Mikä maa oli pettymys?
Miksi oli ja mitä odotit? Kerro myös mistä maasta pidit ja miksi.
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 00:10"]Ranska ja Pariisi.
Odotin sitä mitä kaikki ah - niin ihanalta, romanttiselta, kauniilta ja tunnelmalliselta Pariisilta odottavat. Totuus olikin vähän eri törkeine kantaranskalaisineen, loputtomine tummaihoisineen ja esikaupunkien ghettoineen. En ole koskaan tuntenut itseäni yhtä turvattomaksi kuin Pariisin "väärillä" kaduilla, vaikka olen matkustellut paljonkin, pitkiäkin aikoja (kuukausia) yksikseni mitä ihmeellisimmissä paikoissa.
[/quote]
Vai että ihan tummaihoisia! Miten selvisit hengissä? Toivottavasti sait traumoihisi ammattiapua. Jaxuhalit.
(Häpeä rasisti ja kaikki yläpeukuttaneet rasistit.)
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 21:37"]Turkki tai siis siellä turistirysät. Ihan kamalaa porukkaa eikä mitään ostettavaakaan. Istanbul on ok. Kivoja ovat olleet mm. Berliini, Madrid, Lontoo, Kreikassa Hania, Malta, Thaimaassa Chiang Mai...
[/quote]
Kannattaa Kreikassa ja Kreetalla käydessä ehdottomasti kiertää myös pikkukyliä läpi, aivan ihania paikkoja. Niin ja vuorilla kannattaa ehdottomasti käydä, parhaat hunajat ja ruokakaipat siellä :) T. Mieheni on puoliksi kreikkalainen
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:50"]
Ei helvetti mikä sherlok!
Suomessa ihmiset ihan vitun idiootteja, johtuu varmaan karmeista geeneistä.
[/quote]
Hah, sinä vasta oikealta älykkäältä helmeltä vaikutat!
Italia oli aivan kaame persläpi. Samoin Ranska. Venäjää rakastan matkakohteena eniten. Espanja on myös aika lame.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 00:10"]Ranska ja Pariisi.
Odotin sitä mitä kaikki ah - niin ihanalta, romanttiselta, kauniilta ja tunnelmalliselta Pariisilta odottavat. Totuus olikin vähän eri törkeine kantaranskalaisineen, loputtomine tummaihoisineen ja esikaupunkien ghettoineen. En ole koskaan tuntenut itseäni yhtä turvattomaksi kuin Pariisin "väärillä" kaduilla, vaikka olen matkustellut paljonkin, pitkiäkin aikoja (kuukausia) yksikseni mitä ihmeellisimmissä paikoissa.
[/quote]
Vai että ihan tummaihoisia! Miten selvisit hengissä? Toivottavasti sait traumoihisi ammattiapua. Jaxuhalit.
(Häpeä rasisti ja kaikki yläpeukuttaneet rasistit.)
[/quote]
Pariisin "väärät kadut" (hyvä ilmaisu oikeasti) on kyllä ihan hyvä kokemus sinisilmäiselle suomalaisturistille. Itse eksyin niille jo vuonna 2004, ja kyllä karisi monikultuurisuusihannointi siihen.
Ihmisyys itsessään on arvokasta, mutta ei ole rasismia sanoa että Ranskassa ollaan pulassa ja että siellä on todella näkyvissä erot "meidän" ja "heidän" välillä. Sama Lontoossa.
Mutta asiaan: itse otin kerran lämmönkaipuuseen äkkilähdön Mallorcalle. Never again! Yksikään kokonainen maa ei ole ollut pettymys, mutta muutama kohde kyllä. Berliini oli ok, sen tunnelmaan en päässyt sisälle tosin.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:02"]Italia oli aivan kaame persläpi. Samoin Ranska. Venäjää rakastan matkakohteena eniten. Espanja on myös aika lame.
[/quote]
Venäjä on kauhea!
Ihania esim CostaRica, USA eri kohteet, Euroopasta moni paikka esim Lissabon. Nyt menen Kreetalle. Haluaisin mennä Kroatiaan. Siellä en ole käynyt
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:37"]
Indonesian Bali.Niin turismilla pilattu kun vaan voi olla.Kaikki koittaa kusettaa valkoihoisia.Ruokamyrkytysten luvattu paikka,meitä oli paljon vaihtareita ja vähintään puolet oli jonkinlaisessa vatsataudissa.
[/quote]
Hassua, mä olen matkustanut ulkomailla n 70 matkaa lähes 40 maassa ja ainoat ruokamyrkytykset olen saanut kotikaupungissani Helsingissä (3x)
Balista tykkäsin kun lähti pois hotellialueelta, ne on kaikkialla samanlaisia. Upeat riisiviljelmät, kuumat altaat, musta hiekkaranta, ruoka....
