Mikä maa oli pettymys?
Miksi oli ja mitä odotit? Kerro myös mistä maasta pidit ja miksi.
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:11"]Ateena oli pettymys, aivan täynnä turisteja jokapaikka ja yhtäkin temppeliä jonotettiin kolme tuntia että päästiin katsomaan. Kerjäläisiä, köyhyyttä, huonot rannat.
Espanja saa äänen täältäkin.
[/quote]
No tottakai on hitosti turisteja yleisillä nähtävyyksillä, valitse omatoimimatkailu ja erilaiset kohteet sekä pikkukaupungit, jos et halua joutua turistirysään, et sinä siitä voi kaupunkia syyttää, jos ihan itse menet sinne missä tiedät olevan paljon turisteja :D Ja kerjäläisiä on, he vaan eivät ole kantakreikkalaisia ja tottakai siellä on köyhyyttä ja kodittomia ja ihmisiä kuolee nälkään ja syy löytyy viime aikaisista uutisusta, kun koko ajan Eurooppa pakottaa Kreikkaa ottamaan tavan kansalaisilta vaan enemmän ja enemmän pois, vaikka kuukausipalkka niillä onnekkailla, jotka ovat töissä on jo valmiiksi 100-500€.
[/quote]
Niin ja perheen isät tekevät itsemurhia, kun häpeävät sitä, etteivät pysty elättämään perhettään ja saavat näin ainakin henkivakuutusrahat ja eläkkeen lapsilleen.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:57"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 21:37"]Turkki tai siis siellä turistirysät. Ihan kamalaa porukkaa eikä mitään ostettavaakaan. Istanbul on ok. Kivoja ovat olleet mm. Berliini, Madrid, Lontoo, Kreikassa Hania, Malta, Thaimaassa Chiang Mai... [/quote] Kannattaa Kreikassa ja Kreetalla käydessä ehdottomasti kiertää myös pikkukyliä läpi, aivan ihania paikkoja. Niin ja vuorilla kannattaa ehdottomasti käydä, parhaat hunajat ja ruokakaipat siellä :) T. Mieheni on puoliksi kreikkalainen
[/quote]
Totta. Kreeta tulikin kierreltyä. Myös Korfu, Paxos ja Antipaxos ovat kivoja. Mantereella Parga. Ja suosittelen myös saarista lomakohteena Maltaa sekä Sisiliaa. Thaimaassa Koh Sametia.
Pettymyksiä: Rooma (taisin odottaa liikoja, kun sitä on aina hehkutettu) ja Lontoo (en tykännyt yhtään). Kumpaankaan en menisi enää.
Tykännyt olen erityisesti New Yorkista (vaikka juuri siitä odotin, etten välttämättä tykkäisi), Pariisista (ah, love it!) ja Malesiasta.
Turkki, Kreikka ja Italia. Likainen luonto, todella tylyjä ihmisiä sekä asiakaspalvelussa että muutenkin, pakkomyyntiä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 00:10"]Ranska ja Pariisi. Odotin sitä mitä kaikki ah - niin ihanalta, romanttiselta, kauniilta ja tunnelmalliselta Pariisilta odottavat. Totuus olikin vähän eri törkeine kantaranskalaisineen, loputtomine tummaihoisineen ja esikaupunkien ghettoineen. En ole koskaan tuntenut itseäni yhtä turvattomaksi kuin Pariisin "väärillä" kaduilla, vaikka olen matkustellut paljonkin, pitkiäkin aikoja (kuukausia) yksikseni mitä ihmeellisimmissä paikoissa. [/quote] Vai että ihan tummaihoisia! Miten selvisit hengissä? Toivottavasti sait traumoihisi ammattiapua. Jaxuhalit. (Häpeä rasisti ja kaikki yläpeukuttaneet rasistit.)
[/quote]
Minä en viihdy tummaihoisten keskellä enkä sitä tietenkään millään lailla häpeä.
[/quote]
Sitten kannattaa varmaan matkustaa Islantiin tai ehkä Perähikiälle..
Saksa, ihmiset töykeitä ja ylimielisiä paskoja, luonto raskaan teollisuuden saastuttama, joissa vesi vihreää mössöä, huonot ruuat.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:53"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 00:10"]Ranska ja Pariisi. Odotin sitä mitä kaikki ah - niin ihanalta, romanttiselta, kauniilta ja tunnelmalliselta Pariisilta odottavat. Totuus olikin vähän eri törkeine kantaranskalaisineen, loputtomine tummaihoisineen ja esikaupunkien ghettoineen. En ole koskaan tuntenut itseäni yhtä turvattomaksi kuin Pariisin "väärillä" kaduilla, vaikka olen matkustellut paljonkin, pitkiäkin aikoja (kuukausia) yksikseni mitä ihmeellisimmissä paikoissa. [/quote] Vai että ihan tummaihoisia! Miten selvisit hengissä? Toivottavasti sait traumoihisi ammattiapua. Jaxuhalit. (Häpeä rasisti ja kaikki yläpeukuttaneet rasistit.) [/quote] Minä en viihdy tummaihoisten keskellä enkä sitä tietenkään millään lailla häpeä. [/quote] Sitten kannattaa varmaan matkustaa Islantiin tai ehkä Perähikiälle..
