Naiset, aiotteko lotiksi, jos sota syttyy?
Kommentit (121)
Kyllä! T. Sotahistoriaa harrastava
Mielestäni tämä aloitus syrjii meitä miehiä. Kyllä suomalaisessa yhteiskunnassa myös miehillä täytyy olla oikeus ryhtyä lotiksi...
Jos sieltä jotain tekemistä löytyy, jossa olisin hyvä. En ole kyllä mitenkään hyvä näissä ensimmäisenä mieleen tulevissa lottailuissa. Ehkä joku viestintälotta?
Mitään lottia ole ollut olemassa vuosikymmeniin. Tervetuloa nykypäivään.
Epäilen, että ikää on juuri sen verran vähän vielä, että keksivät minulle kyllä sieltä rintamaltakin tarvittaessa hommia.
T. armeijan aikanaan käynyt
Kyllä. Näen samalla her-kullisia nuoria miehiä.👵
Vierailija kirjoitti:
Mitään lottia ole ollut olemassa vuosikymmeniin. Tervetuloa nykypäivään.
Järjestö on kuollut mutta aate ei ole.
Voisin lottanakin toimia mikäli rintamalle ei kävisi kutsua, lotathan hoitivat sodassa mm. ilmavalvontaa, toimivat radisteina jne.
Tuskinpa. Olen henkisesti sen verran heikko yksilö, ettei minusta olisi noissa(kaan) hommissa mitään hyötyä. Jos sota syttyy, niin minut löytää luultavasti jostain kellarin nurkasta piilottelemasta.
Tuskin. Olisin parempi joissakin tietojenkäsittelytehtävissä, purkaisin koodia tms.
Olen reservin alikersantti, joten en.
Tulen sotasairaalaan pitämään kädestä kiinni kuolevia haavoittuneita.
Voin myös tuoda alusastian ja antaa juotavaa - jos potilas pystyy vielä juomaan.
Sairaanhoitajana jatkaisin todennäköisesti joko nykyisissä hommissa tai sitten minut sijoitettaisiin jonnekin kenttäsairaalaan, joten peruslotaksi ruuan jakeluun ym. hommiin tuskin pääsisin.
Mitähän ne lotan tehtävät mahtaisi nykypäivänä olla?
Jos 40+ ikäinen kelpaa, niin kyllä.
Koirat osaa jäljestää ja minä ampua niin voin alkaa sissisotilaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ne lotan tehtävät mahtaisi nykypäivänä olla?
Viihdyttää sotilaita.
Vierailija kirjoitti:
Koirat osaa jäljestää ja minä ampua niin voin alkaa sissisotilaaksi.
Sissiys vaatii vähän muutakin. Eikä sisseillä ole koiria.
En. Mä olen se tyyppi, joka on valmis hyppäämään vaikka vihollisleiriin, kunhan oma ja lasten henget säilyy.
Mikä sota täälä on syttymässä?