Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, aiotteko lotiksi, jos sota syttyy?

Vierailija
10.02.2022 |

Itse kyllä.

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy todeta että ainoa asia mitä pitäisi puolustaa on oma henki tai ylihintainen vuokrakämppä.

En taitaisi edes mennä lotaksi tai sotaan.

Ei ole puolustettavaa. Palkasta 1400e kk ei jää säästöön mitään.

Minulla ei ole mitään minkä vuoksi taistelisin tässä maassa.

Olisi aikoinaan kannattanut miettiä ja mahdollistaa ihmisiä mukaan integroitumaan yhteiskuntaan.

Se tarkoittaa että tulee säästöjä ja voi ostaa asioita. Syntyy suhteita ja verkostoja.

Sitten voidaan puhua että tätä pitää puolustaa.

Ne joilla on omaisuutta, ne puolustakoon ja alkakoon lotiksi. Minulla on sen verran säästöjä että saan korkeintaan lentolipun jonnekin.

Niin, että sulla ei ole mitään puolustettavaa maassa, joka on antanut sulle yhteiskunnan tuen tukien myötä, mahdollistanut rauhallisen ja sivistyneen elämän kehittyneessä maassa ilman pelkoa väkivaltaisuuksista? Maassa, joka on antanut sulle kulttuurin, identiteetin, arvot ja yhtäläiset mahdollisuudet ja edellytykset elämään kuin kaikilla muillakin täällä asuvilla?

Ok.

Vierailija
102/121 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reserviläinen eli en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy todeta että ainoa asia mitä pitäisi puolustaa on oma henki tai ylihintainen vuokrakämppä.

Olisi aikoinaan kannattanut miettiä ja mahdollistaa ihmisiä mukaan integroitumaan yhteiskuntaan.

Se tarkoittaa että tulee säästöjä ja voi ostaa asioita. Syntyy suhteita ja verkostoja.

Ne joilla on omaisuutta, ne puolustakoon ja alkakoon lotiksi. Minulla on sen verran säästöjä että saan korkeintaan lentolipun jonnekin.

Niin, että sulla ei ole mitään puolustettavaa maassa, joka on antanut sulle yhteiskunnan tuen tukien myötä, mahdollistanut rauhallisen ja sivistyneen elämän kehittyneessä maassa ilman pelkoa väkivaltaisuuksista? Maassa, joka on antanut sulle kulttuurin, identiteetin, arvot ja yhtäläiset mahdollisuudet ja edellytykset elämään kuin kaikilla muillakin täällä asuvilla?

Ok.

Minä uskon, että tässä maassa on monia pettyneitä, köyhiä, huonosti kohdeltuja, työttömiä tai syrjäytyneitä, joita ei kiinnostaisi tipan tippaa panna henkeään alttiiksi tällaisen yhteiskunnan takia. Hyväosaisilla on enemmän syytä ja tarvettakin vaatia muilta isänmaallisuuden osoittamista, vaikka he eivät itse välttämättä ole kovinkaan solidaarisia muita kohtaan.

Vierailija
104/121 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin lottanakin toimia mikäli rintamalle ei kävisi kutsua, lotathan hoitivat sodassa mm. ilmavalvontaa, toimivat radisteina jne.

Elätkö 1940-lukua? Suurin osa tässä ketjussa luulee sodan olevan 2020-luvulla sellaista kuin Tuntemattomassa sotilaassa.

Vierailija
105/121 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa. Olen henkisesti sen verran heikko yksilö, ettei minusta olisi noissa(kaan) hommissa mitään hyötyä. Jos sota syttyy, niin minut löytää luultavasti jostain kellarin nurkasta piilottelemasta.

Tämä oli rehellinen ja jotenkin symppis vastaus.

Olen sairaanhoitaja, olisin tietysti sairaalassa töissä teholla edelleen.

Vierailija
106/121 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin osallistua vainajien arkuttamiseen rintamalinjan takana. Sitä teki jo aikoinaan oma äitini sodan aikana. En kavahda ruumiita enkä pahastikaan silpoutuneita vainajia. Osaan asetella myös irtonaiset raajat arkkuun suunnilleen niiden luonnollisille paikoille.

Vierailija
107/121 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon mukaan järjestelmä on silloin jotain muuta kuin lotta-nimellä kulkeva.

Tiesittekö, että lotta järjestön perustaja oli loppuun asti intohimoinen nat$i-Saksa fani. Lottien toiminta oli valkoisten naisten toimintaa, eli siihen ei köyhälistön edustajia edes huolittu mukaan. Sota-aikana lotat toki tekivät osansa ja enemmänkin, mutta sodan melskeessä oli myös paljo muitakin naisia sairaanhoitajina yms. Osa naisista piti kodin ja tehtaat, maatalouden pystyssä. Mutta vain lotat muistetaan.