Kreikka. Odotin lepoa, rauhaa, ihania rantoja, kirkasta vettä ja hyvää ruokaa...Todellisuudessa oikea turistirysä, discomelua, kiviset rannat, leväistä vettä, hotellin hygieniassa toivomisen varaa...ja se kuumuus ja kuivuus :-(
Ateena oli pettymys, aivan täynnä turisteja jokapaikka ja yhtäkin temppeliä jonotettiin kolme tuntia että päästiin katsomaan. Kerjäläisiä, köyhyyttä, huonot rannat.
Espanja saa äänen täältäkin.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:10"]
Kreikka. Odotin lepoa, rauhaa, ihania rantoja, kirkasta vettä ja hyvää ruokaa...Todellisuudessa oikea turistirysä, discomelua, kiviset rannat, leväistä vettä, hotellin hygieniassa toivomisen varaa...ja se kuumuus ja kuivuus :-(
[/quote]
Kannattaa kokeilla Korfua ja Kefaloniaa, vehreitä myös syksyllä. Tai saarihyppelyä, ei turistin turistia...
Minä suorastaan rakastan Pariisia, juuri siitä syystä että siellä saa (ja pitää) vähän yrittääkin, ennen kuin saa miellyttävää kohtelua. Minulle tämä sopii erinomaisesti, koska näen mielelläni vaivaa saadakseni muut ihmiset iloiselle mielelle, ja käyttäydyn siksi kauniisti ja kohteliaasti. Suomessa tällaisella käytöksellä ei saa kuin pitkiä katseita tyyliin "Mikä tuokin kuvittelee olevansa?". :D Pariisissa, jos et ole muille kohtelias, eivät muutkaan ole sitä sinulle. Reilu peli mielestäni, mutta tätä voi olla vaikeaa hahmottaa jos tulee mököttävien sarvikuonojen maasta, jossa on opetettu että sinä ansaitset saada vaikka kuun taivaalta vaikka itse et ole valmis panostamaan yhtään.
Pettymys oli Kreikka, jossa lomailin mieheni kanssa mutta miehellä oli myös muuta ohjelmaa välillä joten päädyin viettämään yksinkin aikaa. Kovasti siellä miehet tulivat iholle, imartelivat (ärsyttävää), ja yrittivät kaikin keinoin joko saada myytyä minulle kallista turistisälää tai sitten päästä kanssani treffeille. Muuta arvoa tai merkitystä minulla ei ihmisenä heidän silmissään ollut. Toinen ihmiskontaktien kategoria oli inhimillistä osaansa valittavien hotelli- ym. työntekijöiden joukko. Hotellivieraiden tuloja arvioitiin hotelliyön hinnan ja kaikenlaisten muiden mielivaltaisten perusteiden avulla, ja tämän jälkeen heidät tuomittiin sydämettömiksi kapitalisteiksi kun eivät suunnilleen jakaneet koko vuoden tulojaan näille kurjille osattomille. Ja tämä oli vuosia ennen talouskriisin hiventäkään, noin 10 vuotta sitten. Enpä ihmettele miksi siellä ollaan kriisissä, jos kansalaisten asenne elämään on laajemminkin tuo.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:02"]Italia oli aivan kaame persläpi. Samoin Ranska. Venäjää rakastan matkakohteena eniten. Espanja on myös aika lame. [/quote] Venäjä on kauhea! Ihania esim CostaRica, USA eri kohteet, Euroopasta moni paikka esim Lissabon. Nyt menen Kreetalle. Haluaisin mennä Kroatiaan. Siellä en ole käynyt
[/quote]
USA = kehitysmaa nro. 1
En mene uudestaan:
- kap verde (aavikkoläntti keskellä merta, ei mitään nähtävää/tekemistä, tuulee kovaa KOKO ajan)
- Ateena (ankea, likainen, pari rauniota ja siinä kaikki)
- Alanya (ei tarvinne perusteluja)
- Tallinna (kun menee vähänkin vanhankaupungin ulkopuolelle vastassa on viinaa, huoria ja rappiota)
Mun suosikkeja: Espanja, Lontoo, Rooma, Mauritius. Ja Sveitsin alpit on kesällä ihana vaelluskohde. Lapsena reissattiin perheen kanssa usein Pohjois-Norjaan. Ne maisemat ja kirkkaat vuoripurot tekivät pieneen tyttöön vaikutuksen. Meren rannalta löytyi ihmeellisiä simpukankuoria ja kiviä. En ole mennyt aikuisiällä sinne uudestaan, haluan vaalia lapsuusmuistoa.
Itäblokin maissa ei kertakaikkiaan ole minkäänlaista palvelukulttuuria, johtuen neuvostoajoista. Pitää vaan muistaa, että ei ne sua henkilökohtaisesti vihaa, ne vihaa kaikkia :)
Rehellisesti sanoen Viipuri ympäristöineen on kaamea paikka. Likaista, ankeaa eikä kukaan puhu mitään tunnettua kieltä + tunne, että ne vihaa kaikkia.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 00:10"]
Ranska ja Pariisi.
