Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtääkö miehet, että kaikki naiset ei halua katseita tai tuijoitusta??

Vierailija
10.02.2022 |

Minulla on ollut nuoresta asti sos. tilanteiden pelko, ja ahdistus jos joku katsoo pitkään tai tuijottaa. Pukeudun sivistyneesti ja peittäviin vaatteisiin ja synkkiin jotta minua ei katsottaisi. Oman miehen huomiota haluan vain. Kaikki me naiset ei todellakaan haluata tuntea itseämme "seksikkäiksi" vieraiden miesten toimesta. Minulle se on pelottava ja inhottavaa, oman miehen huomio riittää..

Kommentit (239)

Vierailija
21/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä tekee tehtävänsä ja piaan olet aivan näkymätön miehille.

Vierailija
22/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksat itse kiinnittää siihen edes huomiota?

Varsinkin, jos kyse on vain katsomisesta ja kukaan ei edes lähesty?

Itse olen saanut aina paljon huomiota miehiltä. Katseet ovat olleet pienin paha siihen nähden millaisia lähestymisiä on pitänyt torjua. Ja katselu on aika luonnollista ja voi olla tiedostamatonta. Joskus saatan ajauksissani itsekin katsoa jotain ihmistä pidempään, vaikka en sinällään ajattele hänestä yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä tekee tehtävänsä ja piaan olet aivan näkymätön miehille.

Haluaisin näkymättömyys viitan että olisi näkymätön kaikilta ihmisiltä

Vierailija
24/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset laittaa tissit tiskiin ja ihmettelee kun miehet katsoo 😅

Vierailija
25/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut aina paljon huomiota miehiltä. Katseet ovat olleet pienin paha siihen nähden millaisia lähestymisiä on pitänyt torjua. Ja katselu on aika luonnollista ja voi olla tiedostamatonta. Joskus saatan ajauksissani itsekin katsoa jotain ihmistä pidempään, vaikka en sinällään ajattele hänestä yhtään mitään.

Koska sos. tilanteiden pelko + huonot kokemukset. En kestä yhtään epämukavaa oloa muiden seurassa. Naisten puolelta huonoja kokemuksia vähemmän, mutta enemmän kiusaamista

Vierailija
26/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset laittaa tissit tiskiin ja ihmettelee kun miehet katsoo 😅

Enpä ole koskaan laittanut, hyi. Vihaan yliseksuaalista pukeutumista. Sellainen kuuluu makuuhuoneeseen mielestäni. 

Vierailija
27/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson, jos on kaunis, kiinnostava tai kiihottavan näköinen tyttö/nainen. Jos se ahdistaa jotakuta, niin pitäisikö minun sitten lopettaa kaikki katsominen siltä varalta, että se SAATTAA aiheuttaa pelkoa jossain joskus. Ei varmaankaan! Niiin kuin joku tuossa sanoi, hoida oma pääsi kuntoon ensin.

Tuijottaminen on huonoa käytöstä.

Enhän minä tuijotakaan, vaan katson sen verran kuin ihmistä nyt on yleensä kohteliasta katsoa. Vai onko kaikki katseet tässä yhteydessä tuijottamista? Jos olisin nainen, kukaan ei puuttuisi katsomisiini, mutta miehenä minun katse on heti epäilyttävä, vaikka vain katsoisin ilman mitään taka-ajatuksia, että onpa tytöllä kivan väriset hiukset.

Se on jos "katsoo" mutta ei jos tuijottaa.

Vierailija
28/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sos. tilanteiden pelko + huonot kokemukset.

Ei tuo ole mikään oikea asia.

Vierailija
29/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sos. tilanteiden pelko + huonot kokemukset. En kestä yhtään epämukavaa oloa muiden seurassa. Naisten puolelta huonoja kokemuksia vähemmän, mutta enemmän kiusaamista

Ihmiset ei oikeasti voi tietää kenellä on sosiaalisten tilanteiden pelko tai muita traumoja. Ja ikävä kyllä tuntemattomat eivät ole vastuussa sinun pahasta olosta, jos kyse on ihan tavallisesta hetkellisestä katselusta eikä mistään oikeasta häirinnästä.