[/quote]
Ja Venäjälle! Ei yhtään tummaihoisia! Pelkkiä rasisteja vaan. :)
Bulgaria, tarkemmin Sunny Beach. Oli edelleen ränsistynyt 80-lukulainen neuvostohenkinen ryyppäysloukko. Odotin enemmän tähän päivään päivitettyä rantalomakohdetta
Espanja on mun suosikki, olen kiertänyt siellä aika paljon ja pidän jokaisesta maan kolkassa jossa olen käynyt
Italia -80 luvulla huijattiin. Huonoimmat pizzat mitä olen syönyt.. Suomalaisten turkkilaisten ovat maailman parhaita. Espanjalaiset taikinamössöö. Myös suomalaiset kotipizzat pettymys. Piieniä, kalliita. Menkää Turkkilaisten oppiin !
tallinna on minun mielestä täynnä hyvää. Mahtavat ruokapaikat ja vanhan kaupungin idyyli. Hyvät hotellit. 2 tunnin merimatkan päässä!! Kuka pakottaa lähtemään katsomaan huoria ja rappiota syrjemmälle, en kiistä ettei tallinnassa olisi myös sitä.
Huonoin kohde on intia, hyi olkoon.
Suomi. Myös ränsistynyt neuvostohenkinen ryyppäysloukko.
Puola. Todella ankea, ihmiset huijareita, en ole eläessäni nähny niin paljon alkoholisteja.
Viro, koska ihmiset.
Olin aina halunnut New Yorkiin ja kaikki intoili ja kehui paikkaa. Kun sinne viimein matkustin, ei paikka tehnyt minuun oikein mitään vaikutusta. Eniten minua ärsytti - tätä on tietysti joka puolella Jenkkejä - että lomapakolla loisii koko ajan joku. Se niiden tippisysttmi on todella ärsyttävä, asiakkaat pistetään maksamaan tippeinä työntekijöiden palkka. Jatkuvasti sai ojennella dollareita joka suuntaan. Lisäksi siellä oli jotenkin epämiellyttävä tunnelma. Ja hotellit kalliita ja kulahtaneita.
Afrikka. Kamalan köyhää ja pyrämidit oli tylsiä. Paras kohde Tallinna, halpa viina, rööki ja lyhyt matka!!!!
5 jatkaa: sen sijaan pidän Japanista valtavsti. Oikeastaan ihan Amerikan vastakohta.
Viro oli lievä pettymys. Minunkin suosikkini on ollut jo vuosia Espanja. Eri puolilta tätä hienoa maata löytyy lähes kaikki mitä olen matkailulta hakenut ja sen kansat olen kokenut ystävällisiksi sekä avoimielisiksi ja helposti lähestyttäviksi. Toki espanjan alkeet täytyy olla hallussa.
m50
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:49"]Afrikka. Kamalan köyhää ja pyrämidit oli tylsiä. Paras kohde Tallinna, halpa viina, rööki ja lyhyt matka!!!!
[/quote]
Joidenkin ihmisten ei oikeasti näköjään kannata lähteä sitä Viroa tai ruotsinlaivaa kauemmaksi...
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:01"]Bulgaria, tarkemmin Sunny Beach. Oli edelleen ränsistynyt 80-lukulainen neuvostohenkinen ryyppäysloukko. Odotin enemmän tähän päivään päivitettyä rantalomakohdetta
[/quote]
Täysin samaa mieltä. Pahin hell hole missä olen käynyt. Never again, kauheat traumat jäi kaikesta.
Tanska. Liian kallista, ei oikein mitään koettavaa tai katsottavaa. Tylsää ja kallista.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:11"]Ateena oli pettymys, aivan täynnä turisteja jokapaikka ja yhtäkin temppeliä jonotettiin kolme tuntia että päästiin katsomaan. Kerjäläisiä, köyhyyttä, huonot rannat.
Espanja saa äänen täältäkin.
[/quote]
No tottakai on hitosti turisteja yleisillä nähtävyyksillä, valitse omatoimimatkailu ja erilaiset kohteet sekä pikkukaupungit, jos et halua joutua turistirysään, et sinä siitä voi kaupunkia syyttää, jos ihan itse menet sinne missä tiedät olevan paljon turisteja :D Ja kerjäläisiä on, he vaan eivät ole kantakreikkalaisia ja tottakai siellä on köyhyyttä ja kodittomia ja ihmisiä kuolee nälkään ja syy löytyy viime aikaisista uutisusta, kun koko ajan Eurooppa pakottaa Kreikkaa ottamaan tavan kansalaisilta vaan enemmän ja enemmän pois, vaikka kuukausipalkka niillä onnekkailla, jotka ovat töissä on jo valmiiksi 100-500€.