Itse en halua osallistua lotta-nimisen järjestön toimintaan millään lailla, ja toivon että tulevaisuudessa on yksi yhteinen armeija, jossa kukin toimii kykyjensä mukaan ilman sukupuolierottelua.

Lisään tähän että alkuun lottien toiminta oli vain valkoisille, ja sota-aikana se puhallettiin uudelleen henkiin. Suomihan soti Saksan rinnalla ja ehkä fanny luukkosella oli edelleen sisällissodan aikaiset fantasiat pyörimässä päässään täysillä.

Miten niin sodan aikana se puhallettiin uudelleen henkiin? Sehän oli vuosittain kasvava järjestö aina vapaussodasta alkaen ja toiminta oli aktiivista ja monipuolista kaikki ne sotaan johtavat vuodet. Mistä hikipediasta kaivat tietosi?  Jotain kummallista rasistikuviota koetat ihmeellisesti vääntää vaikka värillisiä ihmisiä ei suomessa tuohon aikaan ollut. Yhtä hyvin voi väittää että kommunistiset puolueet ja sdp hyväksyivät vain valkoihoisia jäsenikseen tuohin aikaan,

Avaatko vähän omia fantasioitasi Fanni Luukkosen sisällissodan aikaisista fantasioistasi?

Vierailija
108/121 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luukkonen sai ansioistaan itse Hitleriltä korkeimman natsimerkin kotkanpesässä.

No ei ollut Saksan Kotka-ritarikunnan 1. luokan komentajanmerkki sen valtion korkein kunniamerkki.

Yritä vähän enemmän.

Vierailija
109/121 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok.

No ei.

Koulu oli pakollista ja kiusaamista jatkui 9 vuotta.

Sitten kiusattiin että pitää hakea pakolla toisen asteen opintoihin.

Hain lopulta 29 vuotiaana.

Keskeytin opinnot koska kärsin niin pahoista paniikkikohtauksista jotka juontaa juurensa peruskoulun rääkkäyksiin.

Duunailen paskatöissä ja en oikeastaan tunne mitään velvollisuutta sotia teikäläisten puolesta.

Työkkäri vittuilee mulle. Duunit on kuraa ja multa vietiin mahdollisuus menestyä elämässä.

Olen pysyvästi sairas, mutta lääkäreiden mukaan en niin sairas että joutuisin eläkkeelle.

Armeijasta sain seen paperit. En kelvannut sinnekään.

En ole velkaa kidutukselleni yhtään.

Vierailija
110/121 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan huolittaisi edes sinne.

-koronarokottamaton

Vierailija
111/121 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että plus 45v naista sinne huolii. Eikä rintamallekaan. Enköhän saa olla rauhassa kotona. 

Mitä ihmettä? Miksi hiivatissa ei huolittaisi?

Tuntuu aina tosi omituiselta, kun parhaassa työiässä olevat ihmiset kuvittelee olevansa jotenkin hirveän vanhoja. Olen kuullut tätä samaa jopa 25-vuotiaan suusta. 🤦‍♀️

Vierailija
112/121 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok.

Minä uskon, että tässä maassa on monia pettyneitä, köyhiä, huonosti kohdeltuja, työttömiä tai syrjäytyneitä, joita ei kiinnostaisi tipan tippaa panna henkeään alttiiksi tällaisen yhteiskunnan takia.

Ja he ajattelevat, että jossain toisaalla heidät otettaisiin avosylin vastaan eläteiksi?

Vierailija
113/121 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka olisi oikeasti enää valmis uhraamaan henkensä maan eteen, joka on ajanut omat kansalaisensa turmioon?

Voin kuvitella miten Sannuli paasaisi vastuusta ja itse lähtisi tanssimaan Corona-pullo kädessä.

Lähtisimme perheen kanssa Kanadaan.

Miehellä on c-paperit, eikä ikimasilmassa suostuisi pyssyleikkeihin mukaan.

Samaten Affenanmaalla istuisi bättrefolk toimettomana ja odottaisivat että kaikki tehdään heidän puolestaan.

Vierailija
114/121 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin lottanakin toimia mikäli rintamalle ei kävisi kutsua, lotathan hoitivat sodassa mm. ilmavalvontaa, toimivat radisteina jne.