Kannattaa oikeasti hakea apua. Ei sen takia, että miehet saisivat katsella rauhassa, vaan ihan oman itsesi takia, jotta sinun olosi paranisi ja voisit olla rennommin.

Se on ok jos katsoo minua ihmisenä, mutta ällöttävää jos katsotaan seksuaalisesti. Onneksi, pukeudun löysiin xl housuihin vaikka olen laiha, sellaisiin lököreihin,ja mahdollisimman suuriin huppareihin. Mutta kesällä on vähän vaikeampaa kun tulee helteet. Sitten olen kotona.

Vierailija
30/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei oikeasti voi tietää kenellä on sosiaalisten tilanteiden pelko tai muita traumoja. Ja ikävä kyllä tuntemattomat eivät ole vastuussa sinun pahasta olosta, jos kyse on ihan tavallisesta hetkellisestä katselusta eikä mistään oikeasta häirinnästä.

Kannattaa oikeasti hakea apua. Ei sen takia, että miehet saisivat katsella rauhassa, vaan ihan oman itsesi takia, jotta sinun olosi paranisi ja voisit olla rennommin.

Se on ok jos katsoo minua ihmisenä, mutta ällöttävää jos katsotaan seksuaalisesti. Onneksi, pukeudun löysiin xl housuihin vaikka olen laiha, sellaisiin lököreihin,ja mahdollisimman suuriin huppareihin. Mutta kesällä on vähän vaikeampaa kun tulee helteet. Sitten olen kotona.

Mistä päättelet sen, kuka katsoo seksuaalisesti ja kuka ei? Vai onko se niin, että mies katsoo aina seksuaalisesti, siis sinun mielestä?

Et voi kyllä vierittää vastuuta tässä asiassa muille, vaan sinun pitäisi itse hoitaa tuo ongelmasi.

Vierailija
31/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Itä-Suomessa kaikki tuijottaa kaikkia.

Vierailija
32/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En  minä sille mitään voi että näin heteromiehenä sitä vaan tulee automaattisesti katsottua kun te naiset olette siinä kiihottavine muotoinenne tissien ja perseiden kanssa. Kyllä niihin silmät aina kiinnittyy, halusi tai ei. On se nyt kumma kun ei nykyään edes katsoa saa ja pitäisi koko seksuaalisuus tukahduttaa.

Vierailija
33/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet sen, kuka katsoo seksuaalisesti ja kuka ei? Vai onko se niin, että mies katsoo aina seksuaalisesti, siis sinun mielestä?

Et voi kyllä vierittää vastuuta tässä asiassa muille, vaan sinun pitäisi itse hoitaa tuo ongelmasi.

Kuten sanoin minulla on ollut huonaja kokemuksia, jopa 13 -vuotiaana.

Vierailija
34/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mieti sitten miten pukeudut. vallan hyvin pääset tuijotuksesta kunhan pidät vaatteet ylläsi. 

Vaatteet olen pitänyt aina päällä, mutta esim. kesällä tulin yksisstä juhlista ja minulla oli päällä juhla mekko(muuten en normaalisti mekkoka käytä) Joku mies seuraasi pimeää katua koko matkan. Ei sanonut mitään, mutta seurasi vain. se oli pelottavaa. 

Niin oliko sulla päällä juhla vai mekko? Vai molemmat?

Vierailija
35/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En  minä sille mitään voi että näin heteromiehenä sitä vaan tulee automaattisesti katsottua kun te naiset olette siinä kiihottavine muotoinenne tissien ja perseiden kanssa. Kyllä niihin silmät aina kiinnittyy, halusi tai ei. On se nyt kumma kun ei nykyään edes katsoa saa ja pitäisi koko seksuaalisuus tukahduttaa.

No minä piilotan noi muodot niin et näe mua seksuaalisena. Hyvä. :)

Vierailija
36/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mieti sitten miten pukeudut. vallan hyvin pääset tuijotuksesta kunhan pidät vaatteet ylläsi. 

Vaatteet olen pitänyt aina päällä, mutta esim. kesällä tulin yksisstä juhlista ja minulla oli päällä juhla mekko(muuten en normaalisti mekkoka käytä) Joku mies seuraasi pimeää katua koko matkan. Ei sanonut mitään, mutta seurasi vain. se oli pelottavaa. 