[/quote]
Tämä on valitettavasti niin totta. Itse pidän Pariisista, kun siellä käy lyhyesti, mutta en missään nimessä haluaisi asua siellä. Sen sijaan suosittelen käyntiä täällä Bretagnessa ja isoista kaupungeista Nantes, Pays-de-la-Loiressa.
Ranskassa on paljon hienoja paikkoja. Olen asunut täällä yli kaksi vuotta. Seuraavaksi lähden töihin Limousin alueelle.
Itselleni pettymys oli Barcelona. Olin siellä kaksi viikkoa. Tylyä asiakaspalvelua, likaista ja köyhää, pahaa ruokaa, ja paljon kodittomia kissoja.
Sinä joka suunnittelet ehkä Ranskaan muuttoa: toivottavasti sinulla on edes ranskan alkeet hallussa, koska englannilla et pärjää missään Pariisin ja Rivieran ulkopuolella.
Olen kai matkustanut lähinnä kivoihin paikkoihin, joten suuria pettymyksiä on ollut niukasti. Pariisissa ja Berliinissä on liikaa turisteja Yhdysvalloista, monet todella kusipäisiä maailmanomistajia. Espanjassa on runsaasti pikkurikollisia ja tylyä palvelua, sama juttu Pariisissa. Japanissa ihmiset ovat näennäisen avuliaita ja ystävällisiä, mutta ulkomaalaisten vieroksunta pistää silmään, mitä kauemmin maassa viipyy.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:33"]
Olen kai matkustanut lähinnä kivoihin paikkoihin, joten suuria pettymyksiä on ollut niukasti. Pariisissa ja Berliinissä on liikaa turisteja Yhdysvalloista, monet todella kusipäisiä maailmanomistajia. Espanjassa on runsaasti pikkurikollisia ja tylyä palvelua, sama juttu Pariisissa. Japanissa ihmiset ovat näennäisen avuliaita ja ystävällisiä, mutta ulkomaalaisten vieroksunta pistää silmään, mitä kauemmin maassa viipyy.
[/quote]
Ai niin ja Lissabonissa tyrkytettiin huumeita tietyillä keskustan kulmilla koko ajan ja välillä aggressiivisesti. Samaten kusettavat taksit pilasivat tehokkaasti lomatunnelmaa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:32"]Sinä joka suunnittelet ehkä Ranskaan muuttoa: toivottavasti sinulla on edes ranskan alkeet hallussa, koska englannilla et pärjää missään Pariisin ja Rivieran ulkopuolella.
[/quote]
Enpä tiedä kuinka hyvin Pariisissakaan pelkällä englannilla pärjää, ainakaan jos on tarkoitus saada jotain aikaiseksikin. Olen ollut siellä enimmäkseen työn merkeissä, joten pelkän lomailun osalta en ehkä osaa arvioida.
77
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 00:10"]Ranska ja Pariisi. Odotin sitä mitä kaikki ah - niin ihanalta, romanttiselta, kauniilta ja tunnelmalliselta Pariisilta odottavat. Totuus olikin vähän eri törkeine kantaranskalaisineen, loputtomine tummaihoisineen ja esikaupunkien ghettoineen. En ole koskaan tuntenut itseäni yhtä turvattomaksi kuin Pariisin "väärillä" kaduilla, vaikka olen matkustellut paljonkin, pitkiäkin aikoja (kuukausia) yksikseni mitä ihmeellisimmissä paikoissa. [/quote] Vai että ihan tummaihoisia! Miten selvisit hengissä? Toivottavasti sait traumoihisi ammattiapua. Jaxuhalit. (Häpeä rasisti ja kaikki yläpeukuttaneet rasistit.)
[/quote]
Minä en viihdy tummaihoisten keskellä enkä sitä tietenkään millään lailla häpeä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 00:30"]
En halua nimetä kokonaista maata, mutta yksittäisenä lomakohteena Gran Canarian Maspalomas oli kyllä aivan kauhea. Huoneistohotellista piti olla "supermarketiin" 500 metriä, mutta oikeasti parin kisan säteellä ei ollut yhtään R-kioskia kummempaa kauppaa. Olin suunnitellut kokkailevani itse, mutta juuri mitään syömäkelpoista ei näistä marketeista löytynyt, valikoima oli einespainotteinen. Myös ravintoloissa tarjottiin lähinnä ranskalaisia ja sitkeitä pihvejä. Jos halusi minnekään hotellilta, oli otettava taksi. Playa del Inglés oli myös aivan järkyttävä - kulahtanut, parhaat päivänsä 70-luvulla nähnyt nolo turistihelvetti.
[/quote]
Se rantabulevardihan on ihan täyteen ammuttu ruokaravintoloita, osa jopa ihan hyviä. Ja kuinka huono kunto sulla on, että siihen et jaksa kävellä? Meillä 2v jaksoi sieltä ostarin parkkihallista ilman mitään ongelmia talsia sen rannan päästä päähän. Inglesistä oon kyllä kanssasi samaa mieltä.