Elätkö 1940-lukua? Suurin osa tässä ketjussa luulee sodan olevan 2020-luvulla sellaista kuin Tuntemattomassa sotilaassa.

Sinä sen sanoit. Nykyaikainen sodankäynti ei todellakaan muistuta sitä mitä se oli 40-luvulla. Nää varmaan tosissaan kuvittelee vetävänsä lottapuvun päälle ja menevänsä kanttiiniin tarjoilemaan korviketta ja nisua samaan aikaan kun miehet menee suon yli niin että heilahtaa.

Vierailija
115/121 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä sen sanoit. Nykyaikainen sodankäynti ei todellakaan muistuta sitä mitä se oli 40-luvulla. Nää varmaan tosissaan kuvittelee vetävänsä lottapuvun päälle ja menevänsä kanttiiniin tarjoilemaan korviketta ja nisua samaan aikaan kun miehet menee suon yli niin että heilahtaa.

Todellakin moni tässä ketjussa tuntuu olevan kyvytön tai haluton hahmottamaan sitä, että seuraavassa sodassa ei olisi mitään erillistä etu- ja kotirintamaa. Tai että maasta menisivät sähköt ja viestintäyhteydet poikki alta aikayksikön.

Vierailija
116/121 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok.

Minä uskon, että tässä maassa on monia pettyneitä, köyhiä, huonosti kohdeltuja, työttömiä tai syrjäytyneitä, joita ei kiinnostaisi tipan tippaa panna henkeään alttiiksi tällaisen yhteiskunnan takia.

Ja he ajattelevat, että jossain toisaalla heidät otettaisiin avosylin vastaan eläteiksi?

Kommentistasi kuultaa kylmyys. Syrjäytyneet nähdään normaalioloissa pelkkänä taakkana, mutta sotaan pitäisi heidänkin rientää  tykinruoaksi. Joillekin on varmaan ihan sama, kuka heitä kohtelee kaltoin.

Vierailija
117/121 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että ammattini perusteella minut saatettaisiin määrätä johonkin it-tehtäviin.

Vierailija
118/121 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon mukaan järjestelmä on silloin jotain muuta kuin lotta-nimellä kulkeva.

Tiesittekö, että lotta järjestön perustaja oli loppuun asti intohimoinen nat$i-Saksa fani. Lottien toiminta oli valkoisten naisten toimintaa, eli siihen ei köyhälistön edustajia edes huolittu mukaan. Sota-aikana lotat toki tekivät osansa ja enemmänkin, mutta sodan melskeessä oli myös paljo muitakin naisia sairaanhoitajina yms. Osa naisista piti kodin ja tehtaat, maatalouden pystyssä. Mutta vain lotat muistetaan.

Itse en halua osallistua lotta-nimisen järjestön toimintaan millään lailla, ja toivon että tulevaisuudessa on yksi yhteinen armeija, jossa kukin toimii kykyjensä mukaan ilman sukupuolierottelua.

Lisään tähän että alkuun lottien toiminta oli vain valkoisille, ja sota-aikana se puhallettiin uudelleen henkiin. Suomihan soti Saksan rinnalla ja ehkä fanny luukkosella oli edelleen sisällissodan aikaiset fantasiat pyörimässä päässään täysillä.

Miten niin sodan aikana se puhallettiin uudelleen henkiin? Sehän oli vuosittain kasvava järjestö aina vapaussodasta alkaen ja toiminta oli aktiivista ja monipuolista kaikki ne sotaan johtavat vuodet. Mistä hikipediasta kaivat tietosi?  Jotain kummallista rasistikuviota koetat ihmeellisesti vääntää vaikka värillisiä ihmisiä ei suomessa tuohon aikaan ollut. Yhtä hyvin voi väittää että kommunistiset puolueet ja sdp hyväksyivät vain valkoihoisia jäsenikseen tuohin aikaan,

Avaatko vähän omia fantasioitasi Fanni Luukkosen sisällissodan aikaisista fantasioistasi?

Täsdö tapauksessa tuo valkoinen tarkoittaa kontrastia punaiselle, hölmöläiset, vaikka toki näissä oli se kansallisihanne mukana.

Vierailija
119/121 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pyörittää yhteiskuntaa sodan aikana. Sitten on vielä huoltotehtävät yms.

Suomen laissa on 'työvelvollisuus' joka koskee kaikkia 17-64 vuotiaita henkilöitä poikkeusolojen aikana esim. Sota.

Kaikille keksitään homma se on aivan varma.

Vierailija
120/121 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammapalstalaisten jaloissa alkaa kyllä lotista, jos sota syttyy!