet kuvittelevat että kaikki naiset kerjäävät miehiltä huomiota.
Tämä oli ap:n pointti ja yhdyn siihen täysin.
Sinä se vaikutatkin tosi aikuiselta itse. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä monikaan edes luule. Häiritsevä, epätoivottu tuijotus (mistä tahansa syystä) vain häiritsee.
Mutta toivottu katse siis EI häiritse ?
Minulla on keltainen VW, mutta vaadin ehdottomasti että ei-toivomieni henkilöiden on nähtävä se liikenteessä harmaana ja että he eivät saa tunnistaa sen merkkiä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä huojentavaa tulla keski-ikään. Nyt saa kulkea kadulla ilman, että kukaan kiinnittää mitään huomiota.
Sama juttu! 😊
Ikääntymisessä on tämä juuri paras asia, enää ei limanuljaskat huutele perään tai käy ihan jopa käsiksi.
Nuoren naisen elämä on kuin olisi saalis, jota jahdataan. Nyt keski-ikäisenä on vihdoin päässy turvaan. Siltä tuntuu.Vanheneminen ei kyllä muutoin ole vaivoineen mukavaa, mutta kaikessa on hyvät puolensa.
50v
Silti sinun ikäisesi naiset yrittävät kynsin ja hampain pitää kiinni nuoresta ulkonäöstä. Pisimmälle se menee sosiaalisessa mediassa, jossa rypistyneitä kasvoja vedetään aivan sileäksi filttereillä ja salikuvilla yritetään saada huomiota. Eli tarve on jostain sitä huomiota saada myös sinun ikäisilläsi naisilla.
Kreikkalainen ystäväni opetti, että Kreikassa miehet saa katoamaan pikaisesti, kun katsoo heitä silmät kierossa ja suu hieman auki.
:)
Vierailija kirjoitti:
Aivan samalla tavalla naiset kuolaa hyvännäköisten miesten perään, eikä se tunnu olevan mikään ongelma naisille.
No ei nyt ihan samalla voluumilla.
Jos naiset ois seksuaalisesti kuin miehet, täällä ei kukaan enää haluais elää, riittää että toinen sukupuoli ei osaa kontrolloida himojaan.
Enkä tarkota että jokainen mies olisi holtiton r. unkkari, en, mutta jokainen holtiton r.nkkari ON mies.
Tämmöinen kitinä saa haluamaan katsoa kaikkia vähänkään ajettavan näköisiä naisia oikein pitkään ja häiritsevästi, käsi housuissa.
Kun kaunistaudun, en yritä näyttää nuorelta, vaan kaunii(mma)lta. Se on ihan perustarve eikä sen motiivi ole seksuaalisen huomion saaminen.
On myös miehiä, jotka haluavat näyttää hyvältä ilman taka-ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöinen kitinä saa haluamaan katsoa kaikkia vähänkään ajettavan näköisiä naisia oikein pitkään ja häiritsevästi, käsi housuissa.
No sinä nyt oletki paatunu runkkari
Joskus ennen toista maailmansotaa Japanissa keisaria pidettiin niin pyhänä ja korkea-arvoisena ettei tavallinen alamainen saanut edes katsoa häntä.
Pyritäänköhän täällä nyt joidenkin feministien taholta naisten suhteen samaan kunnioitukseen ?
(vai onko kysymyksessä sittenkin vain 'keisarin uudet vaatteet' ?)