Niin oliko sulla päällä juhla vai mekko? Vai molemmat?

Mikä on mekkoka?

Vierailija
37/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat kuvitella itsestäsi liikoja? Suomessa saa kulkea kaduilla muilta turvassa.

Miksi kimppuuni sitten hyökkäsi joku mies öisellä kadulla? Ei tuntunut kovin turvalliselta, kun joutui huutamalla, repimällä ja hakkaamalla riuhtomaan itsensä irti ja juoksemaan karkuun.

Vierailija
38/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli jotenkin huvittava aloitus :D

Siis nyt AP, setä kertoo miten asia on.

Katseleminen ei ole kiellettyä. Tuijottaminenkaan ei ole kiellettyä, mutta epäkohteliasta ja tahditonta kyllä.

Et silti itse voi vaikuttaa siihen oikein muuten, kuin olet jo kertomasi mukaan vaikuttanut eli kiinnittänyt huomiota pukeutumiseen ja siihen, ettei vaatteet korosta mitään strategisia mittoja.

Voit tiesti pukeutua burkhaan kuten tuolla aimmin joku kekseliäästi ehdotti.

Suosittelen hakemaan keskusteluapua jos asia vaivaa ja haittaa noin paljon.

Et jatkossakaan voi vaikuttaa siihen miten ihmiset sinua katsovat, miehet tai naiset. Niin kauan kun kukaan ei ahdistele sanallisesti tai käy käsiksi, mitään laitonta ei ole tapahtunut ja katseleminen on ihan normaalia. Toisten ihmisten tekemisiä on mahdoton kontrolloida ja itse ainakin myönnän katsovani joskus jotain tiettyä naista pidempään jos on mieleiseni. En tietenkään koskaan lähesty saati kosketa, mutta katsominen (ei kieli pitkällä tuijottaminen) on ihan ok.

Jos tohdit niin voit tietysti pamauttaa jollekin epämiellyttävälle tuijottajalle, että lakkaa kyyläämästä sinua. Eiköhän se tepsi jos kovaan ääneen tuon tekee julkisella paikalla.

Vierailija
39/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli jotenkin huvittava aloitus :D

Siis nyt AP, setä kertoo miten asia on.

Katseleminen ei ole kiellettyä. Tuijottaminenkaan ei ole kiellettyä, mutta epäkohteliasta ja tahditonta kyllä.

Et silti itse voi vaikuttaa siihen oikein muuten, kuin olet jo kertomasi mukaan vaikuttanut eli kiinnittänyt huomiota pukeutumiseen ja siihen, ettei vaatteet korosta mitään strategisia mittoja.

Voit tiesti pukeutua burkhaan kuten tuolla aimmin joku kekseliäästi ehdotti.

Suosittelen hakemaan keskusteluapua jos asia vaivaa ja haittaa noin paljon.

Et jatkossakaan voi vaikuttaa siihen miten ihmiset sinua katsovat, miehet tai naiset. Niin kauan kun kukaan ei ahdistele sanallisesti tai käy käsiksi, mitään laitonta ei ole tapahtunut ja katseleminen on ihan normaalia. Toisten ihmisten tekemisiä on mahdoton kontrolloida ja itse ainakin myönnän katsovani joskus jotain tiettyä naista pidempään jos on mieleiseni. En tietenkään koskaan lähesty saati kosketa, mutta katsominen (ei kieli pitkällä tuijottaminen) on ihan ok.

Jos tohdit niin voit tietysti pamauttaa jollekin epämiellyttävälle tuijottajalle, että lakkaa kyyläämästä sinua. Eiköhän se tepsi jos kovaan ääneen tuon tekee julkisella paikalla.

Joo, pukeuduun ylisuuriin vaatteisiin. Sen opin ettei saa pukeutua niin kuin haluaa

Vierailija
40/239 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, pukeuduun ylisuuriin vaatteisiin. Sen opin ettei saa pukeutua niin kuin haluaa

Saa pukeutua siveyden rajoissa ihan justiin miten tykkää.

Pitää vain tiedostaa, että tietyt vaatevalinnat herättää ihmisten mielenkiinnon herkemmin kuin toiset.

Eipäs nyt lyödä läskiksi tätä keskustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan